Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 12.06.2010 klo 19:17

Siperianhusky

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 19

Murrau

Murrau
Viestimäärä: 136

VS: SIPERIANHUSKY - Perjantaina, 24.09.2010 klo 22:10  
+
0

Zarina kirjoitti:

Millainen hihna huskylle paras? siis lenkityshihna..


Hmm.. Nahkahihna tai Tällänen ihmeellinen :D

Peppistiina

Peppistiina
Viestimäärä: 38

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 02.10.2010 klo 15:47  
+
0
Itelläni ei ole huskya, mutta porukoilla on 2 vuotias poika :)
Jalostukseen kun olis sitä tarkotus käyttää niin näyttelyihin olis tarkotus mennä, mutta käyttökokeeseen ei varmaan osallistuta. Husky nimittäin on vain kotikoirana eikä talvella vedä muuta oikeastaan kuin pulkkaa missä pikkusisarukset kyydissä tai pikkusiskoni joka koiran omistaa. Siskoni juoksee kyllä koiran kanssa joka viikko monta kertaa juoksuvyön kanssa ja lenkkejä on joka päivä. Millaisia valjaita käytätte vetämiseen? Meillä on käytössä nahkavaljaat ja hihna lenkeillä, mutta miten vetäminen menisi paremmin?

Ootteko kukaan käyttäny huskya koirapuistoissa ja miten muutenkin tulee toimeen toisten/vieraiden koirien kanssa? Ihmisiä ja lapsia täällä ainakin rakastetaan

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 02.10.2010 klo 16:59  
+
0
peppistiina Hei itse saan huskyni vasta tammikuussa mutta olen toisten koirieni kanssa käynyt paljon koirapuistossa jossa käy kaksi huskya toinen uros, toinen narttu ja ne tulevat jokaisen kanssa siellä juttuun! jopa omieni 2kg painavien pomeranian tyttöjeni kanssa osaavat olla todella asiallisesti =)
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SIPERIANHUSKY - Maanantaina, 04.10.2010 klo 18:23  
+
0
Heippa:heiluti:
Olen kiinostunut kuulemaan tästä husky rodusta. Minulla ei ole itselläni huskyja, mutta se on yksi suosikki roduistani. Näin sellaisen kerran kaupungilla ja silloin rupesin rodusta kiinostumaan. En tietenkään ottaisi koiraa pelkä ulkonäön perusteella:hymy:

Tässä olisi pari kysymystä:
Millainen husky olisi seurakoirana joka saisi tarpeeksi liikuntaa yms.?
Onko huskysta vahtikoiraksi ja onko sillä halua puolustaa?
Paljonko ne mahtavat syödä?

Kun puhuitte siitä koirahiihdosta niin minkälaiset rodut siihen sopivat?

Tässä taitaa olla nyt aluksi tarpeeksi kysyttävää:hymy:

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 05.10.2010 klo 18:36  
+
0
Heippa:heiluti:
Olen kiinostunut kuulemaan tästä husky rodusta. Minulla ei ole itselläni huskyja, mutta se on yksi suosikki roduistani. Näin sellaisen kerran kaupungilla ja silloin rupesin rodusta kiinostumaan. En tietenkään ottaisi koiraa pelkä ulkonäön perusteella:hymy:

Tässä olisi pari kysymystä:
Millainen husky olisi seurakoirana joka saisi tarpeeksi liikuntaa yms.?
Onko huskysta vahtikoiraksi ja onko sillä halua puolustaa?
Paljonko ne mahtavat syödä?

Kun puhuitte siitä koirahiihdosta niin minkälaiset rodut siihen sopivat?

Tässä taitaa olla nyt aluksi tarpeeksi kysyttävää:hymy:

Hei emppu.:heiluti:
Huskyt todella ovat kauniita koiria ja ulkonäön perusteella menevät joskus myös vähän vääränlaiseen perheeseen.

Husky on Ystävällinen ja lempeä, mutta myös valpas ja seurallinen. Rodulla ei ole vahtikoiran omistushalua, se ei ole liian epäluuloinen vieraita kohtaan eikä tappelunhaluinen. Täysikasvuinen koira voi olla jossain määrin pidättyväinen ja omanarvontuntoinen. Sen älykkyys, käsiteltävyys ja innokkuus tekevät siitä miellyttävän seuralaisen ja työskentelyhaluisen käyttökoiran. (kopioitu suomalainen siperianhusky seuran sivuilta)

syömiseen en osaa kommentoida koska vasta ensimmäinen huskyni on tulossa mutta liikuntaa ja virikkeitä tarvitsevat paljon! paikat voivat alkaa tuhoutua huushollisssa jos husky turhautuu, joten pidetään seurakoirat seurakoirina ja työkoirat työkoirina/harrastuskoirina. kai tästä jotain selkoa tuli... :nauru:
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 05.10.2010 klo 19:26  
+
0
Kiitos vastauksista Zarina!
Voisin olla tulevaisuudessa kovasti kiinnostunut rodusta:hymy:

Kiva kun saat (eli siis Zarina saa) huskyn pennun!

Onko husky sama asia kuin siperian husky vai onko niillä jotakin eroa?

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 11:47  
+
0

Peppistiina kirjoitti:

Itelläni ei ole huskya, mutta porukoilla on 2 vuotias poika :)
Jalostukseen kun olis sitä tarkotus käyttää niin näyttelyihin olis tarkotus mennä, mutta käyttökokeeseen ei varmaan osallistuta. Husky nimittäin on vain kotikoirana eikä talvella vedä muuta oikeastaan kuin pulkkaa missä pikkusisarukset kyydissä tai pikkusiskoni joka koiran omistaa. Siskoni juoksee kyllä koiran kanssa joka viikko monta kertaa juoksuvyön kanssa ja lenkkejä on joka päivä. Millaisia valjaita käytätte vetämiseen? Meillä on käytössä nahkavaljaat ja hihna lenkeillä, mutta miten vetäminen menisi paremmin?


Siperianhusky on rekikoira, työkoira. Itse en voi käsittää ihmisiä, jotka teettävät huskeillaan pentuja "kun se on niin söpö". Mielestäni huskyn jalostuksessa tärkeimpänä ominaisuutena pitäisi olla veto-ominaisuudet ja soveltuvuus työhön.

Vetoharrastukseen parhaat valjaat ovat huskyvaljaat. Näitä saa tilattua esimerkiksi Siperianhuskyseuralta. Kunnon valjaat ovat tärkein väline vetoharrastuksessa - ilman niitä koiran on käytännössä mahdotonta tehdä kunnolla töitä.


Joku kyseli huskysta seurakoirana. Huskeja on erilaisia, eri linjaisia ja erilailla "elämään suhtautuvia" :nauru: Kuten jo aiemmin sanoin, husky on rekikoira, vetäminen on sen tehtävä. Toki löytyy yksilöitä, jotka eivät vetämisestä niin innostu, mutta pääsääntöisesti husky on vetokoira. Sillä on työkoiran luonne eikä se näin ollen ole ihanteellinen seurakoira. Ja miksi pitäisikään olla, seurakoiriksi jalostettuja/seurakoiraksi sopivia rotuja kun on jo yllinkyllin?

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 11:49  
+
0

emppu97 kirjoitti:

Onko husky sama asia kuin siperian husky vai onko niillä jotakin eroa?


Tähän piti vielä kommentoida. Siperianhusky on koirarotu, josta usein puhutaan myös huskyna. Monet kuitenkin puhuvat myös risteytyskoirista tai alaskanhuskeista "huskeina". Koska tämän ketjun aihe kuitenkin on juuri siperialaiset, voinee olettaa kaikkien "huskeista" puhuvien tarkoittavan siperianhuskeja.

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 14:37  
+
0
Tarkoitin siperianhuskya, ja tuo kuvan siperialainen on tulossa minulle tammikuussa ja on tuolloin jo 7kk vanha, haluaisinkin kysyä muilta: kasvavatko ne vielä sen jälkeen vai tuleeko vain massaa lähinnä?
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 19:26  
+
0
Kiitos teille vastauksista:hymy:

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Torstaina, 07.10.2010 klo 09:45  
+
0

emppu97 kirjoitti:

Kun puhuitte siitä koirahiihdosta niin minkälaiset rodut siihen sopivat?


Tämän olinkin äsken missannut. Koirahiihtoon sopii periaatteessa koira kuin koira. Toki jo kisamielellä lähdetään liikkeelle tai halutaan ylipäänsä mennä vähän lujempaa, en itse valitsisi pienintä tai raskainta mahdollista rotua. Yleisimmin hiihdossa (kisapuolella) siis taidetaan tällä hetkellä käyttää esim. saksanseisojia.

Zarina kirjoitti:

Tarkoitin siperianhuskya, ja tuo kuvan siperialainen on tulossa minulle tammikuussa ja on tuolloin jo 7kk vanha, haluaisinkin kysyä muilta: kasvavatko ne vielä sen jälkeen vai tuleeko vain massaa lähinnä?


Tavallisimmin 7 kk siperialainen ei enää kauheasti kasva korkeutta, mutta massaa toki kyllä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.10.2010 klo 09:46)

AulMatt

AulMatt
Viestimäärä: 1

VS: SIPERIANHUSKY - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 11:58  
+
0
Mistä olette reen hommanneet? Ja mihin hintaan niitä saa? esim. sellainen björkisen reki mitä käytetään safari yrityksissä kiinnostaisi minua nyt.
Hännänheiluttaja pk collie Jeri, hiirenpyytäjä Lumikki

Murrau

Murrau
Viestimäärä: 136

VS: SIPERIANHUSKY - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 13:07  
+
0

emppu97 kirjoitti:

Heippa:heiluti:
Olen kiinostunut kuulemaan tästä husky rodusta. Minulla ei ole itselläni huskyja, mutta se on yksi suosikki roduistani. Näin sellaisen kerran kaupungilla ja silloin rupesin rodusta kiinostumaan. En tietenkään ottaisi koiraa pelkä ulkonäön perusteella:hymy:

Tässä olisi pari kysymystä:
Millainen husky olisi seurakoirana joka saisi tarpeeksi liikuntaa yms.?
Onko huskysta vahtikoiraksi ja onko sillä halua puolustaa?
Paljonko ne mahtavat syödä?

Kun puhuitte siitä koirahiihdosta niin minkälaiset rodut siihen sopivat?

Tässä taitaa olla nyt aluksi tarpeeksi kysyttävää:hymy:



Moikkas! :heiluti:
Tässä kolmas vastaus ;)
-Seurakoiraksi husky ei ole tarkoitettu. Mutta jos on esim. rivari +iso piha tai omakotitalo niin kai se seurakoiranakin pärjää jos saa tarpeeksi liikuntaa. Pelkät lenkit ovat minusta ehkä hiukkasen liian vähän, canicrossia kannattaa kokeilla, koirahiihto voisi olla kivaa... Jotain tekemistä kannattaa olla. Pelkäksi näyttelykoiraksi siperianhuskyä ei ole tarkoitettu, mutta jotkut pitävät niitä näyttelykoirina ja vetämis puuhissa :) Tai näyttelyissä ja canicrossaamassa yms.. En nyt yritä litistää sua, mutta ei musta pelkkä lenkkeily riitä, jotain muutakin pitää olla !
Niin ja yleensä huskyt tykkäävät olla ehkä toverin kanssa tarhassa mielummin kuin sisällä.

-En itse ole tavannut vahtimis haluista huskyä, mutta kai se riippuu yksilöstä tjtn.

-Tiedätkö sen "kuupan?" Sellaisen muovisen? No jokatapauksessa. Meillä suunnileen puoli kuuppaa raksuja, joskus raakaa jäistä (nyt sulatettua) lihaa, ja vettä sekaan. Siitä tulee sellaista oksettavan näköistä mömmöä :) Meidän sippe kyllä juoksee valjaissa että en tiedä kuinka paljon "kotihuskyt" syövät.

- Koirahiihtoon sopivat melkein kaikki koirarodut. Esim jotain pikkuisia rotuja ei käytetä koirahiidossa mutta :D Kuvittee chihuahua valjaissa vetämässä aikuista ....

Siinä oli jotain. SHS:stä voisi löytyä lisää.:hymy:

Murrau

Murrau
Viestimäärä: 136

VS: SIPERIANHUSKY - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 13:21  
+
0

AulMatt kirjoitti:

Mistä olette reen hommanneet? Ja mihin hintaan niitä saa? esim. sellainen björkisen reki mitä käytetään safari yrityksissä kiinnostaisi minua nyt.



Täällä jotain rekiä..
Tässä björkiksen kotisivut.

Täältä näkee suunnilleen hinnat :D. Powerline

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SIPERIANHUSKY - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 16:12  
+
0
Kiitti:hymy:!
Kyllä nyt oon saanut arvokasta tietoo:aurinko:
Kun siellä Lapissa on se husky parkki niin oon kuullu että siellä on huskeja ja susia, onkohan ne sudet ihan oikeita susia vai onkohan niissä myös esim. huskya? (toivottavasti en nyt poikennut tästä aiheesta, jos poikkesin niin toivottavasti en ainakaan hirveesti:hymy:)

Murrau

Murrau
Viestimäärä: 136

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 19.10.2010 klo 15:04  
+
0

emppu97 kirjoitti:

Kiitti:hymy:!
Kyllä nyt oon saanut arvokasta tietoo:aurinko:
Kun siellä Lapissa on se husky parkki niin oon kuullu että siellä on huskeja ja susia, onkohan ne sudet ihan oikeita susia vai onkohan niissä myös esim. huskya? (toivottavasti en nyt poikennut tästä aiheesta, jos poikkesin niin toivottavasti en ainakaan hirveesti:hymy:)


Wolf parkkiako tarkoitat? vai :D

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 19.10.2010 klo 16:31  
+
0
Joo, en oikein tiedä että onko se sellainen kun oon itte kuullu vain nimen husky park, mutta voi hyvinkin tarkoittaa samaa:hymy:
Kavereilta vaan oon kuullu että sie on semmonen kun ovat Lapissa käyneet=)
Oon sieltä kuviakin nähnyt, aika söpösiä koiruuksia;)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.10.2010 klo 16:32)

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 11:32  
+
0
http://www.huskypark.fi/

tämäkö???
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:56  
+
0
Juu, kyllä se sellanen oli :aurinko:

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 15:38  
+
0
Hei meinasin mennä odotus ostoksille jos helpottaisi oloa ennen kuin husky vaavi tulee!! =) pitäisi ostaa joku väliaikainen hihna kun en pysyvää vielä uskalla ostaa jos menee väärin, onko ihan turha aatella vain sellaista pään ympäri pujotettavaa yhtä hihnaa väliaikaiseksi lentokentältä haku hihnaksi? vai onko kohta käsissäni yksi karannut husky??? vai pitäisikö etsiä jotain vähän varmempaa mallia... malli ehdotuksia otetaan vastaan! en väliaikaiseksi hihnaksi kovin kallista tahtoisi en tiedä onko sille enään sen jälkeen käyttöä...?
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545650
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265822
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 12:30)