Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Torstaina, 03.11.2011 klo 18:27

Koiran ainainen väsymys

odinn

odinn
Viestimäärä: 49

KOIRAN AINAINEN VäSYMYS - Torstaina, 03.11.2011 klo 18:27  
+
0
Mun reilu vuoden ikäinen mopsityttö tuntuu saaneen jonkun syysmasennuksen, tuntuu että nukkuu normaalia paljon enemmän, välillä tuntuu että tosiaan nukkuisi sen 23h vuorokaudesta.
Lenkilläkin joutuu vetämään perässä koko matkan.. Ei ole kyllä koskaan ollut kovin innostunut lenkkeilijä mutta nyt tuntuu että on veltostunut täysin!
Ei kuitenkaan ole kipeän oloinen, ja välillä saa jotain virtapiikkejä jollon juostaan kämppää ympäri, mutta se kestää sen 2min jonka jälkeen nukkuminen jatkuu. Tuntuu että olen vainovarhainen mutta ajattelin silti kysyä että onko muilla kokemusta tälläsestä yliväsymyksesta?
Mopsi Bombastic Queena "Tara" 05102010

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: KOIRAN AINAINEN VäSYMYS - Torstaina, 03.11.2011 klo 18:30  
+
0
Kiima?

On noita tullut vastaan. Osalle on auttanut napakka potku persuksille ;) (eli enemmän puuhaa) ja/tai D-vitamiini sekä sinkki.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

DeMIM

DeMIM
Viestimäärä: 8

VS: KOIRAN AINAINEN VäSYMYS - Perjantaina, 04.11.2011 klo 12:51  
+
0

odinn kirjoitti:

Mun reilu vuoden ikäinen mopsityttö tuntuu saaneen jonkun syysmasennuksen, tuntuu että nukkuu normaalia paljon enemmän, välillä tuntuu että tosiaan nukkuisi sen 23h vuorokaudesta.
Lenkilläkin joutuu vetämään perässä koko matkan.. Ei ole kyllä koskaan ollut kovin innostunut lenkkeilijä mutta nyt tuntuu että on veltostunut täysin!
Ei kuitenkaan ole kipeän oloinen, ja välillä saa jotain virtapiikkejä jollon juostaan kämppää ympäri, mutta se kestää sen 2min jonka jälkeen nukkuminen jatkuu. Tuntuu että olen vainovarhainen mutta ajattelin silti kysyä että onko muilla kokemusta tälläsestä yliväsymyksesta?



Hei vaan mopsityttö:aurinko:
Olisiko juoksun jälkitila? Oma koirani on aina juoksun jälkeen hyvinkin flegmaattinen pari kuukautta. Eli kun nartulla on ollut kiima niin tämän jälkeen erittyy keltahormoonia on koira astuttu tai ei. Koira siis on mukamas pieniin päin. Tämä voi vaikuttaa myös koiran käytökseen. On ehkä vähän ärtyistä, laiska ja mikään ei oikein hotsita. Palaa normaaliksi taas reilun parin kuukauden päästä. Oisko tästä kyse?

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KOIRAN AINAINEN VäSYMYS - Perjantaina, 04.11.2011 klo 18:46  
+
0
^tuota juoksun "jälkitilaa" mäkin veikkaan, omalla nyt jo leikatulla tyttökoiralla oli "masennusta" n. 1kk juoksun jälkeen pari viikkoa, kolmekin. Ensin en hiffannut että johtuu juoksuista (olin kait aatellu että tulee heti juoksun loputtua) mutta kun sitten valaistuin niin ymmärsin koiraa paremmin, vaikkakin se oli tosiaan aika ärsyttävää kun oli puntti hihna päässä raahattavana hyvän tovin. Sen takia ei tuota kuitenkaan leikattu vaan oli epäilys märkäkohdusta (ei ollut onneksi, mutta hyvä että tuli leikattua silti). Saas nähdä tuleeko tuolle juniorille vastaavaa kun vielä varttuu.. toiv. ei mutten ihmettele jos tulee.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.11.2011 klo 18:46)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545706
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 06:15)