Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Perjantaina, 29.06.2012 klo 00:06

Anemia

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

ANEMIA - Perjantaina, 29.06.2012 klo 00:06  
+
0
Aiheesta oli muutamia kirjoituksia, mutta eivät oikein sopineet...

Akun tilanne on nyt tämä; vatsaontelossa on tod. piilokiveskasvain, joka painaa virtsarakkoa. Leikataan mahdollisimman nopeasti, viikonlopun yli menee. Koiran vointi vaihdellut, eilen oli kamalaa, kuumetta oli, tärinää, räkäisyyttä, keuhkorahinaa ja ties mitä. Tänään ollut oma itsensä, aamulla hieman jäykkä ja väsynyt (ymmärrettävää - itsekin olin), mutta reipastui päivän mittaan. Syönyt, juonut, lenkkeillyt, leikkinyt, röhkinyt, piehtaroinut, kaikki omat hommansa tehnyt normaalisti. Kuumetta ei ole ollut.

Tänään Akulla todettiin maksassa hieman muutoksia (vanhasta iästä johtuen tod.), ientulehdus ja anemia. Tuo anemia tuli ihan yllärinä. Saattaa kuulemma johtua kasvaimesta. Lääkäri ei sitten kumminkaan maininnut, onko tuohon anemiaan jotain hoitokeinoja.

Ei nyt välttämättä ole apua Akulle, mutta onko ihmisten koirilla ollut anemiaa? En ole tainnut koskaan kuulla miten anemiaa koirilla hoidetaan. Raudanlisäystä?
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.06.2012 klo 00:06)

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: ANEMIA - Perjantaina, 29.06.2012 klo 12:16  
+
0
Omalla edesmenneellä koiralla oli AIHA .
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: ANEMIA - Lauantaina, 30.06.2012 klo 08:59  
+
0
Käsittääkseni koirien anemia on usein joko seuraus/oire muusta sairaudesta, kuten mm. kasvaimista, autoimmuunisairauksista, tai myrkytyksestä. Varsinaisesti itse anemiaa ei hoideta raudalla kuten ihmisillä, vaan etsitään anemian aiheuttaja ja hoidetaan sitä.

Voin puhua läpiä päähän, sillä tuollaisen käsityksen minä olen saanut, kun kävin suunilleen kaikki sairaudet omalta koiraltani läpi muutama vuosi sitten.

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: ANEMIA - Sunnuntaina, 01.07.2012 klo 16:32  
+
0

creek kirjoitti:

Käsittääkseni koirien anemia on usein joko seuraus/oire muusta sairaudesta, kuten mm. kasvaimista, autoimmuunisairauksista, tai myrkytyksestä. Varsinaisesti itse anemiaa ei hoideta raudalla kuten ihmisillä, vaan etsitään anemian aiheuttaja ja hoidetaan sitä.

Voin puhua läpiä päähän, sillä tuollaisen käsityksen minä olen saanut, kun kävin suunilleen kaikki sairaudet omalta koiraltani läpi muutama vuosi sitten.



Tällaisen käsityksen sain minäkin, mutta en sitten kysynyt enempää ja jäi vaivaamaan. Kiitos vastauksesta!
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545730
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 11:00)