Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 09.10.2010 klo 11:50

Kysy mitä vain mistä vain! 3

Siirry sivulle: 1 ... 65 66 67

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 10:44  
+
0
^Clipperin teet on kyllä hyviä, myös toi Sleep Easy :wink: Tai siis ei se musta pahaa ollut, tosin pistin vähän maitoa joukkoon kun olin jo pessyt hampaat ja maistui NIIN kitkerältä.
Äsken join samaisen valkoista piparminttuteetä, nam nam !!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:25  
+
0
Apuaah.. Nyt tarttettas jonkun fiksun ohjeita lavuaarin putkiston kokoamiseen :nolo:

Eli lavuaari ei vetänyt ja puhdistin ensin hajulukon, mutta se ei auttanut. Sitten erehdyin ruuvaamaan irti lavuaarin päältä sen ristikon, jolloin koko s******n putkisto levähti lattialle! Muut osat sain ihan kiltisti paikalleen, mutta kolmesta osasta en ole varma missä järjestyksessä ne pitäisi laittaa.

Ruuvilla pysyvät osat ovat siis kiinni. Nyt on jäljellä metallinen n. 10cm pitkä putki, vihreä muoviputki, kiristysrengas ja hajulukko. Taistelin äsken tunnin verran sen kanssa ja nyt pistin vain vihreän muoviputken ja kiristin renkaalla hajulukon siihen päälle. Ilmeisesti ihan väärin koottu kun metalliputki jäi yli.

Kellään neuvoa miten nuo pitäisi laittaa? En millään kehtaisi soittaa huoltomiehelle, että oman idioottimaisuuden takia lavuaari ei toimi.. Oli muuten viimeinen kerta kun alan itse tekemään yhtään mitään tämmösiä hommia :ttou:

Lähinnä se että mikä pitäisi pistää minkäkin sisään olisi kiva tietää. Esim tässä http://www.asuntotieto.com/20000i_RAKENNUS_JA_REMONTTITIETO/23000i_reiska/hajul_puhd.html alakuvassa, missä se muoviputki on?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.01.2011 klo 11:36)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:38  
+
0
Miten otetaan kuvakaappaus (print screen)?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:39  
+
0

Ilmeisesti ihan väärin koottu kun metalliputki jäi yli.

Tämä on aika hyvin päätelty :nauru: Mutta voi vitsit, musta ei apua ole vaikka vasta tuon tein itekki! Mutta en näin näkemättä osaa neuvoa :(
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:48  
+
0
Olen epätoivoinen joten: linkki kuvaan.

Auttakaa

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:51  
+
0
Joh: Macilla? Näitä taitaa olla useampikin tapa, mutta itse olen tehnyt näin. Paina ⌘ + shift + 3. Kuvan pitäisi näkyä työpöydällä.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.01.2011 klo 11:53)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:55  
+
0
Jemima: Tuo vihreäosa tulee kiinni tuohon hajulukkoon ja metalliputki sijoitetaan vihreän putken sisälle. Vihreäputki tietenki niin, et se levenevä osa on ylöspäin. Tuo 10 cm pitkä metalliputki on normaalisti kiinni altaassa ja sen päälle siis tuo vihreä putki ja siihen kiinni hajulukko. Auttoiko?
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:58  
+
0
^ Kiitos. Noin pelkäsinkin, koska yritin tuota mutta en saanut kiristysrengasta mitenkään sen vihreän putken päälle silloin kun metalliputki oli siellä sisällä. Mikä on tosi kummaa, kun ne tipahtaessa erosivat toisistaan niin nätisti ja helposti. Vai tuleeko kiristysrengas ainoastaan metalliputken ympäri, ja sitten tuon vihreän osan yläreunan "päälle"? Vai pitäisikö sen tosissaan mennä vihreän putken ympärille (eli tuon levenevän osan alapuolelle) niin että metalliputki on siellä sisällä?

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 12:06  
+
0
^Kyllä sen ihan siellä sisällä pitäis olla. Ootko kokeillu niin, et laitat sen metallirenkaan vasta sitten siihen putken ympäri kun olet ensin laittanu ne putket sisäkkäin? Tässä miltä meidän allas näyttää. Ja hässäkkä on tosiaan niin "löysä" et liikutin kaikkia osia alaspäin kuvaa varten.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 12:14  
+
0

Joh kirjoitti:

Miten otetaan kuvakaappaus (print screen)?

pnkd kirjoitti:

Joh: Macilla? Näitä taitaa olla useampikin tapa, mutta itse olen tehnyt näin. Paina ⌘ + shift + 3. Kuvan pitäisi näkyä työpöydällä.


Macilla mä käytän Kaapparia, jolla saa valittua ruudusta ne osat, jotka haluaa kopioida (eli koko ruutu/ikkuna/valinta). Macilla saa ohjelmat niin kamalan helposti auki (eli ctrl+välilyönti -> spotlight aukeaa, sitten näpyttelee muutaman ekan kirjaimen ohjelman nimestä ja painaa enteriä), siks en oo nähnyt tota ohjelman käyttämistä minään vaivana. Toki jos printscreenin tarttee nopeasti, niin pnkd:n tapa on pari sekuntia nopeampi.

Windowsilla taitaa yleensä näppäimistössä olla se print screen -näppäin, muuta tapaa en äkkisältään ainakaan muista. Tai ehkä en oo oppinut käyttämään?

Mac <3 Tykkään ihan kamalasti. Kaikki on jotenkin niin näppärää, esim. se, että spotlightia itsessään voi käyttää laskimena (vinkkinä niille, jotka käyttävät mäkkiä eivätkä ole manuaalia lukeneet). Eli jos haluan laskea jotain, niin tarvitsen vain kaksi näppäintä, ennenkuin voin alkaa näpyttelemään itse laskua. Trackpad on ihan paras, ja viimeistään se onkin mun mielestä ylivoimainen piirre macissa kun vertaa muihin läppäreihin.

Heh, tulipa tästä taas ylistys. Tää läppäri on vaan taas mun ykköspoikaystävä ja oon ihan in lööv :nauru:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 12:15  
+
0
^^ Koitin noin, mutta se oli jo niin tiukka, että se kiristysrengas alkoi tehdä viiltoja muoviputkeen. Olisi ehkä pitänyt kokeilla jotain öljyä pistää siihen ja liu'uttaa sen avulla. Nyt pistin ne niin, että se kiristysrengas on vain metalliputken ympärillä ja muoviputki on siellä hajulukossa. Huomasin, että toi metalliputki on haljennut yläreunastaan todennäköisesti oman tunarointini seurauksena, joten pitää vissiin kutsua huoltomies joka tapauksessa kun vesi vuotaa tuosta halkeamasta.

Noh, ehkä voin "avustaa" huoltomiestä etukäteen irrottamalla noi osat toisistaan ennen kuin se tulee paikalle säästääkseni huoltomieheltä sen vaivan. Eipä ainakaan näe mun hieman kyseenalaista kokoomistapaani..

Kiitos tosi paljon SanttuJ neuvoista ja hyvin selkeästä kuvasta, jos osat olisivat olleet ehjät niin olisin kyllä kokeillut vielä öljyn tai muun avulla :). Nyt en uskalla enää etten riko tuota metalliputkea enempää, nyt sentään pystyy jotenkuten lavuaaria käyttämään. Toi metalliputki on toisestakin päästä jo haljennut ja kokonaisuudessaan tosi jotenkin hauras, että ei ihme että halkesi.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.01.2011 klo 12:16)

hupellus

hupellus
Viestimäärä: 228

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 16:44  
+
0
Hei tiedätte varmaan että on mahdollista ostaa tähti ja nimetä se. Minä haluaisin samaan tapaan ostaa pöllön. Eli pöllö sais elää elämäänsä ihan missä vaan, mutta minä voisin nimetä sen. Onko mahdollista, miten?

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 18:32  
+
0
^Täältä? Se oli nyt eka mikä tuli vastaan, googletin buy an owl nature protection :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

hupellus

hupellus
Viestimäärä: 228

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 19:05  
+
0
kiitos jannie!

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Perjantaina, 14.01.2011 klo 19:13  
+
0

Amos kirjoitti:

[quote=creek]
Tai närästystä?



Öh, mitenkäs koiran närästystä hoidetaan ja onko siinä jotain muuta oiretta?[/quote]
Meillä närästys ilmenee myös maiskuttelulla ja nieleskelyllä, mutta silloin kun koirani veti käpyjä napaan, ni en kyllä mitään huomannut.
Olen jostain lukenut että jos koirat syö vierasesineitä oireet voi johtua närästyksestä tai jostain muusta ongelmasta suolistossa/mahalaukussa.
Mutta jos sulla kaksi koiraa oireilee samalla lailla, niin luulis olevan kyseessä esim. närästys, joka johtuu ruokavaliosta?

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 15.01.2011 klo 17:39  
+
0
Onks 70€ korkkareista liikaa..? :enkeli: :shhh: :viheltel:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 15.01.2011 klo 17:48  
+
0
^ Ei hyvistä ja laadukkaista :peukku:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 65 66 67
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28224
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265911
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 22:45)