Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:08

Havannankoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:08  
+
0
Oon huomannu, että täällä pyörii useampiakin havannalaisten omistajia. Saataiskohan me ihan keskustelua aikaiseksi. Olisi mukava vaihdella kokemuksia ja kuulumisia. Tällä hetkellä mua kiinnostais kovasti tietää, minkä ikäsenä teidän hava-nartuilla on alkanut juoksut? :mietiskel:
Havannankoira (2009)

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 09:57  
+
0
Terveppä terve.

Fionalla oli ensimmäiset ja ainoat juoksut 1v2kk ikässä, eli täsmälleen samanikäisenä kuin sen emällä :). Tosin sisarella oli ehtinyt olla jo kahdet juoksut tuohon mennessä..

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 21:22  
+
0
Mie olin ihan ihmeissäni kun kasvattaja sanoi, että ekoja juoksuja saattaa joutua pisimmillään oottamaan kahden vuoden ikään. Mä kun luulin et puolen vuoden iässä vois jo ruveta oottelemaan :D Mitä Fionalle kuuluu, kuinka sujuu sairauden kanssa? Pikku-Fionan kuvat sai mut todellakin rakastumaan tähän rotuun sillon joskus jo hyvän aikaa sitten. Se on niin suloinen tapaus :love:
Havannankoira (2009)

momilian

momilian
Viestimäärä: 16

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 10.06.2010 klo 22:50  
+
0
Oonkin odotellut, koska havaketju avautuu :) Täältäkin siis liitytään mukaan joukkoon! Jaloissa pyörii 4-vuotias havauros Hippi.
Havannankoira Hippi s. 2.6.2006

Laku04

Laku04
Viestimäärä: 2

VS: HAVANNANKOIRAT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 10:53  
+
0
Täällä myös pari havannaa valmiina keskusteluun! :heiluti: Hiljaista onkin ollut pitkän aikaa. Aina välillä olen haeskellut, josko havoille olisi oma palsta avautunut...
havannankoira Mamitas Cabir Calixto "Laku" s. 4.5.2009
havannankoira Micky Moon Jedidah "Kaneli" s. 11.2.2010

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 00:55  
+
0
Meillä asustelee Havannankoira-tyttö nimeltä Tilda, jolla on ikää 2 v 4 kuukautta. Ja kun noista juoksujen alkamisesta kerran kyseltiin, niin kerrotakoon että Tildan ensimmäiset juoksut alkoivat viime viikolla, ja ovat siis parhaillaan käynnissä. Joten voi ne Havannankoiran juoksut tosiaan alkaa vasta yli 2 vuotiaana.:wink:
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 10:53  
+
0
Hei!

Me olemme etsineet tumman ruskeaa taikka mustaa havannaa ja nyt olisi pentu varattuna.
Kasvattaja sanoi että väri pysyy suurinpiirtein samana, mutta kun nettiä selasin niin törmäsin siihen ,.että tuonväriset pennut normaalisti vaalenee / menee beigen värisiksi/ taikka väri muuttuu kullaksi.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Pennussa on tumman ruskeaa, mustaa ja keskiruskeaa.
Olisihan kurja, jos pennusta tulisikin vaalea kun olemme nimenomaan tummaa yksilöä etsineet valkoisen cotonimme kaveriksi.

tässä linkki pennun kuvaan http://irc-galleria.net/user/majjju-/picture/120889638

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 10:54  
+
0
Hei!

Me olemme etsineet tumman ruskeaa taikka mustaa havannaa ja nyt olisi pentu varattuna.
Kasvattaja sanoi että väri pysyy suurinpiirtein samana, mutta kun nettiä selasin niin törmäsin siihen ,.että tuonväriset pennut normaalisti vaalenee / menee beigen värisiksi/ taikka väri muuttuu kullaksi.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Pennussa on tumman ruskeaa, mustaa ja keskiruskeaa.
Olisihan kurja, jos pennusta tulisikin vaalea kun olemme nimenomaan tummaa yksilöä etsineet valkoisen cotonimme kaveriksi.

tässä linkki pennun kuvaan http://irc-galleria.net/user/majjju-/picture/120889638

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 23:52  
+
0

majju kirjoitti:

Hei!

Me olemme etsineet tumman ruskeaa taikka mustaa havannaa ja nyt olisi pentu varattuna.
Kasvattaja sanoi että väri pysyy suurinpiirtein samana, mutta kun nettiä selasin niin törmäsin siihen ,.että tuonväriset pennut normaalisti vaalenee / menee beigen värisiksi/ taikka väri muuttuu kullaksi.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Pennussa on tumman ruskeaa, mustaa ja keskiruskeaa.
Olisihan kurja, jos pennusta tulisikin vaalea kun olemme nimenomaan tummaa yksilöä etsineet valkoisen cotonimme kaveriksi.

tässä linkki pennun kuvaan http://irc-galleria.net/user/majjju-/picture/120889638



Ihanan värisen pennun ootte löytäneet, muhun vetoaa nää tummemmat rodun edustajat todella paljon. Varmaan pennun tulevasta väristä kertoo paljon vanhempien väritys. Soopelithan usein vaalenee vanhetessaan, mutta mistä sitä varmasti tietää tuleeko pennusta soopeli vai upea ruskea? Havannalaiset Ry:n sivuilla löytyy tietoa väreistä ja myös tää linkki väreistä on tullut joskus vastaan. Joskus musta ja black and tan havanna saattaa vanhetessaan muuttua silveriksi, kuten toi linkkikin kertoo. Onko kasvattaja puhunut, että minkä väriseksi nuo pentu rekataan? Jos emä/isä on silveriksi kääntynyt tri colour, on tietty mahdollista, että pennuista tulee samanlaisia. En kyllä muista, että olisin koskaan nähnyt pääväriltään tummanruskeaa havaa. Pakko vielä sanoa, että mä en oo kovin perehtynyt näihin värityksiin, kiinnosti vaan toi sun teksti, sillä itsellenikin väri oli tärkeä valintakriteeri, niin turhamaiselta kun se kuulostaakin. Tämä siis on vaan suurelta osin omaa pohdintaa.

Mä tahdoin nimenomaan tumman rodunedustajan. Mulla oli samaan aikaan kaksi kasvattajaa, joilta pentua harkitsin ottavani, ja joiden väliltä jouduin sitten valisemaan. Toinen pentu oli tri colour, jonka äippä oli iän myötä "harmaantunut". Toinen, jonka sitten valitsimme, oli soopeli äidin ja mustan isän musta pentu. Näiden kahden välillä valinnan tein täysin vanhempien värityksen perusteella, sillä tumman tahdoin ja nyt vielä 7kk iässä ollaan kovin tummia, eikä vaalenemisesta, ainakaan vielä,ole tietoa. Jos yhtään epäröit, niin älä ota pentua vielä. Tuumailet ja etsit pentuetta, joka sopii kriteereihisi. Havannalaista harkitessa kun ei niin tarvitse miettiä sitä, onko pentueyhdistelmä sopiva tiettyy käyttötarkoitukseen tms. Mutta jos väri ei oo niin tärkeä, niin go for it, kaikkea ei voi aina ennustaa, pennusta voi tulla vaikka kuinka kaunis, vaalea tai tumma. Kuitenkin, kaiken tän jaarittelun päätteeksi kehoitan kattomaan koiran vanhempien (+isovanhempien) väritystä, ja tekemään siitä varovaisia johtopäätöksiä. Koskas vaavit olisivat luovutusikäisiä?
Havannankoira (2009)

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 17.06.2010 klo 06:42  
+
0
Päätettiin jo eilen, että otetaan tuo kyseinen penska :wink: Sen luonne oli niin ihana ja reipas, muut nukkuivat niin tuo tuli puremaan meidän varpaita ja komensi leikkimään! joten varmasti saadaan siitä kiva kaveri Lucalle, kunhan saadaan se aluksi koulutettua kunnolliseksi.Nyt tuo tuntuisi olevan aika riiviö, niinkun pennun kuuluukin. :wink:

Emä on musta, missä on ihan vähän valkoista ja isä on rusehtava, joten voihan olla että tuollekkin jää väriä. Ei siitä ainakaan valkoinen tule, niin kasvattaja sanoi. Toivotaan siis parasta.

pentu tulee meille 2.7 perjantai iltana, nimeksi sille tulee Casper/Cassu :love:

Laku04

Laku04
Viestimäärä: 2

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 17.06.2010 klo 18:14  
+
0
Onnea uudesta perheenjäsenestä siis jo näin etukäteen!

Meillä Laku on valkoisen emon ja pikimustan isän jälkeläinen. Itse se on täysin musta rinnassa olevaa pienenpientä valkoista läiskää lukuunottamatta (muisto mammasta! :nauru:) ja nyt vuoden iässä sille on tullut muutama valkea haiven myös häntään. Kuonon ympärystä taas on muuttunut rusehtavammaksi. Suurta eroa ei siis ainakaan vielä ole pentuturkin väriin ja toivotaan, että tilanne tällaisena pysyykin.
havannankoira Mamitas Cabir Calixto "Laku" s. 4.5.2009
havannankoira Micky Moon Jedidah "Kaneli" s. 11.2.2010

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 19.06.2010 klo 20:54  
+
0

fluffy kirjoitti:

Mitä Fionalle kuuluu, kuinka sujuu sairauden kanssa? Pikku-Fionan kuvat sai mut todellakin rakastumaan tähän rotuun sillon joskus jo hyvän aikaa sitten. Se on niin suloinen tapaus :love:


Heh, kiva kuulla, että Fiona on jotain suositellut rodun pariin. Minulle tämän teki tuolla ylläkin mainittu Hippi :nauru:. Itse en kyllä toista havaa tule todennäköisesti koskaan ottamaan, ei ole ollut ihan minun juttu tämä turkki :kieli:. Lisäksi haluan vähän isomman koiran seuraavaksi. Ja jos Fiona jouduttaisiin kovin nuorena lopettamaan (yritän sopeutua ajatukseen, että se saattaa elää viikon tai kymmenen vuotta, siitä ei yhtään tiedä) niin en usko, että enää havannankoiraa muutenkaan haluan. Vertaisin sitä kuitenkin jatkuvasti Fionaan.

Fiona voi ihan ok tällä hetkellä, vaikka ei vieläkään ole sisäsiisti :ttou:. Onhan tällä näitä muitakin ongelmia ja 30 päivä mennään eläinsairaalaan vaihteeksi kunnon tutkimuksiin. Todennäköisesti päädytään ottamaan maksasta koepala, kun epäilyttää että siellä ei ole kaikki kunnossa.

Niin tai näin, Fiona tulee saamaan ~4kk sisällä pikkuveljen, kun koikkeripentu astelee talouteemme :). Kyllä Fiona niin mielellään pienten koirien kanssa leikkii, että elää se sitten alle vuoden tai kymmenen vuotta, niin tulee ainakin nauttimaan loppuelämästään enemmän kun on oma leikkikaveri. Ja itse saan harrastuskaverin ja muuta ajateltavaa kuin Fionan sairaus.

Eikä minun tarvitse jäädä yksin kun Fionasta aika jättää.

momilian

momilian
Viestimäärä: 16

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 22.06.2010 klo 21:33  
+
0
Hippi täällä röyhistelee rintaansa, kun jemima kehuu saaneensa havannalaiskuumeen hänen vaikutuksestaan ;)

Värihommeleihin voisin kommentoida oman kokemuksen perusteella sen verran, että meillä Hipin väri pysynyt aikalailla samanlaisena (nyt 4-vuotias). Ja on siis sikari-valkoinen väriltään. Hipin emo on vaalea ja isä tummanruskea, ja sisaruksista veljestä tuli vaalea ja siskosta kokonaan tummanruskea..ja tästä yhdestä sitten sekoitus :) Paikoin Hipin turkki näyttää hyvinkin mustalta mutta paikoin taas varsinkin auringonvalossa selkeästi tummanruskealta.
Havannankoira Hippi s. 2.6.2006

mitita

mitita
Viestimäärä: 10

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 22.06.2010 klo 23:21  
+
0
Oho, täällä onkin koko koirat.com ihan muuttunut ja tunnuksetkin piti tehdä uudestaan! :D En ole hetkeen käynyt..

Mutta niin, meillä asustaa myös havannankoira, kolmevuotias Hertta. Hertalla on alapurenta ja patella luksaatio, ei siis ole näyttelyihin asiaa ja pidetään turkkia lyhyenä. Patella luksaatio leikattiin kahdesti toisesta jalasta ja itse asiassa viime viikolla sain lopullisen varmuuden, että se leikattu jalka on pysynyt tukevasti paikoillaan, vaikka Hertta vielä vähän sitä hypyttääkin. Toinen polvi on huono, muttei häiritse Herttaa eikä se koskaan siis hypytä sitä jalkaa. Mutta sitten jos alkaa hypyttää, pitää sekin heti leikata.

Onneksi Hertta on luonteeltaan ihan täydellinen kaveri! Harrastellaan tokoa, jota piti mennä kisaamaankin viime kesänä jo, ennen kuin tuli nämä polvivaivat. Mutta nyt tänä kesänä ehkä viimein mennään ekoihin kisoihin, hui! Hertta on tosi nopea oppimaan ja tykkää tehdä ja miellyttää. Keskittymiskyky ei vaan aina ole ihan kymppi, ja joskus olisi kiinnostavampiakin asioita kuin totella mammaa, mutta reeneissä kyllä tottelee aina, vapaa-ajalla sitten saattaakin olla jotain asioita, joita ei vain voi vastustaa käskyistä huolimatta.. Muuten Hertta on erittäin iloinen ja ystävällinen sydäntensulattaja, monet jotka eivät koirista oikeastaan muuten pidä, ovat ihastuneet Herttaan ikihyviksi. Hyvänä esimerkkinä mummini, joka ei oikein ole koirista tykännyt, sanoo aina että olisihan se tuollainen ihan kiva. ;)

Haaveena olisi ehkä joskus saada Hertalle kaveri, rodusta en tiedä.. Kyllä näihin havannalaisiin taitaa jäädä koukkuun ja varmaan aina tulee aina olemaan ainakin yksi tämän rodun edustaja, vaikka turkki ei olekaan minun juttuni ja kokoa saisi joskus olla vähän enemmän, ja rohkeuttakin ainakin Hertalla. :D

Niin ja tässävielä linkki Hertan kotisivuille (joita taas pian koitan päivitellä).

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 12:01  
+
0
Mukava kuulla, että Fiona saa pikkuveikan. Misten päädyit just kyseiseen rotuun?

Mäkään en oo ikinä ollut yli-innostunut turkinhoitaja, mutta pakkohan se on hoitaa, kun tälläsen koiran halusin. Nyt on ruvenneet näyttelytkin kiinnostamaan niin kovasti, että ei auta saksia minkäänlaista kesäturkkiakaan. Tosin ei sille vielä oo juuri tarvetta, kun tuo on aika keskenkasvunen vielä. Onkos täälä joukossa näyttelyissäkävijöitä, jotka osais neuvoa esim sen suhteen, millanen ois oikeenlainen näyttelyhihna. Meillä on tällä hetkellä sellanen ohut musta yksosanen noutajatalutin, mut tarkotus ois ostaa kunnon näyttelyitä varten kunnon hihna. Tota siis ollaan käytetty mätsäreissä.

Taitaa olla Hippi sekä Hertta samalta kasvattajalta kun meidän Ninja, vähän niinku sukulaisia (:
Havannankoira (2009)

momilian

momilian
Viestimäärä: 16

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 15:44  
+
0
Flyffy, aijaa! Hertan taidan muistaakin aiemmalta foorumilta, mut mitkäs teidän koirien viralliset nimet nyt olikaan? Ihan mielenkiinnosta, että jos on oikeastikin jotain sukua keskenään :) Hippi on Sanillan Kind'N Hippie (s. 2.6.2006).
Mä sain tänään netistä tilaamani moserin paremman trimmerin, ja nyt on koira kesätukassa x) Onhan tuo nyt niin ihanan helppohoitoinen, että..
Havannankoira Hippi s. 2.6.2006

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 21:34  
+
0
Hippi taitaa olla Ninjan "serkku" ja Hertta sitten "täti" tms :D Naapurissa meillä asuu Ninjan velipuoli. Noilla on sattumoisin sama isä, mutta siis eri kasvattajalta ovat peräsin. Eikä ikäeroakaan ole kun noin viikko. Hauskoja sattumia.
Havannankoira (2009)
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 22:16)

mitita

mitita
Viestimäärä: 10

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 24.06.2010 klo 23:01  
+
0
Ai täällä on muitakin Sanillan-koiria! :D Hertan virallinen nimi on siis Sanillan Made In Heaven.

Kiva kun tämä kesä on tuonut mukanaan pentukuumeen... Kuvittelen jo Hertan kaveriksi toisen pienen havannapörrön, jonka kanssa voisi sitten mennä näyttelyihinkin ja ehkä agilityä ja... Mutta ei nyt ainakaan ihan hetkeen! :P

Ainiin, momilian, pystyisitkö laittamaan kuvaa koneella trimmatusta koirastasi, kiinnostaisi kun itsekin mietin jospa vetäisi turkin koneella lyhyeksi samantien..
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.06.2010 klo 23:02)

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 25.06.2010 klo 02:11  
+
0
Tuossa kun pikaisesti katsoin koiranetistä, niin meidän Tilda on näköjään kaukaisempaa sukua Ninjalle ja Hertalle. Tildan äiti on näköjään molempien isomummo. Tilda ei kuitenkaan ole Sanillan-kasvatti.

Tildakin on nykyään lyhyessä turkissa. Toukokuun lopullla käytiin trimmaajalla. Näyttelyissä emme mekään käy, koska Tildalla on yläpurenta.
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

momilian

momilian
Viestimäärä: 16

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 28.06.2010 klo 01:02  
+
0
Mitita, oon aika lapanen näitten kuvien laittamisen kanssa, joten pistän suoran linkin pariin kuvaan.
Tältä Hippi näyttää nyt, kesätukassaan:
http://i961.photobucket.com/albums/ae94/momilian/Hippi/IMG_0375.jpg

..ja kasvokuva:
http://i961.photobucket.com/albums/ae94/momilian/Hippi/IMG_0376.jpg

Omat parturointitaitoni eivät tosiaankaan ole hyvät - älkää siis tutkailko liian tarkkaan, sieltä täältä hapsottaa varmasti - mutta itse tuon olen trimmaillut (ostin moser max-koneen, rexillä ei tehnyt tuon paksun turkin kanssa yhtään mitään..) ja omaan silmään on ihan kelpo :D
Tuossa mun avatar-kuvassa on sitten se vähän pidemmäksi kasvanut "normiturkki", jonka mittaisena pidän Hipin talvella. Meillä ei ole pitkässä turkissa oltu enää moneen vuoteen :)
Havannankoira Hippi s. 2.6.2006

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 06:00)