Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.06.2010 klo 02:37

Purkautumisosasto 2

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 17:09  
+
0
Se mitä kukin itse tuskailee, ja mikä on todellisuus, saattavat olla hyvinkin kaukana. En siis toki väitä, että parturi-kampaajilla olisi tulotaso mitenkään erityisen korkeakaan, mutta asiaan vaikuttaa paljonkin se, miten hyvin tekee työnsä ja kuinka hyvin osaa markkinoida itseään. Ja se, miten hyvin tekee työnsäei tarkoita pelkkää hiusten leikkaamista, värjäämistä ja kampaamista vaan myös sosiaalisia taitoja, joita - ennen kuin kukaan ehtii älähtää - pystyy kyllä oppimaan. Jos kampaajan luona on mukava käydä ja hän tekee hyvää jälkeä, asiakas palaa takaisin. Ja mikäs estää sopimasta itse aktiivisesti asiakkaille uusia aikoja.

Ja tuohon tulotasosta tuskailuun vielä: Todella eri määriä ansaitsevat ihmiset tuskailevat palkkansa kanssa. Osa pärjää hienosti pienemmälläkin palkalla ja osalla ei isompikaan palkka tahdo riittää. Joten pelkästään se, että joku tuskailee pienehköä palkkaansa ei kerro vielä mitään, kun ei tiedä, miten tämä kyseinen henkilö käyttää rahojaan.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 17:17  
+
0
Tuo on kyllä totta että kampaajan sosiaaliset taidot vaikuttaa hyvinkin paljon asiakasmääriin.
Itse kävin joskus yläasteella kampaajalla (ekaa kertaa vieläpä). Kampaajatäti oli todella mukava ja jutteli niitä näitä, tuli ihan mukava ja kotoisa olo siellä. Ja hiukset olivat aivan upeat, kaikki kehuivat.Tottakai sitä kampaajaa sitten mainostaa kaikille muillekkin mukavana ja osaavana.
Toisen kerran kun kävin niin tilanne olikin sitten täysin päinvastainen. Kampaajan oli hiljainen, nyrpeä ja hieman tylykin. Näytti siltä että olisi täysin kyllästynyt koko työhönsä. Ja hiukset olivat sillä kerralla niin kauheat että piti melkein itku kurkussa lähteä sieltä ja vetää huivi päähän. Ei jäänyt hyvä maku tuosta toisesta reissusta ja sai tuon jälkeen vähän huononpaa mainostusta :viheltel:

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 19:12  
+
0

Sasha kirjoitti:

Ihan oikeasti, miksi MIKSI kuorma-autojen tai rekkojen tai vastaavien mölyävien pitää remuta klo 5.30 aamulla?? Ja melkein JOKA aamu? Mikä on homman nimi, mitä ne tekee? Ärsyttää aina herätä noin aikaisin tuohon meteliin.
Ja joo, kerrostaloasumisessa täytyy sietää elämisen ääniä, mutta eikö kuitenkin se hiljaisuus klo 22-07 koske myös tuota melua...



No ehkäpä siksi että niitten työt alkaa sillon... Itse lähden täältä joka aamu ajamaan klo 5.30 töihin. Kyllä sitä itsekkin sillon viel nukkus, mut pakkohan se o että kerkee kuormaa purkaa ajallaan..

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 19:37  
+
0
En tarkoita nyt pelkkää liikkeelle lähtemistä, kyllähän sen tajuaa jos vaikka täällä asuvat. Mutta että sitä kolistelua saattaa kuulua yli 15 minuuttia putkeen. Yleensä ei näy autoa, kun ikkunasta katson. Kolina ja meteli vaan kuuluu. Kiinnostais vain tietää mitä siinä tapahtuu...
(Pari kertaa on ollut roska-auto tyhjäämässä roskiksia viiden maissa aamulla.)

Ymmärrän kyllä tuollaiset työajat ja sen, että on pakko lähteä aikaisin. On itselläkin tullut liikuskeltua aamuyöllä työaikojen vuoksi. Mutta ei isoveljellä ainakaan rekalla lähtöön mene sitä varttia.
Korjatkaa jos oon väärässä tuosta lähdön kestosta. Voiko se olla vain sitä lähdön meteliä?

Muoks.
Ja kun se ei ole pelkkää auton ääntä vaan nimenomaan kolinaa ja pauketta.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.08.2010 klo 19:39)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 19:43  
+
0
^asutko kaupungissa? Onko siinä lähellä ruokakauppaa tai kioskia, ravintolaa, koulua...? Sehän voi olla, että kuski on autoineen purkamassa sitä kuormaa. (tai vaihtoehtoisesti lastaamassa, jos lähellä on joku varasto) Niistä hommista lähtee aikalaillakin sitä meteliä ja vartti on lyhyt aika siihen.

Tai sitten niillä on kuskinvaihto siinä pihassa. Se voi hyvinkin kestää jopa vartin.

Roska-kuskit taas tyhjentelevät roskiksia silloin, kun niiden on aikataulutettu ne tyhjennettäväksi :) Ei se niiden kuskien vika ole, eikä autojen. Se on tätä logistiikan ihmettä.

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 20:23  
+
0
^Ei ole kauppoja tms. tässä niin lähellä, että voisi meteliä kuulua. Päiväkoti on, mutta sinnekin olen tiiraillut eikä sielläkään autoa näy. Ehkä se on vaan tyydyttävä kohtaloon, että kyseessä on haamuauto, ja laitettava korvatulpat :eitietoo:
Mulla on tuosta roskalaatikoiden tyhjennyksestä ollut sellainen käsitys, ettei sitäkään tehdä hiljaisuuden aikaan, ts. 22-07 välisenä aikana. Näin ainakin aiemmissa paikoissa, joissa olen asunut.
Ja kuitenkin tuossa samalla katoksella käy sitten päivällä roska-auto.

Noo, ei voi mitään, siitä omakotitalosta tässä muutenkin haaveillaan...
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 20:36  
+
0
^aika jännä sitten, että siellä kylärallia vetävät :D

Kyllä roskiksia saa tyhjentää ja pihoja aurata hiljaisuuden aikanakin. Niin hölmöä kuin se onkin...

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 21:34  
+
0
^^ Roska-autojakin o monenlaisia tai siis yksi ottaa energiaa, toinen sekajätettä ja kolmas bioa, jne.. Eli teilläkin käy varmasti monta eri autoa tyhjentämässä roskat. ainakin niitä tuttuja ketä tiijän roskia ajavan niin heillä monella alkavat työ jo 5 aikoihin. Itse ainakin yritän lähteä aamuisin mahdollisimman nopeasti pois mäeltä etten häiritte muita, mutta aina siitä ei pääse ku milloin on paineet hävinny, yms.. Paukekkin voi lähteä autosta jos on jo eilisen päivän auto kysessä.. Itseä oikein hävettää hiljasena aamuna laittaa se rotjake huutamaan ku tuntuu että se pitää silloin pahempaa mekkalaa aamulla kuin päivällä jolloin on muuta tausta hälinää...

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 21:48  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Sain uuden työvuorolistan... Loman jälkeisellä viikolla 5 peräkkäistä yövuoroa, joista kaksi on 9h vuoroja (normaalisti meillä 8h vuorot). :neutral: Lisäksi noihin viiteen vuoroon sisältyy to, pe ja la yöt, jolloin tanssirafla on auki.. Varsinkin noi viikonloppuyöt verottaa voimia aika paljon.

Kävin eilen mielenterveysyksikössä hoitajan juttusilla. Sen piti tänään aamusta jutella psykiatrin kanssa, että saataisko mulle lääkäriaikaa ja lupas soitella tänään puolenpäivän aikoihin. Vaan eipä soittanut.



Kiva ala tämä siis muittenkin mielestä. Mulla on stressistä johtuvaa hengenahdistusta ja pahaa närästystä, oireet loppu ku seinään kun kesäloma alkoi, ja nyt kun se loppuu torstaina, oon sunnuntaista asti taas närästellyt ja kärsinyt siitä hengenahdistuksesta. Ja mitä sanoo terveyskeskus? "Syö vähemmän närästävää ruokaa ja lopeta tupakointi". Joo, epäilemättä auttaiskin ihan v*tusti.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 00:19  
+
0

Sasha kirjoitti:

Korjatkaa jos oon väärässä tuosta lähdön kestosta. Voiko se olla vain sitä lähdön meteliä?


Kyllä siinä voi vartti mennä, varsinkin kylmien öiden aikaan ja talvisin, jos joutuu odottamaan paineet ym.

Roskakuskilla taas ei yleensä varttia mene per paikka, mutta niiden työvuorot on monesti 6-14 ja 14-22 eli ei päde tuo 22-07 kuskeihin. Joillain alueilla on kyllä niin ettei saisi alottaa ennen seitsemää, mutta harvapa sitä pystyy noudattamaan kun piirit on ylisuuria.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 00:21)

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 01:07  
+
0

jannie kirjoitti:



Kiva ala tämä siis muittenkin mielestä. Mulla on stressistä johtuvaa hengenahdistusta ja pahaa närästystä, oireet loppu ku seinään kun kesäloma alkoi, ja nyt kun se loppuu torstaina, oon sunnuntaista asti taas närästellyt ja kärsinyt siitä hengenahdistuksesta. Ja mitä sanoo terveyskeskus? "Syö vähemmän närästävää ruokaa ja lopeta tupakointi". Joo, epäilemättä auttaiskin ihan v*tusti.



Kamalaa, että työn tekemisestä oot saanut fyysisiä oireita.. :neutral: Sain työkaverin kanssa vaihdettua tuota sumaa silleen, että mulla on sit kaks yötä, kaks vapaapäivää ja kolme yötä. Siinähän oli sekin hauska juttu, että tuon viiden peräkkäisen yövuoron jälkeen mulla olis ollut yksi vapaa(/nukkuma)päivä ja sit kaks päivävuoroa. Ihan sairasta! :suru: Ja kaiken kamaluuden kruunaa se, että sanoin päivällä pomolle, että "laitoit mulle sit viis yövuoroa" niin sen vastaus kuului kutakuinkin seuraavasti: "no juu, mutta sulla on siinä lomaviikko edellisellä viikolla, niin sun unirytmi nyt on varmasti jo muutenkin sekaisin" ynnä muuta skeidaa se heitti. Siis, mitä helvettiä se tietää mun unirytmistä??

Mä tykkään työstäni, ihan oikeasti, mutta nää yövuorojen sumat tappaa mut. Mä en jaksa. Lamaannuin jotenkin tuosta listasta ja pomon vastauksesta niin, että tekis vaan mieli itkeä.

Tuli mieleen sellainenkin, että jahka pääsen psykiatrin kanssa juttelemaan, niin täytyy sen kanssa arvioida mun työkunto. En jaksa.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 08:45  
+
0
Minua on kieltämättä ruvennut ottamaan kupoliin sellainen asia.
olin vuosikausia erään itselleni rakkaan koirarodun keskustelu foorumilla,minua on jo pitenmän aikaa vaivannut foorumin ilmapiiri todella sisäänlämpeävää sakkia.
minua vaivasi myös se ettei voitu puhua aikuisten kesken jopa rakastamaani koirarodun pahimmasta ongelmasta eli koiranomistajasta/kasvattajista enkä olisi halunnut edes nimiä.
Kauhukseni huomasin että kyseisen rodun foorumin terroristin ovat levinneet useille rotua käsiteleville sivustoille.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 10:27  
+
0
boxu,
mäkin tykkään ihan hulluna tästä hommasta, mutta johtoporras luo ihan naurettavia oletuksia ja lisää vaan painetta koko ajan lisää lisää lisää lisää lisää. Mähän olen nyt se pisimpään talossa ollut työntekijä, kaikki muut on lähteneet enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti ja suurella osalla on syynä ollut juurkin tämä herra isoherra. Mä luulin jo, että olin tottunut, mutta tää kesä löi hirveesti uutta vettä myllyyn, ja kauhulla odotan ens kesää - Turku on kulttuuripääkaupunki ja tuuraan myös pomon täyden 4vk kesäloman. Voi että sitä tulee kivaa! Not. Lähimmässä esimiehessä jota pomoksi nimitän ei siis ole oikeastaan mitään vikaa, vaan se mörkö on siellä ihan ylimmällä tasolla.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 11:10  
+
0

boxerowner kirjoitti:


Mä tykkään työstäni, ihan oikeasti, mutta nää yövuorojen sumat tappaa mut. Mä en jaksa. Lamaannuin jotenkin tuosta listasta ja pomon vastauksesta niin, että tekis vaan mieli itkeä.

Tuli mieleen sellainenkin, että jahka pääsen psykiatrin kanssa juttelemaan, niin täytyy sen kanssa arvioida mun työkunto. En jaksa.



I feel you. :paijata: Sillon ku tein vielä kaikkia kolmea vuoroa, niin jaksaminen oli aika kortilla. Saattoi olla 7 yötä putkeen, 2 vapaata ja sitten päivävuoroja heti perään. Laskeskelin jälkeenpäin, että melkein vuoden tein noin yhdellä vapaapäivällä viikossa kolmivuorotyötä. No, tulihan sitä rahaakin, mutta alkoi pikku hiljaa pää leviämään. Muutin sitten paikkakuntaa niin onneksi hiljeni hetkeksi. Tarvittaessa töihin kutsuttava-soppari on kyllä oikeasti se vihoviimeisin mitä on, joko sullä aei oo töitä juuri ollenkaan, tai sitten niitä on niin paljon, että jaksaminen on vaarassa. Vuorotyön kuormitus nyt on muutenkin ihan toista luokkaa kuin säännöllisellä päivätyöllä, joten en yhtään ihmettele, että niitä 60+ respan tätejä ei enää oikein näy missään. Tuo työ syö niin paljon. Tutkimuksiakin on tehty mm. siitä, että yö/vuorotyö lisää esimerkiksi ylipainoa, masentuneisuutta ja sydän- ja verisuonitauteja.

Mutta tsemppiä kuitenki jatkoon, onneksi sait vaihdettua vuoroja vähän inhimillisemmiksi.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 11:19  
+
0
Asuntokaupat meni puihin. Ostajat olivat tekstiviestitse ilmoittaneet voivansa hyväksyä naapurin tarjouksen. Olivat kyllä samantien ilmoittaneet etteivät halua ostaa kun saivat meidän viimeisen tarjouksen, mutta välittäjä rupesikin uhkaamaan 6000 €:n sopimussakolla. Aihetta sopimssakkoon ei ole, koska kaupan ehtoja ei oltu esitetty eikä mitään oltu allekirjoitettu, mutta välittäjä sai ostajat säikäytettyä perinpohjin. Eivät halua ruveta riitelemään, joten ostavat kiristettynä naapurin kämpän. Hienoa.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 11:41  
+
0
^No eikä! Eihän toi ole mistään kotoisin. =/
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 2 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 11:42  
+
0
^^ Voi harmi! Toivottavasti saatte pian uudet kaupat vireille.

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28231
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6350
Viestejä yhteensä545774
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 14.05.2024 klo 21:30)