Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 13:42

jauheet ja tabletit nivelille ym.

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Lipsu

Lipsu
Viestimäärä: 12

JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Lauantaina, 22.05.2010 klo 13:42  
+
0
Mulla on pian 11-vuotias kultainennoutaja jonka nivelet oireilee etenkin kovemman rasituksen jälkeen.Ontuu ylösnoustessa ja on kankea.Vuoden ensimmäinen uinti kipeytti takajalan pariksi päiväksi,kylmän veden syy.Tarvittaessa otetaan avuksi kipulääke mutta kiinnostaisi tietää mitä valmisteita muut käyttävät? Cartivet-jauhetta olen antanut jo yli vuoden mutta tuntuu että siitä on mennyt teho,joten ajattelin vaihtaa.Ostin hevoselle MSM-jauhetta ja ajattelin antaa sitä nyt kokeeksi koirallekkin.Käyttääkö joku muu MSM:ää? Miten annatte,sekoitatteko suoraan ruokaan vai nesteeseen?
Ell antoi esitteen Synoquin-tableteista ja sanoi niiden olevan voimakkaampia kuin Cartivet.Hintaa taisi olla 79,- Jos MSM ei auta yhtään ,noita ajattelin kokeilla sitten myöhemmin.
Kyseessä meillä on siis normaali nivelien kuluminen.Nivelrikkoa ei ole todettu.
Miten te muut hoidatte vanhenevien koirien niveliä ja lihaksia?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.05.2010 klo 13:44)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Lauantaina, 22.05.2010 klo 14:09  
+
0
^Olen kuullut paljon hyviä kommentteja tuosta MSM:stä vakka se ei olekaan itselleni ajankohtaista ja siis nimenomaan koirilla. Olisin myös itse kiinnostunut kuulemaan aiheesta lisää ja ihan niitä omakohtaisia kokemuksia eikä vain valmistajien suosituksia.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 11:54  
+
0
Minä syötän 11-vuotiaalle MSM:ää ruoan seassa. Vasta pari viikkoa on mennyt, joten tuloksia ei vielä ole näkynyt. Hirveästi olen kuullut kehuttavan, joten olen toiveikas.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 19:37  
+
0
Laitetaan tännekin, koska glukosamiiniin myös päädytään:
http://www.jakkelehtonen.fi/katiska/ravitsemus/lisaravinteet/glukosamiini/
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Torstaina, 27.05.2010 klo 12:56  
+
0
Kuinka paljon annatte msm:ää päivässä? Harkitsen tuon ostamista 13-vuotiaalle kovin jäykistyneelle pappahauvalleni. Junnu on n.28 kiloa.
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

Lipsu

Lipsu
Viestimäärä: 12

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Lauantaina, 29.05.2010 klo 14:46  
+
0
Mä olen antanut nyt vajaan viikon msm:ä vajaan teelusikallisen.Sekoitan piimään tai maustamattomaan jogurttiin.On kyllä tosi pahaa...syön itsekkin ja hyh se maku.Vielä ei näy mitään vaikutusta ja se varmaan ottaa aikaa jos nyt yleensä niveliä notkistaa,toisaalta ei ole kyllä ontunut vaikka ollaan tehty lenkki joka päivä.Niin ja koira painaa n.30 kiloa.Netistä etsin annostusta mutta en kyllä löytänyt oikein hyvää.Jossain oli että 2ml muttei koiran kokoa ollut sanottu..:eitietoo:

Tanjuli

Tanjuli
Viestimäärä: 36

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Lauantaina, 29.05.2010 klo 18:00  
+
0
Meidän tytsällä todettiin lonkissa löysyyttä ja merkkejä nivelrikon alkamisesta alettiin antaa msm ja atrhoflexia. Nyt tyttö on saanut noita 2kk ja mitä olen seurannut niin tulos näyttäisi olevan aikas hyvä koirasta asiaa ei kukaan huomaisi, ei ole mitenkään jäykkä. Tähän saan syyskuussa vastauksen kun mennään kontrollikuviin. Olen kyl todella positiivisilla mielillä.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 29.05.2010 klo 18:01)

Lipsu

Lipsu
Viestimäärä: 12

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Perjantaina, 11.06.2010 klo 18:03  
+
0
No nyt ollaan syöty msm:ää muutama viikko ja koira ei ole ontunut tai ollut kankea kertaakaan vaikka ollaan lenkkeilty ja käyty pari kertaa uimassa :peukku: En tiedä voiko juoksuilla olla sitten jotain vaikutusta..onko tuo unohtanut olevansa jo seniori kun päässä on leijaillut pojat.Mutta nyt ainakin on positiivinen mieli tuosta aineesta ja toivon että tytteli pysyis notkeana ja päästäis liikkumaan ja uiskentelemaan ilman ontumisia.Olen sekoittanut jauheen maustamattomaan joguttiin ja laittanut sen kupin reunalle että syököön jos pystyy ja aina on syöty vaikka se pahaa onkin..:kumarrus:

MV83

MV83
Viestimäärä: 2

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 12:38  
+
0
Onko kellään tietoa voiko tuota MSM:ää antaa munuaisvikaiselle koiralle?

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 13:43  
+
0
Voi. Järkevissä määrin tietysti. Samaa rikkiä se on kuin mitä lihassakin on.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 03:02  
+
0
Olen nyt syöttänyt Cartivettia kaikille koirille mutta tänään ellukalla käydessä lekuri suositteli Synoquinia noille griffoneille kellä polvi laikattu/leikataan ja lonkissa nivelrikko. Ostin sitten pari purkkia tuota alle 10kg tarkoitettua. Lääkäri kovasti väitti että on parempaa kuin Cartivet. Tiedä sitten. Isommille koirille jatkan Cartivetin syöttöä.

Ajattelin tilata MSM:ää täältä . Onko tuo nyt siis ihan ok koirille vaikka ihmisille tarkoitettu? Ettei vaurioita vatsaa tms? Millä annostuksella tuota annetaan 4,5kg ja 7kg painaville koirille? :mietiskel:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 03:02)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 07:28  
+
0
Olen antanut nyt noin kuukauden ajan MSM jauhetta 14 kiloiselle koiralle vähän alle teelusikan joka päivä. En ole huomannut mitään vaikutusta, mutta jatkat lääkkeen käyttöä ainakin tuon pussin loppuun.
Samalla syötän seraquinia, joka on meillä toiminut hyvin.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 10:15  
+
0
Onkohan mitään järkeä syöttää nuorelle koiralle ennaltaehkäisevästi jotain nivelaineita? Kannattaako maksaa, saako niistä mitään hyötyä? Vai olisko ne terveellä koiralla vaan enemmän omistajaa kun koiraa varten? :roll:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 20:55  
+
0
^ En ole asiantuntija mutta voisin kuvitella että ennalta ehkäisevästi syöttäminen olisi hyvästä nivelille. Itse ainakin aijon tulevaisuudessa alkaa syöttämään tuleville koirille heti pennun kotiuduttua Cartivettia tms.

Oman paikkakunnan lääkäri oli sitä mieltä ettei mun tarvitsisi antaa MSM:ää jos syötän heiltä ostamaani Synoguinia. Itse olen taas kuullut toista että monen nivelrikkoisen koiran omistajat nimenomaan syöttävät sekä nivelvalmistetta että MSM:ää. Mikä lie sitten oikein..? :eitietoo:

Onko teillä muilla MSM:n syöttäjillä valmiste hevosille vai ihmisille suunnattua? Vai annetaanko hevosillekkin ihmisten valmistetta?
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 20:57)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 21:10  
+
0
^Meillä on ainakin hevosille tarkoitettu pönikkä. Sama kamaa, mutta huomattavasti edullisempaa kun kohde-eläimenä on hevonen :wink:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Torstaina, 22.07.2010 klo 01:16  
+
0
^ Ok. Oletko ostanut jostain hevostarvikeliikkeestä?

Olisiko tämä sopivaa koiralle? :mietiskel: Miten tuollaista hevosille tarkoitettua osaa annostella tuollaisille tirriäisille?!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Torstaina, 22.07.2010 klo 18:38  
+
0
Löysin kuin löysinkin ihan eläinkaupasta (Pet Point) MSM:ää. Lisäksi ostin vihersimpukkaa ja glukosamiinia. Onkohan ihan ok syöttää noita kaikkia Synoguinin ohella?

Eli näistä tuotteista kyse. Muilla kokemusta?

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Torstaina, 22.07.2010 klo 21:37  
+
0
Jos pykälistö ei ole juuri äskettäin muuttunut, niin ihmispuolella vihersimpukkaa ei saa mainostaa glukosamiinin lähteenä. Siksi, että sitä ei siitä saada elimistöön. Koirien puolella terveysväitteitä ei kontrolloida, joten puhdas valehtelu on sallittua.

Lisäksi viitatut tutkimukset ovat glukosamiini-tutkimuksia, koirilla erittäin kehnoja sellaisia, ja niissä glukosamiini oli nimenomaan äyriäisistä.

Jos halutaan glukosamiinia, niin silloin on syytä ostaa puhdasta glukosamiinia.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Perjantaina, 23.07.2010 klo 00:52  
+
0
^ Okei. Hyvä tietää. Mutta ehdin nyt tosiaan ostaa tuota vihersimpukkaakin niin osaako Jagster kertoa, että onko mitään haittaa noiden kaikkien (Synoguin, MSM, glukosamiini, vihersimpukka) "sekäkäytöstä" nivelrikkoiselle koiralle?

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: JAUHEET JA TABLETIT NIVELILLE YM. - Perjantaina, 23.07.2010 klo 10:05  
+
0
Ei niistä mitään haittaa ole.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28200
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265863
(Tilastot päivitetty viimeksi 01.05.2024 klo 16:30)