Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 23:14

Neljäsosa sadasta, eli PULINA 25!!11

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 75

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:05  
+
0
Keps, ole hyvä vaan. Yritän auttaa enemmänkin, jos vaan muistan miten nuo jutut menee. On kuitenkin yli vuosi kun viimeksi luin noita juttuja eikä mulle ole kirjoja, joten oon täällä MAOL:n varassa. :''D

Ja en mä miettinyt tota toista kohtaa sen suuremmin, koska arvasin että tossa on tapahtunut inhimillinen moka ja oot vaan laittanut ton merkin väärin päin. Aikaa ei nimittäin voi mitata miinusmerkkisenä. :D
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:05  
+
0
ihmiset mitä kuuluu?

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:08  
+
0
Jännittää huominen työhaastis......!! Mitä mä laitan päälle? Mitä mä sanon? Hulahuu.

Mitä Kepukalle itelleen? n__n

//Keksinkin mitä pistän päälle! Jee!
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:11)

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:11  
+
0

keps kirjoitti:

ihmiset mitä kuuluu?

hyvää kiitos 8))) entäs itsellesi
this parrot is no more!

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:16  
+
0
no meet sinne boheemisti ja sanot moi oon koiratyttö pulu, tulin duunii okok? simple b)

ja en oikeen tiiä. äsken hyvä etten itkuu pusertanu ku matikka ei onnistu, koeviikko puskee päälle, koira on rikki, hiukset on tyhmät ja on tyhmä aikaansaamaton ja laiska pullapallero. mut sit muhun iski joku valaistuminen ja aloin kelaa et nonii mitä persettä täs nyt muka on? matikka menee jos menee ja jossei mee nii uusintaa enempi duunii vaa, koeviikoist on ennenki selvitty, koiran vaivat selvii kyl eikä hiuksetkaan nyt ihan vituiks menny. ja kävin tänää salilla ja kaikkee. kui vaikeeks pitää asiat tehä itelleen? :DDd

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:16  
+
0
Oh yeah, sain mitä ilmeisimmin sen minidunan myytyä!
Varjo 12/2010 ♥

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:17  
+
0

keps kirjoitti:

no meet sinne boheemisti ja sanot moi oon koiratyttö pulu, tulin duunii okok? simple b)

Kiitos! Näin teen! :D:D Eiköhän se paikka irtoa!
Varjo 12/2010 ♥

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:24  
+
0
no kyllää!

hii okei kadada, meenki kohta vetäsee noi laskut, venyttelee ja sit pötkönpötkön, herätyskello puol kuudeksi soimaan ja eikun lenkille!

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:25  
+
0
Siis ai mitä? Miten on mahollist käydä 3 eri mäkissä ja hesessä ja syödä kaikissa? Otin ekana juuston, toisessa ranskalaiset, kolmannessa pienen suklaapirtelön ja viimesessä vettä.... :-D ei mitään järkeä
never regret something that once made you smile

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:42  
+
0

Keps kirjoitti:

kuula ammutaan suoraan ylöspäin. kuulan korkeus ajan funktiona (joo, eli onko tossa t nyt aika kun se on ajan funktiona vai?) noudattaa likimain kaavaa K(t)=82t-5t^2, missä t=<0. (=< on merkki mitä en osaa tehdä ja mikä sanoin ois jotain yhtäsuuri tai pienempi kuin nolla ..)

a) kuinka kauan kuula on ilmassa?
b) kuinka monen sekunnin kuluttua kuulan lentorata saavuttaa korkeimman kohtansa?
c) kuinka korkealla kuula käy?



K(t)=82t-5t^2, t on suurempi tai yhtä suuri kuin nolla.

a) Kuulan lentorata on paraabeli. Se alkaa alhaalta, käy ylhäällä ja laskeutuu takas alas. Kuulan lentorata on siis paraabelin pituus nollakohtien välissä. Paraabelin nollakohdat ovat tässä tapauksessa siis sama asia kuin maan taso, josta kuula ammutaan.

Lasketaan nollakohdat:

K(t)=82t-5t^2 on paraabelimuodossa y=82x-5x^2

y=82x-5x^2 (jotta voidaan laskea nollakohdat, on y:n oltava 0)

0=82x-5x^2
0=x(82-5x) ||:x
0=82-5x ||+5x
5x=82 ||:5
x=16 2/5

Koska tuolla jaetaan koko lauseke x:lla, saadaan x=0, eli (0,0) on toinen nollakohta.

Nollakohdat on siis (16 2/5,0) ja (0,0).

Onko oikea vastaus tuo 16,4 yksikköä? :D

(Näitä on tosi hankala tehdä kun ei voi tarkastaa kirjan takaa oikeita vastauksia!)

b) Nyt täytyy laskea mikä t on paraabelin korkeimmassa kohdassa. Eli mikä x on paraabelin huipulla. Eli lasketaan sillä kaavalla.

y=82x-5x^2 (HUOM!!!! A ei ole järjestyksessä aina ensimmäinen, vaan se on aina toisen asteen polynomi!)

a=-5
b=82
c=0

x= -b/2a
x= -82/[2(-5)]
x=8,2

Kun x sijoitetaan y-lausekkeeseen saadaan: y=336,2.

Kuula on korkeimmassa kohdassaan koordinaatissa (8,2 ; 336,2), eli t on silloin 8,2. :)

c) Ks. edellisen kohdan y-koordinaatti, joka on siis kuulan huippukorkeus. Vastaus on 336,2 metrin (??) korkeudessa.

MENIKÖ NOIN NYT OIKEIN? :DD
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:42  
+
0
Vois alottaa viikonlopun jo nyt ja käydä huome vaan vaihtaa korkolaput. Oon niin törrrrkeen hyvä hissas et voin kyl huomisen skippaa :cool:
never regret something that once made you smile

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:43  
+
0
Aaa no okei, myöhästyin. :( Jouduin miettimään noita jonkin aikaa, kun tosiaan en ole yli vuoteen joutunut miettimään mitään muita kuin sellaisia laskuja mitä kassalla tarvii.... :D Mutta pliis kerro mulle oliko no oikein!
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 23:56  
+
0
OLI OIKEN MEETKÖ TEKEMÄÄN MUN KOKEEN? :D:D noeivais, oon vaan ollu taas niin palikka et oon ajatellu noi ihan epäloogisessa järjestyksessä, siis noi mitä tehdään välivaiheissa ja siten kompastunu siihen "mahottomuuteen", tsiiiis mikä vatipää !

kiitos vielä suuresti, nyt jään tähän tekemään noi itekin ja informoin sitten joko x=voi perse, tai x=halleluja tajusin! :---D

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Torstaina, 23.09.2010 klo 00:08  
+
0
Ou jes, en olekaan niin tyhjäpää mitä oon kuvitellut! :DDD

Noissa kaikista tärkeintä on aina ymmärtää kysymys. Piirrä vaikka kuva ja hahmottele itselles paperille, että mikä meinaa mitäkin. Jos ei ymmärrä, että mitä siellä kysytään, on aika hankala lähteä vastaamaan.

Haluutko vielä että selitän jotain juttuja tosta alemmasta laskusta?
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Torstaina, 23.09.2010 klo 00:12  
+
0
Meen nyt nukkumaan. Huomenna taas kuudeksi ylös, kahdeksaksi kouluun, kahdeksitoista töihin ja muistaakseni viideksi kotiin.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Torstaina, 23.09.2010 klo 00:14  
+
0
Enks mä pääse täälkää eroo matikasta! No ei, iha rauhassa. mut oon kyl niin turhautunu ku oon niin palikkana matikassa. Paitsi viimeset kaks tuntia oon osannu (ku mulla on ollu vastaava identtinen malli mun nenänedessä niin ei mun tarvi ku kopioida ja soveltaa...........haastavaa!) Mun pitäis jo treenaa kokeesee mut mua iha itkettää ajatuski alottaa :D
never regret something that once made you smile

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Torstaina, 23.09.2010 klo 00:18  
+
0
joo lasken nyt just noita ekoja, mut kaipaisin tarkennusta:

Kadaver kirjoitti:

b) Nyt täytyy laskea mikä t on paraabelin korkeimmassa kohdassa. Eli mikä x on paraabelin huipulla. Eli lasketaan sillä kaavalla.

millä kaavalla?

Aimee

Aimee
Viestimäärä: 2861

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Torstaina, 23.09.2010 klo 00:22  
+
0
AAAHHAHAHAHAH *huutonaurua*! Tää ilta oli kyl suurin floppi pitkiin aikoihin. Ensimmäinen oli se, että ei kumpikaan jaksettu olla pitkään. Ei ollukaan kyllä tarkotuksena olla mihinkään pilkkuun, tai bilettää ihan siinä sanan merkityksessä, vaan itseasiassa tehdä just sitä mitä tehtiinki eli vaan jutella ja relata. Tää oli mulle se nollaus, ei mun tarvii vetää mitään kaatokännejä. :D No mut kuitenkin, molemmilla on varmaan univelkaa ihan hippasen, ja haukoteltiin sit vuorotellen sit kymmenestä lähtien.

Toinen floppi oli puheenaiheet. :DD En vaan voi ymmärtää miten noi yhteiskunta-asiat jaksaa vieläkin pyörii päässä, ja puhuttiin sit mm. niistä + NEULOMISESTA. Mielenkiintosempiakin juttuja kyl oli!

Kolmas oli se, että oltiin tosiaan Amarillossa istuskelemassa, ja siellä kysytään papereita sisäänmentäessä yheksästä alkaen. Kuitenkin mennessäni baaritiskille multa kysyttiin epäuskoisena "ai ootsä 18 vai?!". Mä olin et joooo, ja nää alkaa naureskelee siinä et "ei voi olla........" Mä oon sillee et tosi jees, just ku olin alkanu uskoo et näytän ees ikäseltäni. Multa on jopa alkossa jätetty paperit joskus kysymättä!! MIKS sit muka näytän niin nuorelta?! Naama, lyhyys, vai missä vika.

Illan neljäs floppi oli "drinkki". Join ehkä pahimmanmakuisen drinkin mitä maa päällään kantaa. Sen nimi oli Vadelma mojito, joka kuulostaa herkulliselta, mut totuus on toinen. En tajuu ees missä se vadelma oli, siin oli vaan jäähileitä ja koko paska maistu ihan oksennukselta. Pohjalla lillu kaikkia mömmöjä, mm. mintunlehtiä ja limeä. Aateltiin kaverin kanssa et ne on luonu tän drinkin vaan päästäkseen eroon kaikista tarpeettomista aineksesta. MIKS ne lillu siel pohjalla, ja MIKS se maistu niin pahalta. Se meinaa tulla vieläki ylös, vaikka oon sen jälkeen juonu ja syöny vaikka ja mitä.

Viides floppi oli että mun kävellessä bussille eräs pulsu läppäs mua perseelle! AH. Sanoin kyl et "älä ttu koske" mut ei nii ei. Mun ilta kyl sai oikeen mahtavan päätöksen tällä, kiitos!

Kaiken tän jälkeen oli kyl ihan jees. :DDD En voi uskoo et kirjotan tällasen viestin pulkkuun. Antakaa anteeksi! Onneks kukaan ei jaksa lukee.....
I am what I am today because of the choices I made yesterday
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.09.2010 klo 00:23)

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Torstaina, 23.09.2010 klo 00:28  
+
0
^jaksoin >:)
this parrot is no more!

Aimee

Aimee
Viestimäärä: 2861

VS: NELJäSOSA SADASTA, ELI PULINA 25!!11 - Torstaina, 23.09.2010 klo 00:33  
+
0
voi tehtuli, sun aivot sulaa koht ja valuu korvista ulos. :( sen tasosta roskaa kirjoittelen tänne! Mun mahakin sattuu. Se drinkki oli HIRVEE.
I am what I am today because of the choices I made yesterday
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.09.2010 klo 00:34)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 75
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265896
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 10:45)