Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:34

Colliet

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: COLLIET - Maanantaina, 12.04.2010 klo 13:46  
+
0
Noniin! :peukku:

Evelian

Evelian
Viestimäärä: 63

VS: COLLIET - Tiistaina, 13.04.2010 klo 13:18  
+
0
Nyt mie tuun kyseleen tyhmiä.. :nolo:

Eli, jostain (en muista mistä) luin collikan ruokinnasta ja siitä, koska vaihtaa pois penturuuasta, ja siellä luki, että joku seuraa kinttujen kasvua? Eli siis että häh? :mietiskel:
Tiibetinspanielit Rocky (06/06) ja Rambo (12/06)
Pk-collie Ruusa (02/10)

Jonzkuu

Jonzkuu
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:30  
+
0
^ Mä en ainakaan koskaan ole mistään kuullut tai lukenut, että joku seurais kinttujen asentoa, niinkun ruokinnasta..? :mietiskel:
Eetu 4.5 -->
<3
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.04.2010 klo 20:31)

Evelian

Evelian
Viestimäärä: 63

VS: COLLIET - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:47  
+
0
Okei. Ajattelinkin, että ööh :mietiskel:

Missä vaiheessa te muut ootte vaihtanu pois penturuuasta ja mihin ruokaan, junnuun? Ja minkälaista teillä ylipäätään syödään?

Sori, kyselyikä, enkä koko ajan jaksais pommittaa kasvattajalle :paapatus:
Tiibetinspanielit Rocky (06/06) ja Rambo (12/06)
Pk-collie Ruusa (02/10)

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: COLLIET - Tiistaina, 13.04.2010 klo 21:11  
+
0
En mä kunnolla muista minkä ikänen Rocky oli kun vaihdettiin aikuisten ruokaan, mutta se oli kuitenkin sellasen melkeen täysikasvusen kokonen sillon. Pikkuhiljaa penturuoasta aikuisten ruokaan, siinä meni varmaan noin kaksi viikkoa kun vaihdettiin. :D

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - Tiistaina, 13.04.2010 klo 21:44  
+
0
Meillä Leevi oli 4kk vanha kun aloin antaa aikuisten ruokaa.. alkuun laitoin puolet penturuokaa ja puolet aikuistenruokaa :) kasvattaja suositteli tuota ikää mulle.
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 09:15  
+
0
Meillä Misty oli puolivuotias kun alettiin vaihtamaan aikuisten ruokaan. Pentuna Misty söi Hill'sin penturuokaa ja sen jälkeen saman merkin aikuistenruokaa. Ne muutti kuitenkin jossain vaiheessa koostumusta niin ettei se enää sopinut Mistyn herkälle vatsalle joten kokeiltiin Royal Caninia. Sekään ei ollut ihan nappi, mutta seuraavaksi kokeiltu Royal Caninin aktiivisen koiran ruoka sopii joten sitä ollaan syöty nyt pikkasen reilu vuosi. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

inariok

inariok
Viestimäärä: 20

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 10:28  
+
0
Olipas kiva uudistus :aurinko: Pitihän sitä kirjautua ja laittaa kommenttia :heiluti:
Penturuoasta aikuisten ruokaan olen vaihtanut puolen vuoden iässä pikkuhiljaa totutellen. Ruokamerkeistä: aiemmin syötin Eaglea, sitten Jahti & Vahtia ja nyt syödään Husse - ruokaa :peukku:
1 Collie,haluan toisen, 2 Collieta, haluan kolmannen jne...nyt niitä on jo 4!

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:31  
+
0
Uudistus.. Ihan kiva.. Entinen perletti täällä raapustelee, en saanut muka kirjauduttua vanhalla.

Ruokinnasta.. Aikanaan Tatu söi penturuokaa 6kk ikäiseksi asti, siitä aikuisten ruokaan. Edesmennyt narttu ja nykyinen narttu söivät yhden 15kg säkin penturuokaa, olisko se sit ollut sen 4kk kun aikuisten ruokaan siirryttiin. Tällä nykyisellä nartulla käytin nameina tuon uroksen nappuloita heti pennusta, joten siedättyi niille vähän niinkuin automaattisesti ja ruoan vaihto oli helppo - viikossa syötiin jo täysin aikuisten ruokaa. :)
Malttia siinä kuitenkin kannattaa olla, tuo mun narttu on rautamahainen mutta toisen vatsa ei välttämättä kestä niin hyvin uusien ruokien kokeiluja/vaihtoa.

Ruokia ollaan syöty laidasta laitaan, tätä nykyä syödään Profinen keltaista säkkiä (en kuollaksenikaan muista mitä se on :cool: ) ja hyvin näyttää toimivan. Tosin meillä syödään nappuloita vain iltaisin, aamulla yrjölää + lihaa.

Ruusa-pentunen on aivan yyybersöpö! Kivasti auttaa tähän mun pentukuumeeseen :pyssyt: :nauru: Katsotaan josko meilläkin uusi vauva olisi syksyllä talossa..


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:33)

Jonzkuu

Jonzkuu
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:02  
+
0
Meillä vaihdettiin n. 3 kuukautta sitten aikuisruokaan ja Eetu on aina syönyt nutra nuggetsia, ensin penturuokana ja sitten siirryttiin vain isoille koirille tarkoitettuun ruokaan. :hymy:
Eetu 4.5 -->
<3

Evelian

Evelian
Viestimäärä: 63

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:08  
+
0
Oukkei, kiitos kaikille :kumarrus:

Jospa sitten tuossa 4-6kk välillä vaihtelis niitä papanoita alkais vaihtaan.

Me ollaan yksiä toisia papanoita käytetty koulutuksessa, ja sen lisäksi neiti on saanut jo maistella ainakin riisiä, jauhelihaa, raejuustoa, kaurapuuroa, eikä mistään ole vatsa mennyt sekaisin. Niinjoo, ja muutaman kerran on pikkusen saanut nakista paloja, kun pojillekin olen antanu.
Kun nyt vaan pysyis yhtä hyvämahasena, kun ei noilla pojillakaan ole ikinä mitään ongelmia minkään suhteen ole ollut.

Tosin jouduttiin tuolle jo alottaan pentupapanoiden merkin siedätys toisiin pentupapanoihin, kun ei tuo isäntä löytäny samaa papanaa mitä tuo sai kasvattajalta mukaansa, mutta hyvin on lähteny vaihto sujuun.

Ja nyt on tullut sit semmonenkin juttu, että nuo pojatkin on alkanu nappulaa syömään aamuisin. Ennen oli meillä papanaa tarjolla noille koko ajan, ja sieltä kävivät iltasin/öisin muutaman napsimassa. Nyt sitten maistuu hyvin, osaavat tulla jo kyttään kun aamulla annan Ruusalle ruuan. Ja ihan noita samoja oon antanu mitä Ruusakin syö, ei jaksa ostaa eri nappuloita noita varten, kun ei ne kuitenkaan niin paljoa syö, eikä niille lisäenergia pahaa tee :kieli:
Tiibetinspanielit Rocky (06/06) ja Rambo (12/06)
Pk-collie Ruusa (02/10)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:09)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 16:37  
+
0
Tämä on myöhässä ruokakeskustelusta vaikka onkin lempiaihe. :viheltel:

Riki syö yrjölää+lihaa+kermaviiliä/raejuustoa ja jotakin pellavaöljyä vai mitä lienee aamuin illoin vaihdoin pois penturuosta 4kk tienoilla muistaakseni. Tuolle kun ei oikein nappulat maistuneet hyvin.

Collielle tulen todennäköisesti syöttämään penturuokana Bentokronen nappuloita ja sitten 5-6 kk kieppeillä aloitan aktiivisien koiran nappulat iltaisin ja yrjölän aamuisin. Katsotaan nyt. Se on ainakin saletti että coltsulle en ala antamaan pelkkään yrjölää+lihaa jne. sitä kun joutuu vääntämään koko ajan (määrät ovat niin paljon suurempia). Mutta melko varmasti pyörrän tämänkin "saletti"-jutun ennenkuin sika pieraisee. :nauru:

Meidän koiruli on nyt sitten 90% varmuudella tiedossa, pentueen seasta siis ollaan vielä sitä sopivaa luonnetta etsiskelty. Tai kasvattaja on etsiskellyt. :viheltel:

Vielä pitäisi 1kk odotella pikkuista kotiutuvasti.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Eara

Eara
Viestimäärä: 67

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:19  
+
0
Mä kans nyt vielä vastailen tohon ruokakysymykseen.
Eli Tara syö mulle tullessaan kolme pientä pussia nuorten ruokaa, sen jälkeen yhden penturuokaa(merkki vaihtui tässä kohtaa, eikä merkissä ollut nuorten ruokaa) ja sen jälkeen vaihdettiinkin jo aikuisten ruokaa.
Merkeistä Tara on syönyt Brit Carea(sitä meni kasvukodissa ja hetken kotona), yhden testikierroksen Eukanubaa, jonka jälkeen ollaan menty J&V:llä, välissä kokeiltiin vielä profinea, mutta se ei tuntunut sopivan. Joten meillä on nyt J&V kana-riisiä ja lisukkeina lihaa ja piimää. Kuolutusnameina menee kissannappuloita arkitilanteissa ja kunnon treeneissä juusto/nakki linjalla.
Taran vatsa ei ole sitä rautaisinta, muttei myöskään mikään silmittömän herkkä, siitä puolesta välistä suurinpiirtein. Uusiin ruokiin on vaihto on tehty suht varovaisesti, mutta raakamuonia olen iloisesti syöttänyt ilman suurempia ongelmia(poislukien rustoluut).

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:27  
+
0
-Katja- Meidän "pikku" ukko tulee sitten olemaan teidän Leevin serkku. Leevin emä on Dannyn emän sisko. :heiluti:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

elcawifro

elcawifro
Viestimäärä: 29

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:42  
+
0
Ruokakyselyyn sen verran kasvattajana kokemuksia.
meillä on pennut siirtyneet aikuisten ruokaan jo täällä kasvatuskodissa n. 6 viikon iässä
ovat syöneet jahti&vahdin kana-riisiä. energia versioon vaihdetaan sitten n. 6-7kk iässä kun alkaa massan kasvatus aika.

tulokset ovat todella hyvät! jokainen voi katsoa sen koiranetistä :)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:38  
+
0
^Juurikin tämä on sitten se mitä mietin myös että mahdanko antaa penturuokaa ollenkaan. Olen kuullut ihan "luennonkin" erään sakukasvattajan luona miksi näin kannattaisi tehdä, mutten nyt niin varmuudella muista sanomaa että uskaltaisin syitä lähteä erittelemään. Maalaisjärjellä ravintopitoisuudet ovat sopivat koiralle heti kun vaan vatsa on tottunut emän maidon lisäksi muuhunkin ravintoon. Penturuoassa on sitä energiaa niin että kasvua tulee niin nopealla tahdilla ja lihaskunto ei ehdi mukaan ja tällä on sitten tekemistä nivelten kanssa. Olisiko tämä nyt sitten se syy, en muista mutta mun järjen takareunassa tuo aikuisten ruoka kuulostaa loogiselta kuitenkin.
:shifty:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Evelian

Evelian
Viestimäärä: 63

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:56  
+
0
Nyt muuten tuli ihan jostain vaan mieleen, että tosiaanhan mein kasvattaja kertoili junnuruokaa antaneensa. Minä kultakalan muistinen :ttou:
Tiibetinspanielit Rocky (06/06) ja Rambo (12/06)
Pk-collie Ruusa (02/10)

elcawifro

elcawifro
Viestimäärä: 29

VS: COLLIET - Torstaina, 15.04.2010 klo 08:17  
+
0
Ja lisään vielä että toki saavat joukkoon kaikkea muuta ravitsevaa. lihaa, raejuustoa, mahaa yms.

kasvu on hyvä tahtista. meillä kun on näitä jenkkilinjaisia niin tuppaavat kasvamaan penturuualla liian nopeaan tahtiin.

mutta jokainen kasvattaja antaa varmasti hyvät ohjeet!

Milokon tulevan koiran kasvattajalla on hyviä terveystuloksia joten hän antaa kasvateilleen oikeat ruokinta ohjeet:peukku:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Torstaina, 15.04.2010 klo 09:29  
+
0
Aika kultaa muistot, mutta vaihdettiihan mekin penturuoka siinä 4kk:n tienoilla eikä puolen vuoden iässä, juuri siksi kun tuppasi tuo neiti kasvamaan liian vauhdilla. Siitä sitten mentiin niin kun aiemmin höpötin.

Ja lisukkeita on mekin tosiaan annettu ja annetaan edelleen. Mistyllä on tosi herkkä vatsa, pitää katsoa aika tarkkaan mitä antaa. Mutta siis perusjutut maustamattomina menee kyllä, ruoantähteitä sen sijaan ei oikein voi antaa.

Misty syö nykysin vaan kerran päivässä (illalla) ja sen papanoita lisukkeineen ja välillä ilman. Se jätti viime kesänä väkisin aamuruoan syömättä, sinnikkäästi aina laitoin ja laitan välillä vieläkin mutta illalla se vasta ruoan napostelee. Oon yrittänyt huijata sitä ja sujuttaa iltaruoalla sitten vähän enemmän ruokaa, mutta tarkkahan se on eikä syö kun sen tietyn määrän. Vaikka eipä sillä, ei se liian laihassa kunnossa ole vaikka hoikka onkin ja on hyvänvointinen (karva ym.) joten kaipa tuo itse tietää. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Evelian

Evelian
Viestimäärä: 63

VS: COLLIET - Torstaina, 15.04.2010 klo 13:08  
+
0
Miusta tuntuu, että neiti on muutamassa päivässä venyny ihan hirveesti :nauru:

Alkaa oleen yhtä korkea kun pojat ja nenä on kasvanu pituutta. Ja ompahan Ruusa oppinut jo sen 'jätä' komennonkin aikasten hyvin :jjei:

Ja tuonpas nyt lisää kiusaa..
Tiibetinspanielit Rocky (06/06) ja Rambo (12/06)
Pk-collie Ruusa (02/10)
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 13:56)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 01:45)