Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 21.10.2010 klo 17:27

Kasvattajan oikeus uroksen hypyttämiseen

Siirry sivulle: 1 2

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 18:18  
+
0
Ihan sivukommenttina tuohon, että mistä sen tietää mikä on ollut koiran täysi kauppahinta jne.
Omaan koiraan kasvattajalla on jalostusoikeus ja koira myytiin siis minulle alennettuun hintaan. Tästä asiasta kirjoitettiin sitten erillinen kasvattajan laatima sopimus jossa nämä ehdot lukivat, kuten myös alkuperäinen hinta ja minun maksamani alennettu hinta. Ihan fiksu systeemi mielestäni.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 18:20  
+
0
En mä tiedä tarvitaanko kemialliseen kastraatioon kasvattajan lupaa, koska sehän on väliaikainen ratkaisu?

Vanis, mä ainakin oon saanut käsityksen ettei sitä lasketa dopingiksi, tuttu beussikasvattaja siitä puheli vähän aikaa takaperin, että kokeili yhdellä uroksellaan hyvin kisatuloksin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 18:22  
+
0
^Tarvitaan. Kasvattaja voi sinä aikana haluta käyttää koiraa jalostukseen. Jos siihen ei tarvittaisi lupaa, niin sitähän voisi joku pistellä koiralle sen viisi vuotta ja sitten sanoa kappas, kun koiran omistajuus siirtyy ilman pentueita.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 18:24  
+
0

jannie kirjoitti:


Vanis, mä ainakin oon saanut käsityksen ettei sitä lasketa dopingiksi, tuttu beussikasvattaja siitä puheli vähän aikaa takaperin, että kokeili yhdellä uroksellaan hyvin kisatuloksin.


Tsekkasin just, ja onhan se. Varoajaksi ilmoitetaan 6 kk, ja implantti on kielletty.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 18:35  
+
0
Eikö omistajalla ole minkäänlaisia valtuuksia päättää omasta koirastaan? Koska ymmärsin kuitenkin että ko koira on aloittajan omistuksessa (=papereissa lukee hänen nimensä, ei kasvattajan) eikä yhteisomistuksessa... Onpa kurja tilanne jos se kasvattaja ei suostu edes tuohon kemialliseen kastraatioon.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 18:35  
+
0
^^ Ahaa, ok :eek: Ja mä kun just ymmärsin niin, että oli tätä kokeillut juur sen takia, että saa jatkaa kisaamista samalla. Pitää kysyä ymmärsinkö väärin :mietiskel:

*muoks* väkänen lissää
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu torstaina, 21.10.2010 klo 18:36)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 19:00  
+
0
^ Laitatko jannie sen kasvattajan mulle yksityisviestillä jos viitsit? :hymy:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 19:02  
+
0
^ Mä tekisin mielelläni niin, että selvittelen eka hänen kanssaan kuin pahasti ymmärsin väärin :nolo:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 19:04  
+
0
Ok! En mä sillä että "ai kauhee!" vaan lähinnä vain alkoi kiinnostamaan että kenet beussikasvattajan sä tunnet :hymy: Kun niitä ei ole kovin paljoa.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 19:41  
+
0
Mä nyt kyllä aloittajana ottaisin ihan ekana yhteyksiä siihen kasvattajaan. Jos on kerran asiallinen ja tuutte hyvin juttuun, niin uskoisin että tuosta nyt ei mitään ongelmaa tule.
Jotenkin tuntuu turhalta koko spekulointi siitä, että mitähän se kasvattaja nyt tuumaa ja koskahan se mahtaa haluta pentuja teettää.
Itse (jos olisin) kasvattajana haluaisin kyllä, että multa kysyttäis asioista suoraan, eikä turhaan jossiteltais missään foorumilla.
Ja ei nyt missään nimessä millään pahalla, tälläisenä huomautuksena vain.

Itse oon ostanut pennun täydellä hinnalla ja sopimukseen on silti kirjattuna kasvattajalle yksi mahdollisuus astutukseen. Ja pidän sitä ehdottomasti sitovana, jos ei laillisesti, niin moraalisesti.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Torstaina, 21.10.2010 klo 20:23  
+
0
Kyllähän ostajallakin joku vastuu pitää olla kun pistää nimensä paperiin. Ei kasvattaja kuitenkaan hyvää hyvyyttään luovuta alennettuun hintaan kaikkein lupaavinta pentua.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Perjantaina, 22.10.2010 klo 14:10  
+
0

Sonik kirjoitti:

Mä nyt kyllä aloittajana ottaisin ihan ekana yhteyksiä siihen kasvattajaan. Jos on kerran asiallinen ja tuutte hyvin juttuun, niin uskoisin että tuosta nyt ei mitään ongelmaa tule.
Jotenkin tuntuu turhalta koko spekulointi siitä, että mitähän se kasvattaja nyt tuumaa ja koskahan se mahtaa haluta pentuja teettää.
Itse (jos olisin) kasvattajana haluaisin kyllä, että multa kysyttäis asioista suoraan, eikä turhaan jossiteltais missään foorumilla.
Ja ei nyt missään nimessä millään pahalla, tälläisenä huomautuksena vain.



Toisaalta taas jos ei ole ennen paperikoiraa omistanut, koira piireissä pyörinyt tai tunne ketään keneltä kysyä niin kyllä mä saattaisin asiaa jostain tiedustella nimettömänä jossain koirapalstalla ennen kasvattajalta kysymistä. Osaapahan ainakin pitää puolensa sitten jos kasvattaja keksii jotain kieryyksiä tai yrittää laistaa vastuunsa. Tässähän ei kasvattajaa mainittu, saati sitten rotua tai mitään muutakaan vaan haluttiin tietää mitä kyseinen sopimus oikeasti merkitsee.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Perjantaina, 22.10.2010 klo 14:32  
+
0
No mä nyt oonkin sen verran naiivi, et en ajattele heti ensimmäiseksi, että kasvattaja on umpikiero, tai yrittäisi laistaa mistään koiran hyvinvoinnin kustannuksella.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Perjantaina, 22.10.2010 klo 14:58  
+
0

Sonik kirjoitti:

No mä nyt oonkin sen verran naiivi, et en ajattele heti ensimmäiseksi, että kasvattaja on umpikiero, tai yrittäisi laistaa mistään koiran hyvinvoinnin kustannuksella.



Juu ei ne kaikki olekaan, mutta kun ei koskaan tiedä että kuka on ja kuka ei. Se että tietää omat oikeutensa ja velvollisuutensa ei varmasti ole pahitteeksi kenellekään, ja ainakin itse pidän siitä että tiedän asiasta jotain ennen lähden siitä varsinaisesti neuvottelemaan. Eihän kukaan lähdet tekemään talokauppojakaan ummikkona tai neuvottelemaan suoraan myyjän kanssa jos talossa ilmenee vesivahinko, kyllä silloin selvitetään omat oikeudet ja lähdetään niiden pohjalta keskustelmaan mahdollsesta korvauksesta. Sinänsä tulee vähän hassu käsitys (ei mitenkään kamalan positiivinen) kasvattajasta, joka ei ole saanut ymmärrettävästi selitettyä uroksen hypyttämisoikeutta, tai että mitä se oikeasti tarkoittaa, ja mitä se merkitsee koiran elämässä noin ylipäätään.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Nakuna

Nakuna
Viestimäärä: 60

VS: KASVATTAJAN OIKEUS UROKSEN HYPYTTäMISEEN - Lauantaina, 23.10.2010 klo 21:15  
+
0
Joo ei saa käydä näyttelyissä eikä kokeissa jos on tehty kemiallinen kastraatio, siis pistoksella. Implantista seuraa elinikäinen näyttelyttämis- ja kilpailukielto.
Chinese Cresteds & American Bulldog

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545702
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 13:00)