Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 16:34

Tulisitko toimeen ilman viihde-elektroniikkaa?

Siirry sivulle: 1 2

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:59  
+
0
Mä voisinki sitte heti päivittää, että nykyään voisin jo luopua kännykästäkin. Kaverit on tosin sitä mieltä, ettei se sovi, koska sitten mua ei saa enää kiinni :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 16:25  
+
0
Mie voisin kyllä luopua kännykästä helpostikkin. Ei tule kyllä vastattua vaikka se soisikin, kelloa varten se lähinnä mukana pyörii. Kuitenkin telkkari ja tietokone on riippuvuutta aiheuttavia välineitä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 16:43  
+
0
Kännykkä, telkkari ja tietokone on mulle tärkeitä ja yleensä aina kotona, autossa ym kuuntelen musiikkia tai sitten telkkari on päällä. En pysty keskittymään jos on ihan hiljasta:nauru: Koneella on kaikki mun musiikki ja kuvat ja sitte uutiset luen lähes päivittäin netistä ja facebook on melkeen aina päällä kun kotona oon:D Puhelin on aina matkassa varsinkin nykysin kun joku mulle viestiä kerranki laittaa:wink:

Muoks. Toki ilman telkkaria, tietokonetta ja kännykkääkin vois elää helpostikkin, onhan sitä ennenkin pärjänny ilman:) Oikeestaan kaipaan välillä sitä pöytäpuhelinta kun ei ikinä tiennyt kuka siellä soittaa.Mutta musiikki on tosi tärkeetä mulle ja ilman sitä sekois varmaan.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.10.2011 klo 17:04)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 16:54  
+
0
Kyllä tulisin toimeen,en oikeastaan edes haluis että kännykkää ,telkkaria tai tietokonetta oltais keksitty. Nyt kun nämä koneet on keksitty niin kyllä näihin kummasti jää kuitenin koukkuun ja se harmittaa! Ainoastaan CD-soitin ja radio on hyvä keksintö ynnä muut sellaiset! mitä elämä olisikaan ilman musiikkia!!!?? Ois kyllä niin kurjaa jos ei vois kuunnella musiikkia!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 17:03  
+
0
Telkkaria ilman pärjää loistavasti, meillä ei nimittäin ole pariin vuoteen sellaista ollut. Aikanaan todettiin, että se rotisko oli tuossa aina vaan kiinni, kun ei sieltä yksinkertaisesti tule mitään katsomisen arvoista ohjelmaa. (Avaran luonnon sekä yle:n dokkareita katson yle-areenasta, ne onkin sitä ainoaa katsomisen arvoista.)

Kännykkää ilman nykyään tuntuisi hankalalta pärjätä, kun siihen on tottunut, mutta silti sujuvasti on mennyt aikanaan pari kuukautta ulkomailla tuossa joitain vuosia sitten ilman kännykkää. Varmasti pärjäisin nykäänkin, joskin pitäisi oppia miehen kanssa sopimaan tarkemmin asioista jne. Puhelinlaskut mulla on mitättömän pieniä, koska en puhelinta käytä juuri muuhun kuin miehen kanssa nopeisiin "tuo kaupasta sitäsuntätä", tai "hei, lähdin ny töistä, tuun 20min päästä nappaan sut" -tyylisiin puheiluihin. Suurimman osan viestinnästä hoidan irkin, mesen ja fb:n kautta.

Ja edellisen lopusta päästäänkin siis siihen, että täysin ilman tietokonetta minun olisi kyllä vaikea pärjätä. Toki voin mökille jne lähteä sujuvasti reissuun, mutta noin pitempijaksoisesti tietokone (ja netti) on sellaiset, mistä en luopuisi hevillä.

Radiota meillä ei ole, joskin pitemmillä remmilenkeillä saatan kännykän kautta kuunnella kuulokkeista radiota. Sitä ilman kyllä pärjäisin ihan sujuvasti.

(Viestiä on muokattu torstaina, 13.10.2011 klo 17:06)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 17:23  
+
0
Katson kyllä jonkin verran telkkaria, mutta voisin kuvitella pärjääväni ilmankin. Mutta tietokone ja netti... Ei taitais onnistua enää ilman. Ja olishan elämä oikeastikin aika hankalaa ilman noita. Laskunmaksuautomaatit ovat katoavaa kansanperinnettä ja tiskillä maksaminen maksaa maltaita. Tältä kylältä lakkautettiin juuri verotoimisto, joten nekin asiat hoidetaan netin kautta, ja miljoona muuta asiaa.

Muoks//Maakun viestin luettua iski rehellisyyspuuska. Olen Kerttunen, iPhone-riippuvainen.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.10.2011 klo 17:52)

maaku

maaku
Viestimäärä: 104

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 17:49  
+
0
Minä oon kyllä nyt ihan koukuttunut kännykkäänkin, kun tuli hommattua tuo HTC:n älypuhelin. Siis en voi mennä enää minnekään ilman facebookia, twitteriä, sähköpostia, uutisia, pelejä, kalenteria, kaikkea kätsyä ja kivaa ja turhaa jota siihen puhelimeen saa.
Sloughi Elmo 6/2013

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 20:14  
+
0
Varmastihan sitä pärjäisi ilman elektroniikkaa, mutta kysymys kai kuuluu mistä ei halua luopua. Minä käytän päivittäin tietokonetta/internettiä ja televisiota reilusti yli suositusrajojen, enkä yleensä jaksa stressata asiasta. Ehkäpä aivoni ovat siitä vähän tylsistyneet, mutta minä saan vaan niin paljon kaikista televisio-ohjelmista- lohtua, hauskuutta, seuraa. Nii-in. :D En oikeastaan ihmettele niitä vanhuksia, jotka katsovat telkkaria koko päivän ajan. Minusta tulee varmaan samanlainen sitten vanhana.

Oikeastaan kännykästä voisin luopua, koska huomasin kesän aikana että sen jälkeen kun Ansa pureskeli hienon samsungin kosketusnäytöllisen puhelimeni(jossa oli siis kaikki uusimmat jutut!) ja sain tilalle tälläisen nokian esihistoriallisen puhelimen, jossa ei ole edes värinäyttöä- en oikeastaan tarvitse puhelinta kuin puhumiseen ja välillä tekstiviestien lähettämiseen. Tykkään enemmän pitää yhteyttä facebookin kautta. Usein myöskään ne viestit, millä minua yritetään saada kiinni puhelimitse eivät ole niin tärkeitä viestejä etteikö olisi kauhean vahingollista, jos lukisin ne vasta parin tunnin päästä..

Yhteenvetona: ilman telkkaria ja nettiä/tietokonetta en halua olla! Haaveilen kyllä tallentavasta digiboksista, koska joskus teen sitä että yritän ajoittaa koiran lenkin siihen aikaa kun telkasta ei tule vielä hyviä ohjelmia. :D Shame on me!
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Torstaina, 13.10.2011 klo 20:45  
+
0
Mä en varmaan pärjäisi ilman mitään viihde-elektroniikkaa, siihen kun on jo niin tottunut. Telkkari on enimmäkseen taustahälynä, mutta eniten kaipaisin tietokonetta ja kännykkää.
Tietsikka ehkä kaikista tärkein, onpahan edes jotain sosiaalista elämää :nauru:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Perjantaina, 14.10.2011 klo 17:17  
+
0
^ Sama. :nauru:

Oon ihan viihde-elektroniikan orja enkä todellakaan pärjäisi ilman sitä. Sitäpaitsi tykkään asennella koneita, kaijuttimia yms. paikalleen. :paapatus: Lisäksi meillä kyllä on avon kanssa kummallakin omat koneet, toinen telkkari on tulossa, omat kamerat... Onhan näitä ja tulee kyllä olemaankin aina. :nauru: Ostettiin myös äsken pieni keittiöradio sekä tallentava digipoksi on suunnitelmissa hankkia.

Ja koulutehtävät meille tulee kaikki nettiin, joten kone on välttämätön vaikka sitä ei muuten tarvitsisikaan.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Perjantaina, 14.10.2011 klo 18:18  
+
0
Ois se kyllä nykyaikana aika vaikeeta elää ilman :D Mie ainakin koukutan kaikkeen melko turhaankin aika pahasti. Ilman tietokonetta en ainakaan selviäisi paria päivää kauempaa, ja jos siitä pidempi aika olisi kyseessä niin kännykkä ois vähintään oltava yhteydenpidon kannalta. Mie en vielä ole sortunut mihinkään älypuhelimeen, vaikka kovasti houkuttelisikin kaikki sen tarjoamat mahdollisuudet tavalliseen kännykkään verrattuna. Telkkari on myös tosi tärkeä, enkä ehkä pärjäis ilman DVD soitintakaan.

Tietokone on kyllä niin monipuolinen vehje, että sillä voi periaatteessa korvata kaiken muun elektroniikan lähes täydellisesti. Tosin kyllä mie mieluumin käyttäisin lenkillä musiikin kuunteluun pientä mp3:sta kuin raahaisin usean kilon tietokonetta mukana :D Mutta periaatteessa mahdollista...
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Perjantaina, 14.10.2011 klo 20:17  
+
0
Telkkaria mulla ei ole eikä tule. En katso sieltä kuin Salkkarit ja Uuden päivän, ja nekin näkee netistä. Ainut olisi tietysti jääkiekko, mutta sitä varten pitäisi ostaa Canalit sun muut ja se olisi jotenkin turhaa rahankäyttöä kun ei muuhun telkkaria tarvitsisi. Telkkaria olen kavereilla katsonut jos he sieltä jotain ovat halunneet katsoa, mutta itse olen sellaisen avannut jotain katsoakseni viimeksi keväällä.

Tietokone... No joo, tuskinpa pärjäisin ilman. Onhan tämä tosi kätevä, netti nimenomaan. Voi hoidella asioita (maksaa laskuja jne.), etsiä tietoa, pitää ilmaiseksi yhteyttä kavereihin ja niin edelleen. Tosin intissä mulla ei ollut läppäriä mukana kassulla enkä myöskään käyttänyt tupakavereiden koneita, eikä oikein osannut edes kaivatakaan. Oli sitten lomilla netissä.
Shetlanninlammaskoira (05/05)



ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Lauantaina, 15.10.2011 klo 19:51  
+
0
Voivoi. Ilman tietokonetta en varmastikaan enää pärjäisi. Ilman nettiä. Hrr.
Televisio meillä on, mutta sitä ei katsota - se on vain konsolikäyttöön, ohjelmille jotka kiinnostavat ja leffoille.
Ilman puhelinta mä kyllä pärjäisin.. Nytkin ainio jolle soittelen on avokki, harvoin tekstiviestejäkään lähettelen. Joskus matkoilla kuuntelen siitä musiikkia - iPhone siis, muutoin mulla tuon käyttö ei ole oikein tarkoituksenmukaista, jaksa mitään appseja siihen etsiskellä :D

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Lauantaina, 15.10.2011 klo 21:42  
+
0
Voisin helposti olla ilman. Tietokone vie mun päivistä liian suuren ajan, joten mä luultavasti oisin vaan tyytyväinen jos mulla ei ois sitä, mutta koska se nyt on niin ei siitä tuu luovuttua :nauru:
Ilman kännykkääkin tulisin toimeen, mut sit pitäis kyllä ehdottomasti olla kotona joku puhelin. Tv:tä en muutenkaan kattele kun ehkä kerran kuussa jos sitäkään eli ilman tulisin toimeen vallan hyvin. dvd-laitetta käytän myös harvoin, yleensä vaan kipeenä. Radiota kyllä kuuntelen, joten sen jättäisin, en välttämättä tarttis edes cd-soitinta. Mä' tykkään olla kotonakin hiljaisuudessa, välillä kuuntelen radiota jos siivoon tai teen jotain muuta yleishyödyllistä, mutta useimmiten oon hiljaisuudessa. Mä luulen, että tulis enemmän luettua kirjoja jos ei omistais tietokonetta ollenkaan. Mulla kun tv ei vie aikaa niin tietsikka sitäkin enemmän, kattelen ohjelmia tällä, kuuntelen musaa, seilaan netissä yms.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Lauantaina, 15.10.2011 klo 22:03  
+
0
Jaa a. Kotona kyllä kaipaa telkkarin/radion taustahälinää, tietokonetta taas iltasin, kännykkäkin yleensä ihan hiljaa, hyvä hätävara se kyllä on, ja kelloa siitä tulee aina katsottua :nauru: Ja kamera on hyvä kapistus!

Kesällä kun oltiin mökillä, ei ollut telkkaria, mainiosti pärjäsi ilman, eikä kaivannutkaan. Radio toi mukavaa rentoutta. Kapula meni rikki, mutta ei sitäkään kaivannut. Mies kyllä pläräili nettiä oman kännykkänsä kanssa. Illat meni sitten korttia pelatessa kynttilän valossa, ihan mukavaa, ja erilaista. Osasi sitä reilun viikon jälkeen taas arvostaa läppäriäkin, mutta paussi teki ihan hyvää :hymy:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Sunnuntaina, 16.10.2011 klo 09:34  
+
0
Niin ja musiikkia kuuntelen vain koneella ollessani. Puhelimessa olisi radio, mutta sieltä ei tule koskaan mitään järkevää, niin en sitä kuuntele. Koskaan mulla ei ole mitään mp3:sta sun muuta ollut, eikä tule. Olisihan sellainen toisaalta kätevä esim. pitkälle junamatkalle, menisi aika nopeammin. Mutta en tajua sitä, että todella monet iskee napit korviin heti kun edessä 5min bussi/kävelymatka, onko se nyt niin hitsin tärkeetä kuunnella sitä musiikkia. :kieli:
Shetlanninlammaskoira (05/05)



Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: TULISITKO TOIMEEN ILMAN VIIHDE-ELEKTRONIIKKAA... - Sunnuntaina, 16.10.2011 klo 19:09  
+
0
^ Mä käytin tota tekniikkaa silloin kun vielä opiskelin ja mut heitettiin joiksikin tunneiksi milloin mihinkin ryhmään, joista en tuntenut ketään. Napit vaan korviin samantien kun tauko alkoi, oli se sitten 5 tai 15 min. Säästyi kätevästi tuntemattomien vieruskavereiden jutusteluyrityksiltä :D Sain tuon kuulostamaan varmaan tosi itsekkäältä ja itsekeskeiseltä, mutta mä vaan olen suht epäsosiaalinen henkilö ennenkuin tutustun paremmin. Ei oikein väkisin vääntämällä keksitty jutunaihe ja siitä seuraava piinaava hiljaisuus houkuta, kun en itse kumminkaan keksi mitään sanottavaa keskustelua jatkaakseni. Oli paljon helpompaa tunkea ne napit korviin ja taukokin meni nopeammin hyviä biisejä kuunnellessa.

Itse ketjun aiheeseen, koneesta en luopuis kirveelläkään. T: jonkinasteinen nettiaddikti. Telkkaria en periaatteessa katso juuri ollenkaan, mitä nyt joskus jotain leffoja, mutta tartten sitä sitten blu-ray -soittimen takia, joten ihan heti en sitäkään heittäisi pois. Puhelimella pidän lähes päivittäin yhteyttä pariin henkilöön, ja onhan se kätevä muutenkin esim. hätätilanteiden varalle. Telkkari sais kyllä lähteä ensimmäisenä, jos noista olis pakko valita.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 08:30)