Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:36

Sekarotuiset

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: SEKAROTUISET - Perjantaina, 01.03.2013 klo 22:50  
+
0
Heipä hei, Täältä löytyy tälläinen pikku sekari, harijis x perhos mix

Hää on nimeltään Hessu ja ikää on 2 vuotta :)



Ramael

Ramael
Viestimäärä: 12

VS: SEKAROTUISET - Lauantaina, 02.03.2013 klo 08:42  
+
0
Kiitos tiedosta :)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: SEKAROTUISET - Lauantaina, 02.03.2013 klo 12:18  
+
0
^^ Hauska tuulitukka siellä! :aurinko:
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Kultsutyttö

Kultsutyttö
Viestimäärä: 9

VS: SEKAROTUISET - Maanantaina, 04.03.2013 klo 19:24  
+
0
Meillä kaksi seropia, kohta kaksitoistavuotias corgimix Milla ja 5v leonber-bordercollie-collie Dina. Ja kesän alussa kultainennoutaja tulossa :) Meillä oli kolmaskin koissu Cola, joka oli Dinan pikkuveli mutta kolarissa joulukuussa se kuoli.. :(
pk.collie-bordercollie-leonberg/mix Dina 27.3.2007
corgi-risteytys Milla 12.6.2001
++Kultainennoutaja sitte kesällä.. :>

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: SEKAROTUISET - Torstaina, 07.03.2013 klo 13:16  
+
0
Voi ei tota ^Natinan Hessua! Ihan mahtava punkkari. Jos tuollainen nahkakoira ei olisi niin epäkäytännöllinen mun mielestä, niin mulla olisi varmaan joku merkki.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: SEKAROTUISET - Torstaina, 07.03.2013 klo 13:33  
+
0
Ihana tuo ^Natinan Hessu! Tuossa päässä ja katseessa on todella paljon samaa kuin mun Veetissä (papillon-chihumix) :hymy:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: SEKAROTUISET - Torstaina, 07.03.2013 klo 17:07  
+
0
Hessu kiittää kaikkia :)

BaeLiana: Ei nakut oo epäkäytännöllisiä :P Päin vastoin. Itellä on erittäin suuri kynnys karvallisen hankintaan. Talvella nyt tulee puettua ja paukku paukku pakkasilla nyt ei tuu muutenkaan ulkona käytyä (enkä käyttäs mitään karvallistaka koiraa ) pitkää lenkkiä. Eli talvikaan ei oo ongelmaks asti :D Karvoja ei lähde ja ja ja :D

Banaani : pistähän ihmeessä Veetistä kuvaa :) Hessu on kyllä hauska yksilö. Ulko näöltään lähes täydellinen harjis, mutta luonteeltaan onkin 70 % perhoskoira :D

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: SEKAROTUISET - Torstaina, 07.03.2013 klo 17:26  
+
0
^ Mä olen luullut että toi Hessu on puhdas harjis! Mun silmään Hessu näyttää kivemmalta kuin puhdas harjakoira.

Mä olen ymmärtänyt että toi sun vanhempi harjis ole Hessun isä? Miten tollanen coctail on päässyt syntymään? Vahinko?
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.03.2013 klo 17:28)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: SEKAROTUISET - Perjantaina, 08.03.2013 klo 13:04  
+
0

^Natina kirjoitti:

BaeLiana: Ei nakut oo epäkäytännöllisiä :P Päin vastoin. Itellä on erittäin suuri kynnys karvallisen hankintaan. Talvella nyt tulee puettua ja paukku paukku pakkasilla nyt ei tuu muutenkaan ulkona käytyä (enkä käyttäs mitään karvallistaka koiraa ) pitkää lenkkiä. Eli talvikaan ei oo ongelmaks asti :D Karvoja ei lähde ja ja ja :D


No mä näen jo sen pukemisen epäkäytännöllisyytenä, hevostenkin kanssa :shifty: Mulla on itselläni pystykorvasekoitus, jonka turkki on mun mieltymyksiin suht optimi. Kovillakin pakkasilla voi lähteä lenkille eikä tarvi miettiä pukemista, kunhan pysytään liikkeessä (mä olen itse mielummin se rajoittava tekijä). Sade ei kastele läpimäräksi, kun ei uiminenkaan tee sitä. Lika varisee pääosin kuivuessa pois, jos nyt edes tarttuu turkkiin. Niin sanotusti säänkestävä turkki.

Mä pyörin esimerkiksi tallilla paljon ja mun mielestä olisi kamalan hankalaa antaa koiran touhuta omiaan siellä, jos joka reissun jälkeen saisi pyöritellä päätään joko vaatteiden tai turkin kunnolle. Toki tuo karvojen kerääntyminen asuntoon ja vaatteisiin on jossain määrin ei-toivottua, mutta mielummin ne kuin ainainen peseminen tai pukeminen. Niin ja se aurinkorasvalla läträäminen, kyllä mun kärtsäävä iho riittää :nauru:

Mut kyl ne isot karvattomat koirat ovat oikeasti hienoja silti.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: SEKAROTUISET - Lauantaina, 09.03.2013 klo 22:43  
+
0

monna kirjoitti:

^ Mä olen luullut että toi Hessu on puhdas harjis! Mun silmään Hessu näyttää kivemmalta kuin puhdas harjakoira.

Mä olen ymmärtänyt että toi sun vanhempi harjis ole Hessun isä? Miten tollanen coctail on päässyt syntymään? Vahinko?



No sitten olet ymmärtänyt väärin :D Hessu on kyllä himskatin hyvä naku ensinäkin. Ja kaikin puolin muutenkin oiken passeli verraten nykypäivän "nakuihin" harjiksiin.

No mitenkähän yleensä koiria syntyy, kaks koiraa parittelee ja loput me tiedetäänkin :mietiskel:

Mun mielestä olis edesvastuutonta jos pääsisi vahinko tapahtumaan, ei se niin vaikeata ole pitää kiimasia narttuja poikien luota poissa (ja uroksia narttujen) :roll: Eli on oikein suunniteltu lapsonen :peukku: Narttu on tarkoin valittu kaveripiirin koirista jne jne :paapatus: Mä itse asiassa olen nykyään enemmän sekareitten perään kun puhdasrotusten, jo ihan sen takia mitä kasvattajien sivuja kattelee.. Ja kun tuntee molemmat vanhemmat niin tietääpähän ainakin mitä saa!

Muoksittu kirjotus virheitä parhaan mukaan :D
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.03.2013 klo 22:51)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SEKAROTUISET - Lauantaina, 09.03.2013 klo 23:10  
+
0


Laku n. 5kk 3viikkoa . Taustakuva ei tosin mikään parhain. noi housut tossa tuolilla esim =/
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: SEKAROTUISET - Lauantaina, 09.03.2013 klo 23:12  
+
0
^^ Onko Plutolle tehty sitten epäviralliset terveystutkimukset? Kun se kuitenkin pentueen ainoa, jolla ei näy virallisia terveystutkimuksia jalostustietojärjestelmässä. :mietiskel: Mä en nää mitään pahaa, jos lisäännyttää sekarotuisia tarkoituksella mutta vanhempien ei voi sanoa olevan terveitä, jos niitä ei tutkittu. Vahingon lisäksi myös on vastuutonta lisätä sekarotuisia tutkimattomista vanhemmista (oliko emä tutkittu?), etenkin kun harjakoirissa sekä perhosissa on silmä- ja polviongelmia ja sunkin koiran sisaruksilla kun ei ole kaikilla polvet nollaa ja silmät terveitä.

Sori, mutta kaikki näkyy jalostustietojärjestelmästä joten nämä on ihan julkista tietoa.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.03.2013 klo 23:16)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: SEKAROTUISET - Lauantaina, 09.03.2013 klo 23:46  
+
0
Minä todellakin tiedän että jalostustietojärjestelmä on kaikkien tiedossa. Tietenkin vanhemmat kävivät tutkimuksissa. Sen sensijaan juu, epävirallisissa. Lääkärillä ei ollut vielä viralisia valtuuksia, sillä oli vasta niitä hakemassa + että oli kaverini tuttu. Kuitenkin pystyi antamaan luotettavat vastaukset joten pennut tehtiin. Sen puoleen kun ikää alkaa ukolla olen niin uudelleenhan nuo pitäs tutkituttaa. Ja samalla sitten tuo sekarotunen piskikin. Sen verran kauan on tullut kuitenkin koirien kanssa pelattua että todella tiedän tarpeellisista testeistä ja ihmettelen kovasti että asiaa edes kysytään :D Vaikka toki, kyllähän sitä jos jonkin porukkaa koiraharrastukseen mahtuu (koirien&eläinten hamstraajat pieniin asuntoihin, tehtailijat jne!) . Minusta sekarotusten teettämisessä ei sinällään ole itään vikaa, jos koirien terveydestä ja luonteesta pääsee itse takuuseen (mikä ei rotukoirien kohdalla tunnu aina tapahtuvan luonteen kohdalla)
Oletko Monna ollut muiden täälä olevien sekarotusista yhtä kiinnostunut vai minunko vain ;) ?

Edit : Huvittaa vaan kun kiinnostus heräsi vasta tällä foorumilla :D

Edit 2 : Kiinnostaa myös mihin perustuu tuo ettei koirani sisarukset ole terveimmästä päästä :D Mitähän koiraa sä oot mahtanut käydä koiratnetissä kattelemassa :D Tolla kuitenki nuita sisaruksia on aika paljon ja yhdellä on polvet saanut 1/1 Miksi terve koira pitäisi sen takia pistää steriiliksi ? Meillä ei ole leikelty polvia kuten esim sinun koirillasi ;)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.03.2013 klo 23:57)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: SEKAROTUISET - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 00:28  
+
0

^Natina kirjoitti:

Oletko Monna ollut muiden täälä olevien sekarotusista yhtä kiinnostunut vai minunko vain ;) ?


Kyllä mua kiinnostaa aina tarkoitusella sekarotuisten lisääminen ja jaksan aina udella tarkoitusperiä sekarotuisten teettämiselle. On aina ihan mielenkiintoista kuulla niitä selityksiä, miksi juuri sen oman koiran pitää tulla emäksi/isäksi sekarotuiselle pentueelle. Kun se puhdasrotuistenkaan teettäminen ei ole läheskään aina missään määrin järkevää.

^Natina kirjoitti:

Huvittaa vaan kun kiinnostus heräsi vasta tällä foorumilla :D


Täällä mulle vasta selvisi että sun nuorempi harjis on sekarotuinen, tosta sun allekirjoituksesta. Kuvittelin sen olevan tähän asti puhdas harjis, kun kerroit sen olevan vanhemman poika ja kirjoitit aina sulla olevan kaksi harjista.

^ Natina kirjoitti:

Meillä ei ole leikelty polvia kuten esim sinun koirillasi ;)


Miten mun koirien polvileikkaukset tähän liittyy? :mietiskel: En mä anna leikattuja tai terveitä koiriani toisen rotuisille nartuille.

Mutta hieno asia on se että vanhemmat "testattu" ja tutkittu. Aina pitää epäillä koska valitettavasti harvemmin sekarotuisten pennuttajat ovat kiinnostuneita vanhempien terveydestä. Ja itsellä kun risoja koiria, niin sen takia olen entistä kiinnostuneempi siitä, tutkitaanko jalostukseen käytettävät koirat, oli pentue sitten seka- tai puhdasrotuinen.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.03.2013 klo 00:47)

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: SEKAROTUISET - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 00:37  
+
0
Olipa taas kypsä vastaus aiheelliseen ihmettelyyn. :peukku:

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: SEKAROTUISET - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 10:02  
+
0

Vanis kirjoitti:

Olipa taas kypsä vastaus aiheelliseen ihmettelyyn. :peukku:



Heh, johtui ehkä siitä että kun ei ole mitenkään salassa pitänyt tuota tuon sekarotuisuutta. Monna kuitenkin toisella foorumilla pyörinyt myös niin ehkä hieman menin hämilleni tätä kysymys ryöppyä tääälä :D Mä kuitenkin olen erittäin kiinnostunut koirieni terveydestä ja yleensä eläinteni. Eipä niitä muuten tällästä laumaa olisi enkä olisi kasvatellut lajia jos toista jo vuosia :D Ehkä se siitä nyt kun kaikki tietävätten nyt että Hessu on erittäin toivottu lapsi eikä vahinko :)

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: SEKAROTUISET - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 19:16  
+
0
^Natina, tässä yksi kuva Veetistä tältä talvelta :hymy:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SEKAROTUISET - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 19:20  
+
0
^ Söpö kuono Veetillä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.03.2013 klo 19:21)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SEKAROTUISET - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 17:35  
+
0
Laku

*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Ikka

Ikka
Viestimäärä: 2

VS: SEKAROTUISET - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 17:35  
+
0
Tapasin parivuotta sitten kesällä Itäisessä Suomessa kyläillessäni Tanskadoggi-Broholminkoira mixin. Voisinko tätä kautta löytää omistajan... tai voisiko joku vaikka laittaa sanaa eteenpäin, että täällä joku kaipailee.. Koira asustelee keskisuomessa :peukku:

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28204
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään3
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265866
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.05.2024 klo 19:00)