Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 19:30

Welsh corgit

Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50

Howwl

Howwl
Viestimäärä: 38

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 28.03.2013 klo 22:36  
+
0
Itse leikkaan tassukarvoja näillä: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/421783/0
Kuvassa ei ihan näy, mutta kyseessä on Fiskarsin kynsisakset, joissa tuo saksiosa ikäänkuin kaartuu. Noilla saksilla, kun leikkaa niin ne karvat ei "pakene" saksiosan välistä leikattaessa - suosittelen! Ja niitä voi sitten käyttää myös ihan itse. Ei tarvitse ostaa kalliita trimmisaksia - nuo maksaa about 13 euroa kaupasta riippuen. :)

Olen huomannut, että tassukarvojen kasvaminen on aika yksilöllistä. Vanhemmalla koiralla on ollut aina tosi nopea "karvankasvu" tassuissa ja täytyy leikata melkein viikottain. Nuoremmalla riittää harvemmin kuin kerran kuukaudessa.
Töppötassut kertaa kolme.

http://thesakke.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.03.2013 klo 22:39)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 29.03.2013 klo 06:13  
+
0
Mäkin leikkaan Jopen tassukarvoja ihan tavan kynsisaksilla, silloin huomaa kun herra esim istuu ja etutassut vaan alkaa liukua laminaattia vasten. Sitten on taas aika leikata, mutta en mäkään oo tätä harrastanu ku ehkä kerran kuukaudessa.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 29.03.2013 klo 08:19  
+
0
Mä en ees ajatellu asiaa aikasemmi. :nauru: Mut leikkasin ne sellasilla pienillä käsityösaksilla, kun sattuivat olemaan ainoot terävät kotona, kaikkien muiden kanssa olisi varmaan mennyt ikuisuus tai olis ollut semmosta repimisleikkausta.
Nyt on sitten kaikki kunnossa mättsäreitä varten, on pesulla käyty, harjattu, kynnet ja tassukarvat leikattu. Saas nähdä miten menee. Ja illalla olisi tokovalmennusta Heikki Mäkisen johdolla.
Huomenna vielä toisetkin mätsärit eli taidetaan sunnuntaina ottaa ihan rennosti ja viettää vapaapäivää.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Lauantaina, 30.03.2013 klo 21:36  
+
0
Kyllä nyt on ollut koiruudella "raju" päivä. Ensin aamulla mätsäreihin ja siellä kahdessa kehässä. Ensin lapsi&koira-kehä ja sitten pienten pentujen kehään. Lapsi&koira puolella sijoittui pimun kanssa toiseksi. Meille tuli vain SIN nauha ei sijoitusta. Tämän jälkeen tunnin verran kotona ja sitten mökille missä ei malttanut millään rauhoittua ja nyt ollaan väsynyttä poikaa.

http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Tiistaina, 02.04.2013 klo 14:57  
+
0
Ropponen kävi vähän uimassa pari viikkoa sitten. :D




On se niin älykkään näköinen välillä että päätä huima!
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 06:57  
+
0
Tahtoo kans viedä ton yhde uimaa. Täällä vaan ei oo mitään uimalaa ja koiraranta taitaa olla vielä jäässä. :D Täytyy katsoa jos kesällä pääsisi johonkin päin suomea.
Corgit on kylla kuvista päätellet erittäin hauskan näköisiä uimareita. :D
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 15:12  
+
0
Mä haluisin nähä Nitan uimassa :nauru: Se on sellane nössö, et se kyl kiertää pienet lätäkötki.

Ja noo, en mä välttis kyl laskis sitä uimaan, koska sen turkki pitäis kuivata aika hemmetin hyvin sen jälkeen, koska viime kesänä sen turkki kuivu itsekseen tooosi hitaasti ja hais ihan karseelle parin päivän päästä :shifty: Jäi kivasti pohjavilla kosteeks ja alko haisee...Yhh.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.04.2013 klo 15:14)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 13:29  
+
0
Niin ihana Nita uudessa Corgiset-lehdessä! :love::love::love:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 14:56  
+
0
Ai lehti tuli jo? :nauru: Olenki odottanu sitä jo tovin. Ehkä se ois meidänkin postilaatikossa jo.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: WELSH CORGIT - Lauantaina, 06.04.2013 klo 09:38  
+
0
Miekin bongasin suloisen Nitan heti corgisista! :love:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Lauantaina, 06.04.2013 klo 09:56  
+
0
Täälläkin bongattiin, on ihan uskomattoman kaunis koira kyllä. Aina tullut ihasteltua vaikka itseäni kiinnostavatkin näyttelyt.

Täällä poitsu täytti juuri 8kk ja sen kunniaksi otettiin parit rakennekuvat. molemmissa puolensa joten kaksinkappalein, pitää ottaa josain vaiheessa uudet nin saisi yhden hyvän kuvan. Avokkia kun ei ole luotu seisottamaan eikä myöskään kuvaamaan.
Tässä muuten hyvä, mutta nuo takajalat suoriksi ja katse eteenpäin eikä muhun

Joten otettiin avo mukaan katsetta siitämään mikä tarkoittikin sitä, että koira katsoo 2m korkeuteen, mutta takajalat on nyt hyvät ja kokonaisuus muuten

Ja meidän kaunispoika, kun tuossa viikolla sain kuvattua.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 08.04.2013 klo 15:45  
+
0
Tuli mieleen, että paimentaakos teidän rötkylät kuinka paljon? Joppe on nyt selkeesti alannu paimentamaan mua, parhaiten huomaa jos ukko nostaa mut ilmaan tmv. Joppe tulee jalkojen juureen ja haukkuu, ikään kuin käskis että "nyt alas se!" Ei se sit onneks muuten sano, mutta hassu ilmiö kyllä että se "puolustaa" minua. :shifty:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 08.04.2013 klo 15:51  
+
0
^Mamman poika. :D Meillä ei paimenneta, mutta puolustellaan kauheesti ja koko ajan pitää olla mun kans samas huoneessa. Vessaankin kun menen ja laitan oven kiinni (meillä ei siis vielä ole ovessa lukkoa) niin Luca tulee siihen oven taakse makaamaan. Avokki on ainakin tajunnut, että mikäli koira on siinä niin minä olen sielä. :D

Pistetääs tännekin kuva meidän ei niin valkoisesta corgista, mikä siis onkin jo facebookissa

Herra kävi siis nokisessa lumihangessa pyörimässä.. Ja joka kerta kun ulos mentiin niin aina vain siitä läpi. :ttou:
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 08.04.2013 klo 16:23  
+
0
Eteisessä kyllä paimentaa/komentaa, ku mennään yläkertaan tai tullaan yläkerrasta alakertaan. Mä otan yhden minimaalisen herkun aina käteen ku ollaan rappusilla, sit se keskittyy siihen eikä räkytä :D Meillä myös sana "SAUNA" saa aikaan aivan totaalisen räkytysreaktion.

Meillä tuo Nita on aivan totaalisesti mun perään. Se puskee vessaanki mukaan eikä sitä saa edes käskemällä ulos sieltä. Se käy mun jalkojen juureen siihen vaan makaamaan ja yhdessä sit lähdetään vessasta pois :nauru: Tai sitten jos mä jätän sen oven ulkopuolelle, se joko istuu tai makaa siinä oven vieressä ja oottaa millon mä tuun pois veskistä. Sit se on tyytyväinen, ku näkee et tuun pois ja voi mennä rauhassa taas olohuoneeseen nukkumaan.

Sama se on jos se näkee että mä käyn laittaa ulkovaatteita päälle. Se alkaa pyytää syliin, korvat menee vähän luimuun ja se saattaa vähän haukkua. Se kulkee perässä koko ajan. Sit kun se huomaa että mä lähen, se jää oven eteen makaamaan ja vahtimaan, et millon mä tuun takas. Ei sillä mitään eroahdistusta ole, se pärjää hyvin yksin (tai sitten "yksin" kavereiden kanssa) eikä tee mitään tuhoja.

Nita vaan on tommonen pyllykärpänen ja se on ihan mammanmussukka, joka välillä puskee väkisin syliin ku olen tässä koneella :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.04.2013 klo 16:28)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 08.04.2013 klo 19:06  
+
0
^^ Tota vessaanseuraamista kans harrastetaan meillä. Wc:hen menee eteisestä pieni käytävä, Joppe tulee vähintään sinne odottamaan että olen saanu asioitua wc:ssä. Välillä se tulee ihan jalkojen juureenkin, mutta yleensä sanon sille "pois", niin vetkutellen lähtee odottamaan käytävälle. Ukkoakin kuulemma seuraa, mutta tämä laittaa oven aina kiinni. :D

Joppe myös vahtii meidän makkarissa oleilua, se nukkuu ihan tossa portin vieressä. Nykyään pidetään porttia auki, koska se ei tule makkariin ollenkaan omaehtoisesti. Joskus harvoin pyydettäessä tullee kyllä. :nolo: Hauskaa kun toi on parin kuukauden sisällä alkanu tulla huomionkipeäksi ja hakeutuu ihan eri tavalla lähelle, kuin mitä pikkupentuna.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 08.04.2013 klo 19:28  
+
0
^ Meillä ei pentuiästä tuohon parin vuoden ikään asti oltu tommonen perässä kulkija, se on nyt kahden vuoden iästä asti melkeenpä muuttunu tommoseks "seuraa ku hai laivaa". Eihän se pahemmin ollu mikään sylikoirakaan ennen, nykyään se saattaa itse tunkea väkisin syliin.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 10.04.2013 klo 11:20  
+
0
Voi mamman mussua. :love: Toi ei oo koskaan jaksanu olla meidän sängyssä viittä minuuttia kauempaa, kun joskus heikkona hetkenä me sinne otetaan. Nyt yöllä sairastuin sitten noroon ja aamulla ukon lähettyä töihin otin Jopen viekkuun ja niin me vaa nukuttiin monta tuntia tuolla! Aivan ku ois lukenu mun ajatukset että nyt tarvii niitä terapiatassuja. :shifty:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 21:39  
+
0


Joo tiedän että huono kuva, mutta mamin vavi oli tänään taas mätsäreissä Klaukkalassa ja niin vaan sielläkin oli minulla PUN2-mies! :love: Mäykky vei voiton, mutta kyllä me ollaan tyytyväisiä hopeeseenki! :jjei:

PS. Jotta voisin jatkaa yksinäistä monologiani täällä, niin aamulla Joppe painoi komeat 14,5kg! Saas nähdä kuinka iso pötkö siitä oikein tulee.. Sitten kun ruppee tota lihasmassaa tulemaan enemmän. :)
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.04.2013 klo 08:51)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 17.04.2013 klo 07:08  
+
0
Onnittelut jopelle! Täältä löytyy kohtalotoveri, oltiin ite sunnuntaina sastamalassa mätsäreissä ja sielä myöskin PUN2. Hienosti poika olikin. Kyllä saa olla ylpeä.
Täytyisi itse myös käydä punnitsemassa poju niin tietäisi taas jotain, mutta en ole huomannut että olisi lihonnut tms.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - Sunnuntaina, 21.04.2013 klo 15:32  
+
0
Täällä onkin taidettu aiemmin puhua jo painosta, mutta otetaas uudestaan esille.

Eli, kysymys kuuluu, paljonko teidän corgit painaa ja paljonko niillä on ikää? On aika mielenkiintoista lukea, minkä painoisia kenelläkin on :)

Meillä tänään kotona punnittuna paino näytti 12,2kg ja ikää on 2,5 vuotta.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.04.2013 klo 15:33)

  Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 21:30)