Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 17:17

SKY-Suomen koirayhdistys

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 23:26  
+
0

Millaiset ihmiset lähtevät siis mukaan tähän? Miksi? Häh? Täh?



Jotka eivät ole tyytyväisiä Kennelliiton linjauksiin /toimintaan ja haluavat toiminnallaan kehitellä parempaa? Kommentti ei nyt sinänsä liity kyseiseen yhdistykseen, kommenttina vain tähän.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 23:29  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Millaiset ihmiset lähtevät siis mukaan tähän? Miksi? Häh? Täh?

Jotka eivät ole tyytyväisiä Kennelliiton linjauksiin /toimintaan ja haluavat toiminnallaan kehitellä parempaa? Kommentti ei nyt sinänsä liity kyseiseen yhdistykseen, kommenttina vain tähän.



Kyllähän joo, mutta en mä ymmärrä miten just TÄHÄN nimenomaiseen yhdistystoimintaan kukaan lähtee mukaan. Melko juosten kustu, sanoisin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 23:34  
+
0
^ Juu en itekkään ois lähössä just tähän (eikä mulla ole Kennelliiton jutuista mitään komennoitavaa, mihinkään suuntaan), mutta kaveri sai kyllä ajatteleen, ettei toinen koiraliitto välttämättä niin kovin huono idea oliskaan. Vaikka tämä kyseinen juttu kaipais kyllä aiiiika paljon kehiteltävää. Tai kokonaan alusta kaikki :nauru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 23:39  
+
0
^Niin, yleensähän kilpailu on hyvää ennenkaikkea kilpailijoiden asiakkaille :wink: Mäkin olen siis ihan tyytyväinen Kennelliiton "riviasiakas" eikä mulla oo mitään sen suurempaa tarvetta puuttua asioihin siellä - mä kun oon kuitenkin ihan yksittäisen seurakoiran omistaja mikä tykkää lukea kerran kuussa Koiramme-lehteä. :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

metaphnora

metaphnora
Viestimäärä: 276

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 00:25  
+
0
Ööm, onko tää mahdollisesti joku vitsi ? :shifty: Melkosen mielenkiintoiset suunnitelmat.
http://metaphnora-dogs.blogspot.com

Siperianhuskyt Luna & Naos
Kotikissat Aura & Nova

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 00:48  
+
0

Vanis kirjoitti:

Voisikohan jompikumpi mätsärin tuomareista olla asialla? Ne ovat tosiaan ainoat nimet sivustolla.



Toi yks mätsäri tuomari Nina Ojala ainaki on mukana tässä touhussa kun hän julkaisi tän 'yhdistyksen' toisella keskustelu foorumilla. On myös kuulema 17 vuotias.

En usko että kukaan järkevä lähtee tähän touhuun mukaan ja toivon sitä todellaki että kasvattajat ei tohon mukaan lähe...
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.09.2010 klo 00:51)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 10:18  
+
0
Mä ymmärrän hyvin ideologian tämän toisen yhdistyksen synnyn taustalla. Useasti olen tuskaillut mielessäni Kennelliiton selkeää näyttelyorientoitumista, joka todennäköisesti on suoraa seurausta siitä, että näyttelyistä tulee iso siivu Kennelliiton tuloista. Mun mielestäni rodunjalostuksessa pitäisi keskittyä ensisijaisesti luonteeseen ja ulkoisista ominaisuuksista terveeseen rakenteeseen ja oikeantyyppiseen turkkiin, mikäli turkinlaadulla on merkitystä koiran turkinhoidon helpottamiseksi tai esimerkiksi säänkestävyydelle. Kuonon pituus, silmien muoto, kirsun väri, valkoiset merkit rinnassa, värityksen symmetrisyys jne ovat koiran elämään aivan merkityksettömiä seikkoja. Kuitenkin nimenomaan tuollaiset seikat saattavat olla ratkaiseva tekijä koiran menestykselle näyttelyissä ja valitettavan usein myös sitä kautta jalostusarvon määräytymiselle, vaikka koira ei luonteesta, käyttöominaisuuksiensa ja/tai terveytensä puolesta olisi värivirheellistä (tai ulkomuototuomarin mielestä rumempaa) rotutoveriansa parempi.

Kennelliiton tulisikin mielestäni muuttaa ohjeistuksia jalostuksen suhteen vielä enemmän terveyttä ja luonnetta painottavaksi eikä ulkomuotoa. Ulkomuodon arviointiin jalostusmielessä riittää mielestäni rodun jalostuskatselmus/-tarkastus ja näyttelyiden pitäisi olla virallisestikin juuri sitä, mitä ne todellisuudessa tällä hetkellä ovat eli harrastus, jossa tapaa muita koiraihmisiä. Lisäksi roturisteytyksiä pitäisi voida harrastaa helpommin (joskin valvotusti), jotta oikeasti päästäisiin pureutumaan rotujen kapean geenipohjan aiheuttamiin ongelmiin.

Kennelliitto on kuitenkin tehnyt paljon töitä mm. PEVISA-ohjelman kanssa ja jalostustietokanta on upea palvelu koiraharrastajille ja sitäkin kehitetään ja parannetaan koko ajan, joten ei, en ole hyppäämässä puolivillaisesti kyhätyn protestiyhdistyksen kelkkaan. Ihan hyviä ajatuksia tässä uudessa yhdistyksessä on taustalla, mutta uskoakseni liian monelle liian radikaaleja. Lisäksi tällä hetkellä sivujen kautta välittyvä kuva ei ole mitenkään vakuuttava. Kaiken kaikkiaan kovin keskeneräinen ja tietyiltä osin aika naiivi tuo SKY.

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 10:44  
+
0

maddy kirjoitti:

Mä ymmärrän hyvin ideologian tämän toisen yhdistyksen synnyn taustalla. Useasti olen tuskaillut mielessäni Kennelliiton selkeää näyttelyorientoitumista, joka todennäköisesti on suoraa seurausta siitä, että näyttelyistä tulee iso siivu Kennelliiton tuloista. Mun mielestäni rodunjalostuksessa pitäisi keskittyä ensisijaisesti luonteeseen ja ulkoisista ominaisuuksista terveeseen rakenteeseen ja oikeantyyppiseen turkkiin, mikäli turkinlaadulla on merkitystä koiran turkinhoidon helpottamiseksi tai esimerkiksi säänkestävyydelle. Kuonon pituus, silmien muoto, kirsun väri, valkoiset merkit rinnassa, värityksen symmetrisyys jne ovat koiran elämään aivan merkityksettömiä seikkoja. Kuitenkin nimenomaan tuollaiset seikat saattavat olla ratkaiseva tekijä koiran menestykselle näyttelyissä ja valitettavan usein myös sitä kautta jalostusarvon määräytymiselle, vaikka koira ei luonteesta, käyttöominaisuuksiensa ja/tai terveytensä puolesta olisi värivirheellistä (tai ulkomuototuomarin mielestä rumempaa) rotutoveriansa parempi.

Kennelliiton tulisikin mielestäni muuttaa ohjeistuksia jalostuksen suhteen vielä enemmän terveyttä ja luonnetta painottavaksi eikä ulkomuotoa. Ulkomuodon arviointiin jalostusmielessä riittää mielestäni rodun jalostuskatselmus/-tarkastus ja näyttelyiden pitäisi olla virallisestikin juuri sitä, mitä ne todellisuudessa tällä hetkellä ovat eli harrastus, jossa tapaa muita koiraihmisiä. Lisäksi roturisteytyksiä pitäisi voida harrastaa helpommin (joskin valvotusti), jotta oikeasti päästäisiin pureutumaan rotujen kapean geenipohjan aiheuttamiin ongelmiin.

Kennelliitto on kuitenkin tehnyt paljon töitä mm. PEVISA-ohjelman kanssa ja jalostustietokanta on upea palvelu koiraharrastajille ja sitäkin kehitetään ja parannetaan koko ajan, joten ei, en ole hyppäämässä puolivillaisesti kyhätyn protestiyhdistyksen kelkkaan. Ihan hyviä ajatuksia tässä uudessa yhdistyksessä on taustalla, mutta uskoakseni liian monelle liian radikaaleja. Lisäksi tällä hetkellä sivujen kautta välittyvä kuva ei ole mitenkään vakuuttava. Kaiken kaikkiaan kovin keskeneräinen ja tietyiltä osin aika naiivi tuo SKY.



Toi on kyllä totta, että nykyään jalostus on aika ulkomuotopainotteista, jonka takia monet rodut ovat linjautuneet käyttöön ja näyttöön. Minäkin tuon idean ymmärrän tuolla taustalla, mutta onko uusi "kennelliitto" vastaus tähän, vai jakaako kaksi yhdistystä kasvattajat vielä vahvemmin niihin kahteen linjaan (kennelliitto näy-koirayhdistys käy)?
Mikäs siinä jos tuosta yhdistyksestä saataisiin toimiva, silloinhan se voisi toimia ns. kennelliiton sisaryhdistyksenä parantaessaan luonne ja käyttöominaisuuksia jalostuksessa.
Tuolla on vaan niin moni asia vielä retuperällä, että paljon tarvii tehä töitä ja nimenomaan talkoovoimin. Yhdistyksen tarkoitushan ei ole tehdä voittoa, vaan saada kulut katetuiksi. Ehkä nämä perustajat eivät ole ihan ymmärtäneet miten laajasta asiasta heidän yhidstyksessään on kyse ja kuinka paljon se aiheuttaa työtä.
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 11:04  
+
0
Myös luonnetta ja käyttökykyä on tarve jalostaa, ja tän SKY:n pointti tuntuu olevan lähinnä vaan se, että annetaan kaikkien kukkien kukkia, ollaan kaventamatta geenikantaa jne. Kuitenkin kaikki jalostus väistämättä kaventaa geenikantaa, kun sopimattomia yksilöitä (olivat ne sitten sitä ulkonäöllisesti, käyttöarvoltaan tai luonteeltaan) ei käytetä jalostukseen. Kaikki haluttuun malliin tyyppääminen kaventaa geenikantaa.

Jos ihan "loppuun asti" ajatellaan, niin kaikista heterogeenisimmässä koirakannassa kaikki koirat on lopulta saman näköisiä ja luonteisia - vain yksi rotu. Kaikki nyanssit, kulmat ja koukerot niin luonteissa kuin ulkonäössäkin hioutuvat pois, ja meillä on sellainen koira(rotu), millä kukaan ei lopulta tee yhtään mitään, paitsi pidä lenkkiseurana ja kilpaile nimenomaan sellaisissa lajeissa, mitkä jo nyt sopivat "kaikille" roduille (näyttelyt, toko, agility jne).
Metsästyskoiratoiminta vähenee (ei ole erikseen hirvi-, rotta-, lintukoiria jne), poliisikoiratoiminta muuttuu mahdottomaksi (koirat ovat todennäköisesti epäsopivia luonteeltaan tehtäviin, hankalia motivoida jne), opaskoiria ei pystytä enää kouluttamaan jne jne jne. Se taas ei mitenkään palvele enää ketään missään!

Kun meillä kerran on jo niinkin hyvin (maailmanlaajuisesti!) toimiva yhdistys kuin SKL, niin kannattaisi enemmän ehkä lähteä parantamaan toimintaa sieltä sen sisältä päin - eikä kerätä mitään glooriaa itselle perustamalla oma yhdistys ajamaan asiaa.

Ja just siltä tää musta tuntuu, että on alunperin vaan haluttu pönkittää omaa itsetuntoa ja jaeltu kultaa ja kunniaa kaveripiirin sisällä toinen toisilleen. Nyt kun kaikki muut ei sitten olekaan samaa mieltä, ei se vastuupuoli ja ihan työn tekeminen olekaan enää niin kivaa.

Kyllä mäkin voin ruveta mihin tahansa hallitukseen, jos toimenkuva sisältää vaan keskustelupalstan valvomista ja mätsärituomarointeja.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 11:22  
+
0
Kävin myöskin tutustumassa ko. yhdistyksen sivuihin ja tässä on siinä mielessä ideaa että ns. sairaalloinen jalostus saataisiin EHKÄ aisoihin. Mutta siitäkään ei saada mitään varmuutta / todisteita, tässä voi käydä myös vielä hullummin kuin miten asiat on nykyään. Sain kuitenkin itse kuvan siitä että eri rotuja sekoitettaisiin toisiinsa ja sitä en kyllä hyväksy ja myös tiettyjen rotujen syrjintä tuli mielestäni erittäin hyvin esille. Vähän jäi semmonen "natsipolitiikka"- suutuntuma noista sivuista mulle, varsinkin kun aika räikeästi oli vedetty nuo eri roturyhmät ja jalostushommat tuonne esille. Lisäksi kaipaisin yhdistyksen perustajalta jonkinasteisia perusteluja, miksi näin on tehty ja mihin tällä oikeasti pyritään. Nyt tuntuu että mihinkään kysymyksiin ei vastata, johtuuko siitä ettei osata vai mikä lie syynä.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 11:23  
+
0
Joku kyseli siitä luonnollisten töpöhäntien risteyttämisestä. Niin ei saa tehdä.

Esim. juuri mudien ja vaikkapa karjalankarhukoirien töpöhäntäisyyttä aiheuttava geeni on letaali, eli homotsygoottisena se johtaa kuolemaan.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 11:52  
+
0
Tarviiko tuo yhdistys muutes tuohon toimintaan (varsinkin jos kasvaa) jotain lupia tai muuta vastaavaa? En näistä lupajutuista tiedä mitään..

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 12:14  
+
0
Komppailen Maddya.

Kannatan monen täällä kauhistelemia rotujen yhdistämisiä tietyiltä osin. Maailmassa on monta sellaista pienikantaista rotua, mille tekisi erittäin hyvää yhdistyä toisen, samantyyppisen rodun kanssa. Eikä se automaattisesti tarkoita koiran käyttöominaisuuksien katoamista. Onhan nytkin esimerkiksi poliisilla käytössä x-rotuisia koiria ihan työkoirina.

Samoin vierastan sitä, että osassa roduissa on pahoja ongelmia lisääntymisen kanssa. Eikö hälytyskellot oikeasti soi, jos uros ei halua astua narttuja, nartut eivät pysty synnyttämään, eivätkä hoida pentujaan?

Ja näyttelytoiminnassakin on mielestäni korjaamisen varaa. Kun turkin oikeanlainen leikkaus ja tupeeraus vaikuttaa arvosteluun enemmän kuin vaikka koiran fyysinen kunto, mennään mielestäni metsään.

Enpä silti liittyisi tohon liittoon, vaikka haluaisinkin että koirien ja rotujen tilannetta mietittäisiin vakavasti ja nykyiseen ulkonäkökeskeiseen jalostukseen ja tiukkoihin rotumuotteihin tulisi radikaali muutos tulevaisuudessa. Se vaan ei onnistu pelkän ideologian pohjalta, pitäisi olla myös sitä tietoa ja taitoa.

P.S. Minä näkisin kyllä hyvänä asiana että esim. käyttörotuja kasvattajilla pitäisi olla tuloksia käyttöpuolelta ennen kasvattajanimen saamista.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 13:10  
+
0
Nytpä sitten sain aikaan 5 (tekstinkäsiittelyohjelman) sivun verran tekstiä, asioista jotka ainakin minua ihmetytti tuolla yhdistyksen konseptissa. Osa kysymyksistä on toistoa ja osa ehkä vähän turhiakin, osa koskee taloudellista ajattelua joka ei tietenkään kaikille kuulu. Joitakin tilanteita myös hieman kärjistin, kuitenkin todellisuuden rajoissa.
Mutta ajatukseni on herättää yhdistyksen takana olevat ihmiset realiteetteihin ennekuin on liian myöhäistä.

Linkki aloittamaani keskusteluun: Suomen koirayhdistys keskustelu epäkohdista

Ja edelleen painotan, että en ole mitään jalostuksen edistämistä vastaan. Olen sitä mieltä, että jalostukseen vaikuttavien muutosten pitäisi lähteä Kennelliiton sisältä, ei perustamalla toinen vastaava.

Mielenkiinnolla jään seuraamana mihin suuntaan asiat etenee :viheltel:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 14:15  
+
0
^^Minä kannatan myös roturisteytyksiä, mutta hallitusti toteutettuna. Sky:n kaavailema "vapaa" risteytys ei paranna tilannetta, vaan kohta ollaan taas samassa pisteessä. Sen sijaan itse kannatan sitä, että kennelliiton sisällä, esim. rotuyhdistysten jtk:den hyväksynnällä voisi tehdä harkittuja roturisteytyksiä. Tämähän on jo joidenkin rotujen kohdalla mahdollista, muille sitä odotellessa. Roturisteytystä tehdessä täytyy olla joku syy miksi, sekä valita myös tarkkaan ne yksittäiset koirat, joita käytetään toisen rodun parantamiseen ja geenipohjan laajentamiseen.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 15:00  
+
0

Vanis kirjoitti:

Ai niin, mikä on Eurohound? Satunnainen sekarotuinen, joka ei sovi muihin ryhmiin?


Mun villi arvaus on, että tuolla haetaan takaa risteytyskoiria, joita rekikoirina yleisesti käytetään (lintukoiraristeytykset yms.)
Muuten mulla ei taida riittää sanat kuvaamaan mielipidettäni asiaan liittyen...

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 15:21  
+
0
No nytpä onkin sivustolta hävinny kaikki suunnitelmat, roturyhmät ja melkein kaikki tekstit, puhumattakaan foorumin keskustelun aiheista.

Jokohan uskaltas sanoa, että sen pituinen se... :shhh:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 15:26  
+
0
Ei sanoja... Koko sivustosta huomaa perustajan nuoren iän (?) ja naiivin maailmankatsomuksen. Mielenkiintoista, että ovat järjestämässä laitonta mätsäriä 31.10. Perustamattomalle yhdistykselle ei voi kerätä rahaa.

"Olet saapunut Suomen Koirayhdistyken sivuille."
vinkki: se, että osattaisiin edes itse kirjoittaa oman yhdistyksen nimi oikein, lisää kummasti uskottavuutta...
kääpin uros -09
shelam uros -16

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 15:27  
+
0
Yksi asioista, mitä en SKY:n "toiminnassa" ymmärrä on se, että miksi he kuitenkin itse keksivät ensimmäiseksi näyttelysääntöjä ja järjestävät match show'ta, kun tarkoitus on ilmeisesti päästä eroon ulkonäön liiallisesta hallitsemisesta rodunjalostuksessa. Miksi edes lähteä näyttelyjärjestämisten tielle?

Paljon hyväähän tuossa SKY:n ajattelumallissa on, sitä ei voi kieltää. Allergisten, huonohermoisten, aggressiivisten (käyttötarkoitus huomioiden) jne. koirien jalostuskäytöstä sulkeminen pitäisi olla ihan itsestäänselvyys. Ja Piimäenkelin kanssa olen yhtä mieltä siitä, että jalostusta pitäisi ohjata tietty luonnonmukaisuus eli koiran pitäisi pystyä rakenteensa puolesta synnyttämään normaalisti. Lisäksi minun mielestäni se, että koira ei astu luonnollisesti, on oire jostain ja pakkoastumista ei pitäisi sallia. Astutuksessa avustaminen toki, ettei tule turhia loukkaantumisia, mutta itse astumiseen pitäisi kyllä löytyä koirilta itseltään.

Valitettavasti SKY:n lähestymistapa asoihin vaikuttaa vaan todella naiivilta. Jotkut ajatuksista on todella hienoja, mutta totuus on, että vaikka sääntöjä voidaan kehittää ja valvontaa voidaan jonkin verran harjoittaa, halu toimia "oikein" pitäisi lähteä kasvattajista itsestään. Ei jalostuksessa voida millään rajoittaa keisarinleikattujen, keinohedelmöitettyjen, pakkoastutettujen jne pentueiden rekisteröimistä, kun tieto ei ole mitenkään julkista. Sen sijaan kasvattajan tulisi itse ymmärtää välttää pakkoastuttamisia sekä turhia keinohedelmöityksiä ja mikäli narttu joudutaan keisarinleikkaamaan, olisi hyvä pohtia syyt tarkkaan ja niiden pohjalta tehdä päätös nartun tai jälkeläisten tulevista jalostuskäytöistä.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: SKY-SUOMEN KOIRAYHDISTYS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 15:34  
+
0
En voi kyllä muuta todeta kuin sen, että olen sanaton. :mietiskel:

Pitäisiköhän käydä kurkkaamassa ja ihmettelemässä tuolla mätsäreissä, että minkänäköiset ja -oloiset ihmiset moista aikovat pyörittää? SaMaJa, lähdetkö mukaan kyselemään, että mihin ryhmään rhodet ja vinttarit kuuluvat? Kun ei moinen yhdistyksen sivuilta selviä.. :eitietoo:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia


  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28192
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545698
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 17:45)