Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 16:34

Tulisitko toimeen ilman viihde-elektroniikkaa?

Siirry sivulle: 1 2

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 16:34  
+
0
Oletko ns. koukuttunut vaikka telkkariin? Voitko olla kotona hiljaisuudessa vai onko aina oltava joku laite pitämässä vähän ääntä? Radio tai telkkari?

Jos lähdet vaikka mökille tai reissuun, kulkeeko mukanasi muutakin kun kännykkä?(jos sitäkään).

Mitä mieltä olet näistä yleensä varttuneemma väestön kommenteista: "ei tuollaisia ollut kun minä olin nuori". "kyllä sitä on aiemminkin tultu toimeen ilman kaiken maailman vempaimia" ?


Minä tunnusta olevani hieman koukuttunut telkkariin ja tietokoneeseen.:nolo: Ei kuitenkaan niin, että ne estäisivät elämiseni.
Elämääni on helpottanut tallentava digiboxi! :nauru: Nyt voi ohjelmat tallentaa ja katsoa itselleen sopivaan aikaan. Mutta myönnän, että ennen tuota nerokasta:shifty: laitetta olin välillä nauliintuneen tiettyyn kellon aikaan sohvalle lempisarjaani katsomaan. Mutta tietysti muut jutut menivät edelle, ei esimerkiksi koiran lenkkeilitys jäänyt väliin jos joku sarja tuli töllöstä, enkä ollut aiemmin kerennyt koiran kanssa ulos.

Tietokoneeseen olen sen verta koukuttunut, että käyn päivittäin katsomassa s-postin ja surfailemassa suosikkisivustoillani. Nyt kun olen äippärillä, tulee käytyä useamminkin päivässä jos aikaa vaan jää pojan hoitamiselta.

Riippuu vähän mikä matka on kyseessä, niin meillä kyllä kulkee tietokone(läppäri) mukana ja jos se oma mökki olisi, niin kyllä sieltä telkkarikin löytyisi. Ulkomaille emme sentään tietskaria roudaa mukana...:cool:

Mitä näihin varttuneemman väen kommentteihin tulee, niin ihan oikeutettujahan ne on, MUTTA en koe mitään huonoa omaa tuntuoa jos oma elämä on helpottunut näiden vempaitten takia. Toki arvostan niitä immeisiä ketkä ovat aikanaan tulleet toimeen ilman tietokoneita ja telkkareita... saatika puhelimia. :peukku:

Olen kuitenkin itse sitä sukupolvea(jopa) joka on melkein koko nuoruutensa ollut ilman kännykkään. :hymy: Ja nykyään sitä ihmettelee näitä ihmisiä kun lapsien pitää ilmoittaa että on päässyt kouluun tai soittaa kun ovat koulusta kotiutuneet. Siis toki näin varmaan olisi tehty silloin minunkin lapsuudessa jos kännyköitä olisi ollut, mutta tuntuu vaan hassulta, että sitä vaan itse on mennyt kotiin koulusta ja that´s it. :nauru: Ehkä lapun jätti, että on johonkin lähtenyt tms.

Tällaisia ajatuksia itsellä aiheesta, mites muilla? Onko täällä muita hieman(tai hieman enemmänkin) addiktoituineita tyyppejä?

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 17:17  
+
0
Mä en harrasta taustahälyä. Telkkari ei ole meillä näkynyt viiteen vuoteen (itse asiassa ihan tässä kuussa tulee muutosta viisi vuotta täyteen ja tuolla ei ole telkkari näkynyt meillä ikinä) ja radiota kuuntelen nykyään äärimmäisen harvoin, paitsi herätysvalossani toimii herätysäänenä radio. Telkkari meillä kyllä on ja siitä katsellaan dvd:ltä leffoja ja joitakin tv-sarjoja, mutta sekin on kovin kausiluontoista. Ja joskus saatan pistää leffan tai tv-sarjan jakson pyörimään samalla kun puuhaan muuta, mutta tällöinkin rajoitan puuhani olohuoneeseen eli saatan vaikka tuoda vinon pinon järjestettäviä papereita olkkarin lattialle ja järjestelen niitä sitten mappeihin leffaa katsoessani. Taustahälyksi tuolloin ei leffaa voi oikein kutsua, kun kyllä mä sitä seuraan. Mua itse asiassa häiritsee, kun menen jonnekin kylään, missä isäntäperheellä on koko ajan töllö/radio päällä ja pitää sen hälyn yli keskustella. Telkkari varsinkin häiritsee, kun siinä liikkuva kuva aina välillä katkaisee oman ajatuksen.

Mökki on siitä poikkeus, että siellä taas on telkkari. Mökki ei tosin ole meidän oma ja se on muuten kovinkin askeettinen (mm. vedet tulee ulos eikä ole sisävessaa tai muutakaan viemäröintiä), mutta telkkari on tähän asti kuulunut mökillä meidän ilta-aktiviteetteihimme. Päivät kuluvat kyllä muissa touhuissa tai edes rantakallioilla maaten, jos ei mitään puuhaa satu keksimään, mutta iltaisin ollaan liki poikkeuksetta aina jotain sarjaa katseltu. Viime kesänä seurattiin Tähtiporttia.

Muuten mökille ei mun puolestani tarvitsisi ottaa ylimääräistä elektroniikkaa mukaan. Kännykkä on ihan turvallisuustekijä varsinkin kun saaressa ollaan, mutta sekin lojuu sisällä pöydällä ja ajoittain voi tarkistaa, onko tullut puheluita. Mies roudasi viime kesänä läppärinkin mukaansa, mutta se oli kai vaan pakko hyväksyä, kun muuten herra yrittäjä ei olisi suostunut lähtemään ollenkaan. :nauru: Itse pistän lomalla kaikista mieluiten tietokoneen kiinni ja unohdan sen olemassaolon.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 18:02  
+
0
Mä pystyn olemaan kyllä hiljaisuudessakin.
Kotona telkkaria tulee "katsottua", kun se usein on vaan päällä vaikkei kukaan sieltä mitään seuraiskaan, mutta varmaan tulisin toimeen ilman töllötintäkin. Töissä sitä vastoin tulee katseltua ajankuluksi (joo mulla on aika lepposa työ) kaikkee hömppää, mitä nyt 7.30 ja 15.30 välillä tulee.
Jos oon yksin kotona, ni useesti laitan telkun kii ja isken laput korville ja kuuntelen musiikkia. Sitä ilman en varmaan tulis toimeen.
Ja netti.. Mä oon ihan kriisissä, jos jostain syystä nettiyhteys menee poikki. En ehkä kyllä niinkään siksi, etten tyyliin tuntia pärjäis ilman, vaan lähinnä siksi, etten tiedä miksi se poikkas ja koska se taas toimii.
Vuorokautta en varmaan normaali arkena pärjäis ilman nettiä.

Eli, hyvin pitkälti koukussa tiettyihin elektronisiin laitteisiin. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 18:44  
+
0
Kai sitä vois sanoa olevansa jollain asteella koukuttunut esimerkiksi nettiin ja telkkariin. Normaalisti seuraan aika paljon kaikennäkösiä sarjoja telkkarista ja tallentelen niitä sitten myös paljon, täällä myös "koukussa" tallentavaan digiboksiin! Kesällä ei tule telkkarista paljon yhtään mitään, joten telkkarikin pysyy melkein kokoajan kiinni, aina välillä muistaa avata, mutta en harrasta myöskään taustahälyä (radiokaan ei ole päällä 24h)!

Netti, noh.. mulla on muutama lempisivusto johon on hyvä päästä monta kertaa päivässä käymään =) Mutta juttu on niin, että mä en ole läheskään kuolemaisillani jos en pääse nettiin muutamana päivänä/viikkona. Oikeestaan nautin sellasista tilanteista kun on pakko olla ilman nettiä, sitten huomaa paljon kaikkea muuta tekemistä ympärillänsä. Esim. toivon aina salaa, että kun tulee sähkökatko niin kestäis vähän pidempään niin avokaan ei pääsisi koneelle vaan voitais tehdä jotai muuta.

Kännykästä en sillä tavalla ole riippuvainen vaikka joku vois luullakin kun aina katon onko se nyt muakna ja avolta kysyn onko se nyt sulla mukana yms, mutta se johtuu siitä, että oon niin kauheen neuroottinen sen suhteen, että jos johonkin menen ilman kännykkää ja tuleekin joku hätätapaus niin mitä sitten. Mökille se tulee mukaan myös just siitä syystä. Mitään läppäreitä en mihinkään mökille roudaa, herranjestas! Mä oon ehdottomasti sitä mieltä, että mökille mennään rentoutumaan ja tekemään jotain aivan muuta mitä kotona yleensä tehdään eli ei läppäreitä mukaan! Ennemmin vaikka lautapelejä. ;)

Vanha kansa saa höpötellä mitä höpöttää, voihan se olla, että ite on joskus ihan samanlainen. Mun isä on hyvä poikkeus, se haluaa aina tutustua uuteen tekniikkaan ja oppia käyttämään sitä, ja on varmaan semmonen niin kauan kun elää. :D Sen mielestä on ihan tyhmää olla pysymättä kehityksessä mukana.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 19:15  
+
0
Televisiota tarvitsen lähinnä DVD:iden katseluun eli olen riippuvainen kaiketi sitten DVD-soittimesta, en niinkään televisiosta.

Kännyköitä vihaan ja ottaisin heti lankapuhelimen, jos se olisi halvempi käyttää.

Radiota kuuntelen melko usein, mutta välillä on kausia, etten taas kuuntele ollenkaan, joten enpä siitäkään riippuvainen ole.

DVD-soittimella soitan myös CD-levyjä ja se on kyllä sitäkin varten pakollinen olla olemassa, vaikka en musiikkia edes päivittäin kuuntele. Mutta välillä vaan on PAKKO kuulla hyvää musaa!

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 19:38  
+
0
Mä katson nykyään telkkua äärimmäisen vähän. Criminal Mindsin ja Star Warsit tallentanu digiboksille ja katsellut sitten jossain vaiheessa. Tosin ensin mainitusta on kahden viime viikon jaksot katsomatta ja jälkimmäisestä 2,5 viikkoa sitten tullut leffa odottaa katsojaansa, että en mä oikein saa aikaiseksi hinattua itseäni töllön ääreen.

Netissä mä surffailen ihan liikaa, monta tuntia päivässä... Mutta ei sekään ole ollut katastrofi jos on pitänyt esim ukkosen vuoksi ottaa modeemi irti seinästä, että kyllä mä ilmankin pärjään. Töissä olis varmasti isompi surku, jos netti ei toimisi, täällä kun on välillä todella hiljaista ja esim yövuorot olis ihan tuskaa jos ei saisi luettua blogeja jne aikansa kuluksi.

Kännykkä on sellainen välttämätön paha, joka kulkee lähes aina mukana. Lähes, mutta ei ihan aina. Esim. lenkille tai kauppareissulle en useinkaan ota sitä mukaan ja työvuorojen aikana en juurikaan vilkuile luuria ja kotonakin saatan lukea viestin vasta monta tuntia sen saapumisen jälkeen, jos en oo kuullut sen saapumista. Ja satunnaisesti (muutaman kerran vuodessa) mulla menee puhelimeen niin hermot, että laitan sen muutamaksi päiväksi tyystin kiinni.

Nyt hommasin itselle kannettavan pelikonsolin... Katsotaan väheneekö netissä surffaaminen sen myötä vai meneekö muusta ajasta sitten osa tuolle. Jää nähtäväksi.

Edit// Unohdin ihan tyystin musiikin! Kotona en kuuntele musiikkia, mutta autossa kyllä. Ja itse asiassa, nyt kun ajattelen niin tää on varmaan eniten koukuttavin juttu, nettiäkin pahempi. Välillä on kiva ajaa hiljaisuudessa, mutta mä RAKASTAN autossa laulamista, en voisi kuvitella ajavani vaikkapa Tampereelle asti ilman Hectorin, Kaija Koon, Klamydian tai Petri Laaksosen seuraa. :nauru:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.08.2010 klo 19:41)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 19:47  
+
0
Mä en seuraa telkkarista yhtään mitään, meillä se palvelee enemmänkin leffojen katselua.

Saatan mä joskus jotain dokumentteja katsoa, mutta yleensä en jaksa vaivautua olemaan lähetyaikojen orja, vaan katson mielummin ne sitten netistä kun itelle passaa :peukku:.

Oishan se outoa nykypäivänä kuvitella "tulevansa toimeen" ilman esim kännykkää ja nettiä, mutta kyllähän sitä tulisi jos olisi pakko. Ja muistan kyllä ajan ennen näitä edellämainittuja, ja ihan hyvin sitä eli silloinkin :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.08.2010 klo 19:49)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:23  
+
0
Meillä ei ole tv:tä ollut pitkilleen. Ennen sitä aina tuijotti ja miehen kanssa juttelu meni tv:n välityksellä. Nykyään ollaan huomattu enemmän tekevämme yhessä ja jutellaan paljon, joten suosittelen töllön heittämistä pois jos ei meinaa kumppanin kanssa juttelut sujua :wink:
Tietokone tuli muutama kuukaus sitten ja yleensä vuorotellaan ja katsotaan kummalla "tärkeämpää" ja sitten toinen menee myöhemmin. Ei tule ahistusta (ehkä miehelle enemmin) jos koneelle ei pääse. Muutenkin on niiiin paljon muutaki tekemistä, että harvoin pääsee koneelle istumaan, kannattaa omistaa paljon elukoita :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:42  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Edit// Unohdin ihan tyystin musiikin! Kotona en kuuntele musiikkia, mutta autossa kyllä. Ja itse asiassa, nyt kun ajattelen niin tää on varmaan eniten koukuttavin juttu, nettiäkin pahempi. Välillä on kiva ajaa hiljaisuudessa, mutta mä RAKASTAN autossa laulamista, en voisi kuvitella ajavani vaikkapa Tampereelle asti ilman Hectorin, Kaija Koon, Klamydian tai Petri Laaksosen seuraa. :nauru:



Mulla on vähän sama vika, nimittäin autossa laulaminen on miltei pakollista. Yksin tietysti, ei seurassa :nauru: Mulla vaan tulee määittyä Elviksen tmv tahtiin, ja kuulisitte kun vetäsen kovin komeesti jonkun Little Richardin Good Golly Miss Mollyn, siitä on kuulkaa kauneus kaukana! Lisäksi tykkään rallatella sujuvasti Metallicaa ja vaikkapa Insomniumia tai Opethia. Ne vasta onkin upeita esityksiä, etenkin örinäkohdat :nauru:

Ja asiaan. Telkkaria katon tosi vähän, Kauhukeittiö on se mikä pitää nähdä, talvisin katon enemmän, mm. Emmerdalen joka ikinen päivä. Voisin kuitenkin elää ilman televisiota, mutta netti täytyy olla. Leffoja enemmän tulee vuokrattua ja katottua sitten, mutta niitäkin vois käydä kattomassa sitten ihan elävissä kuvissa.

Ilman kännykkää on orpo olo, mutta välillä menee hermo kun se soi kymmeniä kertoja päivässä eikä jaksaisi yhtään puhua kenellekään. Laitan sen silloin äänettömälle, mutta kiinni en koskaan. En oikein tykkää pitää äänettömälläkään koska jollain voi olla oikeasti hätä.

Mökillä meillä ei ole sähköä eikä juoksevaa vettä, siellä sitten lepuutetaan hermoja ja kuunnellaan musiikkia pattereilla toimivasta radiosta. Eli kyllä kykenen olemaan päiviä ilman minkäänlaista elektroniikkaa, ei se siinä haittaisi vaikkei olisi radiotakaan, on meillä kitara :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

maaku

maaku
Viestimäärä: 104

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 21:13  
+
0
Telkkariin en ole kovin koukuttunut, sillä en omista sellaista. Lataan seuraamani sarjat koneelle tai katson nettitv:stä kiinnostavat ohjelmat. Tykkään kuitenkin katsoa telkkaria kun menen käymään kotona porukoiden luona tai poikaystävän luona.

Tietokonetta, tai tarkemmin sanottuna nettiä, ilman sen sijaan en voisi elää:nauru:
Käytän sitä yhteydenpitoon, facebook, sähköposti ja joskus mesekin. Kuuntelen musiikkia, katson tv-ohjelmia ja elokuvia. Selaan foorumeita ja kirjoitan joillekin aktiivisesti.

Toinen elektroniikkavimpain josta en luovu on iPod. Pitkät bussi- ja junamatkat olisivat ihan kauheita jos ei voisi kuunnella musiikkia.
Sloughi Elmo 6/2013

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 21:44  
+
0
neruda: Ei se munkaan ääni mikään julkaisukelpoinen ole, yksin ollessani vaan hoilotan. :nauru: Välillä pitää Seinäjoelle ajaessa oikein muistuttaa itseään, että Sorsanpesän kohdalla sitten turpa kiinni, koska täpöllä laulaminen kuuluu auton ulkopuolelle... Jalankulkijat vois saada traumoja, kun mä määkisin ratin takana "Vain yksi juttu vielä mättää, en voi
JATKOSARJAA KESKEN JÄTTÄÄ" (Klamydia: Aku Ankka -laulu)
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:07  
+
0
Missään nimessä en tulisi toimeen ilman tietokonetta, joka on mulle yhtä aikaa DVD-soitin, musiikkisoitin ja kommunikaatioväline. Musiikki = elämä. Noin jotakuinkin. Mun asunnossa on hiljaista vain silloin ku en ole kotona. Ja kun mä en ole kotona musiikki kulkee kyydissä iPodin muodossa. Mä en vaan kykene olemaan ilman musiikkia.
Televisiotta olin itseasiassa lähes kaks vuotta tuossa taannoin. Kunnes ex halus meille telkkarin. Niin nyt tuo mörkö on mulla koska mä sen maksankin. Liitin sen tietokoneeseen ni saan kattoa isommalta ruudulta leffoja. Mutta se ei ole mikään elinehto.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:59  
+
0
Meillä ei tulla toimeen ilman:
-kahta tietokenetta
-kahta puhelinta
-tallentavaa digiboksia
-telkkareita (esim. meillä tapeltais aina jos meillä olisi vain yksi telkkari. Yhteen aikaan oli kolme mutta yhdellä ei ollut sitten niin paljon käyttöä joten se myytiin pois)

Miehelle lisäksi on hyvin tärkeät noin pelikonsolit, sillä xbox ja ps3. Mä en taas niistä perusta. Tosin ps3:lla katson leffoja.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 12.08.2010 klo 06:36  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Välillä pitää Seinäjoelle ajaessa oikein muistuttaa itseään, että Sorsanpesän kohdalla sitten turpa kiinni, koska täpöllä laulaminen kuuluu auton ulkopuolelle...



Eikä.. *repes* :nauru:

Ite kanssa harrastan tuota, en pärjäis autossa ilman soitinta. Ite vedän poets of the fallia, tai tehosekotinta.. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 12.08.2010 klo 06:52  
+
0
Juu meiltä löytyy kanssa PS3 ja Xbox(tosin tämä lojuu jossain kaapin perukoilla, mutta ehkä sen joskus saa asennettua yläkerran makkariin niin voi sielläkin kattoa leffoja:roll:), tosin nämä ehkä enemmän niitä isännän juttuja, tosin PS3 on meille=dvd-soitin.:nauru:
Mun juttu on sitten Nintendo Wii, se on tosi hauska pelikonsoli ja sitä pelaan jopa mielelläni.

Mies on sitten meistä enemmän tän tietokoneen perään ja se istuisi tän ääressä varmaan 100 tuntia vuorokaudesta... no ei nyt ihan, mutta joskus on kiva lähteä reissuun ilman konetta kun mieskin jaksaa keskittyä kokoajan meihin.:nauru: Vaikka kyllä minäkin siis netissä sitten surffailen jos tietokone mukana on :nolo:.

Meillä on ollut ns. uusinta tekniikka aina kotikotona, ihan siis alkeellisimmista vhs-laitteista lähtien kun isäni on niitä ikänsä myynyt eri firmoilla ja saanut paljon ns. koekäyttöön uusimpia malleja.:nauru: Täytyyhän ne tuotteet opiskella mitä myy. :shifty: Ja mitä vanhemmaksi tulin sen enemmän isäni kantoi mulle testattavaksi mm. kannettavia cd-soittimia ja stereoita(siis kun asuin vielä kotona). Mä kun olen meistä kahdesta sisaruksesta se teknisesti "lahjakkaampi". Olin jotain 5 tai 6 vuotias kun opin jo käyttämään videota, kun pari vuotta vanhempi siskoni ei sitä ollut vieä oppinut. Ja meillä on isäni kanssa näissä asioissa sellainen yhteinen sävel, kun hän neuvoi minulle uuden laitteen toiminnan meni siihen ehkä 5 min, kun äidilleni ja siskolleni hän ei usein edes opettanut kuin miten se menee päälle ja pois(no vähän kärjistettynä mutta kuta kuinkin näin):hymy:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 12.08.2010 klo 08:13  
+
0

Eevus kirjoitti:

Mutta juttu on niin, että mä en ole läheskään kuolemaisillani jos en pääse nettiin muutamana päivänä/viikkona. Oikeestaan nautin sellasista tilanteista kun on pakko olla ilman nettiä, sitten huomaa paljon kaikkea muuta tekemistä ympärillänsä. Esim. toivon aina salaa, että kun tulee sähkökatko niin kestäis vähän pidempään niin avokaan ei pääsisi koneelle vaan voitais tehdä jotai muuta.



Itse olen innoissani kun muutamme tänä viikonloppuna ja uudella asunnolla ei ole vielä nettiä! Ah mikä autuus, kolme viikkoa saa olla vielä ihan rauhassa. Mies taas on helisemässä, se ei pärjää päivääkään ilman nettiä. Itse voisin luopua siitä kokonaan, muutenkaan kotona en sitä käytä kun muutaman kerran kuukaudessa. Pääsääntöisesti s-postien ja muiden vilkaisemiset tapahtuvat työpaikan koneelta. Tietysti jos tätä mahdollisuutta ei olisi tulisi kotona varmaan konetta käytettyä sitten enemmän.
Telkkaristakin voisin luopua helposti. Yksin asuessani minulla ei ollut kuin radio, kirjoja ja koira, eikä aika käynyt tylsäksi hetkeksikään ja sain aikaan tuhat kertaa enemmän asioita. Ainakin minä olen sellainen että tv passivoi aivan kauheasti. Sen kun laittaa minulle nenän eteen muutun kuuromykkäksi, heh.
Mies ei teekään kotonaolo ajallaan muuta kuin istuu sohvalla tv päällä ja läppäri sylissä.

Eli tulen hyvin toimeen ilman viihde-elektroniikkaa, mitään paniikkia ei synny niiden puuttumisesta. Ainoat mistä pidän on radio, pidän taustahälystä, ja kännykkä.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 12.08.2010 klo 13:58  
+
0
En tykkää taustahälystä, radiota meillä ei kuunnella oikeastaan koskaan sisällä (jos ollaan pihahommissa niin se saattaa tuossa ulko-ovella olla päällä, muuten se on vain sellainen hätävara, että jos sähköt menee/tulee joku katastrofi niin on joku pattereilla toimiva vehje mistä kuunnella, että millon kuolo korjaa) eikä telkkarikaan ole päällä jos sitä ei katsota. Kesällä tulee katsottua vähemmän teeveetä, kun ne muutamat sarjat joita seuraan ovat tauolla ja ollaankin tänä kesänä kateltu leffoja tuolta boksilta kun niitä tuli talvella tallennettua. Yleensä telkkari on päällä päivässä 2-5 tuntia ( ja tähän aikaan kuuluu ne leffat mitä katellaan), ilmankin tulisin toimeen, telkkarin katsominen on mulle aivojen nollausta ja ajankulua, ei mikään varsinainen harrastus. PS3 meillä on leffojen katselua sekä musiikin kuuntelua varten olkkarissa, mies varsinkin kuuntelee päivittäin musiikkia, minä vähemmän.

Kännykkää tulee kuljetettua mukana melkein aina, tosin lenkille tai lyhyille kauppareissuille en jaksa sitä roudata. Mulle kännykkä on välttämätön paha, kun lanakapuhelimia ei enää ole ja puhelinlaskutkin on yleensä siinä 10-20 euron välissä/kk. En siis käytä sitä muuhun kuin pakolliseen yhteydenpitoon ja asioiden hoitoon (vaikka ilmeisesti tuolla mun puhelimella voiski hoitaa kaikki asiat sähköpostista musiikin kuunteluun, en oo kauheesti perehtyny, kun isältä sen perin tuossa kesän alussa). Läppäriä mies kuljettaa mukana mökkireissuilla (omaa mökkiä ei ole) talvisin, katsellaan usein leffoja siitä tai mies pelaa jos on aikaa, nettiä ei ole silloin käytössä. Kesällä harvemmin on mitään muuta vempelettä mukana kuin kännykät, jotka nekin usein sisätiloissa kun itse heiluu ulkona. Nettiä tulee käytettyä päivittäin, muutamaa foorumia seuraan ja facebookin kautta pidän yhteyttä kavereihin. Mutta ei sen pois jättäminenkään mitään ongelma olisi.

Mutta siis vastaus perimmäiseen kysymykseen onkin, että kyllä, tulisin toimeen ilman viihde-elektroniikkaa, tosin laskut ja muut netin kautta tehtävät asiata täytyis hoitaa sitten jotain muuta kautta. Mutta en ole riippuvainen mistään vempaimesta ja mielelläni olisin kesälläkin ilman mitään laitteita (mies ei ole vielä suostunut ajatukseen :nauru: ).
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 13:59)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 01:04  
+
0
Tietokone on oikeastaan ainoa viihde-elektroniikaksi laskettava vempain, jota suuremmin edes käytän. Televisiota ei ole itselläni eikä lapsuudenkodissani, radiota kuuntelen lähinnä tiskatessa. Tietokone toimii sitten ihan kommunikaatiovälineenä sekä musiikkisoittimena. Nykyään en ole niin koukuttunut internettiin ja esim. irkkailuun kuin joskus muutama vuosi sitten, nyt nettikulttuuri tuntuu jonkin verran kuolleen ja kaikki näyttää siirtyneen facebookiin suunnilleen tai hiipuneen muuten vain pois. Tietokoneella olo on valitettavan suureksi osaksi ajantappoa nykyään, harmi kyllä, kun muistelee niitä nörtteilyn kulta-aikoja.
Eli jos tietokone pitäisi antaa pois niin ottaisin vaihdossa jonkinlaisen levysoittimen. Pärjäisin kyllä siltikin hyvin ilman viihde-elektroniikkaa.
come on night, take me home

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 13:40  
+
0
Mä en tarvitse telkkaria, pärjäisin jopa ilman (omaa) tietokonettakin.

Kännykästä ja radiosta en kuitenkaan suostuisi luopumaan, enkä cd-soittimesta :viheltel:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

koirafanie

koirafanie
Viestimäärä: 1

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 14:18  
+
0
Spämmi poistettu. Mutta olkoon nyt ketju ylhäällä. -Melina
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.10.2011 klo 14:20)

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 13:00)