Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 15:31

Kuolaamisesta

Puppy85

Puppy85
Viestimäärä: 35

KUOLAAMISESTA - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 15:31  
+
0
Minulla on kohta 6kk vanha Labbispoika Ronnie...

Tänään olen huomannut että kuolaa yllättävän paljon paikalla ollessaankin märkiä länttejä siellä täällä..
Koira syö/juo normaalisti mistähän voi johtua??
Pitääkö olla huolissaan minusta ei normaalisti näin paljon kuolaa paitsi kun ruokaa olen antamassa valuu samalla tavalla...

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KUOLAAMISESTA - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 19:25  
+
0
Onko muita oireita kuin kuolaaminen? Haiseeko hengitys? Onko ikenet normaalit? Voisko sillä olla jokin vierasesine massussa? Sitten sillä voi olla jotain vatsaärsytystä jos on syönyt jotain kummallista. Mittaa kuume, jos sitä on niin vie lääkärille, ellei ole, seuraile koiran vointia ja vie tarvittaessa eläinlääkäriin. Jos sillä on vain tilapäistä vatsaärsytystä, liiallinen kuolaaminen loppunee parissa päivässä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

ParastaEnnen

ParastaEnnen
Viestimäärä: 29

VS: KUOLAAMISESTA - Maanantaina, 04.04.2011 klo 13:57  
+
0
Meillä leo kuolasi kun hampaat vaihtu (kerralla jopa 4 maitoo niin, että raudat oli tulossa kans). Samaten jos on syönyt keppiä tms. niin, että pieniä palasia on jäänyt hampaiden väliin. Tällöin hampaiden harjaus ja kuolaaminen loppuu seinään :)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KUOLAAMISESTA - Lauantaina, 09.04.2011 klo 17:44  
+
0

Puppy85 kirjoitti:

Minulla on kohta 6kk vanha Labbispoika Ronnie...

Tänään olen huomannut että kuolaa yllättävän paljon paikalla ollessaankin märkiä länttejä siellä täällä..
Koira syö/juo normaalisti mistähän voi johtua??
Pitääkö olla huolissaan minusta ei normaalisti näin paljon kuolaa paitsi kun ruokaa olen antamassa valuu samalla tavalla...



Meidän tällähetkellä hieman yli vuoden ikäinen labbispoika on kuolannut ihan pienestä asti ihan mahdottomasti. Normaalistikin tulee kuolalänttejä jos kuononsa laittaa johonkin, mutta erityisesti ruokaa jos on lähellä niin saattaa oikeen kunnon jojot roikkua huulista.
Samalla tavalla jos käy juomassa niin vesi valuu vielä jonkun aikaa huulista niin että pitäisi pyyhkeen kanssa heti perässä kulkea. Meillä ainakin on ihan terve koira, tuskin syytä huoleen.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 17:48)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KUOLAAMISESTA - Lauantaina, 09.04.2011 klo 19:48  
+
0
^Kaikki koirat eivät normaalisti kuolaa niin paljon, eli jos kuolaaminen selkeästi lisääntyy, kannattaa koiraa tarkkailla. Jos koira kuolaa jatkuvasti paljon, ei siinä syytä olekaan huolestua jos se on koiralle kerran normaalia.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Jemilia

Jemilia
Viestimäärä: 28

VS: KUOLAAMISESTA - Perjantaina, 10.06.2016 klo 20:59  
+
0
Meillä on ollu nyt 7v sekasella selittämätöntä kuolaamista. Ei kuolannu nuorempana oikeestaan ollenkaan, sittemmin kuolannu enemmän ja vähemmän ruokaansa odotellessa. Mut nyt on n. puolen vuoden sisään kolmas kerta, kun kuolaa ihan jäätävästi. Suunpielestä valuu kirkasta kuolaa tippoina, jos makoilee niin lammikko kyllä tulee. Suun oon kolunnu joka kerta niin tarkkaan, kun oon ikinä pystyny ja mitään ei löydy. Ei tikkuja, ei haavoja tms. Näitä kolmea kertaa lukuunottamatta syy on yleensä ollu tikku hampaiden välissä. Vaan nyt ei löydy syytä, vaikka miten koluais. Tullu yleensä illalla, menny aamuun mennessä ohi. Ruualla ja sillä onko ollu syömättä tai juuri syöny, en oo huomannu olevan yhteyttä "kuolakohtauksen" kanssa. Muuten koira on täysin normaali.

tosserberry

tosserberry
Viestimäärä: 7

VS: KUOLAAMISESTA - Tiistaina, 12.09.2023 klo 03:13  
+
0
Olen joka kerta avannut suuni yhtä hellästi kuin koskaan, mutta mitään ei ole löydetty. Ei tikkuja, ei leikkauksia, ei mitään. Tyypillisesti syyllinen on ollut tikku hampaiden välissä, lukuun ottamatta näitä kolmea tapausta breakout game. Mutta nyt, vaikka kuinka yritän, en keksi syytä. Useimmiten saapuvat illalla ja lähtevät aamulla.

Victor

Victor
Viestimäärä: 18

VS: KUOLAAMISESTA - Lauantaina, 23.03.2024 klo 03:30  
+
0
On hyvä huomioida, että Labradorit ovat yleisesti ottaen melko syljenerittäjiä rotuja, joten pieni määrä kuolaa voi olla normaalia. Kuitenkin äkillinen, poikkeuksellisen paljon kuolantaa voi olla merkki siitä, että jokin ei ole kunnossa. io games

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 23:45)