Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 18:57

Kysy mitä vain mistä vain! 6

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 01:32  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

Mä kaaduin tossa heinäkuussa mukulakivetyksellä selälleni. Edelleen selkä kipeä. Selän notkistaminen ei oikein onnistu (esim. vatsalihaksia venyttäessä). Suoran vartalon jännittäminen niin, että on päkiöiden ja kyynärpäiden varassa, ei onnistu. Kumartuminen tuntuu jossain määrin. Ennen kaikkea kipu on selvästi yhden nikaman alueella ja voin tunnustelemallakin löytää tuon kipeän kohdan, vaikkei ehkä painelemalla olekaan yhtä paha. Pitäisikö huolestua?

P.S. Ranne valittelee, ilmeisesti kuntonyrkkeilyn jäljiltä.



Sanoisin että älä huolestu, mutta käy lääkärissä että ottavat röntgenkuvat. Pahimmillaan kyseessä hermojumi, tai nikaman sijoiltaanmeno, mutta parhaimmillaan kyse on paikallisesta lihasjännityksestä ja selviää naprapaatilla käydessä :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 09:58  
+
0
Onko yleinen työttömyyskassa ainoa vaihtoehto, jos tekee osa-aikaisena töitä useammalla eri alalla? Pystyykö esim. PAMiin liittymään, vaikka osa töistä ei olisikaan palvelualalta (onko tähän tiettyjä tuntimääriä tms., vai onko ylipäätään noita "vääriä" työtunteja mahdollista lukea tehdyiksi tunneiksi tuota kautta?)? En oikein osaa selittää mitä haen takaa, mutta pointtina siis että sopiva liitto tai vastaava pitäisi löytyä, mutta lisähaastetta tuo työllistyminen erilaisiin tehtäviin eri yrityksissä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 10:22  
+
0
Eikö ammattilittoon saa kuulua ihan mihin vaan? Se vaan tietty, että jos oot töissä vaikka metallialalla ja kuulut johonkin väärän alan liittoon niin sitten esim. työtaistelutilanteissa voi tulla ongelmia?

Lisäksi tietty vaan se oman alan liitto ajaa niitä "sun asioita" kun se väärän alan liitto ajaa sen liiton asioita?`

Tässä uskossa mä ainakin oon :D

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 10:24  
+
0
Periaatteessa kai pitäisi kuulua liittoon, mikä on omaa alaa, mutta se ei kai ole niin justiinsa. Ainakaan opiskelijoilla, tai jos tosiaan tekee monia eri töitä. Oikean liiton valinta liittyy jotenkin lakipalveluihin ym. mitä liitto tarjoaa.. Eli voisitko valita jonkun liiton, joka liittyy tekemiisi töihin?

Mä liityin Metalliliittoon kesätyön myötä, olin sitten opiskelijajäsenenä ja vielä melkein pari vuotta senkin jälkeen, kun aloitin palvelualalla. Jouduin vain laskemaan ja maksamaan liittomaksut itse, niitä ei vähennetty suoraan palkasta. Ilmeisesti suositus on kuitenkin että työpaikan vaihdon myötä on vuosi aikaa vaihtaa oikeaan liittoon.

Jos pystyt liittymään Metalliliittoon, suosittelen sitä. Niillä on hyvät edut, mm. vakuutukset. :kieli:

Kannattanee kysyä suoraan jostain liitosta?
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.09.2011 klo 10:27)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 10:29  
+
0
Varmaan saakin kuulua mihin vaan, mutta onko siinä mitään järkeä? :nauru:
Kamalan vaikeeta, täytynee kai laitella sähköpostia menemään ja katsoa, mitä tulee vastaukseksi... Oon vaan niin laiska tutkimaan asioita yhtään pidemmälle, eli mitään tietoa liittymisen järkevyydestä tiettyyn liittoon ei ole (eikä tätä menoa varmaan tulekaan :heristel: )...

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 10:39  
+
0
^ Mä olen siinä käsityksessä, että liitosta on varsinaisesti hyötyä jos tulee ongelmia työnantajan kanssa tai jää työttömäksi. Eli siinä mielessä on ehkä ihan hyvä valita "oikea" liitto. Mutta muuten noin odotellessa ongelmia, kannattanee tsekata eri liittojen tarjoamat etuudet, varsinkin jos ei ole niin justiinsa sen liiton suhteen.. :nauru:

(Tosin, en mä ole ihan varma miksi kuulun itsekään liittoon.. avo ei kuulu, koska on päättänyt ettei jää työttömäksi. :roll: Kyllähän ne maksut kohoaa aika isoiksi, jos on iso palkka. Se yleinen työttömyyskassa tms tulee varmasti siinä mielessä edullisemmaksi, kun siinähän oli vuosimaksu muistaakseni? Kai itse kuulun ihan vain siksi, että vanhemmat ovat olleet ihan kamalia ay-aktivisteja ja koen sukuvelvoitteekseni kuulua liittoon.. :kieli:)
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 11:15  
+
0
Vaihtoehto yleiselle työttömyyskassalle, vaikka sitä ei paljon "mainosteta", on liittyminen ainoastaan oman liiton työttömyyskassaan, ilman liiton jäsenyyttä. Silloin ei tosin tule liiton etuja, mutta eipä niitä tule sieltä "kaikkien kassaltakaan".

Vielä on syytä ottaa huomioon, että luottamusmiehet saavat listat liiton jäsenistä. Nimen puuttuminen tältä jäsenlistalta voi aiheuttaa tiettyä karsastusta työkavereissa, etenkin aloilla joissa ammatillinen järjestäytymisprosentti on korkea.

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28206
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 07:00)