Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 23:10

Pennunodottajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 40 41 42 ... 77

selkasarky

selkasarky
Viestimäärä: 72

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 19:37  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Kannattaa niiden lonkkatulosten lisäksi katsoa lonkkaindeksejä KoiraNetistä, indeksi on saatavissa näistä roduista: belgianpaimenkoirat groenendael ja tervueren, bernhardinkoirat pitkä- ja lyhytkarvainen, berninpaimenkoira, bokseri, cockerspanieli, dobermanni, hovawart, kultainennoutaja, labradorinnoutaja, leonberginkoira, newfoundlandinkoira, novascotiannoutaja, pitkäkarvainen collie, rottweiler, saksanpaimenkoira, samojedinkoira, shetlanninlammaskoira, sileäkarvainennoutaja, suomenajokoira, suomenlapinkoira, suursnautseri ja tanskandoggi.Minkä rotuinen koira sulle on tulossa?



Joo, unohtui sanoa näköjään tuo. Mutta siis ollaan päädytty vanhaenglanninlammaskoiraan :jjei:
Eli se tilanne siis edelleen on, että kahden kasvattajan kanssa olen jutellut, kumpaakaan en tosin vielä ole livenä tavannut. Molemmat tosi mukavia, molemmilta suunnitteilla kivoihin aikoihin pentueet, (toisella muutamia kuukausia ennen toista). Molemmat pentueet siis ensi vuonna vasta luovutuksessa kuiteskin. Pitäisi tässä tutkia ja kysellä molemmilta kasvattajilta lisää. Mitä kaikkea kannatteis viel kysyä?

Painaisiko teillä se, kuinka lähellä kasvattaja on? Kun toinen asuu ihan eri puolella Suomea, toinen taas n. 2 tunnin matkan päässä. Ei kyllä kaikki aina saa koiraa läheltä, että silleen mä olen pitänyt molempia hyvinä vaihtoehtoina.

Eikä se tietty ole varmaa, että toteutuuko nuo pentueseuunnittelut molemmilla! Tai olenko minä esimerkiksi jonossa niin, että koira ois mahollista saada. Mutta molemmat näyttäneet vihreää valoa kyllä viestien perusteella. Mutta epävarmaahan se tietty on!

Sitä olen kans miettinyt, et jos päädyn jälkimmäisenä syntyvään pentueeseen, niin sit jos sieltä ei synnykään pentuja tai joku muu menee vikaan. Ja ekana syntyvästä pentueesta ois tullut pentuja. Sitten pitää taas ruveta odottelee. :neutral: Mutta jos päädyn ekana syntyviin, niin sitten toisesta pentueesta syntyisikin "paremmin" meidän perheelle sopiva pentu.:eitietoo: Onpas hankalaa :nauru:
oes - Bunna <3

viivu

viivu
Viestimäärä: 20

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:43  
+
0
Mä olen rakastunut :love:

Käytiin tänään katsomassa palleroisia ja nyt on sitten oma otus valittu.
Tästä alkaa entistäkin piinallisemmat 5 viikkoa ennen kun oman saa kotiin :jjei:

Oli ne vaan niin suloisia, mä en vielläkään voi tajuta miten joku voi nukahtaa niin nopeasti. Ensin ollaan siskon kanssa painimassa ja seuraavalla sekunnilla simmut kiinni unten mailla... vauvat :nauru:
Portugeesi uros Fidon touhuja:

innna

moderaattori
innna
Viestimäärä: 4768

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 10:05  
+
0
Tasan viikko ja voin sanoa heipat tälle ketjulle! Voi jummi! Niin paljon tehtävää!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 10:36  
+
0
Kun teidän toisten juttuja lueskelee niin tuntuu, että aika lentää. Mutta omalta osalta tuntuu että aika senkuin junnaa paikallaan. Mitään tietoa ei ole. Enkä oikein osaa odottaakaan, kun kasvattaja kerran on reissussa ja palailee vasta reilun viikon päästä. Lupasi kyllä mahdollisuuksien mukaan viestiä reissun päältäkin, jos suinkin onnistuu, mutta epävarmaa se on. Toiveikkaasti kuitenkin tarkistelen sähköpostia, mutta... eipä muu auta kuin odottelu.

Innalle ja muille oman pennelinsä jo tavanneille, enpä voi sanoa muuta kuin että olen kade, ja tietysti myös iloinen puolestanne. Kai se meidänkin vuoro joskus tulee, luulisin...

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 10:44  
+
0
^Tuleeko sullekin joskus sellanen häivähdyksenomainen fiilis, että mitä jos vaan ottais jonkun pennun keltasesta pörssistä jonkun takakontista.. että kuin helppoa se pennun hankkiminen joillekin on, kun ite odottaa pitkään "sitä oikeaa" ja hyvää pentua...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 12:23  
+
0
Jospa minäkin kirjottelen pitkästä aikaa :nauru: Ensi kesänä täällä olisi sitten toinen hännänheiluttaja! Islanninlammaskoira kyseessä ja pitkä aika vielä on odotellessa (kesä 2012).


Marjukseli - shetlanninlammaskoira narttu, 14. lokakuuta 2011
Pikikuono - shetlanninlammaskoira, 14. lokakuuta 2011
joumei - polski owczarek nizinny, narttu, 14.-16. lokakuuta 2011
Rituu - saksanpaimenkoira uros, lokakuu 2011
innna - mudi narttu, 20. lokakuuta 2011
Viivu- portugalinvesikoira uros marraskuu 2011
Maksavompatti - Pitkäkarvainen collie narttu, marraskuu 2011 (?)
Noona - Shetlanninlammaskoira uros (?), marras-joulukuu 2011
Lionerz - Labradorinnoutaja narttu, joulukuu 2011
lumilla - espanjanvesikoira narttu(?) joulukuu 2011
ransa - afgaaninvinttikoira narttu talvi-kevät 2011/2012
hattunen - pitkäkarvainen mäyräkoira narttu talvi-kevät 2011/2012
Jonnaxx - papillon uros talvi/kevät 2011/2012
JenC- Samojedinkoira, helmikuu 2012
jannie - perhoskoira uros, maaliskuu 2012
Bossu84 - Bostoninterrieri uros maalis-huhti 2012
NiiNu - shetlanninlammaskoira, aikaisintaan kevät/alku kesä 2012
monna83 - griffon belge, näillä näkymin kesä 2012
banaani - islanninlammaskoira uros, kesä 2012
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 13:07  
+
0
Vähän samanmoiset fiilikset, kuin ransallakin. Iloinen ja kade muiden puolesta, jotka jo ovat siinä vaiheessa, että ovat nähneet pennun ja pian jo kotiinsa saavat. Itsellä kun on odotus vielä todellakin odottelun odottelua eikä mikään ole mitenkään varmaa.

Mutta eiköhän tämä tästä, josko ensikuussa vihdoin tulisi edes astutus ilmoitukset, niin olisi jotain konkreettista panikointia ;)

Itsekkin ajankulukseni katselen keltaisenpörssin ilmoituksia, mutta monesti katselut päättyvät siihen, että alkaa kiukuttaa ne "miljoonat" selvät pentutehtailijoiden ilmoitukset.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 13:08  
+
0
Jihuu, en ole enää viimeisenä listalla! :nauru: Tosin on hyvin todennäköistä et pennun saanti siirtyy vielä loppukesään/ syksyyn tai sitten johonkin vielä kauemmas jos avo ei anna siunaustaan asialle..
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 13:23  
+
0
^^^ Jotain tuonsuuntaista joskus käy mielessä... Toiset sitä vain päättävät että ottavat koiran ja viikko päätöksestä ja rotuvalinnasta on pentu kainalossa.

Toisaalta ei pitäisi olla valittamista, kun nyt kuitenkin olen tällä pennun etsintä- ja EHKÄ odotteluvaiheessa. Alunperin kuvittelin, että afgaani tulisi minulle vasta sitten, kun viimeisinkin ihmislapsi on koulussa (eli aikaisintaan joskus 2017), joten siihen verrattuna varmaan lyhyt odotus edessä, mihin olin varautunut. Kun tämähän on nyt tulossa yhteiseksi minulle ja äidilleni ja asustaa sitten suurimmaksi osaksi vanhempieni luona, minä saan hoitaa harrastuspuolen ja auttaa turkinhoidossa ja muuta sellaista. Jos äitini ei olisi tullut mukaan projektiin niin todellakin olisi edessä vielä vuosien odotus. Nyt kuitenkin uskon, että eiköhän ensikeväänä viimeistään synny meidän pentumme.

JOS tuo astutettu narttu osottautuu tyhjäksi niin täytyy sanoa, että melkoinen kohtaloniva se olisi. Nimittäin aikanaan kun edellistä affea otimme, minulla oli kyseisen koiran isoisoäidin pentu varauksessa juurikin tuon nartun isoisoäidin pentu ja odotin sitä liki vuoden ennen kuin se astutettiin. Sitten narttu jäi tyhjäksi ja en enää jaksanut venyttää odotusta, kun ei ollut mitään varmuutta siitä, että myöhemminkään se pentuja saisi. Joten meille tuli toisesta paikasta tuolloin koira. Nyt jos tämä narttu on tyhjä niin pitänee vain todeta ettei meille tuon linjan koiraa ole tarkoitettu.

muoks. jostain syystä osa viestistä puuttui!
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.10.2011 klo 15:02)

hattunen

hattunen
Viestimäärä: 121

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 14:09  
+
0
Täytyypä päivitellä vähän omia kuulumisiakin. :) Nyt olisi sitten aikaisimman astutuskerran mukaan laskettuna tasan kuukausi pentujen syntymään. Kasvattaja ei ole vielä käyttänyt emoa ultrassa ja laitoinkin juuri kyselyä menemään, milloin tuo mahdollisesti tehdään. Ultraa ennen en kyllä uskalla vielä mitään tarvikkeita ostella, vaikka emossa kuulemma kyllä on selvät merkit raskautumisesta :kieli:

Tällaista odotteluahan tämä vaan on. Välillä vähän rasittavaa mutta varmasti odottamisen arvoista :love:
Pitkäkarvainen mäyräkoira Nekku, s. 16.11.2011

joumei

joumei
Viestimäärä: 103

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 21:41  
+
0
HUOMENNA.

Huomenna tytön haku Helsinki-Vantaan lentokentältä ja sitten junalla kotiin. En ymmärrä vieläkään että tämä oikeasti tapahtuu. Pentu on mun hyppysissäni huomenna - onko tää oikeasti totta! 12 aikaan yöllä ollaan vasta kotona kun lento on Suomessa vasta puoli kahdeksan aikaan, odottelussa menee kuulemma varmaan tunti...

Tuntuu että ihan yhtäkkiä kaikki tapahtui... Mutta olen innoissani ja peloissani! Mutta onnellinen. :love:
PitaPata Dog tickers PitaPata Dog tickers
polski owczarek nizinny narttu s. 28/4/11 *** saksanpaimenkoira narttu s. 5/10/12
koirien blogi

Marjukseli

Marjukseli
Viestimäärä: 41

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 22:28  
+
0
^just samat fiilikset! Huomenna aamulla lähtö hauvavauvan hakuun 10 aikaan ja kotona n. kuudelta. Saakohan sitä nukuttua!?

Ei oikein tiedä mitä ajatella kun koko elämän aikainen haave toteutuu:eek:
Shelttityttö Halla 21.08.2011<3

On paljon niin ihmeellisiä koiria, että ne ymmärtävät puhetta.
Kyllä ihmisetkin ymmärtäisivät, jos heidät opetettaisiin kuuntelemaan.
- Oiva Paloheimo -

hattunen

hattunen
Viestimäärä: 121

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 09:24  
+
0
Onnea matkaan kaikille niille, jotka lähtevät pennunhakureissulle! :)

Itsekin olen jo huomannut, että aika kuluu aivan hurjaa vauhtia. Äsken tuntui olevan ikuisuus siihen, että pennut edes syntyisivät. Nyt siihen on enää alle kuukausi :love:
Pitkäkarvainen mäyräkoira Nekku, s. 16.11.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 12:18  
+
0
Onnea matkaan ja alkaville taipaleille penteleitten kanssa!

Mä nukuin ehkä kaks silmänräpäystä sillon Hugon hakemista edeltävänä yönä. Olin jo aiemmin nähny unia et unohdan sen porraskäytävään tai jätän ovenväliin tai astun päälle jne jne, mut edeltävänä yönä olin jo melkeen valmis soittamaan kasvattajalle et "en mä voi ottaa sitä, en mä pärjää sen kanssa, siitä tulee ihan kauhea koira ku en osaa kouluttaa ja ruokin sen väärin ja astun sen päälle ja päästän sen karkuun" jne jne jne.

No, ihan kiva koira tästä tuli... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 12:26  
+
0
^Voin niin kuvitella, että mulla on samanlainen "paniikki" päällä, sillon juuri ennen kuin pentua pitäisi lähteä hakemaan :nauru: Kun nyt jo välillä pyörii tuommoiset ajatukset alitajunnassa :nolo:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

joumei

joumei
Viestimäärä: 103

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 16:54  
+
0
Kävikin nyt sillä lailla että meitsi lähteekin hakemaan koiran Varsovasta huomenna! Lentokoneyhtiön mielestä boksi oli ollut kuulema liian pieni, vaikka kasvattaja oli aikaisemminkin lähettänyt pentuja ja koiria ulkomaille samankokoisella kapistuksella. Vähän nyt extempore-matka Varsovan lentokentälle, mutta huomenna ollaan pennun kanssa jo kotoSuomessa. :D Tällaista se on kun on tuontikoira kyseessä...
PitaPata Dog tickers PitaPata Dog tickers
polski owczarek nizinny narttu s. 28/4/11 *** saksanpaimenkoira narttu s. 5/10/12
koirien blogi

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 17:52  
+
0
Onnea matkaan heille, joilla pennunhaku on käsillä! :hymy:

Mun yksi vaihtoehto kariutui, koska nartun juoksu alkoi liian aikaisin jolloin pennut tulevat liian aikaisin mun aikatauluun (ts. toinen koirani ei ole vielä tarpeeksi vanha). No, sitten jää odotettavaksi vielä yksi vaihtoehto. Jos sekin kariutuu, niin meille ei vain tule pentua vielä ensi kesänä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Marjukseli

Marjukseli
Viestimäärä: 41

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 19:49  
+
0
päivitän itteni pois!

Pikikuono - shetlanninlammaskoira, 14. lokakuuta 2011
joumei - polski owczarek nizinny, narttu, 14.-16. lokakuuta 2011
Rituu - saksanpaimenkoira uros, lokakuu 2011
innna - mudi narttu, 20. lokakuuta 2011
Viivu- portugalinvesikoira uros marraskuu 2011
Maksavompatti - Pitkäkarvainen collie narttu, marraskuu 2011 (?)
Noona - Shetlanninlammaskoira uros (?), marras-joulukuu 2011
Lionerz - Labradorinnoutaja narttu, joulukuu 2011
lumilla - espanjanvesikoira narttu(?) joulukuu 2011
ransa - afgaaninvinttikoira narttu talvi-kevät 2011/2012
hattunen - pitkäkarvainen mäyräkoira narttu talvi-kevät 2011/2012
Jonnaxx - papillon uros talvi/kevät 2011/2012
JenC- Samojedinkoira, helmikuu 2012
jannie - perhoskoira uros, maaliskuu 2012
Bossu84 - Bostoninterrieri uros maalis-huhti 2012
NiiNu - shetlanninlammaskoira, aikaisintaan kevät/alku kesä 2012
monna83 - griffon belge, näillä näkymin kesä 2012
banaani - islanninlammaskoira uros, kesä 2012

Halla kotiutui tuossa viiden aikaan<3

Shelttityttö Halla 21.08.2011<3

On paljon niin ihmeellisiä koiria, että ne ymmärtävät puhetta.
Kyllä ihmisetkin ymmärtäisivät, jos heidät opetettaisiin kuuntelemaan.
- Oiva Paloheimo -

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 21:19  
+
0
Kahden viikon päästä katsomaan pentuja, silloin selviää toivonmukaan että tuleeko tästä pentueesta pentu meille vai ei. Pennut ovat silloin tosiaan jo 5 viikon ikäisiä, eli aika myöhään menee..

Jännitys on kova. Kävin tänään hiplailemassa kaulapantoja ja muita tarvikkeita lemmikkiliikkeessä, mutta avo sanoi ettei muka saa ostaa vielä. Pyh. :viheltel:
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

rituu

rituu
Viestimäärä: 27

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 23:42  
+
0
Noh, tänään sitten haettiin pentu kotiin joensuuhun kiimingistä(:<3 10h autossa istumista päivän aikana..:D
Pentu itki ensimmäiset puoli tuntia ja seuraavat puoli tuntia haukahteli siihen malliin, että minähän en täällä takana ole!! :D Tuollla se nyt nukkuu tyytyväisenä :3

Saan siis sanoa heipat tälle ketjulle, laitetaan nyt vielä loppuun kuvia naperosta!! :3
Napero

Tepii(:

Tepi
~ Elä unelmoi elämääsi , vaan elä unelmaasi...~

Täällä taas..
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 23:45)

  Siirry sivulle: 1 ... 40 41 42 ... 77
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28250
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.05.2024 klo 00:15)