Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:08

Havannankoirat

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 13

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 18.12.2012 klo 21:18  
+
0
^ Ei ole ongelmaa. Kaikki koirat eivät välttämättä pidä turkinhoitotoimenpiteestä (meillä Nella ei tykkää, mutta on silti kiltisti), mutta turkkirodun ollessa kyseessä on sen hoito myös velvollisuus. Oletko koskaan opettanut koiraa toimenpiteisiin? Koira on pennusta saakka opetettava siihen että turkkia hoidetaan, samalla lailla kuin se opetetaan myös kynsien leikkaukseen ym normaaleihin hoitotoimenpiteisiin.
Voit kokeilla opettaa koiraa palkitsemalla sen aina kun se on nätisti. Toki jos tuntuu ettei millään meinaa sujua, on parempi pitää turkki lyhyenä kuin kiusata koiraa.
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 19.12.2012 klo 21:32  
+
0
^^Niikuin edellä mainitsin, niin hanttiin laitetaan kiitettävästi harjatessa, mutta ei suoranaista ongelmaa kuitenkaan. Tai olen ainakin vielä selvinnyt voittajana 'kaksintaisteluista'. Periksi ei vaan saa antaa, vaan rauhallisesti ja päättäväisesti hoidan homman vaikka aikaa kuluukin. Toisaalta minusta ei ole synti leikata turkkia lyhyeksi, jos molempien mielenterveys siitä hyötyy, eikä ole näyttelyt kiikarissa.:hymy:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 20.12.2012 klo 10:40  
+
0
Mitä vaatteita käytätte pakkasella, vai käytättekö ollenkaan?
Mietin, että onko olemassa sellaista vaatetta joka ei takkuunnuta tai sähköistä turkkia liikaa?
Bolognesenarttu 7/2012

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 20.12.2012 klo 12:12  
+
0
^ Eipä semmoisia nuttuja taida olla, jotka ei jollain tapaa takuttaisi tai sähköistäisi turkkia.. Fleese on materiaalina ihan ehdoton nou-nou, se sähköistää ja takuttaa. Joku liukas kangas ei niinkään ehkä takuta, mutta sähköistää kyllä.
Nellalla on siis tämmöinen kevyttoppatakki, jota aika harvoin käytetään. Siinä on liukas sisäpinta ja se ei hirveästi takuta. Sähköistää turkin kylläkin.
Minttu taas on lyhyessä turkissa ja sille on varsin mainio mm. Pomppa (jossa on teddy-vuori ja sen takia ei sovi Nellalle) ja fleesehaalari.
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 21.12.2012 klo 11:04  
+
0
^^Olen ainakin toistaiseksi jättänyt takit ostamatta ja vien Hanin sisälle, jos palelee. Näillä keleillä pelkkä koiran silittäminen sähköistää jo niin, että kipinät lyö ainakin mun sormenpäistä.:hymy: Ja noita takkuja en toivo tosiaan yhtään enempää.:roll:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 22.12.2012 klo 21:42  
+
0
Mukavaa joulunaikaa kaikille havaihmisille! :hymy:
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 02.01.2013 klo 19:16  
+
0
Uusi vuosi ja uudet kujeet! Menikö kaikilla uusivuosi paukutuksineen ihan hyvin? Minä ainakin olin positiivisesti yllättynyt meidän pikkuisesta. Ulkoilukin sujui ilman ongelmia paukkeesta huolimatta. Hani oli meidän koirista rohkein ja viiletti pitkin pihaa kuin ei mitään erikoista olisi ilmassa. Toiset pysytteli mun jalan vieressä. Pahimman paukkeen aikana oltiin tietenkin sisällä ja kuka siellä sateessa olis viihtynytkään. Ite en viittiny edes ikkunasta tiirailla raketteja, kun minusta se on niin hullua rahan tuhlausta ettei mikään...
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 03.01.2013 klo 22:14  
+
0
Meillä ei ollut uutena vuotena mitään ongelmia! Nella nyt ei yleensäkään ole raketeista/ukkosesta ym paukkeesta välittänyt, ja klo 23 kun käytiin pihalla, malttoi jopa pissata. Minttukin oli todella rauhallinen, ei läähättänyt tai tärissyt. Pihalla käydessä ei malttanut tarpeita tehdä, sen verran jännitti. Ihan hyvin kuitenkin koiralta, joka ukkosten aikaan läähättää, tärisee ja ravaa ympäri kämppää turvaa hakien :peukku:

Minttu otti iisisti:




Nella kävi eilen pesulla:




Tuo turkki on niiin <3 uuden shampoon ja hoitiksen jäljiltä!
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 04.01.2013 klo 11:46  
+
0
^Minkä nimisiä uudet aineet on joita käytit? Olen niin lopen kyllästynyt noitten käyttämieni aineitten tuoksuun vaikka muuten ovat ihan hyviä. Jotain raikkaampaa olis hakusessa, kun toi hoitsikka ainakin on niii-in ällö makeen hajusta :eek:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 04.01.2013 klo 11:57  
+
0
^ Mulla on nyt käytössä Wild Animalin All Out Gold- shampoo ja WA:n Silk-n-Silk- hoitis. Ne on kivan tuoksuisia, aika laimeita. :hymy:

Muoks. Mitkä aineet haisee ällölle? :nauru:
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.01.2013 klo 11:58)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 05.01.2013 klo 15:38  
+
0
No justiinsa, mulla toi hoitoaine on Kelcon ultra silk eli jus sama aine! :nauru: Nimi vaan vaihtui jossain vaiheessa, kuulemma. Sain hoitoainetta kasvattajalta, kun pentu haettiin ja kahta sorttia shampootakin, joitten nimiä en nyt muista. Toinen oli Biogroomin ja toinen Espreen. No, hoitsikka on kyllä ehdottomasti ihan hyvää, mutta mun nokkani alkaa olla sen tuoksuun tympiintynyt. Se on niin hurjan riittoisaa kaiken lisäksi, ettei ihan heti lopukaan. Lisäksi noi shampoot on aika voimakkaan tuoksuisia, että saattaa olla tuoksujen sekoitus syynä. Noin kun tuoksuttelee pullon suusta yksitellen jokaista, tuoksuu kyllä erilaselta kuin Hani pesun jälkeen.:mietiskel: Pitää kait koittaa erilaista shampoota, jos se vaikuttais asiaan.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 05.01.2013 klo 16:33  
+
0
Haha eikä! :nauru:
Mun mielestä ne on niin ihanan mietoja verrattuna esimerkiksi Isle of Dogsin aineisiin (jotka on muuten myös hyviä!). Ei siinä ei Islet pahalta haise, mutta aika voimakkaalta, semmoiselta "kukkaiselta".. Mutta kaikkeen tympiintyy aikanaan :nauru:
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

Tippana

Tippana
Viestimäärä: 2

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 10.01.2013 klo 15:08  
+
0

havannu kirjoitti:

^ Ei ole ongelmaa. Kaikki koirat eivät välttämättä pidä turkinhoitotoimenpiteestä (meillä Nella ei tykkää, mutta on silti kiltisti), mutta turkkirodun ollessa kyseessä on sen hoito myös velvollisuus. Oletko koskaan opettanut koiraa toimenpiteisiin? Koira on pennusta saakka opetettava siihen että turkkia hoidetaan, samalla lailla kuin se opetetaan myös kynsien leikkaukseen ym normaaleihin hoitotoimenpiteisiin.
Voit kokeilla opettaa koiraa palkitsemalla sen aina kun se on nätisti. Toki jos tuntuu ettei millään meinaa sujua, on parempi pitää turkki lyhyenä kuin kiusata koiraa.






Nyt poju antaa harjata paremmin kun olen palkinnut sitä aina namupaloilla. Mutta mahasta se ei anna vielä harjata, kai tipsu pelkää että kosken sen sukukalleuksiin.

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 10.01.2013 klo 20:24  
+
0
^ :peukku: Jatka vain samaan malliin.
Se masun harjaus taitaa olla yhdelle jos toisellekin koiralle se "herkkä" paikka. Mä teen Nepin kanssa sen niin, että otan sen selälleen tuohon jalkojen päälle, rauhotan sen siihen (eli ollaan siinä tekemättä mitään niin kauan kun koira rimpuilee) ja sitten kun rauhoittuu, annetaan palkka ja kehu. Sitten voidaan alkaa harjaamaan. Jos rimpuilee, taas sama juttu eli odotetaan kunnes rauhoittuu ja taas jatketaan.

Muoks. kirjotusvirhe
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.01.2013 klo 20:25)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 14.01.2013 klo 17:52  
+
0
Harjoteltiin tänään taas tota harjausta ja takkujen selvitystä. Molemmat oltiin ihan loppu, kun lopetin. Eli vielä jäi selvitettävää takajalkojen väliin, mutta ajattelin säästää toiseen kertaan, kun kaveri läähätti kieli poskella ja välillä nuoli kättä ja naamaa, että 'pliis lopeta'. Reppana.
Oikeesti en tajua miten kamalia huopatakkuja oli tullu kinttuihin ja kainaloihin. Lisäks toisella puolella kuonoa oli hirvee klöntti.:eek: Kolme shelttiä puunaa puolta lyhyemmäsä ajassa, kun ton karvamöömön.:nauru:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 14.01.2013 klo 19:57  
+
0
^Kainaloista voi hyvin ajaa karvat kokonaan pois, eikä se näy päällepäin :hymy: Samoin nivusista.
Voi mulle melkein tulee ikävä koirien takkuaikoja! NOT :nauru:
Onneks seuraava karvanaama on "hiukka" lyhytkarvaisempi :paapatus:
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 14.01.2013 klo 20:10  
+
0
Olen miettiny samaa, mutta sijoituskoira kun kyseessä, en ole tohtinut. Pitäis neitokainen saada sellaseen kuntoon, että kasvattaja kehtaa viedä näytelmiin helmikuussa =)

muoks piti kysyä minkä sortin karvavauvasta on kyse?
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.01.2013 klo 20:11)

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 14.01.2013 klo 20:25  
+
0
^ Aivan.. Ehkä sitten ei kannata :nauru: Meillä aina Nellan kasvattaja ajaa Nepiltä myös kainalot jos laittaa tuon näyttelykuntoon :hymy:

Ja cirneco dell'etna ois suunnitelmissa :nauru: (ei tosin vielä ihan lähiaikoina mutta tässä lähivuosina)

muoks ajatuskatkos
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.01.2013 klo 20:39)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 15.01.2013 klo 08:58  
+
0
Pitää kysästä oisko ihan ok:)
Toi cirne... on ihan uus tuttavuus. Pitää etsiä kuva jostain. Nimen olen kyllä kuullu ennenkin. Olin kerran yhellä kurssilla, jonka vetäjä kasvatti noita ja vesikoiria.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 15.01.2013 klo 12:52  
+
0
^ Cirneco on alkukantainen pystykorva, jota on käytetty (ja käytetään edelleen) Sisiliassa kaniinin metsästykseen :hymy: Vinttikoiriksi ne suomessa luetaan, vaikka FCI ryhmässä 5 ovatkin. Ihan vekkuleita kavereita!
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 14:00)