Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:38

Back On Track

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

BACK ON TRACK - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:38  
+
0
Poistakaa, jos ei ole aihetta aloittaa tästä keskustelua erikseen aiheesta.
Itse olen miettinyt kyseisen loimen hankintaa ja olisi ihan mukavaa kuulla mielipiteitä tuotteista ja kuinka koirat ovat tykänneet ja onko käytöllä saatu näkyviä tuloksia aikaan (oli sitten kuntoutustoipilas tai kovanluokan urheilija)?
Meillä kun on sellainen "vilukissa" kotona, että voisi jopa olla tyytyväinen lämmittävästä kotiloimesta, saati sitten jos se hieman auttaisi oireilevaan koipeenkin / pitäisi lihaksiston toimeliaana.

Leisku

Leisku
Viestimäärä: 85

VS: BACK ON TRACK - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:45  
+
0
Hevosella BOT-patjat vieneet turvotusta jalasta, jossa jännevamma. Tosin saman olisi voinut tehdä jotkut muutkin "toppapatjat" tai fleecepintelit. Itselläni BOT kipeään ranteeseen, ei ole minulla helpottanut kipuja tms, elli en ole huomannut yhtään mitään hyötyä, muuta kun on joku ranteessa hieman tukemassa, en ole edes erityistä lämpöä tuntenut.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: BACK ON TRACK - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:47  
+
0
Koirien puolelta ei kokemusta kyseisestä tuotteesta ole, mutta ravihevosilla ollaan käytetty pintelinalusia. Ovat kyllä auttaneet huomattavasti, turvotus hävinnyt rasituksen jälkeen ja ei ole tarvinnut linimenttien kanssa värkätä. Hintaviahan nuo on, mutta peukkua näille tuotteille nostan ainakin täältä suunnalta.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: BACK ON TRACK - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:57  
+
0
Ihan tavallisia lämmittimiä. Takit ovat hyvän mallisia, ei siinä mitään - useampia noita meillä kotona on. Mutta eivät ne mitään sen suurempaa terveydellistä etua tuo kuin mikään muukaan lämmittävä.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:57)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: BACK ON TRACK - Maanantaina, 10.10.2011 klo 20:37  
+
0
Kiitos vastauksista! Pitää vielä tutkia lisää - ilmeisesti kuntouttajalla oli joku diili näistä (en ole varma, että saiko loimia lainaan ja kokeilla vai mitä häh), pitää kysellä ensiviikolla enemmän, kun vien Daven uimasille.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: BACK ON TRACK - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 12:03  
+
0
Itse olen huomannut selkeän eron siinä miten koira liikkuu ja venyttelee rankan rasituksen jälkeen jos on illan/yön pitänyt BOT takkia. Onko se sitten se BOT vai yksinkertaisesti lämpö, mutta ainakin meillä on koettu hyödylliseksi.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

SatuF

SatuF
Viestimäärä: 47

VS: BACK ON TRACK - Torstaina, 13.10.2011 klo 22:09  
+
0
Hommasin BOT:n verkkoloimen sprinkulleni muutama viikko sitten. Mielestäni koira rentoutuu toisella tavalla mantteli päällä: uni on syvää, asento rennompi mitä normaalisti. Lähinnä käytän loimea ennen ja jälkeen agitreenien.
Satu ja ess pojat Hayzehill´s Ideal Man "Manu" & Ocean Pitfal Kir Royale "Uljas"

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: BACK ON TRACK - Torstaina, 13.10.2011 klo 23:13  
+
0
Meillä on selkävaivaisella BOT:n loimi. Itse olen sitä mieltä, että lihakset ei jumiudu ihan yhtä helposti. Ilman takkia piski tarvitsisi hieronnan kuukausittain, nyt väli on hitusen pidempi. Kivuista en mene sanomaan mitään, koska välillä kipuilee enemmän ja välillä vähemmän, ei tietoa auttaako takki siihen. Eipä ole koira kuitenkaan tarvinnut yhtään kipulääkettä takin ostamisen jälkeen.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: BACK ON TRACK - Perjantaina, 14.10.2011 klo 00:08  
+
0
Meillä on myös käytössä rotikalla nivelvaivojen vuoksi verkkoloimi, joka öisin päällä viikon jaksoissa. Joulupukki tuo Lexalle myös 100x120cm kokoisen BOT-patjan. Vähän hirvittää tuo hinta, liekkö sitten 230e arvoinen.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: BACK ON TRACK - Perjantaina, 14.10.2011 klo 09:49  
+
0
Minusta ei ole. Parilla sadalla saa aika paljon eristettä, villaa ja lämmikettä ostettua.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: BACK ON TRACK - Lauantaina, 22.10.2011 klo 20:14  
+
0

Jagster kirjoitti:

Minusta ei ole. Parilla sadalla saa aika paljon eristettä, villaa ja lämmikettä ostettua.



Epäilin näiden toimivuutta ja hinta hirvitti joten en ole ostanut koirille BOTteja vaikka fyssari sitä on ehdottanut. Muutama kuukausi sitten sain lahjaksi itselle niska-BOTin kun minulla on kuluma niskan alueella ja siksi myös kovaa särkyä ajoittain. Ja kas, kaulus auttaa särkyyn! Joku ero siinä on tavalliseen poolopaitaan tai villakaulaliinaan verrattuna.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

Vila

Vila
Viestimäärä: 16

VS: BACK ON TRACK - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 17:48  
+
0
Porukoilla on 13v. westi ja kun ostivat alustan koiralle niin jopas pisti verenkierron liikkeelle! Hirveänmoinen ripaska tuli seuraavana aamuna. Vanha koira parka :nauru: Mutta nyt ei muussa nukkuisikaan :) Ja ostin itselleni ihmisten sukat, mutta jalat ovat kyllä edelleenkin kylmät...:shifty:
Kleinspitz Vila 01052011

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: BACK ON TRACK - Torstaina, 10.11.2011 klo 10:20  
+
0
Meille saapui loimi eilen! Nyt sitten pidetään päälle ensimmäisiä tunteja :). Katotaan siis myöhemmin mitä tuleman pitää.

ferzor

ferzor
Viestimäärä: 13

VS: BACK ON TRACK - Perjantaina, 11.11.2011 klo 16:46  
+
0
Harmi kun ei näyttäis olevan koiran kyynärtukea/lämmitintä BOTilla?
Kruusen versio oli liian pieni, vaikka oli isoin koko.
Tietääkö joku, löytyykö mistään vastaavaa? Vai voisiko jotain hevos-tai ihmispuolen lämmitintä soveltaa koiralle?
Ja onko niistä yleensäkään mitään hyötyä nivelrikkokipuihin?

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: BACK ON TRACK - Tiistaina, 15.11.2011 klo 13:00  
+
0

Jagster kirjoitti:

Minusta ei ole. Parilla sadalla saa aika paljon eristettä, villaa ja lämmikettä ostettua.


Mitä sitten kannattaisi suunnata ostamaan? Mä olen itse melkoinen vilukissa talvisin, varsinkin ääreisverenkierto on heikkoa eli sormet ja varpaat jäätyvät. Kunnon pakasilla ovat varpaat pysyneet suht lämpiminä äidin vanhoilla Sorellin huopavuorisilla kengillä, mutta ne ovat kovin epäkäytännölliset liikkuessa. Sormet eivät oikein pysy minkäänlaisilla hanskavirityksillä lämpiminä, ja valokuvaamista varten tarvisin jotain muuta kuin nahkarukkaset. Näistä BOT:n sormikkaista ja sukista olen hyvää kuullut, että oikeasti lämmittävät.

Hevospiireissä on BOT-tuotteet todettu toimiviksi, muun muassa laskevat turvotusta ja auttavat kylmäarkoihin selkiin.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: BACK ON TRACK - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 00:29  
+
0

Vila kirjoitti:

Porukoilla on 13v. westi ja kun ostivat alustan koiralle niin jopas pisti verenkierron liikkeelle! Hirveänmoinen ripaska tuli seuraavana aamuna. Vanha koira parka :nauru: Mutta nyt ei muussa nukkuisikaan :) Ja ostin itselleni ihmisten sukat, mutta jalat ovat kyllä edelleenkin kylmät...:shifty:


Mä kans luin jostain keskustelupalstalta että joku koira oli saanut BOT-alusen ja sen jälkeen on roudannut sitä perässä omasta mielestään sopiviin nukkumapaikkoihin. :hymy:

Toi peti kutkuttelee edelleen suolaisesta hinnasta huolimatta. Alustan kyllä ainakin voisi hankkia tonne häkkiin, missä Aapo usein nukkuu yöt. Ne ei tainneet montaa kymppiä maksaa edes. Toisaalta, siinä miettimälläni isolla pedillä voisi nukkua tuo meidän selkäviallinen kissakin. Hmm.. Ehkä Lexa (ja Kusti) kuitenkin saa sen jättipedin joululahjaksi. Toivottavasti Messarissa olisi myyjä, niin pääsisi näkemään livenä eri kokovaihtoehtoja jos pienempikin riittäisi.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: BACK ON TRACK - Torstaina, 17.11.2011 klo 09:33  
+
0
Kiitos vinkistä BaeLiana! Mulla on samanlaisia ongelmia. Eniten sormet ovat tosi helposti jäätyvät ja yhtä tuskaa fillaroida pakkasilla, kun mitkään ubertumput niitä ei ole pitänyt tarpeeksi lämpöisinä. Yleensä pidänkin alle -10 pakkasilla sormikkaita ja tumppuja päällekkäin (muoks. niinhän noitakin suositellaan pidettävän, mutta normaalit sormikkaat ei niin hyvin kyllä pidä sitä lämpöä jne). Käympä pika pikaa tillaamassa :)
(Viestiä on muokattu torstaina, 17.11.2011 klo 09:37)

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: BACK ON TRACK - Torstaina, 17.11.2011 klo 10:22  
+
0
Muutamia tuotteita on tullu hommattua. Minihuopa oli ainakin meidän koirien suosiossa. Itelle hommatut pitkikset ja sukat taas ei tehny mitään vaikutusta. Sukat on niin ohuet, että päälle on laitettava toinen sukkapari tai jalat on jäässä. Pitkikset ei vaan tuntuneet iholla hyvältä.

Noi tuotteet ovat vissiin tehokkaimmillaan, kun verenkierto on muutenkin hyvä. Muuten ei mitään iloa. Eli kohmeisiin käsiin ja jalkoihin urheiluliikkeestä patterilla varustetut hanskat tai pohjalliset, jotka lämmittää.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 20:45)