Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 21:35

Salaliitto, salaliittoteoriat

Siirry sivulle: 1 2

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Torstaina, 19.08.2010 klo 20:54  
+
0

Joh kirjoitti:

Huuhaata tai ei, mun mielestä on aina hyvä kyseenalaistaa ja miettiä juttuja ihan itse, eikä vain kylmästi uskoa kaikkea mitä meille syötetään



Juu, kyllä mä ainakin kyseenalaistaa osaan, muuten oon varmaan vähän väärällä alalla. :hymy:

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Torstaina, 19.08.2010 klo 23:02  
+
0
Heh, kiva aihe :) Olen melko kriittinen ihminen kaiken suhteen. Etsin aina tietoa kaikesta uudesta ja osaan suhtautua asioihin kriittisesti. Mutta salaliittoteoriat, ne saavat veren kiehumaan :D

Hyvin usein salaliittoteoriat saavat alkunsa joko tosiaan median kautta, tai jonkun yksityishenkilön kautta, joka kertoo julkisesti mielipiteensä, ja tähän alkaa monet sitten yllättäen uskomaan kyseenalaistamatta asiaa millään tavalla. Ja asia paisuu kuin pullataikina ja voilá! meillä on ihka aito salaliittoteoria. Ja usein ikävä kyllä salaliittoteorian alkuunpanijalla (ja siihen uskovilla) ei ole minkäänlaista faktatietoa asiasta. Kuhan vain pohdiskelevat ja uskovat kaiken mitä sanotaan.

Esimerkiksi tuo kohuttu H1N1-virus. Ei, lääkefirmat eivät ole sitä kehittäneet tässä viime vuosina. Tiesittekö esimerkiksi sitä että sama virus aiheutti kuuluisan espanjantauti pandemian jo vuonna 1918? Siksi tautiin oli jo rokote ennen kuin se alkoi viime vuonna leviämään maailmalla. Ensimmäinen rokote siihen kehitettiin jo itseasiassa muistaakseni joskus 1970-luvulla, koska silloin jenkeissä oli pienimuotoinen sikainfluenssa epidemia. Silloin ko rokotteeseen kuoli ihmisiä enemmän kuin ko sairauteen. Mutta taitaapa olla nykylääketiede ja -teknologia hieman eri tasoa kuin -70-luvulla.

Ja tulipa semmoinen mieleen että jos valtiot haluaisivat alkaa rajoittamaan ihmispopulaation määrää jolloin biologisella-aseella, niin eiköhän ne samantien päästäisi vaikkapa isorokon valloileen, olisi "hieman" eri kuolleisuusmäärät kuin mitä H1N1 aiheutti :) Isorokkoahan löytyy vielä kahdesta laboratoriosta, USA:stä ja Venäjältä. Aika pelottavat maat vielä kaiken lisäksi?
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Torstaina, 19.08.2010 klo 23:46  
+
0

Heini kirjoitti:

Ja tulipa semmoinen mieleen että jos valtiot haluaisivat alkaa rajoittamaan ihmispopulaation määrää jolloin biologisella-aseella, niin eiköhän ne samantien päästäisi vaikkapa isorokon valloileen, olisi "hieman" eri kuolleisuusmäärät kuin mitä H1N1 aiheutti :) Isorokkoahan löytyy vielä kahdesta laboratoriosta, USA:stä ja Venäjältä. Aika pelottavat maat vielä kaiken lisäksi?



Ei välttämättä, kuka haluaisi syytteen siitä että päästää isorokon valloilleen? Toki, olisi erilaisia keinoja, tehokkaampia varmasti, mutta who knows for sure? :eitietoo:

Sehän itseäni kismittää eniten, mistään et voi olla varma, mihinkään et voi luottaa 100% (ehkä omaan äitiin). Tai sitten se olen vain minä joka on liian vainoharhainen.

Mitä vaikutusvaltaa yhden ihmisen ajatuksilla olisi? Ei mitään. Helppo vaimentaa, helppo sanoa hulluksi. Venäjällä sanot muutaman väärän lauseen väärässä paikassa ja HUPS katoat.
Minua pelottaa hulluna välillä että yksilöllisyys katoaa, erilaisuus on pahasta ja omista ajatuksista murhataan.

Apua, nämä ei kyllä enää liity salaliittoihin, anteeksi :viheltel:

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Torstaina, 19.08.2010 klo 23:50  
+
0
^ Mut hei, vahinkojahan sattuu, myös labroissa, onhan siellä ihmisiä töissä :wink:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

metaphnora

metaphnora
Viestimäärä: 276

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Tiistaina, 07.09.2010 klo 10:42  
+
0
David Ickeltä löytyy melko mielenkiintoisia teorioita. Liskohumanoidit hallitsevat maailmaa ja kuu on keinotekoinen, death starin kaltainen avaruusalus. :roll:
http://metaphnora-dogs.blogspot.com

Siperianhuskyt Luna & Naos
Kotikissat Aura & Nova

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Lauantaina, 18.09.2010 klo 15:38  
+
0
Mä ainakin haluan uskoa salaliittoteorioihin. Mun usko niihin vaan välillä meinaa horjua, vaikken niin haluaisikaan, kun tulee aika pätevän oloisia todistuksia.

Esimerkiksi olin pitkään sitä mieltä, että kuussa ei olla käyty, katoin sen dokkarinkin (ja pari muuta) ja olin et "jes, mä tiesin", kunnes myytinmurtajat todisti toisin (ja mä uskon myytinmurtajien sanaan :kumarrus: ). Silti taka-alalla kuitenkin pyörii ajatus, että miks näistä "jatkokäynneistä" ei enää puhuta mitään? Kuusi kertaako ne oli käynyt sen jälkeen, vai paljonkohan joku mainitsi.. No kuitenkin, siellä oltaisiin silti vain alle kymmenen kertaa käyty 50 vuoden aikana, luulisi nykypäivän tekniilla kuun pinnalla pomppivan joka päivä joku? Mie vähän epäilen sitä tekniikkaa, just suurinpiirtein tullu joku telkkari siihen aikoihin ja samana vuonna ollaan jo kuussa? :mietiskel:

Mutta mitä WTC-torneihin tulee, niin mä uskon, että jenkit on ite tän sössiny, kenties jopa yhteistyössä afgaanien jne. kanssa? Hitsi kun en muista sitä dokkaria, mutta netistä se löytyi kolmisen vuotta sitten ainakin, löytyispä vaikka vahingossa uudelleen. Siinäkin oli aika painavaa sanaa siitä, että jenkit olisi itse ollut kaiken takana, ja ihan järkeenkäypiä teorioita esiteltiin. Dokkarin katsojien IP-osoitteetkin hurjimman huhun mukaan otettiin ylös Ameriikan Pääjehujen toimesta, jotta nähtiin kuka ja moniko 'ameriikan vastaista kansalaista' sitä katselee.

Ja entäs Area51? Uskon, että sekin löytyy, ja siellä ehkä piilotellaan tavan kansalaisilta jotain..

Ai että minä rakastaa näitä asioita :love: Ne jaksaa aina vaan kiinnostaa.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Lauantaina, 18.09.2010 klo 16:06  
+
0
^ ei siellä kuussa käydä enää kummemmin, kun ei siitä ole mitään hyötyä. Eihän siitä silloin ekallakaan kerralla ollut mitään muuta hyötyä kuin mediakohu. Ainoa syy miksi jenkit sinne läks, oli jotta venäläiset ei ehtis ensin.
Seuraaviakin lentoja näytettiin töllössä, mutta eivät ne kiinnostaneet enää ketään. Se oli yhden aikakauden huippuhomma, josta häipyi kaikki lumo sen ekan käynnin jälkeen.
Kyllä sinne vois varmaan joku lennähtää vaikka kuinka monesta maasta, mutta.. miks? Tavallisesti kuitenkin tutkimus keskittyy aiemmin kartoittamattomiin alueisiin, niin ei sillä samalla pallukalla kannata monta kertaa ravata.

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: SALALIITTO, SALALIITTOTEORIAT - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 17:20  
+
0
^ Unohtamatta sitä, että se on ihan sairaan kallista.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28192
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545697
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 15:15)