Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:36

Ruuanlaitto, leipominen ja reseptit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 11

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:36  
+
0
Ajattelin leipoa tänään vielä sämpylöitä ja tästä sainkin idean ruokapulinaan kun sellaista ei vielä tällä palstalla ole. Tykkään sekä leipomisesta että ruuanlaitosta paljon, eniten tulee tehtyä kasvisruokaa ja makeita leivonnaisia, suolaisia ei sämpylöiden lisäksi tule tehtyä oikeastaan ollenkaan, mutta tämäkin ehkä korjaantuu joskus!
Reseptit otan pääasiassa netistä, joko kotikokista tai erilaisista blogeista, jonkin verran myös esim. jauhopakettien kyljestä. Yksi keittokirjakin löytyy täältä, lähikasvisruoka-aiheinen Härkäpapua sarvista.
Perusruuista ehdottomia lemppareitani ovat keitot (punajuuri- ja sienikeitto ♥) ja kaikenlaiset padat ja mössöt, tykkään että annos on "samassa" eikä tarvitse erikseen tehdä lisukkeita.
come on night, take me home

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:40  
+
0
OOO mun favorite juttu mitä teen yleensä kotona on perus marjapiirakka :-3 muistan sen ohjeen ulkoo ja siitä tulee AINA hyvää. se ei koskaan mulla epäonnistu, oikeesti. *koputtaa puuta* mansikkapiirakka on parasta ja mustikka/mansikka on kans hyvää.

sit toinen, mitä tässä vois koittaa joku päivä, on sellanen salaatti. siihen tulee tomaattia, kurkkua, juustopaloja, tonnikalaa (jos haluaa), paprikaa, makarooneja ja joku dippi. valkosipulidippi ja tacodippi on parhaita :3 sit tuota syödään jääkaappikylmänä omom se on hyvää!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:49  
+
0
Äiti on muokannu hieman yhen suklaakakun ohjetta ja tein sitä tossa yhessä vaiheessa tosi usein, meni lähes päivässä aina se kun syötiin veljen kanssa, oli niin hyvää :P Siihen tulee väliin appelsiinimarmeladia ja päälle taloussuklaasta kuorrutus + nonparelleja ♥

Hyytelökakkujakin oon oikeastaan joutunu tekee monesti, meiän erilaisiin juhliin ja vieraille muutenkin. Päälle ollaan laitettu yleensä vadelmia, mut mansikkaa ja persikkaakin ollaan koitettu. Tajuttoman hyväähän se on, mut nyt täytyy kyllä pitää vähän siitä taukoa :D
Tätä oon kans tässä tehny aina välillä, helppoo ja herkullista :)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:51)

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 22:18  
+
0
Mä teen ihan kauheen harvoin mitään ruokaa, nyt kesällä lupaan kyllä petrata tän asian kanssa. Mutta vuohenjuusto - voiko olla mitään taivaallisempaa? Vuohenjuusto salaateissa, piirakoissa, perunamuusissa, lihapullissa... :love: Me tehtiin äitin kanssa ylppäreihin tomaattivuohenjuusto piirakkaa, kun löydettiin ohje jostain lehdestä. Mut sitte alettiin miettimään, että tarjotaanko sitä sittenkään, mutta onneks tarjottiin! Se loppu oikeesti heti, vieraat kyseli ohjetta ja kehu. :) Pakko tehä sitä uudelleen.

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:39  
+
0
Mä olen innostunut ruoanlaitosta nyt kesällä, kun on aikaa enemmän. Tämän viikon aikana olen tehnyt sämpylöitä, mokkapaloja, soijamakaronilaatikkoa, kanapastaa ja kasvislasagnea :) Onneks meillä on syöjiä paljon, niin voi tehdä huoletta koko ajan jotain ruokaa, kun tietää että kaikki tulee kyllä syödyksi.

Onko joku kokeillut soijarouhepyöryköitä, miltä ne maistuvat?
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Lauantaina, 12.06.2010 klo 18:40  
+
0
Millä reseptillä saa tehtyä Subwaysta tuttuja, sisältä märkiä cookieja? Mulla tulee vaan kovia koppuroita, jotka maistuu hyviltä, mutta kun haluan niitä märkiä.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 23:41  
+
0
musta on vähitellen kehittymässä hullu kokkinainen. rakastan ruoanlaittoa ja ruokaa ja leipominenki on ihan kivaa mutta kyl silti kokkailu nappaa enempi. en oo mikään erityisen hyvä tekemään ruokaa, mutta oon mä vähän kehittynyt kun oon pari vuotta itse omat safkani tehnyt koska oon perheen ainoa kasvissyöjä. erilaiset salaatit ja pataruoat on mun suosikkeja, italianpadan soijarouheversio on erikoishyvää. ja täytetyt paprikat, joiden sisällä on riisiä ja herkkusieniä ja fetaa on kyl kans niin hyviä. luen aina ihan fileissä ruokablogeja ja -lehtiä ja katon kokkiohjelmia (nigella on ihana, oon sen takia haaveillut nyt persikoista rommisiirapissa ties kuinka kauan...) ja haluun aina kokeilla kaikkea vaikka ei ihan onnistuiskaan... mulla menee myös aika kausittain se et mitä syön, välillä oon monta kuukautta ihan fileissä jostain tomaattipastoista ja sit taas vedän erilaisia salaatteja pari viikkoa, sit on pakko saada kalaa ja sit taas ei yhtää huvitakaan tehdä ruokaa enkä teekään enkä syö mitään. säännöllinen ruokarytmi ei kuulu elämäntapoihini.

Reepo kirjoitti:

Mutta vuohenjuusto - voiko olla mitään taivaallisempaa? Vuohenjuusto salaateissa, piirakoissa, perunamuusissa, lihapullissa... :love: Me tehtiin äitin kanssa ylppäreihin tomaattivuohenjuusto piirakkaa, kun löydettiin ohje jostain lehdestä. Mut sitte alettiin miettimään, että tarjotaanko sitä sittenkään, mutta onneks tarjottiin! Se loppu oikeesti heti, vieraat kyseli ohjetta ja kehu. :) Pakko tehä sitä uudelleen.

hei laita se ohje tännekin, terveisin ~*^hulluna_vuohenjuustoon_92^*~ ... kaikki muutki juustot kyl on niin hyviä, esim. halloumi !!! ja feta ja mozzarella aah. parasta herkkua mitä on.

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 23:47  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Millä reseptillä saa tehtyä Subwaysta tuttuja, sisältä märkiä cookieja? Mulla tulee vaan kovia koppuroita, jotka maistuu hyviltä, mutta kun haluan niitä märkiä.


http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2007/04/cookies.html
mä en oo pitkään aikaan leiponut taas mitään mut muistaakseni tää on ihan toimivaks todettu ohje jolla siis pitäis syntyä just niitä parhaita keksejä jotka on sisältä vähä lössöjä. kommenttiboksissaki on parit vaihtoehtoiset ohjeet joita voi testaa.

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 23:53  
+
0
Mä olen tuolla kerran kokeillut ja sain tulokseksi just niitä kovia korppuja. Tosin olivat ihan hyviä mikrotuksen jälkeen, mutta yhäkin jäni kaipalemaan sitä subwaymaista ihanaa rakennetta..

Kenties täytyy kokeilla uusiksi ja vähän lyhyemmällä kuumennusajalla. Ja vois tällä kertaa hankkia kaikkia tarvikkeet. :D
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 00:00  
+
0
pitää siis nimenomaan tehdä ihan tarkasti ohjeen mukaan, ei mitään omia viritelmiä niin sit tulee hyvii! vaik ei kyl vedä vertoja sille kun joskus vahingossa tehtiin kaverin kanssa maailman parhaita keksejä, en ees muista et millä ohjeella mut siinä oli kyl joku niin sattuma mukana koska joku ainesosa puuttu ja korvattiin se kai kermalla. en oo ikinä saanut yhtä muhkeita ja suussasulavia keksejä. kokeiltii joskus uusikski et korvattii se sama kermalla mut ei tullu niin hyvii :-( se oli kyl niin once in a lifetime, lämmöllä muistelen.

Luftbahn

Luftbahn
Viestimäärä: 214

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 01:15  
+
0
Mä rakastan ruoanlaittoa! Teenki oikeestaan kaiken ruokani ite, koska kukaan muu meijän perheessä ei oo vegaani. Oon nykyään jostain syystä ihan hysteerinen tän kanssa, en haluu että kukaan koskee mihinkään ainesosaan jonka aion laittaa ruokaani. Mut mestarin työtä ei saa häiritä.. :)
Musta on siistiä aina suostutella (pakottaa) ihmisiä kokeilemaan mun kokkauksia, että ne menettäis ennakkoluulojaan vegaanisafkaa kohtaan. Tää mun aivopesu toimii aika yllättävän hyvin!
Kattelen aika paljon ohjeita blogeista, lehdistä, telkkarista.. Jne. Suurinta osaa kuitenki sovellan suht rankalla kädellä, koska aina ei vaan satu löytymään jotain tiettyä ainesosaa. Ja sit tietenki korvaan mahdollisen lihan tofulla tai vastaavalla. Seitania en oo vielä koskaan uskaltanu kokeilla tehä, en tiiä saako sitä valmiinakin..?

Kesällä lemppareita on ehdottomasti salaatit, varsinki jos on hellettä! Yks parhaista on couscoussalaatti johon tulee couscousia (-ta?), rucolaa (oon kyllä käyttäny myös jäävuorisalaattia ja hakenu sen maun muualta..), pannulla paistettua&maustettua tofua, tomaattia, kurkkua, paprikaa... Ja sit salaatinkastiketta, mä käytän tollasta öljyn ja etikan sekotusta. Eli tohonki salaattiin voi laittaa ihan mitä vaan oikeestaan, oman maun mukaan. Tätä tulee vedettyä ihan hervottomia määriä välillä. :D

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 06:18  
+
0
Meikäläinen on kasvissyöjän täysi vastakohta ja vedän napaani lähestulkoon vain riistalihaa. Liha on lähinnä hirveä, mutta poroakin tulee syötyä aina välillä. Teen kaiken ruokani itse, koska asun yksin. Antaisin muiden koskea ruoka-aineisiini, mutta kukaan ei halua.

Lemppariruoka on hirven sisäfile kermaperunoilla ja punaviinikastikkeella. Talvella tätä tuli vedettyä punkun kanssa aika usein, koska sisäfilepalasia oli pakasteessa useampi kappale. Poronkäristys perunamuusilla on myös hyvää. Mulla on tähän ihan oma resepti, sillä en ikinä jaksa vuolla lihasta samanlaisia suikeroita mitä äiti. Huttu-ukon porokeitto on ihanan juustoinen ja lihaisa keitto, jota tulee tehtyä lähinnä silloin kun on rahahuolia. Teen myös nakkikeittoa, broilerikastiketta, nakkikastiketta sekä erilaisia mättöjä. Tykkään tehdä itse kebabia, joka maistuu suolaiselta lihamurekkeelta.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 15:06  
+
0
Tein noita cookieseja ton linkin ohjeen mukaan, jätin vaan pähkinät kokonaan pois ku niitä meillä ei ollu. Ja vähän muuntelin tota, ku puolitin ton reseptin. Esim. soodaa laitoin kyllä iha 1 tl, suklaata tuli vähä enemmän ku 2,4 dl ja vaniljauutteen korvasin vaniljasokerilla.

Tuli kyllä pehmeitä noista! Ja muutenki kyllä tosi hyviä :)

KEKSIT

Köhköh, vähä epämääräsen näkösiä, mut eikait sillä ulkonäöllä oo niin väliä :DD Joistaki kekseistä tuli huomattavasti isompia nii ne tais jäädä sit ehkä iha pikkiriikkisen raa'aks. Paistoin noita sen tasan 10 min.

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 15:43  
+
0
Mä teen tänään kans noita keksejä. Lisään siihen taikinaan myös sulatettua suklaata. Vaniljauutteen joudun korvaamaan vanilliinisokerilla, mutta tuskin se nyt maata kaataa, kunhan lisää sitä nestettä vaniljauutteen tilavuuden verran.

Ruuaksi kermaperuna-broileri-juusto-mättöä!
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Café

Café
Viestimäärä: 673

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 16:41  
+
0
Leivoin tänään kasvis- ja kinkkupiirakkaa. Ja hyvää tuli :)
"I'll try to keep my shirt on all summer and for all the cab drivers out there, I love you!"
- Patrick Kane -

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 17:11  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Ruuaksi kermaperuna-broileri-juusto-mättöä!

Kuulostaapa hyvältä!
Varjo 12/2010 ♥

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 18:01  
+
0
^Ihan hyväähän tosta tuli. :)

Ja nämä keksit! Nomnomonom! :love: Ilmeisesti se oli se fariinisokeri, joka muutti koostumuksen pehmoiseksi.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Kisse95

Kisse95
Viestimäärä: 30

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 00:52  
+
0
Oon himo leipuri ja kokkaaja. Viimeksi tein korvapuusteja (tuli ihanania<3) lettuja ja jotain pyttipannun tapasta ruokaa, tosin ainekset oli isompia... Oon tehny mm näitä: korvapuusteja,mustikkapiirakkaa,limetti-marenki piirakkaa, raparperi marenkipiirakkaa, lettuja,patonkeja,pitsaa,erinlaisia keittoja,makaroonilaatikkoa,kinkkukiusausta,käristystä, uunilohta kermaperunoiden kanssa, hernekeittoa,kasvis pitsaa, kasvis lasagnea,lasagnea,pullaa,sämpylöitä,muffineja,kääretorttuja,kakkuja,keksejä,pipareita,joulutorttuja,pasteijoita, erinlaisia kastikkeita,pullapitkota,kiisseleitä,marja keittoja, tonnikala pasta salaattia,erinlaisia salaatteja jne. Kotiin tilataan leivonta ohjeita joista olen tehnyt todella paljon kaikkea. Seuraavaksi teen varmaankin aprikoosiviinereitä :)

Muistan vieläkin, kun aloitin joskus 8v leipomaan, mikään ei onnistunut.. Ensinmäinen leipäni oli kivikova ja sisältä raaka, korvapuustit oli kovia kunnes tajusin että olin unohtanut kohottaa ne, nyt ne on isoja ja kuohkeita :)
Donna Jämtlanninpystykorva 29.3.2005
Hippi Jämtlanninpystykorva 21.10.2011

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 01:18  
+
0
Seitan ei gluteenijauhosta tehtynä ole yhtään hankalaa ja hyvääkin on, joskin ensimmäisillä kerroilla voi tuntua vähän hassulta. :D Suosittelen laittamaan gluteenijauhon sekaan gram- eli kikhernejauhoa, jolloin koostumus ei ole turhan sitkeä vaan sopivan murea.
come on night, take me home

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 13:22  
+
0
Oisko kellään antaaa ohjetta jonkinlaisista suklaakekseistä, jotka ois tosi helppo tehdä? Ettei tarvi mitää kauheeta määrä aineksia, ja valmistuis nopeesti?:)
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 07:15)