Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 23:14

Neljäsosa sadasta, eli PULINA 25!!11

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 75

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 16:51  
+
0
niin no en nyt oikein ymmärrä tota mina familj ja min familj eroa. jos kerta min familj on ok niin mitä hittoa tuo mina familj meinaa ja millä tavalla se on monikko?? :-d

eli siis millon käytetään mina ja millon min
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 16:55  
+
0
Wallen, siis min käytetään sillon ku on yks juttu, eli vaikka se perhe - MIN FAMILJ. Mina on monikko, ja sitä käytetään sillon ku juttuja on monta - MINA KATTER = kissoja on monta jollon tulee monikko eli mina. Sä et siis voi yhdistää minaa, joka on monikko, ja familj:ia, joka on yksikkö.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 16:57  
+
0
AAA : D tätä mä hain. hah. kiiiitos.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 17:06  
+
0
OK Go - White Knuckles siis aivan järjettömän ihana video! :D
this parrot is no more!

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 17:09  
+
0
ok, kirjotin ehkä ihan ok kirjoitelman, nyt vaan yritän muistaa tän ulkoa :-D:-D hehheh ois voinu vähän aikasemmin alottaa, no, eipä se haittaa! :-D osaan jo tietää millon mitäki adjektiivia, substantiivia ja verbiä käytetään missäkin. osaan ehkä sanajärjestyksen ja sanoja jonkin verran. kappaleiden sisältö on hallussa ja hmhmmhm. pikku viilausta vaille menee varmana läpi toi kakka. onneks siellä on kuuntelu ja luetun ymmärtäminen, niin niissä voi yrittää onnistua edes. :-D
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Aimee

Aimee
Viestimäärä: 2861

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 17:17  
+
0
Oi voi miten voin olla nykyään näin herkkiiss! :DD Rupesin tääl pillittää kadonnen jäljilläee! Ehhanaaaaa.
I am what I am today because of the choices I made yesterday

manttu

manttu
Viestimäärä: 175

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 17:27  
+
0
aimee, ihan liian tuttua.. :D:D

voi luojaaa, miten voi väsyttää näin paljo

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 17:32  
+
0
ei oo totta, oon kerenny kirjottaa tuon esseen. ja muistella vähän noita eilisen juttuja ja osaan säännöt melkein :c kohta vois poiketa lenkille, muistella vähän lisää....... hmm. alkaa iskeä kohta pieni paniikki. ok osaan selittää noi kappaleet ja muistan sanoja jotenkin. mutta.... tuntuu silti hurjan epävarmalta olo!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:14  
+
0
^ Käy lenkillä ja kertaa mielessäsi sen jälkeen kaikki perusjutut läpi. Näät vähän, että kuinka hyvin on asiat pysyneet kasassa, sekoitatko joitakin juttuja keskenään, unohditko kenties jotain tärkeää jne.

Hah, olipas vaikea taas muodostaa järkevästi ihan yksinkertainen lause. Ja koko ajan meinaa tulla virheitä kirjoituksessa - sormet vammaa. :(

Rosiee

Rosiee
Viestimäärä: 1014

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:22  
+
0
mun pitäis nyt lukee lukee ja lukee tota ruotsii mut en tiiä mitä mä lukisin :D ehkä kertaan kielioppijutut (esim millo epämääräne/määräne muoto) ja sit vois viel kattoo noit sanoi. tai ähh en mä enää niit kyllä opi :D fuuuu. mun aivot ei ota täl hetkel mitää tietoo vastaa... ehkä käyn lenkil vähä juoksee ja yritän sit. ja sit hyvät yöunet, huomen kouluun yhelle tunnille, lukee, treenit, lukee. ja pe toi koe D: sit taas treenit ja sit VIIHTEELLE!
Give me freedom, give me fire, give me reason, take me higher
See the champions, take the field now, you define us, make us feel proud

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:22  
+
0
okei, mua alko jo pelottaa tää mun käyttäytyminen.... hypin täällä joittenki ihme biisien tahtiin ja laulan iha täysillä, ja äskö kävin hyppimässä tuolla pellolla ja vilkuttamassa jolleki lentsikalle joka lens matalalla, ja sit lauloin tuolla pellolla "you think you're cooler than me, you think you're cooler than me!" :DDD

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:22  
+
0
Oon ihan järjettömän laiska - okei kiireinen, käymään täällä :(( Vaihtuis jo tääkii jakso... Mitä kuuluu :)?

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:25  
+
0
Oon käyny tänään kolmessa eri mäkissä ja yhessä hesessä :shhh:
never regret something that once made you smile

Rosiee

Rosiee
Viestimäärä: 1014

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:27  
+
0
kai söit kaikissa?

vttu (anteeks!) mul ei taas oo mitää itsekurii! ): syön koko ajan yööök
Give me freedom, give me fire, give me reason, take me higher
See the champions, take the field now, you define us, make us feel proud

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:30  
+
0

keps kirjoitti:

joo kada! sori oon vähän myöhässä kun piti lähtee salille ja plaplaa, mutsiis mä en vaan tajua miten edes lähden tekemään tehtävää kun en löydä tuolta mistään selkeetä kaavaa tohon.

käsketään piirtää paraabelin kuvaaja koordinaatistoon ja laskea paraabelin huipun koordinaatit.
a) y=x^2+4x



Mäkin olen vähän myöhässä. Sori! :(

Paraabeli on muotoa y=ax^2+bx+c. Tuo on vain yleispätevä kaava, jossa a, b, c ja x ovat muuttujia. Sun paraabelissa a=1, b=4 ja c:tä ei ole.

Paraabelin huipun x-koordinaatin selvittämiseksi on olemassa kaava: x=-b/2a.

Kun sijoitat tuohon kaavaan, saat: x=-4/2*1 = -4/2 = -2.

Koska sun paraabeli on muotoa y=x^2+4x, saat sen huipun koordinaatit sijoittamalla huipun x-koordinaation tonne sun paraabelin lausekkeeseen.

y=(-2)^2+4(-2) =-4

Eli mun laskujen mukaan sun paraabelin huipun molemmat koordinaatit on (-2,-4). Tän sä voit tarkastaa siitä sun piirtämästä kuvasta. :)

Kannattaa kuitenkin laskea itse noi, en oo varma laskinko noi nyt päässä oikein. Tässä koneella on vähän hankalaa. :D


kuula ammutaan suoraan ylöspäin. kuulan korkeus ajan funktiona (joo, eli onko tossa t nyt aika kun se on ajan funktiona vai?) noudattaa likimain kaavaa K(t)=82t-5t^2, missä t=<0. (=< on merkki mitä en osaa tehdä ja mikä sanoin ois jotain yhtäsuuri tai pienempi kuin nolla ..)

a) kuinka kauan kuula on ilmassa?
b) kuinka monen sekunnin kuluttua kuulan lentorata saavuttaa korkeimman kohtansa?
c) kuinka korkealla kuula käy?



K=korkeus ja t=aika. Kun merkitään K(t), niin se meinaa Korkeutta ajan funktiona.

K(t)=82t-5t^2, kun t on pienempi tai yhtä pieni kuin nolla.

Ootko varma että se merkki on just noin päin? Jos oot niin sitten mun täytyy miettiä vielä. :D
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:35  
+
0
kai sitä pitäs hilautuu lenkille pikkuhiljaa
this parrot is no more!

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:37  
+
0

Sindukka kirjoitti:

Oon ihan järjettömän laiska - okei kiireinen, käymään täällä :(( Vaihtuis jo tääkii jakso... Mitä kuuluu :)?



Hei Sindukka! :) Tänne kuuluu hyvää, huomenna kympin aamu ja voin siis ottaa ihan rennosti. Seittemältä käytän Meicin lenkillä ja loppuillan vietän tv:n ääressä.
Mitäs sinulle?

Miulle tuli kauhea blogin kirjoitus-fiilis, mutta oon ylipäätään niin huono kaikkien tietokonejuttujen kanssa, että omaperäisen blogin tekeminen olisi mulle jo suuri haaste. :(

/ aattelin vielä udella, että olisi tosi kiva, jos joku viitsisi vinkata joitakin helppoja "blogin teon ABC"-juttuja ja nettisivustoja, joille blogin voisi perustaa ilmaiseksi. :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:46)

Aimee

Aimee
Viestimäärä: 2861

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 18:58  
+
0
Helll yyyees! ^---------------------^ i love life. ♥ Kaverin kanssa baariin tänäääään. Täys nollaus ja huomenna alkaa terveellinen elämäää!
I am what I am today because of the choices I made yesterday

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 19:02  
+
0
voi miten hyvä olo tuli ku kävin vähän muistelemassa noita ruotsin juttuja tuolla metikössä<3 lenkin jälkeen aaahh vettä, porkkana ja kaks tompia<3
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 19:06  
+
0
^ Kiva että pänttäys oli jäänyt mieleen. :)

Apua tuon blogin väsäyksen kanssa? : s

Nyt lenkille, heimoi!

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 75
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 22:00)