Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 09:01

Koiralle ilmestyi patti

neeQ

neeQ
Viestimäärä: 25

KOIRALLE ILMESTYI PATTI - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 09:01  
+
0
Perjantaina ollessamme mökillä, huomasin jossain iltapäivällä kuinka koiramme (mopsi 4kk) selkään oli ilmestynyt peukalonpään kokoinen patti, en osaa yhtään sanoa mistä olisi kyse.
Joku veikkasi hyttysen pistosta tms, mutta vieläkään ei ole patti laskeutunut. Se ei häiritse millään tavalla koiraa, se tuskin edes tietää että selässä on patti, koska kun sitä kokeilee ei koira liikahdakkaan/reagoi mitenkään. Patti on ihossa kiinni, koska kun siitä ottaa kiinni niin huomaa selvästi että on ihossa, sen saa tavallaan nyrkin sisälle otettuu.
Patti ei ole kasvanut/pienentynyt. Missä vaiheessa "huolestua"?

Lueskelin vähän keskusteluja ja mainittakoon että koiramme sai rabies rokotuksen tossa vähän alta viikko sitten, ja muutamat kirjoitteli että viikko sen rokotuksen jälkeen koiralle ilmestyi patti, tämä patti ei kuitenkaan ole ihan pistokohdessa, vaan alempana selässä. Lähempänä kuitenkin niskaa kun häntää.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.06.2012 klo 09:47)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KOIRALLE ILMESTYI PATTI - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 13:44  
+
0
Voisko olla että siinä on ollu punkki kiinni? Omalle koiralle ainakin tulee sellaisia sormanpään kokoisia molluskoita punkin puremista. Rasvapatti ois toinen mitä veikkaisin mutta sitä en tiedä että tuleeko niitä noin nuorelle koiralle.. tai miksei vois tulla. Omalla koiralla oli rasvapatti leuan alla, sellainen irtonainen ihossa kiinni oleva. Hävisi itsekseen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

neeQ

neeQ
Viestimäärä: 25

VS: KOIRALLE ILMESTYI PATTI - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 14:28  
+
0
En osaa sanoo olisko siinä ollut punkki kiinni, kuitenkin heti kun sen huomasin niin kokeilin eikä mitään punkkia tuntenut, oon ymmärtänyt että punkit ois kaemmim iholla?

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KOIRALLE ILMESTYI PATTI - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 17:46  
+
0
Punkkihan voi olla vaikka vuorokauden ja imeä verta. Putoaa pois kun on tarpeeksi täynnä. Ja periaatteessa lyhytkarvaisella koiralla täynnä olevan punkin huomaakin jos on sellaisessa paikassa ettei ihan taipeessa tms ole. Mutta siis kyllä ne melko kauan ihossa ovat jos täyteen asti imevät ja itsekseen lähtevät pois. Mutta aina niitä ei kyllä huomaa, joskus itse oon nyppinyt todella pulleita punkkeja koiralta ja olleet siis varmaan koirassa jo edellisestä päivästä asti ja itse oon huomannut ne vasta ihan sormenpään kokoisena.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KOIRALLE ILMESTYI PATTI - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 17:58  
+
0
Todennäköisesti patti johtuu rokotuksesta, tuommoinen voi ilmestyä jopa useita viikkoja pistoksen jälkeen. Katoaa itsekseen jossain vaiheessa, eli ei tarvihe huolehtia. :hymy:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KOIRALLE ILMESTYI PATTI - Sunnuntaina, 01.07.2012 klo 17:55  
+
0
Pateista löytyy jo useita eri keskusteluja, joten tämä menee tarpeettomana lukkoon.

 
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545730
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 12:15)