Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 05.08.2011 klo 22:43

Stressaa ruokailua

ppa

ppa
Viestimäärä: 11

STRESSAA RUOKAILUA - Perjantaina, 05.08.2011 klo 22:43  
+
0
Hei!
Meillä uusi uros pentu (4kk) ollut nyt n.kaksi viikkoa. Ennen ollut noutajia joilla ei ongelmia syömisen kanssa.
Ekoina päivinä söi todella innoissaan turvotettuna, mutta sitten se ei enää maistunu no vaihdettiin että saa kuivana+vesi.
Mutta ongelma on että keskeyttää syömisen jos joku liikkuu. Koira minusta stressaa tilannetta. Ei siis välitä jos olen paikoillani ja kolistelen (vilkuilee kyllä aina ympärilleen) mutta lähtee pois kipolta jos liikun/kuulee askelia. Nyt kun olen ollut kahdestaan koiran kanssa kotona syö hyvin (katselee mutta ei lähde kupilta), koska lähden aina pois keittiöstä ja annan olla rauhassa. Mutta minusta koiran pitäisi tottua siihen että ihmiset liikkuu vaikka se syö. Meillä kuitenki useampi perheessä joten joku varmasti käy keittiössä kun koira syö.

Miten saan koiran totutettua, yritin jo että "siedätän" ja kävelen ympyrää keittössä, mutta sitten se ei koskekkaan ruokaan vaan menee pedilleen..
Koira syö RC pentu ruokaa ja vaihdan pikkuhiljaa jahti ja vahti pentuun.
Dalmatiankoira Nici

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: STRESSAA RUOKAILUA - Sunnuntaina, 07.08.2011 klo 16:25  
+
0
^ Ehkä sun koiralle on joskus pienempänä tehty niin, että sille on tyrkätty kuppi nenän eteen ja sit esim. jätetty yksin? Ja nyt se yhdistäisi noi askeleet siihen, että se jää yksin.

Kannattaisi varmaan vaan laittaa ruoka aina 15 min esille, ja tehdä itse askareitaan. Jos ei syö, niin ei syö. Kyllä se viimeistään parin päivän päästä syö, koska sille tulee niin nälkä. Ja sitten se pikkuhiljaa huomaa, ettei maailma kaadu sillä välin kun syö vaikkei vahtisikaan.

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: STRESSAA RUOKAILUA - Sunnuntaina, 07.08.2011 klo 16:56  
+
0
Mun mielestä tuo käytös on pienelle pennulle vielä ihan normaalia, eikä se välttämättä varsinaisesti stressaa tuossa ruokailutilanteessa, vaan kiinnostuu liikkeestä ja muusta siksi, että olettaa "jossain tapahtuvan jotain" missä tahtoo olla mukana. :hymy: Luulenpa, ettei varsinaista totuttelua tarvitse harjoitella erikseen, vaan keskittymiskyky ruokailuun paranee iän lisääntymisen mukana.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

ppa

ppa
Viestimäärä: 11

VS: STRESSAA RUOKAILUA - Maanantaina, 08.08.2011 klo 11:15  
+
0
Hei!

Kyllä tuo ihan lähtee karkuun niitä askelia ja luulen että nuo on ruokittu laumassa, jolloin se on saanu koko aika olla valmiina väistämään jos joku tulee, ettei saa selkäänsä.. Olen nyt tehnykkin sitä että jos lähtee kupilta ni ruokailu loppuu siihen.
Dalmatiankoira Nici

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 14:45)