Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:17

Jyrsijät & kanit

Siirry sivulle: 1 2 3

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: JYRSIJäT & KANIT - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 14:16  
+
0
Mä oon kans suosiolla käyttäny jauhetta c-vitamiinina marsuille. Kerran katoin miten paljon siitä mitasta suunnilleen on se tarvittu määrä ja sen jälkeen oon vaan ripotellu sinne päin :D

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: JYRSIJäT & KANIT - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 17:48  
+
0
Mä en ollu koskaa antanu marulleni C-vitamiini lisiä.. Hmm.. Kai se sai ruuastaan tarvitsemansa C-vitamiinin kun rakasti tomaattia ym.

Tää ei ny oikeen kuulu tänne mut kauan teil kesti päästä yli jyrsijän/kanin kuolemasta?? Ku mä en millää meinaa päästä siit yli.. No ei ny hirveen kauaa oo ku se kuoli.. Mut ainaku meen sen haudalle mua alkaa itkkettää.. :(

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JYRSIJäT & KANIT - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 18:05  
+
0
Mulla tulee vielä toisinaankin itku, jos katson valokuvia hiiruistani. Ensimmäinen niistä kuoli viime syksynä. Sen jälkeen lähtivät yksi tai kaksi kerrallaan ja viimeinen kuoli reilu kuukausi sitten.

Minun kullat :(
Varjo 12/2010 ♥

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: JYRSIJäT & KANIT - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 21:47  
+
0
Multa löytyy kaks pupuu! Joku risteytysluppa Wini, neljä vee, tommone musta mötikkä. Kastroitu uros siis. Sillä on kaverina Nella, kääpiöluppa, kolme vuotta. Luonnonsoopeli on virallinen väritys. :) Alla löytyy sit kuvaa. Noiden kanssa oon kanihyppäilly joskus, mutta nyt on se homma jäänyt. Jäi oikeastaan vähän kokonaan koko puput, mutta nyt oon tehny parannuksen! Ja sen seurauksena mua himottas kolmatta pupuu, hollantilaista! Saa nähdä, ois siistii omistaa semmonen. Ehkä, ehkä. En tosin usko että porukat tykkää ollenkaa... Nooooo :))

Tässä Wini:

Ja Nella

(Kuvat ©Anna-Stina)
Aatu, x-rotu, 22.6.2008

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: JYRSIJäT & KANIT - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 23:19  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Mä en ollu koskaa antanu marulleni C-vitamiini lisiä.. Hmm.. Kai se sai ruuastaan tarvitsemansa C-vitamiinin kun rakasti tomaattia ym.

Tää ei ny oikeen kuulu tänne mut kauan teil kesti päästä yli jyrsijän/kanin kuolemasta?? Ku mä en millää meinaa päästä siit yli.. No ei ny hirveen kauaa oo ku se kuoli.. Mut ainaku meen sen haudalle mua alkaa itkkettää.. :(

tuskin kuitenkaan sai. esimerkiksi sadassa grammassa tomaattia on n. 14mg C-vitamiinia.

mä en osaa sanoa kuinka kauan noissa on mennyt mutta useimmissa on ollut yksi tai kaksi sellasta kunnon surupäivää. viikko tai pari on ollut sitten sellasta että tulee tosi haikea fiilis kun muistelee sitä elukkaa. ja edelleen kaikkia kaipaan, mutta enää ei ole niin surullinen vaan lähinnä hymyilyttää ne muistot, paitsi kaksi rottaa jotka kuoli tossa marras-joulukuussa, ne oli niin mahtavia tyyppejä ja edelleen kamala ikävä :(

koskaan en kuitenkaan tule pääsemään yli siitä kun itse jouduin lopettamaan yhden hamsterin, aina ottaa mahasta ja tulee vähän heikko olo kun muistelee sitä tilannetta, ja siitä on kuitenkin jo ainakin puolitoista vuotta.
this parrot is no more!

adihasla

adihasla
Viestimäärä: 49

VS: JYRSIJäT & KANIT - Maanantaina, 11.04.2011 klo 08:52  
+
0
Täällä tällä hetkellä yhden pupun omistaja. Viimesten viiden vuoden ajan ollut aina huushollissa vähintään se yksi kani. Enimmillään ollut viitisen kania yhtä aikaa. Yli kymmenen kania olen tässä viiden vuoden aikana ehtinyt omistaan. Ainoastaan yksi ollut rotukani, muut ovat olleet risteytyskaneja.

Näyttelyitäkin tuli muutama vuosi sitten paljon harrastettua, mutta nyt se on melkein kokonaan jäänyt. Pitäisi tuo nykyinen kani viedä vielä kerran näyttelyyn. :-)

Kesäkuun puolella pitäisi huusholliin ilmestyä belgianjätti. Sitä odotellessa. ;-)

Tässä tämä nykyinen kani:

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 12.04.2011 klo 15:36  
+
0
Tehtailija: Niin ku kirjotin et marsu rakasti tomaatti ym. Nii tarkotin kyl et se söi muutaki C-vitamiini pitosta ruokaa kuten porkkanaa ja kelt. paprikaa.. ;) :DD Tuleekoha noist tarpeeks C-vitamiinii? =) Meinaan et jos joskus otan uuen marsu ni tiedän sit. :D

^Meilläki oli ennen Belgianjätti. Voi ei ku se oli ihana! Mut nyt on sit maatiaskani! :DD Ihana kans.:love:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.04.2011 klo 15:37)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 12.04.2011 klo 18:39  
+
0
Mun entinen sisäinen puputyttö heräs henkiin ku luin sanan maatiaiskani... muistin nimittäin miten paljon mua ärsytti ku ihmiset sanoa risteytystä maatiaiskaniksi. :D
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 12.04.2011 klo 20:59  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Tehtailija: Niin ku kirjotin et marsu rakasti tomaatti ym. Nii tarkotin kyl et se söi muutaki C-vitamiini pitosta ruokaa kuten porkkanaa ja kelt. paprikaa.. ;) :DD Tuleekoha noist tarpeeks C-vitamiinii? =) Meinaan et jos joskus otan uuen marsu ni tiedän sit. :D

keltaisesta paprikasta saa kymmenestä grammasta tarpeeksi, porkkanassa on sadassa grammassa 16mg. rohkenen epäillä että teidän marsu on saanut päivittäin tarpeeksi C-vitskua. www.fineli.fi tuolta voi noita pitoisuuksia tarkistaa
this parrot is no more!

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 12.04.2011 klo 21:02  
+
0
Voi että ku toi Lansun musta kani näyttää suloiselta! Harmi että oon kaneille allerginen. :(

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 12.04.2011 klo 21:19  
+
0
Me lisättiin C-vitamiinia juomaveteen, eli sellasta liuosta :) oli tosi helppo keino pitää huoli marsvinin C-vitamiinin saannista.
Do or do not. There is no try.

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 26.07.2011 klo 15:17  
+
0
Piti eilen lopettaa kaks vanhinta gerbiiliä. :( Molemmilla todennäkösesti kasvain tms. Oli parempi päästää ne nyt ku ne ei kärsiny. Harmittaa kyllä ku toi nuorin jäi yksin, mut en haluu ottaa enää uusia gerbiilejä...

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 26.07.2011 klo 17:25  
+
0
Ficaro; voi miten kurjaa... :(

Mie olen ihan tykästynyt fretteihin! Parhaalla ystävällä on sellainen ja on kyllä ihan mahtava tapaus. :) Ehkä joskus mullekin tulee sellainen, who knows.
Shetlanninlammaskoira (05/05)



laika

laika
Viestimäärä: 30

VS: JYRSIJäT & KANIT - Sunnuntaina, 09.09.2012 klo 15:28  
+
0
Tässä jo edesmennyt Torsti hamsteri pujottelee :) http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20120908011464786_v6.shtml

mysterious

mysterious
Viestimäärä: 843

VS: JYRSIJäT & KANIT - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:17  
+
0
tällä hetkellä kolme poika marsua, kaikki risteytyksiä. mulla on c-vitamiinia jauheena ja nesteenä, ripottelen tuoreruuan päälle tai laitan vesipulloon. tykkään kyllä käyttää jauhetta enemmän.
Kuikku taitaa olla jo yli 4v, Ruikku on n. 9kk, Junnu 4kk.

rottia on ollut sitten kaikkiaan 9.
pöhinä, pumpuli, nemo, nuppi, masa, osku, riemu, hippi ja blondi. jokaista palleroa iso ikävä aina ja kaikki rotat on päässy rottien taivaaseen. aivan varmasti rottia tulee mulle olee vielä tulevaisuudessa.

mäkin tykästyin fretteihin kun kaveri hommas sellasen. kävin kerran kattoo ja se valtas mun sydämen. mutta en tiiä onko ihan mun elukka nimittäin mulla ei varmaan oo koskaan antaa fretille sellasia oloja mitä ne musta vaatii, tai mitä mä haluisin fretille antaa. eihän ne häkkieläimiä oo.
the past should be left in the past, otherwise it can destroy your future.
live life for what tomorrow has to offer, not for what yesterday has taken away.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:20)

jasminn

jasminn
Viestimäärä: 226

VS: JYRSIJäT & KANIT - Maanantaina, 24.09.2012 klo 16:29  
+
0
Täältä löytyy tällä hetkellä 4 kanimusta, kaikki ihan älyttömän ihania tapauksia.

Jeela, 1v
Jespe, 1v
Savu, 8kk
Neela, 3kk

Haaveissa olis vielä yksi pariskunta ottaa, ehkäpä sitten kun on enemmän tilaa. (=hurjan iso kanila)
Shania 11092011>
Inna 20092012>

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 05:15)