Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 19:31

Canicross/koiran kanssa juokseminen

Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 ... 20

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 16.04.2013 klo 12:05  
+
0

Kiazi kirjoitti:

Me kokeiltiin noita Rukka-valjaita, itseasiassa pariakin mallia, mutta ne eivät mielestäni sopineet. Muuta vikaa ei ollut, mutta lueskellessani sopivista valjaista, niin on sanottu, että niiden pitäisi jäädä tuon nystyrän päälle, joka koiralla on kaulassa. Nuo siis tulivat vähän ylemmäksi ja saattaisivat painaa kurkkua (?) Ajattelin kokeilla onneani, jos noita zero-valjaita löytyisi Tampereen näyttelystä. Jos ei löydy, niin sitten pitänee tilata ja kokeilla.



Tampereella on Lielahdessa BarffiNet-niminen liike, jossa myydään Zero DC:n valjaita. Näin vinkiksi, jos ehdit käväistä näyttelypäivänä/muuten asioit Tampereella :).

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 17.04.2013 klo 16:21  
+
0

Strikku kirjoitti:

^ Mä en lähtis alle vuosikkaan koiran kanss ajuoksemaan, vaan antaisin sen kehityä vapaasti. Vaikka koira ei vetäiskään, juoksu on raskasta ja aika ykstoikkosta. Tämä korostuu, jos koira on iso.



Okei,no ehkäpä mie en sitten ota koiraa mukaan juoksulenkille. Tuntuu vaan tyhmältä lähteä yksin juoksemaan:neutral:. Täytyy odottaa että tuo kasvaa.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 17.04.2013 klo 16:37  
+
0
^En minäkään lähtisi canicrossaamaan noin nuoren koiran kanssa. Mikäli on mahdollista, niin voithan juosta ihan että koira on vapaana, jolloin saa kulkea ihan omaan tahtiinsa. :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 17.04.2013 klo 17:53  
+
0

magik kirjoitti:

Voiko 7 kuukautisen koiran kanssa juosta? Jos voi kuinka paljon/kauan?? Itte en nyt ihan heti ainakaan jaksa kovin kovaa juosta sellaista pientä hölkkää vaan.Koira on siiis sekarotuinen aikast pienikokoinen.Ei siis mikään molossi.


Kyllä minä juoksisin 7kk koiran kanssa, jos se vain on terve. Etenkin pientä hölkkää ja kohtuullisia matkoja, niin tekee varmasti vain hyvää energiselle pennulle. Parasta olisi tietty jos koira voisi juosta vapaana mukana. Kyllä koirasta varmasti näkee jos matka tai vauhti käy sille liian raskaaksi. Canicrossin voi sitten yhdistää juoksuun myöhemmin, kun pentu on vanhempi.
Huskyja aloitetaan pikkuhiljaa vedättämään siitä 8kk iästä lähtien. Toki roduissa on varmasti paljonkin eroa tuon suhteen.

ronttiroo

ronttiroo
Viestimäärä: 20

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 20.04.2013 klo 19:37  
+
0
Me ei tehdä mitään veto hommia ennenkuin koira on lähemmäs 2v. Tosin rotuna iso koira ja koolla lienee väliä. En halua riskeerata tuon kehittymistä, kun kasvuhäiriöitä noilla kuitenkin esiintyy. Antaa energian purkautua siihen asti leikkimällä.
Pentuja ei suosittella juoksutettavan, sillä niiden lihaksisto ja kroppa on vasta kasvuvaiheessa ja voi vahingoittua. :)
http://pomputtaa-rontti.blogspot.com

rutturock

rutturock
Viestimäärä: 100

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 20.04.2013 klo 20:47  
+
0
Uh, heitettiin eilen eka canicross-lenkki sitten viime syksyn kisojen. Peppu, penikat, pohkeet, reidet, jalkapohjat ja alaselkä ovat nyt sitten aivan hellänä.

Kaukjärvellä sitten nähdään Guardacaccia :) Oon aina lenkkeillyt aika lyhyitä matkoja, mutta tällä viikolla sitten varmaan elämäni toisen kerran kympin (ensimmäisestä on viitisen vuotta). Se meni yllättävän helposti, joten melkein jo mietin, että pitäiskö haastaa itsensä 14km sarjaan. Toisaalta luulen, että yhteislähtö innostaa koiria ja mun jalat saa sellaista kyytiä jo ihan alussa, että taidan minäkin päätyä suosiolla siihen neloseen näillä treenimäärillä.
lk saksanseisoja 2010

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 20.04.2013 klo 20:57  
+
0
Me aiheutettiin hilpeyttä toissapäivänä kun canicrossattiin keskustassa hieman liian energisen koiran kanssa. Aada juoksi ensin ehkä sata metriä ravaamalla, kunnes se alkoi saada hirveitä hepulikohtauksia. Tiedättekö kun koira saa sellaisen hepulin, että itse täytyy vain seistä paikallaan, jolloin koira juoksee ympyrää kunnes ymmärtää ettei liikutakaan enää. No Aada sai sellaisia koko matkan ja itse yritin lähinnä ohjata sitä juoksemaan oikeaan suuntaan.

Sitten se meni siihen, että se alkoi yhtäkkiä tehdä äkkikäännöksiä hullunkiilto silmissä ja yritti lähteä pinkomaan keskelle metsää. Totesin parhaaksi vaihtoehdoksi pitää remmiä hetken kireämmällä niin, että se juoksee ympyrärataa mua ympäri ja sitten löysätä kun koira on menossa oikeaan suuntaan, jolloin se jatkaa juoksua lennosta eteenpäin. Vähän kuin jotain moukarin heittoa juoksevalla koiralla, tulipa kunnon vauhdit :D
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 21.04.2013 klo 19:32  
+
0
Enpähän lähtis liian pumpulissa koiria kasvattamaan.. Kyllä voi 7kk koira aivan hyvin olla mukana hölkkälenkillä jos vauhti on hidas ja sille antaa taukoja. Siperialaiset tosiaan lyödään noilla main ekaa kertaa valjaisiin vetämään, tietty riippuu rodusta mitä ne kestää.

Muoks. Niin ja Hoo esim. aloitti lokakuussa täyspäiväset treenit ja täytti vasta joulukuussa 1v. Ennen sitäkin oli valjaissa juossut joitain kertoja. Nyt on täysi talvikausi takana rekihommia ja tänään hieroja kopeloi ekaa kertaa ja kehui uskomattoman upeiksi lihakset tuohon ikään nähden eikä jumeja ollut kuin kaksi pientä ja keskivertokoiralla kuulema kipeitä kohtia voi olla kaikissa käsiteltävissä lihaksissa, vaikka ei harrastaisi mitään rankkaa. Uskon, että pohjatyö tähän on tehty pikkupennusta asti kuljetuilla irtolenkeillä, joilla ei metrejä ja askelia tai mäkiä mitattu (maalaisjärki tietysti, mutta hysteerinen ei tarvitse olla). Minä itse olen siis sitä mieltä, että pennun pitää saada liikkua, sillä ne lihakset ja nivelet ja luut vahvistuu.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.04.2013 klo 19:43)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 23.04.2013 klo 18:51  
+
0

rutturock kirjoitti:

Uh, heitettiin eilen eka canicross-lenkki sitten viime syksyn kisojen. Peppu, penikat, pohkeet, reidet, jalkapohjat ja alaselkä ovat nyt sitten aivan hellänä.

Kaukjärvellä sitten nähdään Guardacaccia :) Oon aina lenkkeillyt aika lyhyitä matkoja, mutta tällä viikolla sitten varmaan elämäni toisen kerran kympin (ensimmäisestä on viitisen vuotta). Se meni yllättävän helposti, joten melkein jo mietin, että pitäiskö haastaa itsensä 14km sarjaan. Toisaalta luulen, että yhteislähtö innostaa koiria ja mun jalat saa sellaista kyytiä jo ihan alussa, että taidan minäkin päätyä suosiolla siihen neloseen näillä treenimäärillä.



Me ilmottauduttiin nyt kuitenkin suosiolla 4 km sarjaan. Allergiakausi on alkanu taas pahana ja en halua, et ekoista kisoista tulee huonoja fiiliksiä. Oma henki ei oikein tahdo välillä kulkea ja toivonkin, että toi sunnuntai ois oikein viileä, jotta olis ees vähän helpompi juosta.
Huomaa, että noi meiän tavallisetkin lenkit tuntuu tosi rankoilta, kun yhtäkkiä hapenottokyky on heikentynyt. Sinänsä tää huhti-toukokuu ja kesäkuun alku on mulle liikunnan kannalta tosi p*skaa aikaa, kun puol maailmaa puskee jonkinsortin siitepölyä, joista oon suurelle osalle allerginen. :roll:
Noh, tavoitteena on päästä hengissä maaliin tällä kertaa, syksyllä voi sitten pistää tavotteita korkeemmalle.

Ja jännittää aika paljon toi yhteislähtö, Rho ottaa muutenkin aika kovasti koirista kierroksia, mutta tänään se vielä meinas ottaa yhteen erään labbiksen kanssa aamulenkillä, kun ko. labbiksen aivan käsittämättömän idiootti omistaja ei kertakaikkiaan voinu ohittaa vauhdilla ja viedä tuijottavaa tonnikeijuaan muualle. Tottakai just meiän kohdalla, kun olin kerännyt kaikki koirani seuraamaan nätisti vierelleni ohituksen ajaksi, se lapukka alkoi räyhäämään kuola roiskuen ja hampaat irvessä, heti kun pääsi Rhon "selän taakse".:mad:

Tietenkin mun +3 terävyydellä ja +3 puolustuksella varustettu Romppaseni vastasi siihen, vaikkakin kyllä lopetti heti, kun karjasin että nyt loppuu ja päästiin jatkamaan matkaa nopeesti ja pääsin kehumaan rauhottumisesta. Mutta kyllä se tän välikohtauksen muistaa vielä jonkin aikaa ja tänään se onkin sit katsonut kaikkia koiria äärimmäisen epäilevänä ja ollut suht haukkuherkkä, mitä ei yleensä ole.

Ketuttaa aivan vietävästi, mutta olihan tän nyt kertakaikkiaan pakko tapahtua just reilu viikko ennen kisoja. Teki mieli :pyssyt: se labbiksen omistaja siihen paikkaan. Ei auta, kun mennä nyt ulkoilemaan siihen aikaan, kun on mahdollisimman paljon koiria liikenteessä, niin saan toivottavasti vahvistettua Rhon takasin siihen mielentilaan, mitä se oli ennen tuota tapaamista.

Toivotaan, että meiän lähdössä ei ole hirveetä ruuhkaa, jotta saadaan kiva startti ja rutturock, me jäädään sit katselemaan suosiolla teiän takavaloja ja rämmitään loppuun omaa hiljasta vauhtiamme:nauru:
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

rutturock

rutturock
Viestimäärä: 100

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 23.04.2013 klo 20:03  
+
0
No enpä nyt tiiä tarviiko meidän perävaloja kattella :D Aika paljon vähemmällä valmistautumisella ollaan lähdössä kuin viime syksynä ja tuskaiselta tuo tuntui tänäänkin 3 kilsan lenkki. Syksyllä päästiin parin kilsan lenkki reilu 16 km/h vauhdilla ja nyt juoksenneltu tahmaisesti lyhkäsiä lenkkejä 8-12km/h. Mut onhan tässä sit taas kesä aikaa kasvattaa kuntoa syksyn kisoihin :)

Kattelin tapahtuman nettisivuilta kuvia edellisiltä vuosilta ja onneksi aika väljän näköisesti ainakin siellä lähtöalueella odottelivat. Aivan reitin lopussa näyttäis muuten olevan vielä tosi jyrkkä ylämäki, lääh.

Meinaatko tulla myös Ohkolan kisaan 11.5?
lk saksanseisoja 2010
(Viestiä on muokattu tiistaina, 23.04.2013 klo 20:04)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 24.04.2013 klo 08:12  
+
0
Joo ja näillä näkymin meiän lähdössä ollaan tasan me kaksi, joten eiköhän se ihan hyvin suju vaikka muutama lisääkin ilmoittautuisi :nauru:

Ei olla tulossa Ohkolaan, kun en viittiny ottaa tähän pahimpaan allergiakauteen monia kisoja. Näiden kisojen jälkeen pidetäänkin viikon "loma" juoksemisesta ja tehdään ihan muita hommia :)
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

rutturock

rutturock
Viestimäärä: 100

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 04.05.2013 klo 18:52  
+
0
^ Joko jännittää? :) Kyllähän noita ilmoittautuneita on sittenkin ihan kunnioitettava määrä.

Mä kävin eilen repäsemässä pari kilsaa ajatuksella, että tänään on sitten lepopäivä. Noh, oisin voinut kyllä järkeillä niinkin, että ei yksi palautumispäivä tule riittämään. Lihakset on nyt kohtuullisen kipeet ja jumissa. Yh, huomenna on sitten aikainen herätys. Voishan nuo kisat lähempänäkin olla, jottei tartteis kolmea tuntia viettää bensaa polttaen vaan jotta saa juosta verenmaku suussa :D
lk saksanseisoja 2010

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 04.05.2013 klo 20:12  
+
0

rutturock kirjoitti:

Kyllähän noita ilmoittautuneita on sittenkin ihan kunnioitettava määrä.


Tarkoitatko Ohkolan kisoja? Näkyvätkö ilmoittauituneet jossain?

rutturock

rutturock
Viestimäärä: 100

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 04.05.2013 klo 21:07  
+
0
Eikun huomisia Kaukjärven kisoja. Ohkolan ilmoittautuneita ei taideta ilmoitella missään ennen kisaa.
lk saksanseisoja 2010

Kiazi

Kiazi
Viestimäärä: 107

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 06.05.2013 klo 13:45  
+
0

Halla kirjoitti:



Tampereella on Lielahdessa BarffiNet-niminen liike, jossa myydään Zero DC:n valjaita. Näin vinkiksi, jos ehdit käväistä näyttelypäivänä/muuten asioit Tampereella :).



Olimme valitettavasti vuorossa sunnuntaina, eikä liike ollut auki (katsoin netistä). Ei näkynyt noita Zeron valjaita näyttelypaikalla, mutta Jyry-valjaat vaikuttivat sopivilta, joten ne lähti sitten mukaan :hymy: Nyt puuttuu vielä vyö ja hihna
Krista ja borderterrieri Anssi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.05.2013 klo 13:50)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 13.05.2013 klo 19:51  
+
0
Miten meni Kaukjärven kisat Rutturock ja Guardacaccia?

Täällä on juoksenneltu maltillisesti ja ilman koiraa. Oma lonkka vaan vaivaa ja perjantaina oon menossa fyssarille. Jospa sieltä sais jotain apua tai ees neuvoja mistä lähtis apuja hakemaan tuohon pirulliseen kipuun.

Ilman koiraa juostu sen takia,että ei ole kovin reilua koiralle vedättää perässään tämmöstä raihnasta lahnaa:viheltel:

rutturock

rutturock
Viestimäärä: 100

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 14.05.2013 klo 23:42  
+
0
Kaukjärvi oli tosi mäkinen, huh! Reitin rankkuutta lisäsi se, että koko poppoo juoksi ensimmäisestä risteyksestä väärään suuntaan :viheltel: ja jouduttiin palaamaan samaa tietä takaisin. Ainiin, kannattaa kisoissa selvittää itselleen myös se, missä se maali oikeasti sijaitsee. Nyt vedin loppuspurtit 300m ennen oikeaa maaliviivaa ja ne viimeiset sadat metrit oli sitten _todella_ rankat.

Ohkola olikin sitten miellyttävämpi kokemus. Yllätyin siitä, ettei vauhdit jääneet hirmuisesti syksyn kisoista, vaikka valmistautuminen on ollut heikompaa ja matkakin oli nyt pidempi. Kesällä pitäis varmaan tehdä ilman koiraa vauhtiharjoituksia. Kaksi palkintopallisijaa oli kuitenkin oikein hyvä aloitus tähän kauteen :)

Puolentoista viikon päästä olisi sitten Jämin vetoleiri ja kisat. Kukaan tulossa/menossa? Mulla vielä harkinnassa. Ja Kuntokoiran halvempaa ilmoittautumisaikaa on jäljellä viikko!
lk saksanseisoja 2010

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 12:06  
+
0
Tuli tuolla aikuisten puolella koirien varusteketjussa puhe näistä vetonaruista. Onko täällä samanlaisia kokemuksia Manmatin vetonarusta (eli tästä) että jousto on liian löysä isolle (+30kg) koiralle? Minkälaisia vetonaruja teillä on käytössä?
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 12:11  
+
0
^Meillä on Non-stopin vetovyö ja liina. Vaikka ollaankin vasta ihan aloittelijoita canicrossissa niin nuo ovat tuntuneet kyllä laadukkailta ja toimivilta varusteilta.
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

rutturock

rutturock
Viestimäärä: 100

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 16:18  
+
0
^^ Mulla on Manmatin lyhyempi (venyttämättömänä 150cm) liina canicrossiin ja olen ollut tyytyväinen. En ole kokenut sitä mitenkään liian löysäksi 33-kiloisen koiran kanssa. Juostessa voi kuitenkin lähtönykäystä pehmentää käsin. Edellisessä viestissä linkattu NonStopin liina on venyttämättömänä 200cm, joka on mielestäni aivan tarpeettoman pitkä juoksemiseen. Vedossa kun koiran nenänpää huitelee kolmen metrin päässä omasta tuolla lyhyelläkin liinalla. Non-stopin liina on meillä käytössä sitten pyöräilyssä ja on siis myös jäykempi. Siihen tarkoitukseen se on oikein hyvä. Ei ole tosin talutettaessa kaikista kätevin, koska jousto-osa on keskellä (josta ainakin itse normaalisti pidän kiinni) eli jos koira vetää, hihna kiristyy inhottavasti käden ympärille. Lisäksi reunat on vähän terävän tuntoiset käsissä.
lk saksanseisoja 2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.05.2013 klo 16:42)

  Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28252
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6356
Viestejä yhteensä545799
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265922
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.05.2024 klo 04:45)