Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 16:09

Kukkujat 16

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 16:09  
+
0
Kukkuuta laskiaissunnuntaihin ja pulinat jatkukoon.

Muoksittu otsikkoa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 19.02.2012 klo 16:11)

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 16:10  
+
0
Oho, kerralla kolmet kukkujat :nauru:

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 16:12  
+
0
^ Näemmä näin free smileys , enpä tiedä mikä oikosulku iskenyt otsikkoa kirjoittaessa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 20:19  
+
0
Teen tosi mielenkiintoista artikkelia kehitysmaasta, Laosista ja paikallisten elämästä siellä vuosia asuneen kaverini antaman haastattelun pohjalta. Oikein kun nyt kirjoitan tätä, mulla hävettää olla oma länsimainen itseni.

Kaverini sanoi, että kaikkien muiden silmissä laot ovat auttamattoman köyhiä ja sitä myötä onnettomia. Mutta laot itse kokevat olevansa rikkaita ja onnellisia. He ovat vasta sitten köyhiä, kun ruokaa (= riisiä) ei saakaan pöytään. Ja keskivertolao ei menisi yö- tai kolmivuorotyöhön vaikka oma elintaso voisi sillä noustakin, koska nukkuu mieluummin hyvät yöunet ja viettää aikaansa perheen ja lasten kanssa. Ei elämään tarvitse mitään enempää, kun omat rakkaansa ja riittävästi ruokaa elääkseen.

En oikeasti tiennyt, että tämänkaltaisia maanpäällisiä paratiiseja on vielä olemassa. Vaikka kylläpä Laosinkin, ikävä kyllä, tulee Kiina sijoittajineen jyräämään jossain vaihessa.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 20:37  
+
0
^ Mä voisin mielelläni asua tuolla Laosissa!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 21:18  
+
0
Huoh. Oli taas tänään vähältä piti-tilanne tuon elukan kanssa. Se kävi poimimassa jonkun risun lenkillä ja toisen sen mulle. Mä en kerenny muuta tehdä ku ottaa sen käteeni niin tämä hyppäs silmä edellä, tietenkin, siihen risuun. Onneksi se tais nyt osua silmän ulkopuolelle eli selvittiin säikähdyksellä. Pupillit reagoi valoon, ei näy mitään repeämiä ja punoituskin on laskenut. Huuhtelin tuon silmän muutaman kerran keitetyllä vedellä, mut katotaan huomenna onko alkanu rähmimään ja miltä se näyttää. En enää yhtään ihmettele miksi bokserit kuuluu kalleimpaan vakuutusryhmään. Himpuran onnettomuusaltin on ainakin tämä yksilö. Jos se ei juokse silmä edellä johonkin niin sit se rymistelee niin, et sillä on reikiä ja nyrjähdyksiä vähän ja missä.

Kohta suihkuun ja huomenna taas reippaasti töihin. Huomenna soittelee sit Kokkolan eläinlääkärit läpi ja kysellä, missä osataan ottaa viralliset selkäkuvaukset sekä muutenki tutkia tuo elikko. Oulu ois toinen vaihtoehto, mut sinne olis n. 40 kilometriä pidempi matka.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 19.02.2012 klo 21:20)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 22:05  
+
0

Notte kirjoitti:

Teen tosi mielenkiintoista artikkelia kehitysmaasta, Laosista ja paikallisten elämästä siellä vuosia asuneen kaverini antaman haastattelun pohjalta. Oikein kun nyt kirjoitan tätä, mulla hävettää olla oma länsimainen itseni.

Kaverini sanoi, että kaikkien muiden silmissä laot ovat auttamattoman köyhiä ja sitä myötä onnettomia. Mutta laot itse kokevat olevansa rikkaita ja onnellisia. He ovat vasta sitten köyhiä, kun ruokaa (= riisiä) ei saakaan pöytään. Ja keskivertolao ei menisi yö- tai kolmivuorotyöhön vaikka oma elintaso voisi sillä noustakin, koska nukkuu mieluummin hyvät yöunet ja viettää aikaansa perheen ja lasten kanssa. Ei elämään tarvitse mitään enempää, kun omat rakkaansa ja riittävästi ruokaa elääkseen.

En oikeasti tiennyt, että tämänkaltaisia maanpäällisiä paratiiseja on vielä olemassa. Vaikka kylläpä Laosinkin, ikävä kyllä, tulee Kiina sijoittajineen jyräämään jossain vaihessa.



En mä nyt tiedä onko se paratiisia elää kommunistivaltiossa, jossa suurin osa lapsista ei ole perusterveydenhuollon piirissä. Ja jossa korruptio kukoistaa. Ja jossa ajetaan 40v vanhoilla autoilla. Taksistani meni etuakseli rikki ja se korjattiin todella "turvallisella" kuminauhavirityksellä.

Mutta onhan se avartavaa katsella, kun lapset leikkivät iloisesti muovipusseilla. Eivät tiedä paremmista leluista eivätkä osaa mitään leluja kaivatakaan. Muovipussit ja kepit ajavat ihan hyvin sen, mihin länkkärilapsi tarvii monen sadan euron vekottimet.

Omasta Laosin käynnistäni muistan myös sen, miten oli tärkeää olla antamatta liikaa tippiä. Jos jätti reilun tipin, viestitti sillä, että tipin vastaanottaja olisi jotenkin köyhä. Ja laosilainenhan ei itseään köyhänä pidä, eikä koe olevansa ylimääräisen rahan tarpeessa. Samaten kun vuokraamani fillari meni vuokra-aikana rikki ja tarjouduin toki korvaamaan aiheuttamani vahingon, ei se tullut kuuloonkaan. Vuokraaja oli vain iloinen, kun oli saanut kuitenkin tarjota minulle mukavan päivän fillarin vuokran välityksellä ja olisi ollut moukkamaista, jos vieras olisi jotain maksanut.
Ylläpitäjä

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 22:40  
+
0
^ Jotkut paikalliset ovat sitä mieltä, että mitä enemmän Laos astuu kohti demokratiaa, sitä huonommin asiat menee. Tiedä häntä..

Ja tuosta liikenteestä - kaverini myös kertoi, ettei siihen sääntöjä ole. Voit ajaa vaikka väärään suuntaan. Ja hän lisäsi, että ulkona kulkeminen viikonloppuisin pimeänä ei olisi puoliksikaan niin pelottavaa, jos kaikki eivät ajaisi kännissä. Jos joku onnettomuus sattuu, on parempi olla menemättä auttamaan, koska jos menet, olet mukana jutussa, ja myös korvausvelvollinen. Vaikka olisit ollut vain silminäkijänä.

Niin, puolin ja toisin. Kaverini totesi, että alkaa niin masentua, ettei välttämättä halua enää tehdä kehitysaputyötään. :/ Koska asiat ovat niin rempallaan. Mutta kun kysyin, mikä asia laokulttuurissa on tehnyt häneen suurimman vaikutuksen, hän vastasi kuvaillen tuota buddhalaista mielenmaisemaa.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 22:49  
+
0
^ Tässä olis loistava sauma aloittaa vääntö kommunismin ja länsimaisen kapitalismin eduista ja haitoista, mutta ei taida olla vaivan väärti :nauru:

Mutta tosiaan, onhan tuo vähästä onnellisena oleminen ihailtava asia, siitä olen kaverisi kanssa samaa mieltä. Meillä on länsimaissa pilvin pimein jengiä, jotka kitisee kun naapurilla on päivitetympi malli jostain maailman turhimmasta elektroniikkavemputtimesta ja sitten meillä on laosilaiset (ja muut köyhät kaakkois-aasialaiset) jotka riemuitsee kun tänäänkin saatiin riisiä pöytään.

Tuota känniajamista en itse nähnyt lainkaan, toisaalta vietin suurimman osan ajasta paikassa, jonne oltiin vasta rakentamassa sähköverkkoa. Eli oli vähän takapajulaa muutenkin. Se liikenne on kyllä hullua ja mitään turvavälineitähän siellä ei käytä kukaan. Jos käyttää kypärää, niin se kuulemma tarkoittaa sitä että kutsuisi vaaraa luokseen. Ja jos buddha haluaa että sä kuolet liikenteessä niin sitten sä kuolet ja se on buddhan tahto se ja kaikki fine. Ja jos taas sun ei oo tarkoitus kuolla liikenteessä niin buddha pitää susta niin hyvää huolta ettet sä tarvii mitään kypärää tai turvavyötä.
Ylläpitäjä

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 16 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 23:16  
+
0
Mutta sinänsä mä pidän tuosta buddhalaisesta ajattelutavasta. Se on sellainen slowmotion -versio. Minun ei välttämättä tarvitse tehdä mitään, koska jos jotain tapahtuu, se on tapahtuakseen. Olen nyt köyhä, synnyin köyhäksi, mutta voin olla tyytyväinen siihen että elän. On kenties tarkoitus, että olen köyhä.

Kun taas..

Koko maailma voi halutessani pudota jalkojeni juureen. Vaikka olen syntynyt tällaiseksi miksi olen, voin saada ihan kaiken, kunhan vain olen ahkera ja sopivan kiero. Minun tulee saada kaikki. Olen erityinen. Voin muuttaa koko historian kulkua, jos minua vain huvittaa.

(Mun sydän muuten sykkii niin paljon vasemmalle, et tää on jo tunnekysymys :nauru:)

Ai niin ja kaveri myös näytti kuvia kaikista yhteisöjutuista jne. Siellä todella tehdään kaikki yhdessä. Koko kansan mentaliteetti perustuu siihen, että meitä on iso lauma, ja joka ikisellä on siinä paikka ja merkityksensä. Kun taas täällä.. vanhat vain vanhainkotiin pois silmistä, häiriköt tarkkailuluokille jne.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 19.02.2012 klo 23:17)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 09:08  
+
0
Maanantaita! Plääh. Ei nää maanantait oikeen maistu.
Asiasta kukkaruukkuun, tuli mieleen että mulla olis 1 Syötteen hissilippu, enkä oo sitä ite käyttämässä, että jos joku sen tahtoo, niin laittaa vaikkapa yksäriä. Sen voisin ihan lahjottaa, ettei jää käyttämättä. Eikai tällanen oo luvatonta täällä..? :shifty: Kun en halua tota kellee ihan randomille lahjottaa, niin hyvä vaihtoehto on joku KC:lainen :nauru:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

amap

amap
Viestimäärä: 28

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 09:09  
+
0
Maanantai, tosiaan! Ei kiinnostaisi.
Sentään rättihiutale-sade loppui! Tosin nyt tekisi mieli mennä vaan tekemään lumiukkoja, laskemaan pulkkamäkeä, lumienkeleitä, lumisotaa!! Kuka tulee mun kaa. :D
With positive energy, people!

Australianpaimenkoira TK2 Bordetella's X-Aida
Novascotiannoutaja Nackelsbyyn Tarantella

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 09:17  
+
0
Hei mikä toi lumisade oikein on?! Tuollainen monta päivää jatkuva tiheä lumisade olisi saanut olla silloin joulukuussa, eikä nyt. Tälleen koirattomana kun ei ole ollut pakko mennä ulos, niin viikonlopun aikana lenkkeilin vain lauantaina, huonolle tuulellehan tuolla vaan tulisi kun tuulee kovaa ja lunta sataa vaakatasossa.
Shetlanninlammaskoira (05/05)



jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 09:17  
+
0
No kiitos, mä en ees ajatellut vielä kertaakaan, että on taas maanantai... :nauru:

Meillähän siis vaihtui työpaikan omistaja viime viikolla (kuulin asiasta maanantaina, ja keskiviikkona oli vanha omistaja jo järjestänyt itsensä ulos!), ja mun työmotivaatio on kasvanut eksponentiaalisesti! Uusi taho vaikuttaa hyvältä, ja jo viime viikolla tuli muutama muutos positiiviseen suuntaan, joten olettaen että mun työpanos on heidän mielestään jatkossakin kelpo ja riittävä, niin saatan ehkä joutua lopettamaan työasioista valittamisen täälläkin xD
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 10:57  
+
0
Perskules, kyllä siellä nyt sitten paistaa aurinko kun mun pitäisi lähteä tunnin päästä kouluun! Vähän tekis mieli skipata koulu ja painua kävelylle, mutta en kyllä voi kun on tullut jo sen verran poissaoloja kyseiseltä kurssilta, vaikka jakso on vasta aluillaan...
Shetlanninlammaskoira (05/05)



Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 12:51  
+
0
Loistavaa, Jannie. Toivottavasti uuden omistajan kanssa jatkossakin menee kaikki hyvin.

Mua v*tutti aamulla niin lujaa teiden auraus. Aivan mahtavan upeeta kulkea rattaiden kanssa tuolla, kun autotien lumet on aurattu jalkakäytäville. Onneks hyvä lounas ja nyt paistava aurinko on saanut ketutuksen kaikkoamaan. Mut silti tää talvi sais vähitellen riittää..

Koiralla on tihkuttanut verta toisesta korvasta joitain päiviä eli kai tässä saa pian varailla aikaa eläinlääkärillekin. viime viikon lopullap utsasin korvat tolta ja huomasin, et toisessa korvassa on verta (siis isellä korvakäytävässä). nyt korvaa tarkkaillessa oon huomannut, että hitaasti tihkuu verta jostain. Jos putsaan korvan, seuraavana päivänä vertaon ihan vähän ja sitä seuraavana tai sen jälkeisenä taas saa putsata. En oo putsannut aineella joka kerta, et jos ärtyy siitä vaan vain pyyhkinyt pehmeellä paperilla veret pois, mut sitä vaan tulee jostain aina uudelleen.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 14:24  
+
0
Hyvää maanantaita kukkuilijoille! (kerrankin on oikeasti sellainen) :aurinko:

Flunssa alkaa helpottamaan ja viikonlopun vittuuntunut olotila on kadonnut. Aurinko paistaa ja kohta mennään pitkälle lenkille pupsun kanssa. Myöskin ton koiran viikonloppuperseilyt on ohi :jjei: koetteli nimittäin mun hermoja aika paljon...

Hehehe, ehkä maanantain hauskin juttu näin kesken tenttiin lukemisen oli se, että toinenkin pikkuveli on vihdoinkin painostettu facebookiin :twisted:
A house is not a home when I'm alone here....

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 16:03  
+
0
Mä kaipailisin ruokavinkkejä. Meidän keraamine liesi halkesi, eikä sitä ole turvallista käyttää ennen vaihtoa. Nyt keksin vain paistettavia ruokia :nauru:. Mitä ruokaa voisin tehdä uunissa? Ei tarvitse olla mitään yksinkertaista, monimutkaisempikin ruoka käy. Haluaisin kokeilla jotain uutta.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 16:09  
+
0
^ Kaalikanavuoka? Joku kiusaus, kebabilla esim?
Jos kukka- ja parsakaalista tykkää ni toi eka on ihan superhyvää! En tiä sille oikeeta nimee ni se kulkee tommosella tyylikkäällä nimellä :nauru: Tosin mä paistan ne kanat pannussa ensinnä, mutta nehä onnistuu uunissakin ihan.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KUKKUJAT 16 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 16:36  
+
0
Uunissa tehtäviä ruokia:

- makaronilaatikko (eiköhän se jauheliha kypsy siellä uunissakin)
- riisiä + kanankoipia/rintafileitä (vettä vuoan pohjalle, riisit sinne ja kanat päälle)
- täytetyt rintafiletaskut, esimerkiksi tuorejuustoa rintafileen sisään ja vaikka jotain kasviksia samalla uuniin
- kinkkukiusaus
- täytetyt paprikat, käyttää lihatäytteenä vaikka niitä esipaistettuja broilerikuutioita jos lihaa tahtoo?
- pizza
- erilaiset täytetyt leivät/patongit
- porsaan filettä kasvispedillä
- karjalanpaisti

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:00)