Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 19:30

Welsh corgit

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 08.07.2013 klo 14:58  
+
0
Uuppista!

Joppe on saanu uuden corgikaverin, Koopan. On muuten Lucan velipuoli! :)

Tässä pojat älykkäinä.

Joppe on tässä yrittäny aikuistua kovasti, mitä nyt on pitäny maistella vähän seinää ja mattoa ja muuta mukavaa. Muuten on kaikinpuolin kuuliainen nuori herra ja käyttäytyy hyvin. Leluista saattaa tulla riitaa tuon kaverin kanssa, kun ikäeroa on vaan vuosi. Muuten kovin touhukasta menoa! 1vee synttäreitä vietetään sitten reilun kolmen viikon päästä. :)
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

OskariCorgi

OskariCorgi
Viestimäärä: 42

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 15.07.2013 klo 09:30  
+
0
Corgit kun sattuvat nyt olemaan melko energisia tapauksia, miten ja kuinka paljon touhuatte heidän kanssa päivittäin?

Tuntuu, että vähänkin ottaessa itse rennommin, on joku isokorva muistuttamassa itsestään ja valmiina taas tiimellykseen :D

Ripa76

Ripa76
Viestimäärä: 11

VS: WELSH CORGIT - Maanantaina, 15.07.2013 klo 17:22  
+
0
Tervehdys! Tällä viikolla tulen omistamaan ensimmäisen corgien ja valitsin pemun, koska olen joskus hoitanut ja ollut tekemisissä niiden kanssa. Pemu on kyllä mainio koira luonteeltansa ja ulkonäöltään. Tykkään tosi paljon. Omaan kokemusta muistakin roduista ja parhaillaan omistan avovaimoni kanssa cavalier uroksen, joka on nyt 5 vuotias. Jänskättää kyllä, että miten tulemme pärjäämään kyseisen koiran kanssa, kun luin juttuja mahdollisesta pomottamisesta, jääräpäisyydestä jne. Olen kyllä määrätietoinen ja tarvittaessa tiukkakin, mutta muista perheenjäsenistäni en vielä osaa sanoa. Perheeseeni kuuluu myös tytärpuoli 8v ja poikani 1v 4kk. Olen mielenkiinnolla lueskellut juttuja corgeista. Hoidin myös cardigan urostakin, joka oli pidättäytyväinen siskon poikaa kohtaan, mutta muhun kyllä suhtautui asiallisen puoleisesti. Jännä juttu, että kennel kasvattajien vastuuntuntoisuuksissa on eroja, koska vain yksi kolmesta kyseli kokemuksesta ja tyttären iästäkin. Varmaan olisi sanonut "ei" jos olisin maininnut pienen poikani. Kyseessä oli cardigan kasvattaja, koska sekin oli eräänlainen vaihtoehto. Jos selviän pemun kanssa niin ties joskus kotiin tulee vaihteeksi cardiganikin.
Cavalier King Charles Spaniel "Sulo" (Uros) s. 2008
Welsh Corgi Pembroke "Vili" (Uros) s. 2013

Nöpsykkä

Nöpsykkä
Viestimäärä: 55

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 25.07.2013 klo 09:02  
+
0
Kysyisin muutaman kysymyksen.
Terveys?
Luonne?
Liikunta?
Harrastukset?
Sopiiko kerrostaloon?
Kiitos vastauksista.

OskariCorgi

OskariCorgi
Viestimäärä: 42

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 25.07.2013 klo 17:35  
+
0
Mulla on welsh corgi cardigan 1v.

Terveys?

On terveempiä rotuja, mutta myös rutosti sairaampia. Corgi on perusterve rotu, mutta luonnollisesti pitkä selkä saattaa aiheuttaa ongelmia. Siksi onkin tärkeää, että corgin lihaskunto on hyvä eikä päästetä lihomaan. Valitettavan usein näkee turhan tuhteja yksilöitä.

Luonne?

Itsetietoinen, harkitsevainen, älykäs, turhautuvainen ja huumoria synnyttävä. Ei ole naurutonta päivää corgin kanssa.

Liikunta?

Paljon. Kyseessä energinen koirarotu, joka ilmoittaa varmasti tylsistyessään. Remmilenkit ainakin meillä vain lisää virtaa ja ilman vapaana juoksemista sun muuta, ei energia kulu. Paljon saa puuhastella corgin kanssa päivittäin.

Harrastukset?

Itseäni kiinnostaa toko ja ehkä tulevaisuudessa agility. Kaiketi corgin kanssa voi harrastaa aika lailla kaikkea.

Sopiiko kerrostaloon?

Sopii. Tosin itse en muuttaisi corgin kanssa ohutseinäiseen hissittömään kerrostaloon. Niitäkin tosin on, jotka edellä mainituissa ilman minkäänlaisia ongelmia asuvat. Me asutaan vanhassa 20-luvun kivitalossa, jossa naapurien ääniä ei kuulu ja näin ollen haukkuherkkää corgiakaan ei provosoida turhaan :-D

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 25.07.2013 klo 21:42  
+
0
Nöpsykkä, tämän keskustelun aloituspostauksessa (eli sivulla 1) on oikeastaan kaikkiin kysymyksiisi vastattu, lukaisehan sieltä.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Ripa76

Ripa76
Viestimäärä: 11

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 31.07.2013 klo 10:30  
+
0
Pembroke Vili on huomenna 9vk. Korvat nousi pystöön jo 8vk:n iässä eli mun onni ettei tarvitse jännätä sen enempää sitä korvien nousua. Vili on kotiutunut hyvin perheeseemme. Oon onnellinen omistaja :).
Cavalier King Charles Spaniel "Sulo" (Uros) s. 2008
Welsh Corgi Pembroke "Vili" (Uros) s. 2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 31.07.2013 klo 10:35)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 31.07.2013 klo 20:33  
+
0
^ Hyvä että nousivat itsekseen. :) Ja kiva myös että menee hyvin. Pistäppä vähän kuvia vaavasta! ;)
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 01.08.2013 klo 21:42  
+
0
Olin jo viestitellyt yhden kasvattajan kanssa pennusta tässä kesän aikana. Jostain iski kuitenkin epävarmuus uutta koiraa kohtaan. Mitäs jos sillekkin tulee nivelrikko? Selkäongelmia? Tai että riittävätkö voimat sittenkään kahteen koiraan. Muhkun pentuaikahan oli todella helppoa kun olin kokoajan kotona, joten oppiminen tapahtui nopeasti. Lisäksi avokki on vähän laiska lenkittämään koiraa niin mites sitten kaksi? Muhku kun ei saa käydä kuin lyhyillä lenkeillä monta kesrtaa päivässä, mutta uuden koirank nassa voisi kävellä pidempäänkin.

Ääh en mää tiedä. Toisaalta toinen koira olisi ihana, voisi kokeilla näyttelyitä, tokoa yms. mitä Muhkun kanssa ei koskaan olla kokeiltu.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 02.08.2013 klo 03:41  
+
0

Niin vaan meidän Jopposka täytti 1v!

mmaija, miksei Muhkun kanssa voi mennä näyttelyihin/tokoilla? :mietiskel: Vai oliko sillä niin paha nivelrikko, ettei voi? Tokohan esimerkiksi ei kovin urheilullista suoritusta koiralta vaadi, paitsi tietty luoksetulossa vaaditaan lujaa vauhtia.

Mullakin on aivan kamalatörkee pentukuume, mutta yritän vaan pinnistellä. Tässä ois kuukauden sisään paljon corgijuttuja tiedossa, jos se vähän lievittäis tuskaa. Tai sitten päinvastoin! :nauru:

Kai se on aina tuuripeliä kun koiran ottaa, että sairastuuko se. Toki perusteellinen selvitys taustoista pitää tehdä, mutta eipä sekään mitään takaa vaikka vanhemmat ois kuinka priimaa tahansa. Pitää vain hyväksyä se epävarmuus, jos oikeasti koiran itselleen haluaa.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 04:09  
+
0
Olikos kukaan tulossa ensi viikolla erikoisnäyttelyihin Jämsään? Alustavasti 129 pemua ja 104 cardia ilmoittautunu, huu!
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: WELSH CORGIT - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 10:30  
+
0
Me ei tänä vuonna päästä kun on niin kaukana.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 15.08.2013 klo 04:17  
+
0
^ Hei säkin oot täällä! Lueskelin viime syksynä tänne liityttyäni koko tämän keskustelun läpi ja loppuun päästyäni harmikseni huomasin, että aiemmin aktiiviset ovat hiljentyneet eikä ole tullut kuulumisia.

Kysyisinkin siis sinulta iBox että mites Jönssin kanssa loppujen lopuks kävi, tuliko siitä näyttelykoiraa? :roll:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 15.08.2013 klo 19:46  
+
0
Joo tässä tais olla melkein vuoden tauko kun en käynyt täällä ollenkaan. Nyt taas olen pitkään käynyt lukemassa mut kommentoin harvoin.

Mitähän mä olen näyttelyistä täällä puhunut, ei voi muistaa.. :mietiskel: :nauru:
Juttu meni kuitenkin niin, että Jönssin toinen kives jäi laskeutumatta ja myöhemmin se sitten leikattiin pois. Eli kivesvikainen. Mitään näyttelyharrastajiahan me ei muutenkaan oltais mut olishan niissä ollu kiva joskus käydä jos lähiseudulle sattuu. :hymy: Eli nyt me "vaan" tokoillaan. :)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - Torstaina, 15.08.2013 klo 23:51  
+
0
Hmm...Eipä oo taas hetkeen tullu täällä kommentoitua mitään, vähän taas jääny...

Tänää ollu ihanan sateinen päivä ja arvatkaa vaa onko toi karvanaama ollu kovin innokas lenkkeilijä? No ei! :nauru: Eikä se voi ulkona hirveesti kävellä, kun rinsessan tassut kastuu ja mahanaluskarvat kans, nih, ettäs tiedätte. Kauhee hienohelma tosta tullu, sitä saa väkisin ihan välillä raahata ulos, koska se ois varmaan muuten mielellään sadepäivinä koko päivän sisällä käymättä ollenkaan ulkona. Onneks on kuitenki noi nappulat mitä voi tunkea taskuun ja lenkin aikana muutaman semmoset heitellä / antaa sitte et pääsee edes vähän tonne muuallekki ku omalle pihalle :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.08.2013 klo 23:51)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 16.08.2013 klo 11:47  
+
0
Joppekin jäi nyt kokonaan ilman balleroita (molemmat nivuskanavassa), varasin sille justiinsa nips-naps ajan kuukauden päähän. Mun vaavi!

Mekin tokoillaan, nyt ollaan Tuusulassa kisaryhmässä ja treenit on joka toinen sunnuntai. Aika omaehtoista treenausta siis. Mä en tosin jaksa stressata, kun en nyt kolmen viikon kuluttua sen kanssa uskalla kisaamaan lähteä.. Möllitokoon kyllä voidaan mennä häpäisemään itsemme. En uskalla mennä tuon kanssa koska esim. täydellistä kisamaista 2min paikkamakuuta häiriöllä ei olla koskaan tehty. En mee kokeeseen arpomaan että nouseeko se ja lähtee mun luo vai ei. Pitää olla hieman varmempaa touhua! :D
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.08.2013 klo 11:47)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 16.08.2013 klo 11:53  
+
0
^Vai päätti herra sitten piilottaa molemmat pallerot. Meilläkin se toinen on jossain, pitäisi aika varata josain kohtaan.

Meillä on aika lailla sama tilanne tokon kanssa, kisaamaan en uskalla lähteä paikkamakuun takia. Lopputalvesta/keväällä Lucalle tuli joku, että ei millään meinaa pysyä. Nyt sentään takapalkalla pysyy jo häiriössä minuutin, edistys tullut n. kolmessa viikossa. Minuutti vielä lisää niin kaikki on upeesti, mölleihin vois josain kohtaa mennä itsensä nolaamaan. :D
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 16.08.2013 klo 12:00  
+
0
^Ei sillä kyllä missään vaiheessa käyneet ballsit ees kivespusseissa, mutta eipä se sitä tiedä. Parempi vaan aikaisessa vaiheessa nappasta pois et kun narttu tulee talouteen niin ei sitten ymmärrä sen päälle mitään.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: WELSH CORGIT - Perjantaina, 16.08.2013 klo 16:07  
+
0
Meinaatko Piipsu leikkauttaa laskeutuneenkin kiveksen samalla pois?

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - Lauantaina, 17.08.2013 klo 10:00  
+
0
On tarkoitus poistaa molemmat, helpompaa niin, ei sitten ainakaan naisten päälle tajua eikä pääse missään tapauksessa vahinkoja sattumaan. :)
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 17:30)