Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 17:00

Koirien varusteet (hihnat, pannat, takit, valjaat)

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 58

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 13.08.2010 klo 12:58  
+
0
Koiraa ei ole tulossa vielä likili puoleenvuoteen, mutta .. :shifty:
Jotenkin kutkuttelisi, pitäisi päästä hypistelemään :love:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 13.08.2010 klo 18:40  
+
0
Voi käääks! :nolo: Lähti just 4pawsille tilaus... Pepille kaks solkipantaa ja yks pk ja Jasmille yks solkipanta ja yks pk. "Hups" :viheltel: (Toivottavasti äiti muuten suostuu maksaan oman koiransa pannat, muuten köyhä joutuu pulaan.. Mutta ku ei Jasmi saa olla Peppiä huonommissa pannoissa :paapatus: )
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 13.08.2010 klo 19:22  
+
0
Itse käyn täällä aina ihastelemassa toisten pantakuvia :D Omille koirille ei mitään kovin kummoisia viitsi ostella, kun ei ne karvojen alta näy kuitenkaan, Nemillä varsinkaan. Pojulle oon haaveillu kaikenlaisia pantoja aina kun sillä on lyhyt karva, mutta sitten ajattelen kuitenkin, että vielä joskus kasvatan sille pitkän karvan, jolloin hienot pannat jäis kaiken karvan alle :D Kaikki pannat valitsen niin, että ne on myös käytännöllisiä, eikä pelkkiä koristeita.

Meidän koirien pannoista mun lempparit on nää puolikuristavat niittipannat :D

Yli vuoden vanha kuva, ni Nemilläkin on siinä vielä suht lyhyt karva et panta jopa näkyy :P
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 13:54  
+
0
Saatoin juuri tilata Mökölle ihanan vaaleanpunaisen pannan 4pawsilta, vaikka vannoin, että me pärjättäisiin muutaman euron säädettävillä valjailla hamaan tulevaisuuteen saakka. :shifty: Olisi tehnyt mieli ostaa vinttarimallinen pehmopanta, mutta pitäydyin säädettävässä mallissa, jotta kestäisi pidempään eli ei tämä hankinta sinänsä turha ollut.

Miten (millä aineilla) olette muuten hoitaneet nahkaisia hihnojanne?
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.08.2010 klo 13:54)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:02  
+
0
Saatoit tilata? :nauru:

Vitsit mullakin himottaisi nuo pannat, mutta menee varmaan turhan kalliiksi ostaa ensin sellainen koira, jolle tuollaisia vois sit hommailla. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:04  
+
0
^^Sit kuvia Mököstä pantoineen. :cool: Millasen kuosin otit?

pnkd kirjoitti:

Miten (millä aineilla) olette muuten hoitaneet nahkaisia hihnojanne?


En millään. Sitten kun menee ruman näköisiksi, ostan uudet. Nahka on vain siitä "huono" (=hyvä) että se on niin pirun kestävää ja säilyy hyvänä pitkään joten hihnoja ei tosiaan tule usein hankittua. Meillä mustia nahkahihnoja nurkat täynnä kun on tullut ostettua aina uutta vaikka entiset ihan käyttökelpoisia. Tosin nyt olen tykännyt jo pari vuotta käyttää noita Hollolan Nahkapajalta ostettuja hihnoja kun ovat kaikki neljä täysin identtisiä. Tai siis isoilla pojilla on leveämmät ja pikkupojilla vastaavan mittaset mutta kapeammat. Ärsyttää jos koirilla eri mittaset ja näköiset hihnat. Olisi vallan järkyttävää taluttaa esim. yhtä nailonhihnassa ja lopuilla olisi nahkahihna. :nolo: *minäkö pikkutarkka?*
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:05)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:13  
+
0
Pellavaöljy on hyvä, samoin tuotteet joita myydään hevostarvikeliikkeissä: nahkabalsamit ja satulasaippuat.
Hyvähän noita on huoltaa, ovat lähes ikuisia kun muistaa pitää huolta eikä tarvitse ostella uusia aina kun hihna esim. sateen jälkeen alkaa näyttää nuhjuiselta.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:12  
+
0
^^ Kuvia tulee kyllä ehdottomasti kunhan tuo postiluukusta kolahtaa! Ja pitihän mun pojalle saada Bambi-kuosinen panta vaaleanpunaisena ja turkoosilla sisälmyksellä. :wink: Harmi, että ei taida ennättää tänne erkkariin mennessä..

^ Olenkin juuri sopivasti menossa lauantaina Jumboon niin voisi samalla poiketa Hööksissä tutkiskelemassa aineita, kiitos vinkeistä! Ja satulasaippuan tuoksua on vaikea vastustaa. :love:

// Olisi hauska joskus nähdä monnan koko panta- ja hihna arsenaali. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:13)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:18  
+
0
^ Ot, mäkin olen tulossa erkkariin ihan vain turistiksi pikkupoikien kanssa mutta enhän mä sua tunnista siellä. :mietiskel: Tunnistatko sä Aapon ja Ernon? Jos, niin tuut sitten moikkaamaan. :hymy:

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:22  
+
0
^ Kyllä mä luulen tunnistavani - ja musta tuntuu, että Mököä on vaikea olla tunnistamatta. Ollaan nimittäin se parivaljakko, jossa koira riuhtoo, hyppii, hepuloi ja kiljuu ja minä yritän vajota maan alle piiloon.. :nauru: Luojalle kiitos siitä, että kasvattaja vie pojan kehään ja minä saan turisteilla kehän ulkopuolella.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:22)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:49  
+
0
^ Ok. :nauru: Nähdään siellä sitten. :heiluti:

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 20:35  
+
0
Mulla on hyvällä mallilla tarvikehankinnat pentua varten; oon ostanut vaaleanpunaisia kakkapusseja ja ruokakipon, johon pentu mahtuis istumaan kokonaan, eli sitä ei varmaan ihan heti tarvita.

Kunpa sisko löytäis "ensipannan", joka on ollut kaikilla meidän perheen koirilla ensimmäisenä kaulassa jo vuodesta -89 lähtien, jolloin sisko osti ensimmäisen boksunsa. Se ei mahdu koiran kaulaan ku ehkä kaks ekaa päivää, mutta on niin nostalginen että harmittaa hirmuisesti jos se on hukka vienyt.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 21:42  
+
0
Voi itku kun täällä on ihan mahtavia "pantaholisteja" Monnan koirujen ärjyt niittipannat ja hempeätkin pisti kyllä hymyilyttämään :D Ja nannekinsin sammakkopanta:love: ! Mulla on vaan Hurtalta puolikuristava panta ja valjaat Davelle. Jospa se tästä "pikkuhiljaa" ;)

Onko teillä kokemusta Hurtan haalareista? Ite olen tässä katsomassa "käytännöllistä" talvitakkia ja tämä pisti silmään: fleecehaalari

Mentiin jo pihistelemään hieman rahasta ja ostettiin joku Ö-merkkinen sadetakki Davelle, mutta se hankas kehveli kainalon alta (tai siis jalasta kainalosta n. 3cm) ja piti alkaa hieman tuunaamaan. Jotenkin jäi sellainen mielikuva et olis varmaan se Hurtan sadehaalari ollut hieman "ergonomisempi"... Pitäis varmaan hankkia ompelukone ja alkaa hulluna vääntään kaikki vaan ite :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.08.2010 klo 21:44)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Torstaina, 19.08.2010 klo 10:14  
+
0
^mä oon kans himoinnut tota fleecehaalaria, kun näyttäs vähän siltä, että juniori pudottaa karvansa taas vasta joskus syksyllä. Ja jos tulee yhtä kovat pakkaset kuin viimetalvena, se ei todellakaan kynittynä ilman pukua pärjää. Toppatakit meillä on molemmille, mutta ei se niin hyvin lihasten lämpöjä pidä, kuin fleece.

Muakin siis kiinnostaisi kokemukset, onko haalari hintansa arvoinen? Käytännölinen? Toimiva? Varsinkin isojen koirien haalaritarinat kiinnostaa, meillä tarvis koon olla 701..varmaankin.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Torstaina, 19.08.2010 klo 10:15  
+
0
^^OT, ihanaa englantia teidän Daven blogissa :shifty:

Itse aion hankkia hurtan haalarit kun penska kasvaa, enkä muita edes harkitse. Olen kuullut niin monesta tahosta että ne on parhaimmat. :)
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu torstaina, 19.08.2010 klo 10:16)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Torstaina, 19.08.2010 klo 10:58  
+
0

MissFields kirjoitti:

^^OT, ihanaa englantia teidän Daven blogissa :shifty:



Heh, kiitokset, välitän kirjoittajalle :D Itse en ole kerennyt sinne paljoa mitään itse kirjoittamaankaan, pitäisi ottaa asiakseen, kuin vaan "mainitse siitä tästä ja tosta, ja muista se kans!"

Kaipa tosiaan pitää pian laittaa tilaukseen tuo haalari. Raukka parka hytisi märkänä jo kesälläkin, vaikka kai tuon nyt olis sateeseen pitänyt tottua Irlannissa ollessaan... Tai sitten vaan tuo mieleen huonoja värisyttäviä muistoja siitä ikuisesta sateesta ;D

Mutta olisi tosi kiva tietää, että onko Hurtalla enemmän mietitty koiran liikkuvuutta. Tuo Ö-sadetakki ainakin näytti päällä ja kävellessä "vasemmalla kädellä" hutaistulta riepuleelta. Tosin, ei me ihan oikeeta kokoa siitä saatu, hitu liian iso, mut tuskin se pienempikään sen kummemmin olis ollut parempi... :( *myh*
(Viestiä on muokattu torstaina, 19.08.2010 klo 10:59)

nougatt

nougatt
Viestimäärä: 109

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Torstaina, 19.08.2010 klo 11:08  
+
0
Meiltä löytyy pienemmältä, ohutturkkiselta koiralta Top Canis -fleecehaalari. Osoittautunut oivalliseksi ostokseksi. Jostain messuilta bongasin tuon, sattumoisin mulla oli koira mukana ja kojulla oli sellaisia kaavoja haalareista, joita sovittamalla löytyi ihan passeli koko. Top Canisilla on hyvän laaja kokovalikoima. Munkin koira kun on aika pitkäselkäinen, mutta keskivartalostaan aika hoikka, niin on vaikea valmisvaatteista löytää just sitä oikeaa kokoa. Toi haalari on kyllä ihanan pehmeä, lämmin ja toimiva ollut. Koirapuiston monet riehumiset kestänyt. Pikkasen siinä on lahkeet pitkät, mutta niitä saa käännettyä, joten ei haittaa. Hyvä korkea kaulus, tiukennusmahdollisuus mahan kohdalla, pitävä vetoketjukiinnitys ja heijastimet löytyy haalarista.

Tota voin ainaskin suositella, jos vielä myynnissä. Ja Top Canisilla on sadehaalareitakin jne...
*Pieni sileäkarvainen portugalinpodengo Onni, s.-07
*x-rotuinen Foxi, s.-07

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Torstaina, 19.08.2010 klo 11:52  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

Onko teillä kokemusta Hurtan haalareista? Ite olen tässä katsomassa "käytännöllistä" talvitakkia ja tämä pisti silmään: fleecehaalari :)


Niillä, kellä toi fleecehaalari on, ovat kehuneet. Mustakin toi tosi ihanan näköinen. Ernolle sen voisi hankkia mutta Aapo ei suostu edes kokeilemaan haalaria. Se sai ihan hirveän kohtauksen kun yritin kokeilla kerran M&M:ssä juurikin tota linkissä olevaa haalaria sille. :roll: Olen sitten ihan suosiolla pitänyt vain mantteleita kera tossujen. Aapon pakkaslook ja Ernon pakkaslook. Oikein kovilla pakkasilla laitetaan myös pipo. Tässä Eikan pipo.

On noita takkeja, huppareita, villapaitoja ym. meilläkin vaikka kuinka mutta aika pitkälle käytetään vain muutamia hyviksi todettuja. Isot pojat käyttää sadetakkeja, Aapo myös, Ernolla on sadehaalari+ 3 sademanttelia. Isot pojat sai ensi talveksi just ihanan punaiset kevyttakit, pitää ostaa vielä kunnon toppa tai fleecetakit jos tulee kunnon pakkastalvi.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Torstaina, 19.08.2010 klo 12:02  
+
0
Aapo onkin ihan innoissaan piposta. *repes* :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Torstaina, 19.08.2010 klo 12:07  
+
0
Aapon pipo-ilme! :nauru:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 58
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28223
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265909
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 04:45)