Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Tiistaina, 27.04.2010 klo 19:29

DAP-haihdutin

Ozidanie

Ozidanie
Viestimäärä: 76

DAP-HAIHDUTIN - Tiistaina, 27.04.2010 klo 19:29  
+
0
Hei! En löytänyt aiemmin kaskustelua DAP-haihduttimesta, mutta jos tälläinen on voi pistää lukkoon! :)

Ajattelin kysyä ihmisten kokemuksia kyseisen haihduttimen käytöstä? Millaisiin oireisiin olette haihdutinta käyttäneet? Onko toiminut halutulla tavalla? Onko käytössä ollut pistorasiaan kiinnitettävä haihdutin vai panta?
Itse kävin ell. kääpiöpinserini kanssa ja verikokeista selvisi korkea hemoglobiini (jonka pitäisi hoitua itsestään), joka nostattaa koira stressiä. Lääkäri suositteli ko. haihduttimen hankkimista. Olen nyt selaillut netissä ja katsellut keskusteluja, mutta haluaisin vielä täällä tiedustella asiaa.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: DAP-HAIHDUTIN - Tiistaina, 27.04.2010 klo 20:06  
+
0
Mä ostin haihduttimen pari päivää sen jälkeen kun Anni aikoinaan tuli mulle. Sitä ennen Anni huuti suoraa huutoa kun jäi hetkeksikin yksin. Kun haihdutin oli ollut seinässä sen 48h, Anni rauhoittui selvästi ja yksinolo harjoitukset pystyttiin aloittamaan uudelleen. Pidin silloin haihdutinta yhteensä 2kk seinässä. Sitten kun muutettiin uuteen asuntoon laitoiin haihduttimen kuukaudeksi seinään, auttamaan sopeutumista uuteen asuntoon. Nyt viimeisen kerran meillä on ollut haihdutin kun Nelli tuli, ja musta tuntuu että se on auttanut molempia. Nellille tuttuja emon feromoneja ja Annille uuden stressitilanteen rauhoittamiseen. Mä olen ollut tyytyväinen tuotteeseen ja aion kaäyttää sitä jatkossakin jos tälläisiä tilanteita tulee.
D.A.P:stahan löytyy vielä spray, jota voi käyttää parhaiten esim. automatkojen aikana tyynnyttämään koiraa, kun ainetta suihkuttaa autoon ennen matkaa tai eläinlääkärireissuilla, pienen koiran kantokoppaan voi suihkuttaa sprayta. Kaulapannat sopivat parhaiten esim. ulkoilujen ajaksi, jos pentua jännittää suuri maailma:hymy:
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Heppana

Heppana
Viestimäärä: 10

VS: DAP-HAIHDUTIN - Sunnuntaina, 23.01.2011 klo 00:46  
+
0
Hei,
minulla on 5-vuotias tiibetinspanielinarttu, jolla on paljon erilaisia pelkoja(kuten kovat äänet, pienet lapset, uudet tilanteet). Ajattelin kokeilla koiralleni tuota D.A.P- kaulapantaa. Onko kokemuksia? Voiko pantaa käyttää jatkuvasti?
Tiibetinspanieli Helvi -05
seropi Saimi -11

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: DAP-HAIHDUTIN - Sunnuntaina, 23.01.2011 klo 12:16  
+
0
Minulla ei ole kokemusta haihduttimesta, mutta kokeilin suihketta automatkalle. Vanhempi koira haukkuu ja hyppii jokaisen ohimenevän auton perään ja nuorempi oksensi lyhyelläkin matkalla. Suihkuttelin autoon DAP:a yhden pullon eli toisin sanoen käytin suihketta niin usein, että yks pullo tyhjeni. Ei niin minkäänlaista vaikutusta. Toinen jatkoi hyökkäilyä ja toinen oskusi. Eli muut keinot piti ottaa käyttöön.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Vattumato

Vattumato
Viestimäärä: 60

VS: DAP-HAIHDUTIN - Maanantaina, 24.01.2011 klo 14:30  
+
0
Meillä tuo DAP-haihdutin oli käytössä heti, kun pentu tuli uuteen kotiin, ja murkkuiän pukatessa päälle, kun nuorukainen muuttui vähän rauhattomaksi ja etenkin autoilusta tuli yhtäkkiä ongelma... Autoillessa käytössä oli myös tuo suihke.

Väitän, että auttoi meillä. Rauhoitti poikaa kummasti, niin että pystyttiin mm. tuota autoilua harjoittelemaan.

Mutta sitten kaikkien olis hyvä muistaa, että DAP tai mikään muukaan ei ole mikään ihmelääke, jolla simsalabim haihtuu koiralta kaikki pelot. Ei tod. Pelkoja ja muita ongelmia hoidetaan KOULUTUKSELLA JA SIEDÄTYKSELLÄ, ei millään suihkeilla. DAP voi olla siinä "tukihoitona", mutta varsinainen työ tehdään kouluttamalla. Eli siis jos suihkii vaan DAPpia autoon oksentavalle koiralle eikä aloita autoharjoittelua ns. alusta samalla, on ihan turha odottaa ihmeitä. Samoin jos koira pelkää ääniä, kannattaa ehkä ostaa se ääni-cd ja DAP, ja aloittaa treenit äänien suhteen.

Että voin suositella, mutta järjen kera :peukku:

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: DAP-HAIHDUTIN - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 23:28  
+
0
Tilasin meidän Pyryä varten D.A.P.-haihduttimen, aion laittaa sen Pyryn huoneeseen, jossa Pyry joutuu olemaan ne ajat kun ei olla kotona. Pyry ei tykkää sinne huoneeseen niin kamalasti mennä, mutta minkäs teet kun avo vauhkoaa ettei halua koiran tuhoavan mitään työpäivän aikana :roll: Ajattelin jospa huoneesta tulisi hieman miellyttävämpi tuon haihduttimen kera.

Lueskelin tuon haihduttimen käyttöohjeita, ja siinä sanottiin että haihduttimen pitää olla sellaisessa paikassa, että koira pääsee helposti sen lähettyville, koska useat koirat ovat valmiita tekemään kaikkensa päästäkseen haihduttimen läheisyyteen. Onko kukaan haihduttimen käyttäjä huomannut tällaista? Siis että koira tykkäisi usein oleilla haihduttimen läheisyydessä?
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

nausku

nausku
Viestimäärä: 37

VS: DAP-HAIHDUTIN - Torstaina, 27.01.2011 klo 12:20  
+
0
Hysteeriseksi minut saa haukkua ihan mielihyvin, mutta tulee vaan mieleen, mitä tuo haihdutin aiheuttaa ihmiselle? Onko sitä tutkittu tarpeeksi?
Meillä on joskus ollut se pistokkeeseen laitettava haihdutin käytössä aiemmalle koiralle eroahdistukseen ja stressiin, eikä siitä ollut mitään huomattavaa vaikutusta.

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: DAP-HAIHDUTIN - Torstaina, 27.01.2011 klo 13:06  
+
0
Meillä on kanssa vekotin seinässä, ollut nyt vissiin pari-kolme viikkoa...(?) En osaa kyllä yyyhtään sanoa onko se auttanut, yksinoloharjoitusten tueksi se hankittiin. Ehkä meidän pieni edistys johtuu tasan siitä, että kun kerran on tommonen monen kympin systemaatti hankittu, niin oon sitten tehnyt harjoituksia ahkerammin :nauru:...

Carlokselle kyllä tuli vähän outoja tapoja ton dapin seinään laittamisen jälkeen, kuten se alkoi makailemaan pissipaperiensa päällä eteisessä, vaikka siihen haihduttimeen on kuitenkin viitisen metriä matkaa siitä paperien kohdalta. Voipi tietty johtua muustakin... Ja hännänjahtaus tuli kanssa samoihin aikoihin kuvioihin... Meillä tuo haihdutin ei kuitenkaan ole semmoisessa paikassa, mihin tuo koira pääsisi.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: DAP-HAIHDUTIN - Torstaina, 27.01.2011 klo 13:23  
+
0
Tässä linnki jossa tietoa Dapista. Dap=feromoni
Niille joita kiinnostaa. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Eagle

Eagle
Viestimäärä: 116

VS: DAP-HAIHDUTIN - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 00:01  
+
0
Mä oon saanut tollasen DAP-haihduttimen ja lisäksi sprayn ilmaiseksi jostain.

Muutaman päivän päästä on tulossa pentu: Kannattaako mun automaattisesti laittaa sumutin päälle, vai vasta jos tulee jotain ongelmia. Se kestää näköjään neljä viikkoa.

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: DAP-HAIHDUTIN - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 09:42  
+
0
Yritin käyttää sitä eroahdistuksen hoitoon ilman mitään hyötyä.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: DAP-HAIHDUTIN - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 12:49  
+
0

Eagle kirjoitti:

Mä oon saanut tollasen DAP-haihduttimen ja lisäksi sprayn ilmaiseksi jostain.

Muutaman päivän päästä on tulossa pentu: Kannattaako mun automaattisesti laittaa sumutin päälle, vai vasta jos tulee jotain ongelmia. Se kestää näköjään neljä viikkoa.



Minä laittaisin heti varmuuden vuoksi. Jos ongelmia ilmenee, niin ongelman hoitaminen on aina vaikeampaa kuin ongelman ehkäiseminen.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: DAP-HAIHDUTIN - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 16:04  
+
0
Mä kokeilin tota seinään laitettavaa haihdutinta pennun tuhoamisvimmaan aikoinaan muiden keinojen ohessa. Ei auttanut yhtään, lopulta pentu söi sen haihduttimenkin seinästä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: DAP-HAIHDUTIN - Perjantaina, 22.04.2011 klo 19:45  
+
0
Ei tuo DAP-haihdutin sentään mikään taikakalu ole, joka taikoo, simsalabim!

Lievissä tapauksissa saattaa riittää rauhoittamaan, mutta pitkälle kehittyneissä eroahdistustilanteissa tarvitaan myös olosuhteitten muuttamista, lyhyempiä aikoja yksin, oikea tapa palkita toivotunlaisesta käyttäytymisestä jne.
On otettava selvää, mikä aikaansaa tuhoamista tai ulvomista ja perehdyttävä hiukan syvällisemmin koirapsykologiaan. Netistä löytyy kyllä ohjeita.

CCrystal

CCrystal
Viestimäärä: 112

VS: DAP-HAIHDUTIN - Tiistaina, 05.03.2013 klo 08:57  
+
0
Minä reilu viikko sitten ostin haihduttimen pennun eroahdistukseen (ja eroahdistuksesta johtuvaan seinän syömiseen) ja simsalabim! Ei enää (ainakaan toistaiseksi) ole huutanut yksin jäädessään eikä silloinkaan kun tullaan kotiin. Odottelee kiltisti hiljaa portin edessä, että ehditään se sieltä päästämään. Seinäkin on saanut olla rauhassa (tosin siinä on kyllä tabascoa lisämausteena :D).
Tuon muutoksen täytyy vaan yksinkertaisesti johtua siitä haihduttimesta, kun ei me olla mitään muuta erilailla tehty. :) joten erittäin positiivisen kokemuksen sain tuosta haihduttimesta. Saa nähdä mitä tapahtuu kun sen säiliö tyhjenee :D
lk mäyräkoira Nakki 09/09
lk kääpiömäyräkoira Rico 05/13

Cindybreed

Cindybreed
Viestimäärä: 82

VS: DAP-HAIHDUTIN - Sunnuntaina, 17.03.2013 klo 14:53  
+
0
D.A.P. haihdutin vaikuttaa oman kokemukseni mukaan ihmisellekin rauhoittavasti,ku itelle tuli jotenkin "huumattu" olo,ku oleskelin itekin samassa huoneessa. En tiiä,onko haittaa ihmiselle siitä sitte.

bernadettelewis

bernadettelewis
Viestimäärä: 1

VS: DAP-HAIHDUTIN - Tiistaina, 12.03.2024 klo 11:33  
+
0
geometry dash subzero: The DAP evaporator is a product that releases synthetic pheromones designed to mimic the calming pheromones produced by lactating female dogs. These pheromones are believed to have a soothing effect on dogs and can help reduce anxiety and stress-related behaviors.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:15)