Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:17

Unelmiesi mielikuvituskoira

Siirry sivulle: 1 2 3

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:17  
+
0
Tuli itseasiassa eräästä jalostuskeskustelusta mieleen, onko muilla sellaisia ns. unelmien koiria/rotuja, joita syntyisi yhdistämällä kahden tai useamman tietyn rodun "parhaat" puolet.

Itse oon jo pitkään miettinyt, että mun unelmien koira olisi staffin kokoinen ja näköinen mutta rottweilerin luonteen omaava koira.

Pointtina nyt siis keskustelussa on nimenomaan ottaa tiettyjä ominaisuuksia rodusta x ja yhdistää niitä toiseen rotuun, jolta kyseiset ominaisuudet puuttuvat, mutta omistaa taas sitten jotain muita miellyttävää. Yhdistelmä voi olla kahdesta tai useammasta rodusta tehty.

Muokkasin otsikosta virheen pois.
Vanis
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.06.2012 klo 18:22)

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:20  
+
0
Jospa avataan "unelmien koira"-haaveilu niinkin yksinkertaisesti, että ottaisin mielelläni toiseksi (ja kolmanneksi jne.) koiraksikin amerikancockerspanielin, jos niitä olisi nahkaversioina.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:27  
+
0
Oon tylsä ja sanon et mulla on jo unelmien koira, tosin sattumankaltaisista yhdistelmistä, joista ei ole tarkkaa tietoa XD.
Davessa on sopivassa suhteessa söpöyttä ja "miehekkyyttä". Siitä kun tykkää niin teinitytöt kuin karskimmat spurgut.
Sisällä hiljainen sohvaperuna, mutta ulkona löytyy vähintäänkin 6 vaihdetta (tosin useimmissa tapauksessa se käyttää sitä nopeinta mahdollista). Sopivan kokoinen erilaisiin harrastuksiin, ihmeen voimakas ja kestävä (ei säänkestävä tosin) "pieneksi koiraksi".
Se on mun lomakoira, jossa silti on tarpeeksi haastetta. Sen hoksottimet on partaveitsen terävät, toisin kuin omistajallaan. Onneksi Dave antaa mulle sen usein anteeksi.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.06.2012 klo 16:35)

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:30  
+
0
No n.16 kk sitten ostin unelmakoiran joka on nyt lähemmäs painajaista kuin sitä mitä kuvittelin.. Mutta..

Unelmakoirani olisi Roni, joka osaisi käyttäytyä moitteettomasti vaikka keskellä vilkkainta keskustaa, se motivoituisi hyvin, sen kanssa olisi helppo harrastaa, se osaisi hienoja asioita vähän niin kuin extrana ja olisi avoin ja ystävällinen kaikille.. No vuoden-parin päästä sitten ;)
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:30  
+
0
Bernin luonne ja ulkonäkö (kauniin bernin, ei minkään ripakintun) yhdistettynä jonkun toisen, terveemmän rodun terveystilanteeseen. Siinäpä se.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:34  
+
0
Dave on ihana. Ja just sen takia siitä tykkäänkin, kun se kuulostaa myös aika paljon Oskarilta. Oskuhan on staffi-pointteri-mix. Ja jos mä saisin yhdistellä unelmarotujani, ottaisin turkin pointterilta/staffilta/muulta lyhyt- ja sileäkarvaiselta rodulta, luonteeseen haluaisin tiettyä omapäisyyttä ehkäpä jostain molossirodusta, sitten joltain paimenkoiralta tai ehkä ennemminkin tarkemmin ottaen karjakoiralta yhteistyöhalua ja räväkkyyttä (ilman pehmeämpien paimenien "mitä sitten tehdään?" -pällistelyä), perusluonne voisi olla joltain kiharakarvaiselta noutajalta rotua sen tarkemmin tuntematta, mutta ei tarttisi olla ihan hirveästi kaikkien perään, mutta toimeen saisi tulla niin koirien kuin ihmisten kanssa, ja koko sitten vaikkapa pinseriltä.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:48  
+
0
Mun unelmien mielikuvituskoirassa olisi sileäkarvaisen kettuterrierin peräänantamattomuutta ja opportunismia sekä 'särkymättömyyttä'. Sen karva olisi yhtä hauskan kikkurakakkarainen, lämmittävä ja silti helppohoitoinen kuin mudilla. Koiran sosiaalisuus, motivointi, vauhti ja työmoraali olisivat niin kuin australiankelpiellä, mutta se olisi silti yhtä tasainen, rauhallinen suorittaja kuin hollanninpaimenkoira. Väriltään ja ulkonäöltään muuten se olisi kuin chodsky pes, ehkä aavistuksen pienempi ja siroluisempi, niin kuin mudi. Se olisi yhtä nopea ja ketterä kuin manchesterinterrieri. Ylipäänsä yhtä huumorintajuinen ja luova niin kuin terrierit, mutta kuitenkin ohjaajapehmeä ja nöyrän paimenkoiramainen.

Vitsit, mudi liippaa kyllä aika läheltä :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:51  
+
0
Mulla tulis rotikka/isovillakoira mix!:nauru: Ottaisin rotikan ulkonäön ja koon tosin rakenteeltaan saisi olla sporttisempi ei nuin raskas, mutta ei sitten kuitenkaan mikään rimpula, eli jotain rotikan ja villiksen väliltä. Luonne oisi kuin rotikalla mutta siihen ripaus isovillakoiraa. Eli sais olla avoin ja sosiaalinen, enempi semmonen koirapuisto koira jonka vois viiä minne vaan.

Muoks. Niin ja mä haluun, että sillä ois pystykorvat!
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.06.2012 klo 20:26)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 17:33  
+
0
Oma unelmakoira olisi joku sudennäköinen ilmestys, esim. husky, joka olisi kuitenkin mallia sohvaperuna. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 18:46  
+
0
Mun unelmakoira olis sellanen vähän isompi, normaalirakenteinen ja kaikin puolin sopusuhtainen. Ehkä ruusukorvainen, kantaisi häntää selkälinjalla. Sen turkki olisi säänkestävä ja suhteellisen lyhyt, en nyt keksi tähän hätään mitään koiraa millä ois sellanen paitsi anoppilan sekarotuiset tytöt :nauru:

Se olisi luonteeltaan tasapainoinen, kovemmanpuoleinen muttei liian terävä, mieluummin paimen- kuin metsästyskoiratyyppinen. Sellanen joka vähän harkitsisi ennen tottelemista, mutta joka olisi kuitenkin koulutettavissa perus kotikoiraksi.

Ja se olisi terve. Sillä ei olisi sukurasitteena autoimmuunisairauksia tai epäterveestä rakenteesta johtuvia ongelmia. Maailmassa olisi monta minulle sopivaa koirarotua, jos tämä viimeinen kappale jätettäisiin kirjoittamatta.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

zevertti

zevertti
Viestimäärä: 102

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 19:03  
+
0
Juurikin mietin tätä aihetta! Mulla on monta rotua jotka ei ihan käy mut ei yhtään joka olis perfect....Tällaset voisin ottaa:

Liian suuri kääpiöpinseri (8-10 kg, säkä 35-37 cm), joka ei hauku:nauru:
Keskarivillis ilman villaa
Parsoni ilman metsästysviettiä

Oikea ihanne olis medikokoinen (max 42 cm säkä), helppoturkkinen koira, jossa olis reippaasti vääntöä kuten terriereillä ilman sitä viettiä tai riidanhaluisuutta, yhteistyökykyä ilman paimenkoiramaista perässä roikkumista sekä tasapainoisuutta ilman useilla roduilla esiintyvää arkuutta.
parsonuros Vertti
schipperkenarttu Varpu

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 20:17  
+
0
Haluisin dobermannin ja kultaisennoutajan risteytyksen
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.06.2012 klo 21:07)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 22:52  
+
0
^Mulle taas malikan ja labbiksen risteytys. :P
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 23:01  
+
0
Varmaan semmonen husky, jota vois pitää irti ihan missä vain ja jolla ois kova miellyttämisen halu, mutta silti vetovietti. :hymy:

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 23:13  
+
0
Mulla taas beagle joka ei ihan niin itsepäinen olis :nauru: Mutta kuitenkin aika jämäkkä pitää olla :roll: Vaikeeta sanoo. Ei tuosta kyllä oikein mitään lähtis muuttamaan, niin ihana rotu tuo on jo tollasenaan :nauru:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 23:16  
+
0
Mooses on aikalailla mun unelmien koira. Voisi olla vähän tasapainoisempi, eli ei innostuisi niin helposti ja kaikesta. Ja vähän varautuneempi, ei tarvitsisi jokaista spurgua pusutella.
Follies Neville
09.03.2011

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 23:19  
+
0
Mun tekis mieli sanoa, että mun unelmakoira on Nukka.

Mutta voisin ottaa kyllä dalmiksen, jos se olis ihan hintusti pienempi ja siitä ei lähtis karvaa.

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 23:53  
+
0
Yks unelmien yhdistelmä asuu lähistöllä - hoffin kokoinen husky-sakunnäköinen saku-labbis-collie-mix. :D

Mä ottaisin sakemannilta ehdottomasti turkin - just sopivanpituinen ja sisältää aluskarvan. Tykkään ketterästi maastossa liikkuvasta koirasta ja sellaisesta, jonka ei tarvii koko ajan säheltää ihmisen ympärillä mutta haluaa pysytellä ihmisensä lähellä. Mut mulla on ihana pentu kasvamassa, oon tätä nykyä oikein tyytyväinen. Tai enemmänkin: oivaltavuutta pennussa on enemmän kuin uskalsin toivoa. Fiksu koira.

Yleisesti toivoisin, että olisi enemmän rotuvaihtoehtoja kokoluokassa 14-20 kg. Ei sillä, ettenkö tykkäis isommista koirista mutta hivenen pienempi on kätevämpi pieneen asuntoon, julkisilla matkustamaan yms.

Ehdottomasti koiran on osattava ja kyettävä (ulkoisilta ominaisuuksiltaan) puhumaan koiraa. Mut se ei saa rakastaa omaa ääntänsä, niin sanotusti.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

mmirmeli

mmirmeli
Viestimäärä: 198

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Lauantaina, 02.06.2012 klo 08:52  
+
0
Mä ihan tykkään kelpiestä aikalailla tollasenaan. Mutta sitten voisin tykätä esim. lyhytkarvasesta sheltistä, jos sellasia olis saatavilla. Sit tykkäisin, jos kaikissa roduissa olisi kaikki värit sallittuja, kuten bortsuissa (ainoostaan liian valkoiset koirat ovat virhe). Ja jos sais jalostuskriteerejä painottumaan luonne- ja terveyspuolelle, niin sekin olisi mukavaa.
aku FI MVA TK1 Mimosan Villi Vaeltaja - Valo

"For an idea that does not seem insane, there is no hope" - Einstein

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: UNELMIESI MIELIKUVITUSKOIRA - Lauantaina, 02.06.2012 klo 08:54  
+
0
Mulle on kyllä tää laumanvartijan rauhallisuus, itsevarmuus ja omanarvontunto joka parhaiten iskee, ei tarvitse kaikenaikaa olla aktivoimassa yms ettei rupea tuhoamaan paikkoja ja muutenkin riehumaan. Sopii meikäläiselle kuin nenä päähän
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 20:15)