Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Tiistaina, 10.07.2012 klo 16:37

Koirien steriloiminen/kastroiminen eläinten löytö/turvakodeissa.

Sajanna

Sajanna
Viestimäärä: 10

KOIRIEN STERILOIMINEN/KASTROIMINEN ELäINTEN ... - Tiistaina, 10.07.2012 klo 16:37  
+
0
Hei,
kysyisin sellaista kun paikkakunnalla jossa asun on eläinten löytö/turvakoti. Minkä takia kaikki sinne tulevat koirat steriloidaan/kastroidaan? Luovutettavista eläimistä pyydetään aika suolainen hinta, koska ne on steriloitu. Onko eläinturvakodeissa joku tällainen käytäntö? Itse olen yhden steriloidun nartun ko. eläinkodista ostanut aika suolaisella hinnalla (2.v puhdasrotuinen pikkukoira 500€). Ihmetyttää vain korkea hinta, kun koiralla ei mitään jalostusarvoakaan ole. Itse en ole ajatellutkaan jalostaa ko. koiraa mutta ihmetyttää tämä homma silti.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KOIRIEN STERILOIMINEN/KASTROIMINEN ELäINTEN ... - Tiistaina, 10.07.2012 klo 17:02  
+
0
Tätä olisi voinut kysellä esim. Kastrointi ja sterilointi - tai Kysy mitä vaan terveydestä -ketjussa. Joka tapauksessa, luovutettavat eläimet kastroidaan/steriloidaan, jotta ne eivät lisääntyisi. Kun eläimet lisääntyvät väärissä käsissä, joutuu osa jälkeläisistä ennemmin tai myöhemmin kiertoon tai löytöeläinkotien riesaksi. Löytöeläinkotien eläinten taustoista ei välttämättä tiedetä mitään, eikä niillä tosiaan ole yleensä minkäänlaista jalostusarvoa. Siksi on parempi luovuttaa ne lisääntymiskyvyttöminä, niin ei pääse syntymään ihan turhia vahinkoja.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: KOIRIEN STERILOIMINEN/KASTROIMINEN ELäINTEN ... - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 14:02  
+
0
Jopa olisi vaikea pitää löytöeläimiä tarhassa, sijaisperheissä tai missä vaan, jos siellä nartuilla olisi juoksut ja urosten hormoonit jylläisivät. Tulisi vahinkopentueita, riitoja, valeraskauksia jne.
Mitä korkealta tuntuvaan maksuun tulee, niin sen tarkoitus on karkoittaa mielijohteesta koiran hankkivat ihmiset sekä sillä rahalla on tarkoitus myös tukea kyseistä organisaatiota.

Sajanna

Sajanna
Viestimäärä: 10

VS: KOIRIEN STERILOIMINEN/KASTROIMINEN ELäINTEN ... - Torstaina, 12.07.2012 klo 00:10  
+
0
Voi minua typerystä. Itsestäänselviä asioita mutta ei tullut mieleen, koska oma koirani ei millään tavalla ole "ongelmakoira" mutta tottakai asia on noin kun sanoitte :) Kiitos

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545731
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 18:45)