Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:01

Perun- ja meksikonkarvattomat

Siirry sivulle: 1 2

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: PERUN- JA MEKSIKONKARVATTOMAT - Torstaina, 31.05.2012 klo 11:59  
+
0
^ Etkö sä saa(nu) kasvattajalta neuvoja ja muuten tutustunu rotuun ennen pennunhankintaa?

Mut: periaatteessa alaston koira on sama kuin alaston ihminen (koiran normaali ruumiinlämpö on tosin hivenen korkeampi). Mieti millä vaatteilla itse tarkenisit missäkin olosuhteissa. Ota huomioon myös aurinkorasvaus. Ja talvella rasvaisempaa ruokaa.

Minusta nakukoiran hankkija varautuu myös siihen, ettei säällä kuin säällä välttämättä ulkoilla - toki tarpeilla on käytävä.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit
(Viestiä on muokattu torstaina, 31.05.2012 klo 12:12)

perunpoika

perunpoika
Viestimäärä: 2

VS: PERUN- JA MEKSIKONKARVATTOMAT - Perjantaina, 01.06.2012 klo 01:01  
+
0
Toki tutustuin rotuun lukemalla juuri tästä rodusta ja myös muista nakuroduista. Valitettavasti en näitä karvattomia luonnossa päässyt näkemään. En mää nyt sentään ihan ummikkona rupea hankkimaan erikoisempaa rotua. Kasvattaja mulle sanoi, kun tiedustelin vaateasiaa ennen kun pennun hain, että ei todellakaan kuulemma tarvi tähän vuoden aikaan enää. Ja toki ymmärrän, että jos mullakin olisi kylmä t-paita päällä ulkona niin varmasti on koirallakin. Se vain ihmetytti, kun esimerkiksi aurinkoisena päivänä kun käytiin rannalla, jossa ihmisetkin oli hyvin niukoissa vaatteissa oli mun pennulla kylmä, vaikka oli liivi päällä. Enkä siis todellakaan tarkoittanut tuolla aikasemmalla viestillä, että en olisi valmis hankkimaan koiralleni vaatteita vaan lähinnä yritin kyselly huolissani asiaa, että jos nyt on jo kylmä niin mitä talvella voi pukea, kun ei määräänsä enempää voi laittaa jos meinaa, että koira kykenee kävelemään. Ja toki kovilla pakkasilla siellä ulkona lenkkeillään tai käydään tarpeilla sen mukaan miten se koira haluaa. Ja varmasti on eroja näissä koirienkin kylmänsietokyvyissä, kuten ihmisilläkin, siksikin olisi ollut kiva kuulla miten muilla on. Kaikkea ei vaan voi tietää valmiiksi ja sen vuoks täältä jo asioista tietäviltä koitin neuvoja kysyä, mutta lähinnä tässä nyt tuntee ittensä vaan tyhmäksi, kun tällasia kyselin. Sori.

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: PERUN- JA MEKSIKONKARVATTOMAT - Lauantaina, 02.03.2013 klo 11:09  
+
0
Löytyykös täältä aktiivisia nakujen omistajia ?

Täältä löytyy reilu 7 kk iso perulainen. Olis kiva kuulla minkä kokosia (säkä, selänpituus , paino) muiden isot on? Minkälaista kasvuvauhti on ollut ? Össi tuli minulle viikkoa vaille 5 kk iässä ja tuntuu ettei ole kasvanut tänä aikana juur nimeksikään. Onhan se miehistynyt selkeesti :)
Alusta asti se onkin ihan kiintynyt minuun, ja ekat kuukaudet se vain seurasi mua joka piakkaan.. Nyt sentään se uskaltaa tulla ja mennä ilman muakin :D Muista ihmisistä ei oikein pidä joten siinä on työnsarkaa vielä. Muuten Össi onkin ihan loisto kaveri, mutta näyttelyitä ei voida vielä harkita kun ei antaisi tuomarin koskea..

Hyvä laumakoira, tulee kaikkien koirien kans toimeen paremmin kun hyvin. Välillä on vähän kovapäinen, mutta menkööt iän piikkiin. Pitäävälillä vähä muistuttaa että kukas se täälä määräskään. Muuten onkin tosi fiksu ja oppinut iha älyttömän nopeasti vaikka koulutus alkoikin vasta viiskuisena.


  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 18:15)