Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:54

Kissat

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Perjantaina, 02.09.2011 klo 19:17  
+
0
^ Meillä ei ole ovissa mitään verkkoja, ovia kun ei pidetä ollenkaan auki. Tarhaan kisut pääsee ikkunan kautta tehdyn "tunnelin" kautta, näkyy tuossa kuvassakin.

Ja tosiaan, en usko että mikäli kissa vain pääsee sisälle/tarhaan miten itse tykkää, että on jotain säädöksiä että pitää olla jokin tietty neliömäärä per kissa. Varma en voi olla, mutta tuntuu jotenkin oudolta jos sellaisia olisi. Sitä voisi varmaan verrata vaikka parvekkeeseen, että jos on pieni parveke, niin kissoja ei saisi päästää sinne ollenkaan, jos on liian pieni. :nauru: Ja siis tämä ajatus tosiaan ainoastaan siinä tapauksessa, että tarhaan on vapaa kulku.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KISSAT - Perjantaina, 02.09.2011 klo 20:12  
+
0
Aivan. Itselläni oli sellainen ajatus, kun omassa etuovessa on kalteri, niin jos asentaisi loppuihinkin ulko-oviin ja laittaisi samalla tuuletusikkunoihin myös missä ei ole itikkaverkkoa. Ja sitten tekisi seinän viereen tarhan, jonne pääsisi ikkunan kautta. Tosiaankin jokin sellainen putki.
Mutta ehtiihän tuota vielä miettiä.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KISSAT - Lauantaina, 03.09.2011 klo 03:32  
+
0
Meillä Oliver aiheutti ylimääräisiä sydämentykytyksiä tänään. Lähdettiin avon ja koiran kanssa Poriin ja vietiin kissa avon vanhemmille hoitoon. Oltiin päästy perille, kun avon isä soittaa etteivät he löydä Oliveria mistään. Käänsivät huonekaluja myöten kaiken, josko kissa löytyisi. Vaan ei. Etsintöjä laajennettiin ulos vaikkei kukaan keksinytkään mitään keinoa, miten Oliver olisi sinne päässyt.

Tuntui kamalalta, kun itse oli niin kaukana eikä voinut mitään tehdä kissan löytymisen eteen. Itkeä autossa vain, kun olin niin huolissani.
Myöhään illalla tulikin sitten soittoa, että Oliver palasi takaisin avon vanhempien luo heidän oman kissansa saattamana. Eivät ole ikinä ennen tulleet kovin hyvin toimeen, mutta nyt olivat niin hyvää pataa että.

Nyt tekisi koko aika mieli häiritä tuota nukkuvaa myttyä halein ja pusuin vain siitä syystä, että se oikeasti on tuossa :aurinko:
Varjo 12/2010 ♥

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 04.09.2011 klo 21:10  
+
0
Tässä serkun uusin tulokas:






Taasut :cool:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 04.09.2011 klo 21:13  
+
0
^ Ihana kuikelo :nauru:

Pepper

Pepper
Viestimäärä: 325

VS: KISSAT - Tiistaina, 06.09.2011 klo 11:48  
+
0
Kannattaako kissanpennuille ostaa erilliset pentuvaljaan, vai saako tuollaisia normaaleja kissanvaljaita säädettyä tarpeeksi pieniksi pennuille?

Tilausta tarvikkeista olisi taas lähdössä... :shifty:

Käytiin eilen pikaisesti katsomassa, mitä meidän kisunpennuille kuuluu.
Olivat kasvaneet paljon, vallan ihania ovat ja hyvin voivat. Silmätulehdus on koko pentuetta vaivannut, mutta sekin on jo menossa ohi.
Taidettiin valita kaikkein vilkkaimmat pennut, tai ainakin nyt vaikuttaisi siltä. :nauru:
Toinen ei malttanut olla sylissä laisinkaan, mutta toinen kyllä nautti suunnattomasti lastenkin sylittelystä :love:
X-rotu Luca 06/2009
Mudi Sisu 05/2012
Maatiaiskissat Lumi ja Tuisku

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KISSAT - Tiistaina, 06.09.2011 klo 12:05  
+
0
Minä voisin Pepperin kysymykseen vielä lisätä, että kumpi on kissalla parempi, kaulapanta vai valjaimet? Itse olen ajatellut kaulapantaa, mutta mitenkä helposti se tulee pään yli? Kissojen valjaimet näyttää jotenkin.. hmh, epäergonomisilta.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KISSAT - Tiistaina, 06.09.2011 klo 12:19  
+
0
Mä oon valjaiden kannalla ulkoilussa. Pysyvät ainakin meillä paremmin päällä. Meillä kissoilla on tosin myös kaulapannat (joissa laatat, joista löytyy yhteystiedot) kaiken aikaa, koska pelkään että joku onnistuu livahtamaan ulos tai putoaa ikkunasta tai partsilta tai ihan mitä vaan. Saapahan ainakin vähän suuremmalla todennäköisyydellä sitten takaisin. Tai jos joku ajaa vaikka päälle karkumatkalla, niin joku kiltti ihminen ehkä soittaa ja kertoo, että kissa on kuollut.

Kävin eilen ostamassa Maxille uuden vaaleanpunaisen kaulapannan :viheltel: Avokki ei tykännyt. Maxin miehisyys kuulemma kärsii. Mutta mikä tosimies se on joka ei pukeudu vaaleanpunaiseen?
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.09.2011 klo 00:06  
+
0

volkodav kirjoitti:

Elikkä häkin/ aitauksen/ tarhan/ kesäterassin voisi tehdä ihan oman mielen mukaan. Ei ole siis mitään säädöstä, kuten niin ja niin monta neliötä per kissa tai kilo.
Onko teillä ovissa jotakin verkko-ovea tai kalteriovea? Että kissat ei pääse ominepäin pihalle seikkailemaan.


Joo, ei ulkoiluhäkin koolla ole mitään merkitystä. Sisätiloissa taas kissaa kohden pitää olla 10m2/kissa. Tosin ymmärrän ton koskevan sisäkissoja. Ei liene väliä sellaisille, jotka ulkoilevat mielensä mukaan.

Meillä ei ole verkko-ovea edelleenkään. Tarvikkeet on varastossa mutta jäänyt tekemättä ja tuskin tehdäänkään. Ovien aukipitämisen ajaksi kissat voi sulkea tarhaan tai eri huoneeseen. Verkko-ovia olen nähnyt kahta mallia. Jos on kaksiosainen ovi, niin sisimmäisestä voi rikkoa lasin ja laittaa verkon lasin tilalle. Toinen vaihtoeho on siirrettävä oven kokoinen kehyksellinen verkko-ovi. Ikkunat meillä on verkotettu samalla minkkiverkolla mistä tarhakin on tehty.

volkodav kirjoitti:

Onko kissoilla joku sellainen ikäero juttu, kuten koirilla? Että esimerkiksi koirat tulee parhaiten juttuun, jos niillä on ikäeroa vähintään vuosi, mielellään kaksi. Mietin nimittäin tuota, että jos ottaa samasta pentueesta monta pentua, mitenköhän siinä sitten käy kun ovat aikuisia...


Ei ole. No ehkä ikänsä yksin elänyt kissa ei niin hyvin sopeudu lajitoveriin mutta ei muuten. Kissoilla on suositeltavaakin että ottaisi samantien sisarukset. Eli siinä mielessä kissat poikkeaa todella paljon koirista. Ei kissoilla ole mitään ikäerosuosituksia.

volkodav kirjoitti:

Tuohon tarhaan varmaan sopisi ihan hyvin kanaverkko tai minkkiverkko?


Minkkiverkko paras. Se ei jousta eikä katkea. Katiska- tai kanaverkko turhan taipuisaa ja heppasta. Voisin kuvitella että kissan kiivetessä verkkoa pitkin, kana- tai katiskaverkko antaisi helposti periksi painavamman kissan kiivetessä vaikka olisi tiukasti pingotettu.

Mä en ole ikinä ulkoiluttanut kissoja pannassa. Se ensiksikin hyvin epävarma ja toiseksi kissalle paljon miellyttävämpi olla valjaissa jos se innostuu tempoilemaan hihnan päässä.

Lisäksi kissaa ulkoiluttaessa kannattaa ottaa tärkeä seikka huomioon: EI ikinä ovesta niin että kissa saa itse siitä kävellä ulos tai mennä omistajan sylissä. Äkkiä oppii vaatimaan ulos koko ajan oven suussa huutamalla ja se on rasittavaa. Lisäksi oppii nopeasti ulos livahtamisen salat. Suositeltavaa onkin että aina mennään ulos kantokopassa tai sitten kuten meillä eli tarhan kautta. Puen tarhassa kissoille valjaat ja siitä sitten lähdetään ulkoilemaan. Sisälle saa tulla ihan oven kautta. Taavin kanssa tein aikoinaan virheen että se sai itse kävellä valjaissa ulos ja sen jälkeen alkoi hirveä huutaminen oven suussa ja kun ei päässyt, niin livahti aina oven auetessa. Siinä vaiheessa oli pakko aloittaa suihkepullokoulutus eli aina kun ovi aukesi, niin tuli vettä niskaan. Äkkiä oppi, ettei ovesta kannata kulkea tai muuten kastuu. Tosin näyttelykissoille tämä ei järkevä koulutusmetodi, näyttelyssä kun tuomarinpöydällä on suihkepullo.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.09.2011 klo 00:07)

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.09.2011 klo 08:29  
+
0
Kiitti monna83!
Tuosta oli kyllä apua :hymy:

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.09.2011 klo 09:57  
+
0

monna83 kirjoitti:

Lisäksi kissaa ulkoiluttaessa kannattaa ottaa tärkeä seikka huomioon: EI ikinä ovesta niin että kissa saa itse siitä kävellä ulos tai mennä omistajan sylissä. Äkkiä oppii vaatimaan ulos koko ajan oven suussa huutamalla ja se on rasittavaa. Lisäksi oppii nopeasti ulos livahtamisen salat. Suositeltavaa onkin että aina mennään ulos kantokopassa tai sitten kuten meillä eli tarhan kautta. Puen tarhassa kissoille valjaat ja siitä sitten lähdetään ulkoilemaan. Sisälle saa tulla ihan oven kautta. Taavin kanssa tein aikoinaan virheen että se sai itse kävellä valjaissa ulos ja sen jälkeen alkoi hirveä huutaminen oven suussa ja kun ei päässyt, niin livahti aina oven auetessa. Siinä vaiheessa oli pakko aloittaa suihkepullokoulutus eli aina kun ovi aukesi, niin tuli vettä niskaan. Äkkiä oppi, ettei ovesta kannata kulkea tai muuten kastuu. Tosin näyttelykissoille tämä ei järkevä koulutusmetodi, näyttelyssä kun tuomarinpöydällä on suihkepullo.



Täällä aina mennyt kissa sylissä ulos ja pikkusin kissa uskaltaa tulla itse ovesta ulos. :viheltel: Me nyt kyllä asutaankin kerrostalossa, että ovesta pääsee vain rappuun sisälle, ja ainoastaan Shiina tulee välillä kurkkimaan ovelle menisikö tästä rappuun ja rapussa tajuaa jäävänsä kohta yksin, jolloin tulee vikkelään sisälle. Eikä täällä kyllä kukaan ulos huutelekaan. Kerran taisi Shiina huutaa ovella, no, pistin valjaisiin ja vein pihalle, ja sitä kauhunmäärää. Oltiin ulkona hurja minuutti eikä kissa sen koommin huutanut ulos.

Mutta omakotitalolaisille ymmärtänen tuon.
Itse vaan en tod. olisi noin viitseliäs. :cool:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KISSAT - Torstaina, 08.09.2011 klo 22:01  
+
0
Sunnuntaina pamahtaa neljä viikkoa yhteiselo mittariin, ja tänään ensimmäistä kertaa kissa tuli täysin omaehtoisesti koiran kylkeen nukkumaan :aurinko: Kiva näin päin, että turhaan stressasin.

Rise to reset the world.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.09.2011 klo 09:29  
+
0
^ Ihana kuva ja onpa kaunis kissa! Onkohan se kenties Maine Coon? :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.09.2011 klo 11:24  
+
0
^ Kyllä vain! Meidän seitsenkiloinen pieni tyttö... :viheltel: Hienosti sulatti tuon mun murrosikäisen penskan vaikka täyttää itse jo neljä ensi kuussa, pitänee paikkaansa että coonit on hyviä koirakissoja.
Rise to reset the world.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.09.2011 klo 16:47  
+
0
Meillä kehiteltiin kissalle oma, täysin koiraton, alue. Taka-alalla näkyy ruokasali, keskellä aula, jossa tarjolla virvokkeita (vettä) ja etualalla makuuhuone. Portaiden alapäässä lepoterassi. Ja mikä tärkeintä, kissa tykkää :hymy:
Varjo 12/2010 ♥

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Lauantaina, 10.09.2011 klo 03:07  
+
0
Ilmari kuvitteli tänään olevansa suurikin metsästäjä kun sai pakkasesta rotan iltapalaksi.

"Hmm.. Mikäs tää on?"


"Tää onkin kiva!"


"Ompas painava!"


"Nyt kuolet!"


"Nam"


Mä annan ihan suosiolla tollaset isommat elukat vessassa. Se on tosi sottasta kun syövät noita kun suolenpätkiä lojuu pitkin lattioita. :nauru:

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KISSAT - Lauantaina, 10.09.2011 klo 12:22  
+
0
^Hihhi hyiiii, ihana toinen:nauru: Siis tilaatko sä jostain nuita hiiriä vaiko eläinkaupastako ostat?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 14:30)