Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 21:27

Papillonit ja phalènet

Siirry sivulle: 1 2

tähtönen

tähtönen
Viestimäärä: 3

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 15.01.2013 klo 13:31  
+
0
Kiitos vastauksistasi Melina! :) Nyt vaan lukemaan eri palstoja ja poimimaan uusia tietoja pennun opetuksesta/koulutuksesta.(:

MissRusina

MissRusina
Viestimäärä: 3

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Perjantaina, 04.10.2013 klo 11:34  
+
0
Heiii! Oon tosi kiinnostunut papilloineista, ja kun on toisen koiran aika papillon olis tosi hyvä vaihtoehto. Pari asiaa kuitenkin mietityttää; paljonko papillonista lähtee karvaa noin yleisesti?
Jos turkkia on paljon, saako/pystyykö sitä jotenkin ohentamaan? Perhosihmiset vastatkaa:)

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Perjantaina, 04.10.2013 klo 22:52  
+
0
Hei.
Papillonista lähtee jonkin verran karvaa, sen verran että mustissa housuissa näkyy valkoisia karvoja jonkin verran. Mutta ei niitä kämpästä kovin paljoa löydy.
Kun mulla oli paplareita niin lyhennettiin karvoja tassuista ja takapuolesta ihan lasten askartelusaksilla. Mä olen onnistunut saamaan aika helppoturkkisia perhosia tai mun vertailukohde on cockeri. Siihen verrattuna perhosta ei tarvitse kuin karstata kun alkaa muutama takku löytyä eli 1-2 viikon välein.

LLiivatti

LLiivatti
Viestimäärä: 13

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 01.07.2014 klo 19:18  
+
0
Itelle tulossa naaraspuolinen papillonin pentu 11.8.2014 :) Kovasti odotan jo pikkuisen tuloa kotiin! Alunperin piti tulla vasta vuoden 2015 alkupuolella, mutta sattumoisin löysin erään kennellin jossa on nyt luovutusikäisiäpentuja :) vähän kanssa jännittää millaisia haasteitaa tulee kohdattavaksi, mutta kaikesta selvitään, eiköst vain!

Itseäni kiinnostaisi aloittaa agility, toko tai näyttelyt, ja haluaisinkin kysyä että onkos täällä paljon kyseisten lajien harrastajia ja onko menestys ollut minkälaista?
Itsehän en pelkästään menestymisen vuoksi kumpaakaan tekisi, vaan lähinnä hauskanpidon ja harrastuksen nimissä :) kysynpähän kumminkin!

Timontytär

Timontytär
Viestimäärä: 4

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Perjantaina, 18.07.2014 klo 20:56  
+
0
Terve!

Me etsittäisiin ensimmäistä koiraa, ja useitten kuukausien koirasivustojen selailun jälkeen tultiin siihen tulokseen, että papillon taitais sopii meille parhaiten.

Osaisko joku sanoo, onko semmosia kasvattajia joita meijän kannattaa kiertää kaukaa? Tai löytyiskö kasvattajasuositteluja? Länsirannikon puolella etsittäis hyvää kasvattajaa Vaasan eteläpuolelta, tai muuten Jyväskylästä etelään (parinkymmenen kilsan heitto pohjoseen päin ei välttämättä haittaa). Me asutaan Satakunnassa omakotitalossa ja etsitään ihan perustervettä kotikoiraa – paperillista sellasta.

Plussaa olis, jos kasvattajan pennut pääsis näkemään tai tapaamaan kissoja ja lapsia: meillä kun on jo ennestään kolme kotikissaa ja velipoika saa varmasti parin vuoden sisällä jälkikasvua.

Mulle vois laittaa vaikka yksityisviestiä.

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Lauantaina, 19.07.2014 klo 00:51  
+
0
^ En nyt laita privaa kun en ole ihan varma onko 10v sitten aktiivisena olleet tehtaat yhä aktiivisina. Mutta suosittelen kovasti tutustumaan Koiranettiin ( tästä linkistä pääset suoraan Papilloneihin ). Tuolla kannattaa kiinnittää huomiota ennen kaikkea kasvattajan pentueiden määrään, pentueiden tiheyteen ja siihen, miten monta jälkeläistä uroksella on. Jos kasvattajalla on pentueita yli 10 vuodessa ja/tai jos uroksella on jälkeläisiä yli 50, se on jo todella paljon.
Ylläpitäjä

Timontytär

Timontytär
Viestimäärä: 4

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Lauantaina, 19.07.2014 klo 09:53  
+
0

Melina kirjoitti:

^ En nyt laita privaa kun en ole ihan varma onko 10v sitten aktiivisena olleet tehtaat yhä aktiivisina. Mutta suosittelen kovasti tutustumaan Koiranettiin ( tästä linkistä pääset suoraan Papilloneihin ). Tuolla kannattaa kiinnittää huomiota ennen kaikkea kasvattajan pentueiden määrään, pentueiden tiheyteen ja siihen, miten monta jälkeläistä uroksella on. Jos kasvattajalla on pentueita yli 10 vuodessa ja/tai jos uroksella on jälkeläisiä yli 50, se on jo todella paljon.



Juu, mä olen oikeestaan jo tutkinut Koiranettiä ja laatinu karkeen listan niistä kasvattajista, joilla on alle 5 pentuetta vuodessa, joiden koirat on Koiranetin mukaan terveitä ja jotka asuu inhimillisen ajomatkan päässä. Nyt kiinnostais vaan tietää vähän kokeneempien koiranomistajien mielipiteitä - mulla ei ole koskaan ollut koiraa ja haluun tehdä tämän ekan pennunvalinnan oikein...

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Lauantaina, 19.07.2014 klo 12:35  
+
0
Perhoskoirat on aika iso rotu Suomessa, joten hyviä kasvattajia on paljon ja siten on vähän vaikeakin antaa täsmällistä nimilistaa hyvistä ja huonoista. Etenkin kun myös - ihan joka rodussa - huippukasvattajan huipputerveistä koiristakin voi syntyä sairaita pentuja. Jos olet jo esikarsintaa tehnyt siellä Koiranetissä niin sen jälkeen homma kannattaa aloittaa sillä, että otat yhteyttä pariin itse listasi kärkipään kasvattajaan. Yhteyden ottamisesta kasvattajaan löytyy Pentupalstalta pitkä ketju -> Paras tapa lähestyä kasvattajaa ensi kertaa

Se, että otat yhteyttä useampaan kasvattajaan ja vaikka kävisit useampaakin tapaamassa ei vielä velvoita sinua yhtään mihinkään. Mutta vain kasvattajan itse henk koht tapaamalla pääset kärryille siitä, onko hän sinulle sopiva kasvattaja. Sen jälkeen loppu on kiinni siitä, pitääkö hän sinua sopivana pennunostajana ja syntyykö häneltä sinun tarpeisiin sopivaa pentua.
Ylläpitäjä

PapillonFani

PapillonFani
Viestimäärä: 2

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Torstaina, 18.09.2014 klo 09:02  
+
0
Olen kihlattuni kanssa erittäin kiinnostunut hankkimaan papillonia. Puoli vuotta on kulunut ja kiinostus on vain kasvanut. Se olisi tavallaan ensimmäinen koira kummallekki. Molemmilla on ollut aikasemmin lapsena kotona koira. Haluaisin kuulla kokemuksia että miten papillonit pärjäävät kissojen kanssa, mitä pitäisi ottaa huomioo? Meillä on kotona kaksi sisäkissaa. Pitääkö aina käydä näyttelyissä ja harrastamassa paljon?

Kaikkein upeinta olisi jos olisi kasvotusten mahdollista nähdä ja päästä näkemään teijän papillon koiraa, että saisin varmuuden että en ole ottamassa liian äkkiä hienoa rotukoiraa. Olen itse kovin innokaasti katselu netistä tietoa ja pelottaa että en olisi hyvä koiranomistaja :/ Olen ottanut lähimpään kasvattajaan yhteyttä ja koittanut hiukan häneltä kysellä. Toistaiseksi en ole saanut vastausta. On niin paljon asioita mitä ihmettelen kun katselen kasvattajien sivuja ja kun aikaa menee eteen päin tulee esiin enemmän kysymyksiä.

Kiitoksia ja anteeksi tämä tyhmä utelu

tarkka

tarkka
Viestimäärä: 6

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 11.08.2015 klo 18:37  
+
0
Hei, jos tätä kautta tavoittaisin Kuopio-Siilinjärvi-Maaninka-Nilsiä-Lapinlahti alueelta perheitä jotka omistaa perhoskoiran pennun tai nuoren koiran, itselläni pian neljä kk,tta vanha tyttö ja kaipaan leikkiseuraa hänelle samasta rodusta. Ilmoitelkaa täällä tai yksityisviestein-

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 11.08.2015 klo 22:15  
+
0
^Huomasitko että aikuistenpalstalla on oma ketju lenkkiseuraa etsiville? Tässä suora linkki "lenkki- ja leikkikavereita etsitään -ketjuun"
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Emi88

Emi88
Viestimäärä: 1

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Sunnuntaina, 27.09.2015 klo 22:58  
+
0
Tykkäsin perhosista paljon, mutta olen kuullut että voivat räksyttää. Ilmeisesti phalet on rauhallisempia kuin papillonit - onko totta, mitä osaatte kertoa?

tarkka

tarkka
Viestimäärä: 6

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Perjantaina, 30.10.2015 klo 12:45  
+
0

Emi88 kirjoitti:

Tykkäsin perhosista paljon, mutta olen kuullut että voivat räksyttää. Ilmeisesti phalet on rauhallisempia kuin papillonit - onko totta, mitä osaatte kertoa?


Hei, minulla reilu puoli vuotis nyt tämä tyttöpentu ja eka juoksumerkkejä havaittavissa. Miten usein muuten muut käytätte ulkona samanikäistä? Meillä nykysin neljä, aamuin illoin pieni tarpeet teko käynti pikaisesti ja kaksi pidempää lenkkiä.
Onko muuten perhoskoirat.fi foorumi käytössä kun eivät vastaa sähköpostiin.

tarkka

tarkka
Viestimäärä: 6

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Maanantaina, 02.11.2015 klo 08:52  
+
0

Emi88 kirjoitti:

Tykkäsin perhosista paljon, mutta olen kuullut että voivat räksyttää. Ilmeisesti phalet on rauhallisempia kuin papillonit - onko totta, mitä osaatte kertoa?


Minun tyttö on papillon, jo 6,5 kk eikä ole kuin leikkissä joskus pikkusen ja ihan sellainen ilmoitus, säikähdys vieraasta pimeällä pihalla. En ole mitään huomiota antanut ja siihen on jäänyt. Ohittaa ja lähestyy rohkeasti isojakin koiria luvan saatuaan jos vaikuttavat rauhallisilta eikä todella hauku. Ja asiasta saa haukahtaakkin mutta ei räkyttää, suihkepullo on valmiina sitä varten jos alkaa.
Uskon haukkumisen liittyvän koiran kokonaishoitoon ja huolenpitoon sekä tietenkin kasvatukseen, koulutukseen. Eli riippuu siis omistajasta ja hoitajistaan, ympäristöstä ja perheen koostakin, asioista kodissa, ilmapiiristä lähtien, koirahan on herkkä kaikelle. Itse asun yksin, vieraita käy, joskus yövieraitakin ja kaikki on kavereita. Joidenkin vieraiden kanssa on ikävä toimia kun eivät ymmärrä koiran koulutuksesta yhtään mitään eivätkä kunnioita minun periaatteita ja johdonmukaisuutta, jämäkkyyttä esim hyppimisessä ja pöydän viereen tulosta.
Mutta perhoskoita on oppivainen ja ymmärtäväinen koira.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Maanantaina, 02.11.2015 klo 13:09  
+
0
Onko kaikki papillonit/phalenet kauheita räksyttäjiä? kaikki mun näkemät papillonit räksyttää ihan hulluna kaikkea. Varsinkin muita koiria.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.11.2015 klo 13:09)

tarkka

tarkka
Viestimäärä: 6

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Tiistaina, 03.11.2015 klo 13:49  
+
0

magik kirjoitti:

Onko kaikki papillonit/phalenet kauheita räksyttäjiä? kaikki mun näkemät papillonit räksyttää ihan hulluna kaikkea. Varsinkin muita koiria.


Ei pidä paikkaansa, ei ole kaikki. Riippuu niin monesta tekijästä ja varsinkin koulutus, aika ja ympäristö. Minulla oli perhospoika 10v asti ja haukkui vaan maalla loppuaikoina kun vieraita tuli. Kasvoi kaupunsissa ja oppi jo pentuna tapaamaan kaikenlaiset koirat ja ihmiset.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Keskiviikkona, 04.11.2015 klo 11:43  
+
0
^Okei :hymy:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

tarkka

tarkka
Viestimäärä: 6

VS: PAPILLONIT JA PHALèNET - Perjantaina, 06.11.2015 klo 17:41  
+
0
Perhoskoirahan on herkkämahainen joten mitä luita voi käyttää...itselläni vain kaupan nahkaluut, kaikki täytetyt, läheskään pehmeämpi namiluu tai naudan potkaluu josta ydin poistettu, tekee ripulin välittömästi.
Kertokaa lisävinkkejä...koira tarvii vaihtelua myös niihin...luulisin.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545738
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 07:00)