Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:34

Colliet

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Perjantaina, 23.04.2010 klo 09:18  
+
0
Ihana tuo Danny! :love:

Miloko: Autopulma ratkesi! :jjei: Otettiin mitat nuista vaunuista kasattuna ja mentiin sinne auton luo ihmettelemään. Lisäaikaa saatiin sillä, että ekan lapsen kanssa pärjätään kun takapenkeistä kaadetaan yksi (ne saa sillai kahdessa osassa joko yhden penkin tai kaksi kerrallaan kaadettua) ja vauvan kaukalo tulee sitten jäljelle jääneelle penkkiosalle. Vaunut laitetaan kyljelleen niin että ne menee takaosasta takapenkille. Mistyltä ne vie sivuttain tosi vähän tilaa joten se mahtuu takaluukkuun niin kun ennenkin, keksitään vaan vaunujen päälle joku kuolasuoja. Tavarat taas menee sitten takalattioille. Mä jopa itse keksin tuon ratkasun. :cool: Sanoin sitten miehelle että auto tarvii vaihtaa vasta sitten kun toinen lapsi tulee, johon mies tuumasi että sittenhän meidän pitää kuitenkin täällä maalla ostaa kakkosauto, voidaan ajaa kuulemma niillä peräkkäin, toisella koira ja tavarat ja toisella lapset ja tarvikkeet. :D Masuasukki tuntuu voivan mainiosti, kovasti se potkii. Aateltiin viikonloppuna viimeistellä lastenhuoneen remontti, niin voi sitten hyvillä mielin antaa vauvalle luvan syntyä, vaikka ei tuo mitään merkkejä ole vielä lähetelly.. Laskettuun aikaan on alle kuukausi enää. :)

Misty oli hauska kun se huomasi muutama viikko sitten sattumalta, että kun mun masun päälle laittaa kuonon, se nytkähtää. Nyttemmin se selkeästi tulee sillä tarkotuksella oikein, koska jos ei se saa potkua mahasta se vaihtaa kohtaa ja painaa kuonoa. :nauru: Kun vauva potkaisee sitä, se alkaa possuttamaan = laittaa kirsun kiinni mun masuun ja työntää ilmaa jolloin siitä kuuluu samanlainen ääni kun röhkivästä possusta. Possuttamista tuo on tehny pienestä asti (yleensä sängyn patjaa tai sohvaa vasten kun odottaa meitä), mikä lie juttu mutta hauskaa kun se tekee sitä mun mahan kanssa. :hymy:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.04.2010 klo 09:20)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Perjantaina, 23.04.2010 klo 17:01  
+
0
Tuohan kuulostaa siltä että ootte viettänyt tovin aikaa parkkipaikalla vääntelemässä kuviteltuja rattaita takakonttiin. :D :D Kuulostaa ihan samanlaiselta kun me aikanaan tungettiin meidän 4-henkinen perhe kahden turvaistuimen kanssa Citroën C3:een. :peukku: Niin ja mainittakoon että me ollaan miehen kanssa 181 ja 188 cm pitkiä.

Hienoa että kuitenkin saitte asian toistaiseksi ratkaistua. Tollaset kuitenkin hankaloittaa elämää jos ei ole valmiiks mietittynä.

Ihana Misty! On noi coltsut sitten viisaita. Aivan ihana otus tuokin, kun oikein hakee vauvan kontaktia. <3 Vaikka ei varmaankaan tiedä kommunikoivansa vauvan kanssa...tai voihan se tietääkin. Kyllä ne vaistot varmaan raskauden koiralle jotekin ilmoittaa. :mietiskel:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Perjantaina, 23.04.2010 klo 21:11  
+
0
^ No joo, kyllä siinä tovi vierähti täytyy myöntää... :nolo: Onneksi mies oli päässy aikasin töistä niin suurin osa naapurustosta oli vielä töissä. :nauru: Mutta työ ootte kyllä ollu mestarisoluttautujia! :D

Mä oon monesti nyt miettiny että mitenkähän koirat oikein suhtautuu tuommoseen kun omistajan masussa kasvaa vauva, pakostihan ne jotenkin sen aistii kun ovat niin viisaita. Misty on varmaan jo ajat sitten vaistonnu että meille tulee vauva ja mä oon vaan luullu ettei se voi tietää. :D Jännä se olis tietää mitä tuon puikkonokan pääkopassa liikkuu. :) Ihana se kyllä on kun tuollai kommunikoi vauvan kanssa. <3

Koska teille kotiutuu pikkuinen Danny? :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.04.2010 klo 21:12)

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - Perjantaina, 23.04.2010 klo 22:57  
+
0
Ihana tuo Danny! :) oma pentukuume vaan kasvaa tuollaisia kuvia katsellessa.. syksyllä pitäs oman pennun syntyä jos kaikki menee hyvin. Kunhan eka alkais ne juoksut :)
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

stewie

stewie
Viestimäärä: 79

VS: COLLIET - Lauantaina, 24.04.2010 klo 17:48  
+
0
täällä kirjoittelee uudistuneelle foorumille ensimmäistä kertää pettynyt ja hämmentynyt naninani, seuranaan palliton Seve-pehko. En kyllä tästä ulkoasusta tykkää, liian valkosta ja kaikki mainokset sitten sekottaa räikeydellään :neutral: edellinen oli ulkoasultaan huomattavasti mukavampi, mutta tässä on kyllä mukavammat toiminnot! esim. tuota avatarkuvaa lisätessä ei tarttenu sataan kertaan muokata kuvaa pienemmäksi että siitä sais sopivan kokosen ladattavaksi :kumarrus:

aivan ihana Misty!! osaan hyvin kuvitella miten hellyyttäviä hetkiä saatte viettää sen tarkastellessa ja kuulostellessa vauvan liikkeitä :) erittäin colliemaista tuo reagointi röhkimällä (josko tämä minun huippupitkä nenäni yltäisi lähemmäs juttelemaan vauvan kanssa... :mietiskel: )

Täällä on ollut talven jäljiltä rieasana toistuvat tassuongelmat... pitkän ja kylmän talven jäljiltä tassut meni varpaiden välistä halki, eikä sitten ehtineet parantua kunnolla ennen kurakelejä.. ei siinä tossut eikä mitkään auttanu, tuli tassutulehdusta, hiivatulehdusta ja bakteeritulehdusta.... :mad: nyt aletaan vihdoinkin olemaan voiton puolella!!:peukku:
*pk-collie uros 07/08/07
*lk-collie/bpk malinois/spk uros 23/05/10

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Lauantaina, 24.04.2010 klo 18:57  
+
0
^ Jee, minä jo mietin mihin oot kadonnu. :) Samoilla mietteillä kyllä foorumin suhteen, mutta alkaahan tähän sentään pikku hiljaa tottua. Se on kaikkein raivostuttavinta kun kirjottaa pitkää juttuja ja lähetys-nappia painaessa sivusto sanookin ettei ole enää kirjautunu sisään. :ylpea:

Voi Seve-parkaa, onneksi tassuongelmat pikkuhiljaa helpottaa! Meillä oli talvella kanssa vähän samaa ongelmaa että tassut haavautui ja vuoti sitten verta, mutta selvittiin sitten kun ostettiin Fyra Essin Hund Salvaa (järkyttävän hajuista eikä meinaa lähteä omista sormista pesemälläkään..) ja laitoin sitä aina yöksi tassuihin ja sukat päälle. Ostettiin Prisman lastenosastolta Mistylle oikeen omat sukat. :nauru:

Tuo röhkiminen/possuttaminen on kyllä mainio piirre. :nauru:

Mites muuten teidän muiden puikkikset suhtautuu laulamiseen? Tai koirat ylipäätään? Vai harrastaako täällä muut laulamista? Meillä Misty tulee salamana paikalle kun alan laulamaan ja heiluttelee häntää innoissaan, sekä yrittää päästä nuolemaan suuta. Nyttemmin se ei enää siinä onnistu, mutta ekalla kerralla ehti kyllä lipaista kielellä kun en tienny moisesta taipumuksesta. Suloinen kuitenkin miten se tykkää kun laulaa.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 18:58)

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: COLLIET - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:00  
+
0
Rocky on kans kova röhkimään :D Ruoan syömisen jälkeen se AINA röhkii ainakin viis minuuttia ja lipoo huuliaan, sekä saattaa hieroa päätään peittoon/sohvaan.. :nauru:

Eara

Eara
Viestimäärä: 67

VS: COLLIET - Maanantaina, 26.04.2010 klo 08:52  
+
0
Tara-kultakimpale täyttää tänään vuoden! :aurinko:
On se jo iso tyttö ja paranee vaan:love:

Tarasta mökillä pääsiäisenä otettu kuva
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.04.2010 klo 08:52)

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: COLLIET - Maanantaina, 26.04.2010 klo 18:56  
+
0
Nahkapentujen syntymään parikolme viikkoa! :shifty: Onkohan siellä minulle se mitä etsitään... Jänskää :aurinko:
nahkapoika s.8/11

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - Maanantaina, 26.04.2010 klo 23:27  
+
0
Tara-siskolle vielä tätäkin kautta onnittelut, niin se aika rientää ja uusi pentukuume kasvaa kovaa kyytiä :wink:

Pepsa: Saako udella, mistä sinulle on pentu tilauksessa? Mitenkätä niin muka utelias :roll:

Mie en jaksa alkaa tutkiin ja hutkiin kuinka tänne oikein kuvia saapi, tuossa sivussa on Riivasta tänään napsastu kuva ja se kertoo koirasta aikasta paljon! :viheltel: :wink:

Tuohon auto-asiaan jota täälläkin ollaan puitu, sivusilmällä mitä oon ehtinyt selata.. Meillä v70 ja koirat matkaa takana, tavarat tytön kanssa takapenkillä sekä lattialla (ai minäkö pakkaan koko omaisuuden...). Voi niitä aikoja kun piti kuskata rattaita mukana, meillä oli pakko pitää tuolloin koiria takapenkillä ja se ei ollut hjyvä idea. Onneksi tuollaisia reissuja oli harvassa, mutta joka kerta se korpesi pahasti.

Nyt koirat iltapissalle ja peiton alle, jatkaas juttua taas paremmalla ajalla.


mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Tiistaina, 27.04.2010 klo 08:56  
+
0
Taralle myöhästyneet synttärionnittelut! :) Niin ja Riiva-siskolle myös! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

milliku

milliku
Viestimäärä: 12

VS: COLLIET - Tiistaina, 27.04.2010 klo 14:37  
+
0
Hei!

Täällä kirjoittelee 16 vuotias koirahullu :) Mulla on kotona 3 vuotias sheltti, jolle olen jo kauan miettinyt sopivaa kaveria sheltilleni jo kauan. Olen harkinnut shelttiä, aussieta, tolleria.. kunnes päädyin collieen <3 Semmoinen meille on nyt luultavasti tulossa heinäkuussa<3 Haluisin kuitenkin kysyä teiltä vielä paria juttua:

1. Onko nahkalla ja pehkolla mitään ero luonteissa? Kumpi olisi 'parempi' (vaikka ei näin voi kysyä..) ?
2. Kuinka aktiivisia collienne ovat? Tuhosiko kalusteita pentuna heti kun ei ollut muuta tekemistä?

Evelian

Evelian
Viestimäärä: 63

VS: COLLIET - Tiistaina, 27.04.2010 klo 16:33  
+
0
Täältä myös myöhäiset onnittelut Taralle!

Täällä Ruusa Rusakko vaan kasvaa.. Se on yhtä nokkaa, häntää ja koipia :D

Koitin tuossa itsekseni neidistä kuvia räpsiä, mutta eihän siitä tullut oikein mitään. Tai no tuli sen verran, että aloin tuolle opettamaan 'maahan' -komentoa, kun se kaikkensa namien eteen teki. Ja kyllä se sen jo tuntu ainakin jotenkin sisäistävän :D
Ja pojat kun osaa sen 'maahan' -komennon, niin nuohan sitten vierestä seuras ja teki käskyn mukaan. Kun ne nyt sit kaikkea muutakin hyödyllistä vihdoin oppis :paapatus:

Ja vielä vähän kuvasaastetta...



Piti seistä ja annoin emolle tassua..
Näin nätisti me vahingossa istuttiin..
Tiibetinspanielit Rocky (06/06) ja Rambo (12/06)
Pk-collie Ruusa (02/10)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Tiistaina, 27.04.2010 klo 19:26  
+
0
Suloinen Ruusa. :)

Milliku: Periaatteessa on ero että nahka colliet on monesti aktiivisempia ja rohkeampia kuin pehkot, mutta ihan mustavalkoista se ei ole kuitenkaan. Esim. meillä on rohkea ja aktiivinen pehko kun taas tutulla on tosi säikky ja sohvaperuna nahka. Koulutuksella on paljon tekemistä tuon rohkeus-asian kanssa niin nahkoilla kuin pehkoillakin. Luonne ainakin pehkoilla vastaa aika hyvin shelttiä ja oon kuullut että rotukaksikkona sulautuu tosi hyvin yhteen.
Meillä Misty on tosi aktiivinen collie, mutta ei silti ole koskaan tuhonnut paikkoja poissaollessa. Sille on riittänyt ne aktivoinnit ja herkut mitä on jätetty ja on pienestä pitäen osannut käyttää yksinoloajan lepäämiseen - pentuna se ei sitten levännytkään kun me kotona oltiin. :D Yhden kerran se söi lipaston ja seinän kulmaa, silloin se kohtasi elämänsä ensimmäisen ukkoskuuron joka oli tavallista rajumpi, ja me oltiin töissä. Muutoin se on ollut puhdas pulmunen. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

milliku

milliku
Viestimäärä: 12

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 09:42  
+
0
Kiitos vastauksesta!

En kyllä vieläkään osaa päättää kumman haluaisin enemmän, pehkon ulkonäkö miellyttää enemmän mutta en varmaan jaksa harjata sitä turkkia viikottain. Lisäksi mietityttää että metsässä ollessamme kaikki risut kantautuvat kotiin karvan mukana. Ainakin mun sheltilläni on herkkä vatsa, ja ripuli on aika useinkin. Nahkalla karvan pesu olisi huomattavasti helpompaa kun pehkolla.. ja mökkeillessä jos uiminen kiinnostaa, on pehkon turkissa aikamoinen kuivaaminen. En kyllä tiedä tykkääkö colliet uida ? Mun sheltti ei kastelis kaunista karvaansa edes pakottamalla :)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 13:29  
+
0
^ Muutama kommentti vielä. :)

Pehkon harjaamisesta: Mä harjaan kyllä n. kerran viikossa ja karvanlähtöaikaan useammin, mutta me tykätään ettei karvoja tipu lattialle. Takkuuntumisen puolesta harjaus riittää parin viikon välein meillä, ja koirasta riippuen harvemminkin. Esim. tuttuni harjaa omaa pehko-urostaan vain kerran kuussa ja karvanlähtöaikaan kerran viikossa, joten yksilöllistä pehkoillakin tuo takkuuntuminen ja karvojen tippuminen. Meillä ei oikeastaan takkuunnu kuin korvan taukset, niistä saa pitää huolellisesti huolta. Jos joku viikko unohtaa, huomaakin pian että on mojova takku johon ei yleensä tepsi kuin sakset.. :) Nahkan karvanhoito on toki helpompaa mutta ainakaan itse en ole kokenut tätä karvaturriakaan työlääksi.

Risuista: Meillä ei ole ainuttakaan risua kantautunut sisälle, joskus jokunen lehti mutta silloin on meno ollut valtavan kovaa. Elikkä yleensä ne ei keräänny turkkiin asti, kun tassujen karvoitus on tässä se ratkasevin tekiä. Toki nahkalla ei ole ainakaan huolta moisesta.

Herkkä vatsaisuus taas kulkee rodussa muttei ole karvanlaadusta kiinni eli on ongelma molemmilla karvanlaaduilla. Herkkä vatsa on kyllä iso miinus, nimimerkillä annoin eilen kokeeksi kaksi lusikallista uutta ruokalisuketta papanoiden joukkoon ja tämän aamun olemmekin sitten ravanneet ulkona tarpeilla..

Uimisesta: Meillä Misty ainakin tykkää uida. Ongelma tämä taas ei ole, koska mökeillä monesti ollaan ulkona ja collien turkki kuivuu yllättävän nopeasti sen paksuuteen nähden. Me ei olla uimisen jälkeen sitä kuivattu ollenkaan, pidetty vain n. puolisen tuntia niin ettei mennä sisälle sen jälkeen, puolessa tunnissa kesäpäivänä turkki kuivuu jo lähes kuivaksi. Talvella pesujen jälkeen kuivaaminen on toki tehtävä, ja ainakin Mistyllä tulee herkästi ihottumaa jos ei kuivu tarpeeksi nopeasti. Tässä suhteen nahkat siis luonnollisesti helpompia. Meillä on Mistylle hankittu kurapuku, joten lenkkien jälkeen kurasäälläkin riittää tassupesu.


Mutta mihin on kadonnut Miloko? Joko Danny on kotiutunut? :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: COLLIET - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 22:55  
+
0
Rockyn turkkia ainakin on helppo hoitaa. Harjailen sitä aina kans joskus tyyliin kerran kuukaudessa ja karvanlähtöaikana useammin, mutta turkki pysyy tällä hoitamisella hyvässä kunnossa. Eikä tuo oikeestaan takkuunnu paitsi korvantakuset ja tassukarvat meinaa mennä takkuun. Risuja saattaa aina sillon tällön tarttua, nimim. just äsken koiran kanssa sisään tullessa sillä oli joku risu päässä ihan ku tuntosarvena :D

milliku

milliku
Viestimäärä: 12

VS: COLLIET - Torstaina, 29.04.2010 klo 09:51  
+
0
Taidan kyllä kääntyä pitkäkarvaiseen :) Kiitos paljon kaikista vastauksistanne. Collien turkki kuullostaa aivan samalta kuin shelttini turkki, ei takkuunnu heti jos ei aina muista harjata ja kuivaa nopeasti jne. Nyt vain alan etsimään joko trikki tai merle narttua :wink:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Torstaina, 29.04.2010 klo 12:30  
+
0
^ Onnea etsintään! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 16:01  
+
0
Vapun vietossa varmaan kaikki, mutta tämmöinen on Mistyn aamuherätys-tyyli:



(kuva on vähän heikkolaatuinen kun on puhelimella nappastu)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi


  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 00:45)