Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 11.11.2014 klo 17:46

Pennun sisäsiisteydestä ja muusta

Siirry sivulle: 1 2

Peppilover

Peppilover
Viestimäärä: 101

VS: PENNUN SISäSIISTEYDESTä JA MUUSTA - Torstaina, 20.11.2014 klo 20:23  
+
0
Kiitokset tsempeistä!:heiluti: Joo eiköhän ne asiat ala sujua,kun pennun saa kotiin... :)

Kysyisin vielä(:ttou:),mitä kasvattajalle laitettavaan viestiin pitää kirjoittaa?Mitä te olette kirjoittaneet?Kun jos kirjoittaa kasvattajalle kaikkea maan ja taivaan väliltä itsestä,perheestä jne. ja kasvattaja vastaa,ettei ole tiedossa seuraavaa pentuetta tai kaikille pennuille on jo ostaja,niin silloinhan viesti on kirjoitettu ihan "turhaan"...Entä voiko monelle kasvattajalle laittaa viestiä samaan aikaan?
Kotona arkea ilahduttamassa kääpiöluppa Peppi (s.6/11)
sekä
cotonpoika Nuutti (s. 23.3/15)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: PENNUN SISäSIISTEYDESTä JA MUUSTA - Torstaina, 20.11.2014 klo 20:41  
+
0
Mä olen pistänyt kasvattajalle menevään viestiin lyhyen esittelyn itsestäni (ikä, paikkakunta, koirataustani, ammattini, asuinolomuotoni, ketä lkanssani asuu, muut eläimet jne.). Sit olen kertonut miksi koiraa haen, mihin tarkotukseen (harrastukset yms.) koira tulee ja onko sukupuolitoiveita. Olen sitten kysellyt onko tulevia pentusuunnitelmia jo mietietty. Osoittanut viestistä kiinnostukseni kyseistä kenneliä ja sen kasvatteja/koiria kohtaan. Itse aussietani hakiessa pistin kolmeen eri kenneliin viestiä, aika pitkälti samat viestit kaikkiin koska kenelläkään ei ollut selviä suunnitelmia pentuejn osalta kotisivulla luettavissa ja halusin tietää missä näiden osalta mentiin.

Jos oikeasti olet jostain tietystä kennelistä kiinnostunut, ei viestin laittaminen koskaan ole "turhaa". Saahan sillä jalan oven väliin. Itse sain jalkani oven väliin aussieni kasvattajalle ja kun narttu oli astutettu pistelin pitkin raskautta viestiä kasvattajan kanssa ja puolivälissä raskattau jopa soitin ja kyselin kuulumisia. Näin oikeesti saa itsestään luotua hyvän kuvan kun on aidosti kiinnostunut :hymy:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.11.2014 klo 20:42)

Peppilover

Peppilover
Viestimäärä: 101

VS: PENNUN SISäSIISTEYDESTä JA MUUSTA - Maanantaina, 24.11.2014 klo 19:51  
+
0
Nyt on laitettu kasvattajalle viestiä!Ei kun vaan odottelemaan vastausta...:jjei:
Kotona arkea ilahduttamassa kääpiöluppa Peppi (s.6/11)
sekä
cotonpoika Nuutti (s. 23.3/15)

Peppilover

Peppilover
Viestimäärä: 101

VS: PENNUN SISäSIISTEYDESTä JA MUUSTA - Maanantaina, 24.11.2014 klo 19:51  
+
0
Nyt on laitettu kasvattajalle viestiä!Ei kun vaan odottelemaan vastausta...:jjei:
Kotona arkea ilahduttamassa kääpiöluppa Peppi (s.6/11)
sekä
cotonpoika Nuutti (s. 23.3/15)

pecc

pecc
Viestimäärä: 15

VS: PENNUN SISäSIISTEYDESTä JA MUUSTA - Tiistaina, 09.12.2014 klo 17:57  
+
0
Kukaan ei erityisemmin näyttänyt vastaavan tuohon makaamisen opettamiseen hoidon yhteydessä...

Opeta ensin maahanmeno tavalliseen tapaan (istuma-asennosta tai seisomasta makupalan kanssa kädellä houkutellen) ja palkitse ensin maahan menosta, vähän päästä makaamaan jäämisestä vaihtelevan ajan jälkeen. Kun tämä sujuu jo hyvin, voi alkaa lisätä tilanteeseen häiriöitä kuten ohjaajan liikkeitä, hoitovälineiden läsnäoloa, yms. Kannattaa antaa lisää nameja jos makaaminen jatkuu mallikkaasti, ja opettaa samalla vapautussanan käyttöä niin koira tietää ettei maasta pingota esim. etsimään leluja ennen kuin lupa on annettu. Sitten pikku hiljaa aletaan teeskennellä hoitotoimenpiteitä. Ei siis oikeasti vielä leikata kynsiä tai muuta vaativampaa. Kosketetaan leikkureilla kynsiä, silitellään harjalla, kosketellaan korvia yms. Voi myös hieroa välillä tai muuten helliä koiraa, etenkin jos hoitovälineet jännittävät, niin makuullaolo ei liity koiran mielessä pelkästään ikävän jänniin asioihin. Välillä annetaan helpompia makuutehtäviä. Sitten lisätään taas haastetta, palkitaan rauhallisesta makaamisesta vaikka mitä tapahtuisi.

Samaan tapaan voi harjoitella rauhassa istumista tai seisomista hoitotoimenpiteiden yhteydessä.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 20:15)