Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 21:27

Papillonit ja phalènet

Siirry sivulle: 1 2

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

PAPILLONIT JA PHALèNET - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 21:27  
+
0
Perhosihmiset, kokoontukaamme! :)

Miten on kesä pyörähtänyt käyntiin? Onko ollut helteistä ja punkeista vaivaa? Mitä harrastusrintamille kuuluu näin kesällä?

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 22:02  
+
0
Hugossa ollut kaksi punkkia, joista toisen sain napattua pois ennen kuin oli kerenny imuutuksille. Pannalla mennään... oon kyllä ottanu öiseks aina pois, on vähän sen olonen että rupee kutisuttamaan. Ja pannan jälkeen ei oo ollu yhtään punkkia! *kopkop*
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Maanantaina, 28.06.2010 klo 19:51  
+
0
Me bongattiin Hennasta ensimmäinen punkki vasta muutama päivä sitten. Aika hyvin, kun koira on kohta kuusi vuotias ja ensimmäinen punkki iski vasta nyt!

Meillä järsittiin tänään keppiä ja muutenkin hengailtiin paljon pihalla, kun on ollu niin ihanat ilmat.

Agilitya ollaan kans treenailtu ahkerasti ja reilun viikon päästä onkin sitten ensimmäiset möllit. :)

Anzku

Anzku
Viestimäärä: 58

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 20.07.2010 klo 12:49  
+
0
Papillonit/Phalénet sopivat kaiken lukemani perusteella nuorelle harrastuskoiraksi. Samaa mieltä ? :hymy:
beagleuros "Topi" 5/09

maatiaiskissat Eetu 6/02 ja Minja 8/10

<3

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Sunnuntaina, 15.08.2010 klo 10:34  
+
0
^ Itse olin 12-vuotias kun ensimmäinen perhonen meille tuli ja hyvin sopi ensimmäiseksi harrastuskoiraksi :) Agilitya treenattiin (tai treenataan vieläkin) ja tokotreeneissäkin käytiin.

Elliu

Elliu
Viestimäärä: 4

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Sunnuntaina, 15.08.2010 klo 22:05  
+
0
Mä olin kans 12 v kun ekan kerran rupesin yht perhoskoiraa taluttelee, siitä asti ollu niiden kans tekemisis.. mun mielestä ne kyl sopii nuorellekin, kunhan osaa pitää _myös_ kuria .. ne pääsee helposti niskanpäälle jos ei pennusta asti kouluta.. (nimim. tuttavalla kokemusta) ;)

llauraay

llauraay
Viestimäärä: 2

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 23:21  
+
0
Täältäkin löytyy 2 perhosta : )
Vanhemman kanssa kisataan ahkerasti agissa ja treenaillaan koiratanssia,nuorempi opettelee vasta perustottista kotona mutta kuhan tosta kasvaa niin agilityyn senkin aion viedä :)
Sanni, phalene s.1.5.2008
Santtu, papillon s.5.6.2010

hennie`

hennie`
Viestimäärä: 83

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 31.08.2010 klo 12:10  
+
0
Meille on tulossa eka papillon nytten tässä ens perjantaina :) käydään hakemassa pikkunen urospentu meille kotiin <3 :) on se vaan niin sulonen.
Jännittää hiukan, että minkälaisii haasteita meille tuleekin tässä matkan varrella :D
Lk. collie "Lilli" synt. 23.11.2000 <3
Papillon "Pepe" synt. 11.07.2010 <3
Lk. Kääpiömäyräkoira "Bella" synt. 12.08.2011 <3

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Maanantaina, 27.09.2010 klo 10:56  
+
0
"HUOM!! varastettu kolme mustavalkoista perhoskoiran pentua (2u 1n).Nyt 3kk:n ikäisiä. Varastetut pennut on myynyt xxx niminen henkilö (saattaa esiintyä myös muilla nimillä).Asustaa itse Jyväskylän seudulla. Poliisikuulusteluissa kertoo myyneensä Helsingin lähistölle. Pennut ovat sirutettuja ja rekisteröityjä.(rek.papereita ei ole luovutettu) Jos havaintoja ota ystävällisesti yhteyttä Vaasan poliisiin tai kasvattaja Anja Marttilaan p.0453156598

Kaikki tieto pentujen olinpaikasta on ensiarvoisen tärkeää."

Perhoskoirat.fi:stä.

Niin kauan, kun tästä tapauksesta ei ole julkista tuomiota, ei nimiä saa palstalla mainita. Joten sensuroin nimen. Melina
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.09.2010 klo 11:13)

Shuf

Shuf
Viestimäärä: 13

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 16:22  
+
0
Meiltä löytyy papillon. Aivan ihana neitonen kyllä (:

Viime kesänä otettiin pari punkkia kiinni tosta itse teosta ! Punkkipihdit on tosi kätevät. Ens kesänä olis tarkotus hankkia kyllä tolle semmonen punkkipanta niin ei tarvi koko ajan olla nyppimäs ja pelkäämäs et jotain tapahtuu ku ne punkithan on aika veijareita ja typerykset levittää sairauksia ! :D

piQo

piQo
Viestimäärä: 17

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Lauantaina, 04.12.2010 klo 14:00  
+
0
meillä oli ennen kolme phalenea...:)) aivan ihana rotu!!!:D

Haaveilija

Haaveilija
Viestimäärä: 225

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 13:46  
+
0
Hei mulla on 8vuotias perhoskoira joka on ky tosi ihana vaikka mun mieleen on kyllä enemmä vähä isommot koirat mutta ihana pakkaus on!!:)< 3 Sen verran pienenä oon saanu etten muista sen pentu ajoista paljoon joka harmittaa aikas paljon...:( Mutta tosi tärkee on mulle! <3 me ei harrasteta oikee mitää muuta ku kotona tokoilua.:)Kysyn teiltä nyt huviks ku en oo sata varma et onko 8 vuotias koira liian vanha tulemaan äidiks?:)
Maatiaskissa Luna -10
Maatiaskissa Viiri -06

Muistoissa
Perhoskoira "Bella" s.2002 k.2012
Monirotuinen Tuisku -11


Älä unohda haaveita - kun lakkaat pyydystämästä niitä, ne tulevat luoksesi.

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 08.03.2011 klo 13:11  
+
0
^ Toivottavasti ei tule liian myöhässä tämä vastaus, mutta kyllä 8-vuotias on liian vanha äidiksi. Etenkin jos ei ole aikaisemmin saanut pentuja.
Ylläpitäjä

Haaveilija

Haaveilija
Viestimäärä: 225

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Torstaina, 10.03.2011 klo 21:36  
+
0

Melina kirjoitti:

^ Toivottavasti ei tule liian myöhässä tämä vastaus, mutta kyllä 8-vuotias on liian vanha äidiksi. Etenkin jos ei ole aikaisemmin saanut pentuja.



Joo olin meilken varma että vastaus on kyllä, mutta varmistin.=) ja se ei ole liian myöhäistä!:)Mä vaan kysyin ku yks mun tuttu sano et teettäkää sille pennut!ja sit ajattelin et mun mielest bella on kyl liian vanha mut silti varmistin täällä!:peukku:
Maatiaskissa Luna -10
Maatiaskissa Viiri -06

Muistoissa
Perhoskoira "Bella" s.2002 k.2012
Monirotuinen Tuisku -11


Älä unohda haaveita - kun lakkaat pyydystämästä niitä, ne tulevat luoksesi.

Evelyn

Evelyn
Viestimäärä: 2

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Perjantaina, 27.04.2012 klo 16:31  
+
0
Minkälaisia perhoskoirat on lemmikkeinä? Miten niiden turkkia hoidetaan, ja kuinka paljon niiden kanssa lenkkeillään? Olisi kiva saada tietää näistä hauveleista, kun toivoisin uutta koiraa, ja perhoskoirat vaikuttaa aika mukaville :')

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Torstaina, 31.05.2012 klo 23:27  
+
0
Perhoset on pieniä ja kevyitä mutta silti atleettisia koiria, enemmän vinttikoiran kuin tiibetinspanielin (tai chihuahuan) tyyppisiä. Jaksavat siis normaalikunnossa hyvin, esim. Hugon kanssa toistaiseksi pisin lenkki on ollut ~16km "päivävaellus". Kiireisinä päivinä se kuitenkin pärjää ihan hyvin pelkillä pissatuksilla, mutta pelkästään niiden varaan ei saa minkään koiran ulkoilua jättää. Ne ovat ketteriä ja nopealiikkeisiä, sopivat hyvin siis mm. agilityyn :wink:

Turkin laatu vaihtelee jonkun verran, mutta hyvä perhoskoiran karva on kovaa ja melkein hiusmaista - se ei takkuunnu helposti (korvantauskarvat helpoiten), kuivuu nopeasti eikä likastu samalla lailla kuin esim. villakoiran tai bichonien turkit. Aika paljon näkee kuitenkin myös villavampaa turkkia, mikä ei siis ole se, millainen perhosen turkin kuuluisi olla.

Mun mielestä ainakin meidän Hugon turkki on TOSI helppo, harjaan sen kokonaan ehkä kerran kuukaudessa ja korvakarvat tarpeen mukaan kerran, pari viikossa. Rapatassut ja pissamassu huuhtastaan vedellä lavuaarissa aina tarpeen mukaan lenkin jälkeen, kokonaan shampoolla olen pessyt sen viimeksi melkein 1½ vuotta sitten, ja nyt vasta alkais olemaan uuden pesun aika! Toki näyttelykoiran turkki pestään useammin, mutta normaalille kotikoiralle riittää mielestäni suurimpien rapojen huuhtelu ja säännöllinen harjaus.

Luonteeltaan perhoset tuppaavat olemaan vähän täpäkämpiä, tempperamenttisia ja nopeita. Sopivat myös lapsiperheeseen aikuisen valvovan silmän alla, mutta ainakin suurin osa mun tuntemista ei ole mitään "solmuun vedettäviä". Ne ovat myös muutamien lähteiden mukaan keskivertoa viisaampia koiria, ja pystyn kyllä allekirjoittamaan tämän... :nauru: Kummatkin meidän perhosista on olleet helppoja kouluttaa, toinen nyt on vielä työn alla ollessaan vasta 17-viikkoinen.

Mitään sylikoirapikkufifejä ne siis EIVÄT ole, vaan omaa tahtoa ja paljon vauhtia omaavia koiria. Parhaimmillaan loistavia harrastus- ja seurakoiria (esim. Ruotsin ensimmäinen tokovalio ikinä oli papillon-narttu!), pahimmillaan näykkiviä remmirähjiä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

tähtönen

tähtönen
Viestimäärä: 3

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Perjantaina, 21.12.2012 klo 13:24  
+
0
Hei! Haluaisin kysy teidän mielipidettä siitä että sopivatko perhoskoirat kerrostaloon? Viime kesällä kävimme Suomessa ja kävimme vierailemassa kahden kasvattajan luona, ja molemmat kasvattajat sanoivat että perhoskoirat sopivat kerrostaloon. Haluaisin silti kuulla muiden omistajien mielipiteitä. Asumme ulkomailla, kerrostalossa ja mietin että miten saamme pennun opetettua sisäsiistiksi, kun täällä maassa on vain käytössä hissit ja niitä joutuu välillä odottelemaan. Asume siis 7. kerroksessa. Jos joskus hankimme perhosen, niin olemme miettineet käyttää sanomalehtiä apuna, mutta kun jotkut sanovat että on parempi opettaa pentu heti ulos. Mitä mieltä te olette? Ovatko pissa-alustat parempia kuin sanomalehdet sisäsiisteyden opetuksessa? Ja vielä kysymys pentuaitauksesta. Onko pentuaitaus hyvä esim. yksinoloharjoituksiin jos pentuaitaus on tarpeeksi suuri? Kiitos kaikille vastauksista! :)

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Lauantaina, 29.12.2012 klo 13:20  
+
0
^ Kyllä sopii perhoskoira mainiosti kerrostaloasuntoon. Sisäsiisteysasiat ovat samanlaisia kaikille roduille ja niistä löytyy paljon juttua niin koulutus- kuin pentu tulee taloonkin palstoilta. Kannattaa lukea sieltä :) molemmilta palstoilta löytyy myös juttua noista yksinoloharjoituksista.
Ylläpitäjä

tähtönen

tähtönen
Viestimäärä: 3

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Lauantaina, 05.01.2013 klo 12:51  
+
0
Kiitos vastauksesta Melina! Pitää käydä lukemassa noi palstat, vaikka olenkin lukenut tuollaisia palstoja/keskusteluja paljon. :) Tulee yleensä aika erilaisia mielipiteitä siitä, että miten koiranpentua koulutetaan tai opetetaan.

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Lauantaina, 12.01.2013 klo 14:29  
+
0
^ Mielipiteitä, näkemyksiä ja erilaisia koulukuntia riittää juu koiramaailmassa. Ja sitten kannattaa muistaa, että eri menetelmät eivät sovi aina kaikille, koska koiratkin ovat niin erilaisia. Osa ominaisuuksista tulee rodun kautta ja osa sitten taas koiran persoonan kautta. Perhoskoirat eivät yleensä ole sieltä vaikeimmasta päästä mitä tulee koulutettavuuteen, mutta kunnon peruskoulutus on toki perhosellekin tarpeen. Kannattaa lueskella niitä eri koulukuntien näkemyksiä ja poimia sieltä niitä menetelmiä, jotka kuullostavat juuri teille parhaiten sopivilta.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 06:00)