Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 09:45

Colliet - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 19:35  
+
0
Minä katselin kurapukua Rosalle, mutta taidan ostaa vasta syksyllä kun neiti tuosta nyt kasvaa vielä. Minkä ikäisenä collie alkaa olemaan täysikavuinen?

Käytin vanhemman koiran hierojalla tänään ja oli ihana katsella miten koira nautti. Itse hieron myös koiria, mutta halusin nähdä miten hieroja hieroo ja venyttelee koiran. Nyt on rento koira kotona :) Huomenna otan Rosan omaan hierontakäsittelyyn.

Koirien omistajaa sensijaan vaivaa collie kuume! Edelleen... Katselin aivan ihanaa merle urosta, jonka niin haluaisin, mutta koitan nyt malttaa mieleni :D
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 21:03  
+
0
No voi kiitos taas kaikki korkeemmat voimat. Miska sai neljännen tärinäkohtauksen tällä viikolla illalla tänään :mad::pyssyt: Nyt jos oikeesti hirtän ensin kulkusista avon jos se ei suostu lääkäriä varaamaan ja sitte naulaan seinään lääkärin jos ne ei tee mitään muutaku jauhaa pelkotiloista. Mie maksan kalliin käynnin kahteen eri paikkaan ja nää vaan pyörittelee silmiään.

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 22:48  
+
0
^Voi pientä Miskaa... En tiedä mikä sillä voisi olla mutta itse olen sitä mieltä että jos ei löydä jotakin, se voi olla missä vaan ja näin myös koirien oirehtimisien syynä voi olla mikä vaan niin kauan kuin 100% varmuutta ei ole. Kaikki mahdolliset syyt on minusta pois suljettava ja seurattava tilanteita, joissa oireet ilmenevät ja myös yrittää palauttaa mieleen kohtauksia edeltävät tunnit. Lääkäriin soittaisin itse tuossa vaiheessa jos koiran henki tuntuu uhatulta. Koirat myös aistivat liiankin hyvin omistajiensa psyyken, Miska saattaa myös heijastaa sille rakkaimman ihmisen tunnetiloja omassa käytöksessään ja ne voivat myötävaikuttaa sen kohtauksiin.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 23:00  
+
0
No joo, en kyllä ihmettelis vaikka sen kohtaukset ois siks pahentuneet kun mulla on paha olla. En siis huuda noille enkä hakkaa enkä mitään, mutta mitä pahempi olo mulla on niin sitä enemmän toi mun kimpussa on? Tai siis, ehkä vaan kuvittelen, mutta ennen se nukku oven edessä ja heti ku mun oma vointi alko mennä taas pitkin männikköä niin Miska on hakeutunu pöydän alle jalkoihin sen jälkeen nukkumaan. Yleensä noi kohtaukset tulee iltaisin jolloin ei edes liiku tuolla pellolla ketään, autotie on n.150m päässä ja hirviä ammutaan joskus. Yhteistä tähän iltaan asti on ollut se, että musiikki soi tai telkkari on päällä, mutta nyt ei ollut kumpikaan. Ja tällä kertaa se ei tullut sohvalle vaan tajusin, että nyt ei ole kaikki hyvin kun se makas mun jalan päällä ja alko tuntua sellanen hytkyminen. No, nyt lopetan tän valittamisen. Raportoin sitte jos jotain muuta syytä löytyy.

En voi sanoin kuvailla miten paljon mua harmittaa collieiden nykytila. On vatsaongelmia, pelkotiloja, allergioita yms. :neutral: No,mikäs koira ei olis liiaksi jalostettu, että, että...

Lisäys: Mikä tää juttu on, voisko joku joilla ois collien lisäks toinen koira infota jos on vastaavaa käynyt niin kun Milo innostuu niin Miska on yleensä sitten hyppimässä selkään ja alistamassa? :mietiskel: Ei se kyllä leikkimiseltä Miskan puolelta enää tunnu..
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.03.2011 klo 23:03)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 09:30  
+
0
^ Ei varmaan liity siihen että on juuri collie tuo Miska, vaan että on vanhempi koira talossa. Monesti urosten kesken on tuommosta, vanhempi yrittää näyttää uudemmalle tulokkaalle kuka se pomo perheessä on. Collie on melko pehmeä rotu kun taas saksanpaimenkoira selvästi kovempi, se voi vaan lisätä collien huolta johtajuudesta kun tulokas aikuistuu.

Onhan nämä jalostusseuraukset surullista katsottavaa. Siitä oon vielä hyvillä mielin että collieilla ei luonnevikoja ole ongelmaksi asti kun taas monella muulla rodulla on. Ja esim. Mistyllä ei ongelmat johdu perimästä vaan ympäristöstä, sitäkään ei vaan aina tule ajateltua koiran kannalta ennen kun on liian myöhäistä, ne kun ei osaa kertoa mikä vaivaa.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 12:56  
+
0
^no just varmaan se huoli, että saku menee Miskan ohi laumassa? Kyllä saku ihan selvästi pitää Miskaa ylempänään, jos Miskalla on vielä ruokaa se kattoo vieressä, mutta ei mee ottamaan ja jos Miska ärähtää, et nyt riittää niin kyllä se uskoo. Mitähän muita olis viel... Monethan sanoo ettei sais puuttua koirien väleihin kumpi on ylempänä laumassa, mutta ihan Miskan takia oon antanu sille ruuat ja herkut ensin ja laittanu hihnan ensin jne. Milo on sen verran kovapäinen toisissa asioissa vaikka onkin sakuks pehmeä, että se pistäis Miskan seinälle heti halutessaan. Parempi näin päin.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 15:01  
+
0
^ Mun mielestä on ihan oikein tukea vanhemman koiran laumanjohtajuutta just noin, että saa ruuan ensin, laitetaan hihna ensin, päästetään ensin vapaaksi ym. Siitäkin ongelmia kuitenkin tulee jos arvojärjestys ei ole kohillaan ja on mun mielestä kohtuullista vähän avittaa siinä jos vanhempi koira muuten jäisi nuoremman jalkoihin.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 18:17  
+
0
Heips !:aurinko:

Täällä kirjoittaa opiskeleva naisen alku ja hankin nyt emsimmäistä koiraani !!
Olen kovasti kinnostunut colliesta etenkin pitkäkarvaisesta joten kysynkin teilät muutamaa asiaa:cool:
Käykö collie ensimmäiseksi koiraksi ja kerrostaloon ? Aamulla koira saisi 30min-1 tunti lenkin, koulun loputtua 1-2 tuntia kestävän lenkin ja illemmalla vielä pissa lenkin. Olen kovasti kiinnostunut pk-lajeista ja tokosta, joten aktivitointia olisi saatavilla jo niissä ja erilaisissa tempuissa. Hyppiikö collie pitkin seiniä jos lenkit tai aktivitointi jää vähemmälle esim. sairauden merkeissä ?:mietiskel: Huolta aiheuttaa myös turkin hoito. Toiset sanovat sen olevan erittäin vaikeaa ja toiset että ei se ole... Joten onko collien turkin hoito äärimmäisen vaikeaa ?

Kiitos kovasti jo vastauksista !!:nauru: Jos jotain vielä päähäni ilmaantuu niin kirjoitan vielä lisää...
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 18:35  
+
0
Mulla collie on ensimmäinen koira ja asuttiin kerrostalossa silloin. Tuo meidän ei juurikaan hauku. Collie on musta ainakin helppo rotu kouluttaa. Mä en koe turkinhoitoa vaikeana. Mä käyn koko turkin harjalla läpi kerran kuussa (karvanlähtö aikana useammin). Tassukarvoja lyhennän näin talvella ja kurakeleillä enemmän.

Mä ainakin voin suositella collieta! Ihana rotu <3

Vietettiin eilen mun huomenna olevia synttäreitä ja sain mun ystävältä ihan parhaan lahjan. Malli on otettu valokuvasta tähän :D
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.03.2011 klo 19:03)

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 19:12  
+
0
Nyt alkoi minullakin colliekuume... :peukku: Oon pitkään katsellut jo teidän IHANIA colliekuvianne ja tuun hulluksi kateudesta, mutta kyllä tännekkin sellainen vielä tulee !:jjei:
Olen kanssa katsellut muutamien kasvattajien kotisivuja ja muutenkin ottanut hieman selvää näistä puuhista..:viheltel:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 20:02  
+
0

Hilla kirjoitti:

Heips !:aurinko:

Täällä kirjoittaa opiskeleva naisen alku ja hankin nyt emsimmäistä koiraani !!
Olen kovasti kinnostunut colliesta etenkin pitkäkarvaisesta joten kysynkin teilät muutamaa asiaa:cool:
Käykö collie ensimmäiseksi koiraksi ja kerrostaloon ? Aamulla koira saisi 30min-1 tunti lenkin, koulun loputtua 1-2 tuntia kestävän lenkin ja illemmalla vielä pissa lenkin. Olen kovasti kiinnostunut pk-lajeista ja tokosta, joten aktivitointia olisi saatavilla jo niissä ja erilaisissa tempuissa. Hyppiikö collie pitkin seiniä jos lenkit tai aktivitointi jää vähemmälle esim. sairauden merkeissä ?:mietiskel: Huolta aiheuttaa myös turkin hoito. Toiset sanovat sen olevan erittäin vaikeaa ja toiset että ei se ole... Joten onko collien turkin hoito äärimmäisen vaikeaa ?

Kiitos kovasti jo vastauksista !!:nauru: Jos jotain vielä päähäni ilmaantuu niin kirjoitan vielä lisää...



Voisin sanoa, että ehkä helpoin ekaksi koiraksi. Ovat miellyttämisenhaluisia, pehmeitä, innostuvat kaikesta tekemisestä joten sopii harrastuksiinkin oikein mainiosta. Eikä ainakaan meillä hypitä seinille jos ei pitkälle lenkille päästä ihan joka päivä. Sekin riippuu vähän millasiin lenkkeihin koira on tottunut, mutta en mie pidä collieta niin hirveenä duracell pupuna mitä joku työkoira on? Mitähän rotuja osaisin sanoa...äh, ei tuu mitään mieleen. Ja toki se peseminen kun tulee kurakeleillä, kaikki koirathan joutuu pesemään, mutta colliella saa huuhtoa mahan alustan+tassut, mutta täälläkin monella on kurapuku joka helpottaa jos vatsan seutu ei ehdi kuivaa seuraavalle lenkille. Ja toisilla takkuuntuu noi korvantaukset ihan hillittömästi, toisilla ei melkein ollenkaan, että ekat pari vuotta ainakin mie jouduin availemaan melkein päivittäin korvan alus karvoja. Nyt ei enää tunnu takkuuntuvan ollenkaan (koira on 4v). Harjaan 1-2 kertaa kuussa muuten koko koiran. Karvanlähtöaika on aika kaamea kokemus, mutta ainakin meillä irtoilee sellasina "möykkyinä" jotka on helppo imuroida. Ei lähde sellasta tikkukarvaa niinku lyhytkarvaisista roduista. Muakin pelotti toi turkinhoito, mutta ei se oikeesti ole vaikeaa. Pesen pari kertaa vuodessa koko koiran. Ja niin, collien korvia täytyy hoitaa jos haluat käydä näyttelyissä. Toisilla pysyy 1/3 "lurpallaan" tai laskeutuneena, meillä nousi tosi aikaisin ihan kokonaan pystyyn. Kasvattajalta saa reseptin seokseen jonka apteekissa tekevät jos korvat meinaavat nousta pystyyn ja sitä ei haluta. Koira kohtaista tämäkin. Huonoja puolia on rodussa esiintyvä arkuus, vatsaongelmat ja allergiat.

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 21:45  
+
0
Heh. Tunnut olevan valmiiksi miettinyt mitä koiraltasi haluat ja se helpottaa rodun valintaa. Collieta voin suositella ihmiselle, joka:
-ulkoilee normaalisti ja on valmis myös harrastamaan jotakin.
-ei jaksa pestä koiraa montaa kertaa vuodessa saatika kuukaudessa.
-on valmis joskus harjaamaan koiransa läpi kotaisin.
-pitää siitä ettei koiraa tarvitse pukea talvella eikä se tarvitse vaatteita välttämättä sadekelilläkään.
-haluaa että hänen koiransa on sekä kaunis että viisas.
-ei pelkää joutua käyttämään myös omia aivojaan koiran kouluttamisessa.
-haluaa että koiransa kanssa voi tehdä mitä vaan. (toko, pk-lajit, pelastustoiminta, terapiakoira, paimennus, näyttelyt, agility,veto, retkeily, canicross...)
-haluaa koiran joka on sopivan kokoinen koulutettaessa eikä liian iso kannettavaksi.
-jaksaa myös välillä rohkaista koiraa.
-joka omaa jo valmiiksi valmiudet sosiaalistaa koira ja viedä sitä pennusta asti erilaisiin ympäristöihin, myös sisätiloihin erilaisille pinnoille.

ja ehdottomasti ihmiselle joka muistaa että jokainen koira on yksilö eikä sorru pitämään koiraansa automaattisesti arkana, pelokkaana, allergisena ja vain somana. :peukku:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 22:58  
+
0
Täällä kans suosittelen collieta! :D
Tuli pentuna suoraan kerrostaloon, ja haukkumaton on vieläkin sisätiloissa (koirapuistossa on ruvennut ääntä löytymään ;))
Helppo kouluttaa; erittäin mielyttämisen haluinen ja oppii kaikkea uutta mielellään, ainoa vain että kannatta edetä koulutuksessa suht nopeaa, muuten kyllästyy helposti.
Harrastuksiin ehdottomasti kiva, Taavi ainakin nauttii kaikista harrastuksista mitä ollaan nyt käyty
(toko, agi ja näyttelyt)
Ja pienestä pitäen kun totuttaa kaikkeen syöminkeihin niin saattaa pysyä maha tottuvaisena (täällä ainakin vielä) :)

Ainoana miinuksena sanoisin arkuuden, täälläkin kyllä arkuus karissut huimaa tahtia kun on itse aktiivinen ja rohkaiseva ja luo koiraan hyvän suhteen.
Sekä miinuksena oli omassa pehmeys (liiankin kova ei saattoi järisyttää koiraa niin että otti nokkiinsa loppupäiväksi) ;))

Taavi kyllä hyppii seinille jos jää aktiiviteetit vähemmälle, purkautui paikkojen tuhoamisena. Meinaan totesin että paikkojen tuhoaminen alkoi kun kurssit loppuivat. Mutta itse koiran olen totuttanut paljoon tekemiseen ja liikkumiseen..


Että sai nauraa tota tänään puistossa!! :D Alkoi sataa vettä, niin taavi yritti ilmasta napata sadepisaroita, välillä oikein katseli taivaalle ja hyppäsi ottamaan pisaran kiinni :nauru:
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 14.03.2011 klo 09:43  
+
0
Täällä onkin jo kattavasti ehditty vastailla Hillan kysymyksiin, mutta lämpimästi minäkin rotua suosittelen! Misty on mun ensimmäinen oma koira ja asuttiin myöskin silloin kerrostalossa kun Misty oli pieni. Pehkon hoito ei mun mielestä vaadi kovinkaan paljon. Harjaan Mistyn kerran viikossa tai joka toinen viikko, ja karvanlähtöaikaan joka päivä. Mutta sekin on ihan omista mieltymyksistä kiinni, niin kun täälläkin moni harjaa vain kerran kuussa. Korvantaukset on meillä ollut kovat takkuuntumaan, niihin kannattaa kiinnittää huomiota vaikkei kaikilla takkuunnukaan. Aktiivisuus riippuu paljolti yksilöstä ja siitä mihin määrään koiran totuttaa. Collie on todella monipuolinen koira, niin harrastuksiin kuin kotikaveriksi. Itse oon tykännyt collien älykkyydestä mikä helpottaa huomattavasti esim. temppujen opettelua. Jotenkin aiempiin rotukokemuksiin verrattuna colliet hoksaa niin helposti mitä haetaan joten niiden kanssa on ilo oppia uutta. :)

Ihana lahja Katjalla! Ihan mielettömän upea. Onko siis sun ystävän tekemä? Vau. Niin ja hyvää syntymäpäivää! :) Jos nyt ymmärsin oikein niin tänään on se oikea päivä. :D

Mirru oli kysynyt jo aiemmin koiran täyskasvuisuudesta, nyt vasta huomasin. Koirat on täyskasvuisia n. 2-3 vuoden iässä, osa isommista roduista kasvaa vielä tuon jälkeenkin. Kokoa koirat kasvaa ensimmäisenä ja nopeiten n. ekat 1,5 vuotta, siitä sitten massaa ja viimosena kasvaa pää täyteen kokoonsa.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 14.03.2011 klo 14:58  
+
0
^ Ei ole ystäväni tekemä, mut tilaama kyllä. Jos jotakuta kiinnostaa se paikka niin kerron sen yksärillä sit. Sain vielä sarjaan kuuluvan avaimenperänkin :)

Ja joo, tänään on virallinen synttäripäivä :kieli:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 14.03.2011 klo 16:54  
+
0
^ Kiinnostaa! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 14.03.2011 klo 17:23  
+
0
Olen jo pitkään etsinyt sitä oikeaa koirarotua, mutta sitä ei syystä tai toisesta löydy... :neutral:
Mutta mitä enemmän luen, opin ja kuuntelen teidän vastauksianne colliesta sitä paremmin tiedän, että tämä on se OIKEA rotu minulle !:love:
Kiitos vastauksista !!:kumarrus: Nyt on kovat suunnitelmat niin harrastuksista kuin koulutusmenetelmistä ja kova kisaintokin löytyy
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 14.03.2011 klo 17:41  
+
0
Laitoin sulle mill yksäriä :kieli:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 14.03.2011 klo 18:14  
+
0
Onnea _Katja_! Ja aivan ihana tuo kyltti :nauru:

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 14.03.2011 klo 19:58  
+
0
Kiitos vastauksesta! Meidän belgi kasvoi sinne 2-vuotiaaksi asti ja järkeä alkoi löytymään vasta 3-vuotiaana :D

Meillä on täällä ollut koko kevään ja talven koirien myrkytys epidemia ja juurikuin luulin, että myrkytys tapaukset on loppunut, niin kolme meidän talossa asuvaa koiraa oli rotanmyrkkyä saanut. Onneksi kaikki selvisivät hengissä, mutta kahdenviikon kituminen jättää kyllä koiran sisuskaluihin jälkensä. Kuonokoppa näkyy usealla koiralla olevan ulkoillessa päässä ja taidanpa käydä varalta hakemassa meidänkin koirille. Yleensä meidän koirat ei kauheasti ojia ja penkkoja tongi, mutta matkanvarrella oleva lihapulla saattaa olla melkoinen joskin kohtalokas houkutus.

Mehän asumme kerrostalossa ja Rosa ei kyllä hauku ääniä tai ovikelloa. Luonteeltaanhan tuo meidän collie on varmaan koira helpoimmasta päästä, joten todella helppoa sen kanssa on ollutkin kaikinpuolin. Collieista löytyy kyllä niitä vilkkaampiakin yksilöitä, näyttelyissä yksi nainen kertoi, että heidän collie tuhosi aivan kaiken pentuna eikä yksinolokaan ollut sujuakseen, kun taas toinen hänen collie oli aivan vastakohta.

Mielestäni koiraa valittaessa on tärkeää tutustua pentueen vanhempiin, itse olen melko matalaenerginen ihminen ja halusin rauhallisen pennun. Jos emä olisi ollut täysi adhd tapaus/ hermostunut, olisin jättänyt pennun ottamatta. Rosa on selvästikin tullut niin ulkonäöltään, kuin luonteeltaankiin äitiinsä ja olen tyytyväinen valintaani :)
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 03:00)