Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 23:10

Pennunodottajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 74 75 76 77

Bossu84

Bossu84
Viestimäärä: 156

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.01.2012 klo 23:12  
+
0
Kiitos kaikille ihanista kommenteista, täällä on tosiaan ihania pentuja tulossa muillekin... ainahan ne pennut ovat suloisia. Eli onnea vaan kovasti kaikille ihanista palleroista tulevista ja jo kotiin haetuista ja sekä tietysti uusille odottajille paljon tsemppiä odotukseen!

Kyllä sitä omaan palleroonsa rupeaa kummasti kiintymään vaikkei ole edes nähnyt livenä vielä. Taitaa tuo näyttää viattomammalle kuin mitä itse asiassa onkaan, kauhea riiviö on siitä kuulema kuoritunut ja sisarukset ulvovat kun tuon naskaleihin joutuvat. Että taitaa olla kova homma edessä käytöstapojen opettamisessa :shifty: Ja vähän jo jännittää tuon vanhemman koiran puolesta...:shhh: Ens viikon perjantaina on The Päivä, hui miten nopsaa on mennyt!
Bostonipojat Bono & Nemo

Life with Bostons


Pipari

Pipari
Viestimäärä: 41

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 07:44  
+
0
Hei, tännehän on ilmestynyt uusia odottajia. Onnea Hepuli, Irppu, Ewe ja muut tuoreet odottajat. Täältä kyllä tosiaan saa vertaistukea tuohon odottamisen tuskaan. :hymy:

Tällä käy päivät vähiin, ennen kuin loppuu...ylihuomenna ois aika hakea pentu kotiin! :jjei: Eilen on pennut tarkastettu terveiksi ja sirutettu. Terve pieni Podengo narttu olisi meille siis tulossa. Epäonnekseni en itse ole kovin terve, flunssa on minutkin kaatanut :pyssyt: Tämän päivän jään kyllä kotiin parantelemaan itseäni, jotta jaksaa viikonlopun touhuta pennun kanssa.
pieni sileäkarvainen portugalinpodengo narttu 12/2011

Muutama vuosi sitten päiviäni on piristänyt punaruskea Pinseri-neiti Lotta.

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 17:42  
+
0
Noniin, eilen soiitettiin kasvattajalle ja juteltiin vähän asioista, ja mietittiin tapaamista tälle viikonlopulle. Samalla varattiin narttupentu, josta oli ollut puhetta :hymy:
Eli perjantaina tai lauantaina mennään koko pentuetta kattomaan, ja päästään ihan kunnolla keskustelemaan kasvattajan kanssa. Tuntuu, että kaikki on käynyt jo niin äkkiä, mutta silti tuntuu että tätä viikkoa olisi jo eletty kuukausi :nauru:
Mutta toisaalta vähän pelottaa jos pentu ei olekkaan ''oikeanlainen'' ja luovutaan varauksesta. :roll:
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 19:05  
+
0
Ei ole tulossa vielä lisäystä listaan, mutta pakko päästää ulos tämä sisällä vellova "meillekin tulee pentu!"-huuto :shifty:

Kaikki on vielä ihan alussa, ja mitä vain voi vielä tapahtua, mutta.. Kasvattaja on löytnyt, suunniteltu yhdistelmä miellyttää kaikin puolin, ja ollaan pennunodottajien listalla kärkipäässä, eli hiljaisia hehkutuksia ja onnen tunteita täältä suunnalta.

Toivottavasti-tuleva-äippä juoksee seuraavan kerran vasta toukokussa, jolloin astutus tarkoitus tehdä. Toivottavasti-syntyvät-pennelit ovat näin ollen luovutusiässä syys-lokakuun taitteessa, jolloin meille kotiutuu shelttivauva.

Oon jo innoissani katsellut vauvakoirien juttuja, ja lueskellut taas Tuire Kaimion pentu-opusta. Jos sitä ehtisi kunnolla sisäistää koulutus- ja muita asioita, eikä tekisi samoja virheitä kuin nykyisen pentuaikana, ja samalla muistaisi ne oikein tehdyt asiat, joilla on tuosta pian 2-vuotiaasta saatu noinkin ihana kakara kasvatettua.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 23:40  
+
0
^Toivottavasti tärppää! :peukku: Mua rupes nyt kiinnostamaan, et miltä kasvattajalta pentu ois tulossa. Voitko laittaa yksärinä? :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.01.2012 klo 12:46  
+
0
^ Kasvattajan suunnitelmat ei vielä oo siinä määrin julkisia, että kehtaisin nimiä kertoa, mutta sitten, kun virallistuu, niin laitan postia tulemaan! :)
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.01.2012 klo 16:56  
+
0

catteri kirjoitti:

[quote=Ame]Pöh. Kasvattaja oli ilkeä ja kauppasi meille leikillään sijoitukseen toistakin pentua. Pentu oli vielä söpöinen melkein musta puuterityttö, jolla on valkoista kuonossa, rinnassa ja toisessa takatassussa. Juuri siis sellainen puuteri, josta olen haaveillut. Ehkä meille kuitenkin riittää yksi pentu kerralla. :nauru:



Tämä ei nyt koske Amea, tuli vain hänen kommentistaan mieleen.
Eli itse vähän ihmettelen tuollaisia kasvattajia, ketkä esim. olisivat valmiit myymään/sijoittamaan kaksikin pentua samaan kotiin. Tai sellaisia, ketkä myyvät koiransa kotiin, jossa on jo ennestään ihan pentu koira (pennulla meinaan tässä esim. alle puoli vuotiasta koiraa).

Itse ajattelen sen asian niin, että kyllä on parasta keskittyä vain yhteen pennun kasvatukseen kerrallaa, ja epäilevästi suhtaudun siihen, onko kovinkaan monella koiran omistajalla rahkeita kahden pennun tasapuoliseen ja hyvään kouluttamiseen yhtä-aikaa. Ja jos itse kasvattaja olisin, en myöskään myisi pentua talouteen, jossa on jo pieni pentu ennestään, puhumattakaan, että myisin kahta pentua samaan kotiin.[/quote]

Noh. Mulla on nää pari ensimmäistä harjista vaan 9 kuukauden ikäerolla, joten jokainen varmaan ymmärtää, etten mä näe tuota asiaa niin pahana. Mä olen vähän siinä käsityksessä, että yllättävän monet harjakoiria harrastavat ovat jossain vaiheessa ottaneet kaksi koiraa pienellä ikäerolla. Mä itse koen nämä koirat niin helpoiksi, että kyllä pari pentua saa suhteellisen helposti peruskoulutettua yhtä aikaa. Helpompaahan se tietysti on keskittyä yhteen kerrallaan.

Sitten taas yhtään vaativampien rotujen pentuja en lähtisi ottamaan pienellä ikäerolla. Tai myöskään, jos koiran kanssa harrastetaan aktiivisesti rodun ollessa mikä tahansa. En kyllä myöskään itse varmaan enää lähtisi ottamaan koiria alle 1,5 vuoden ikäerolla, kun näitä koiriakaan tuskin tulee olemaan vain yhtä kerrallaan. :hymy:

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:14  
+
0
Mä luulen tietäväni melko satavarmasti mistä catterille kessupentu tulee. Mun tutulle syntyy ensimmäinen keeshondpentue helmikuun puolivälissä. Narttu ultrattiin vastikään tiineeksi. Sekä isä että emä ovat kasvattajan omia koiria, harrastelevat mm. hakua. Oikein mukavan touhukkaita koiruuksia ja omistajakin eli tuleva kasvattaja on kiva. :hymy: Siis mikäli pentunne tulee teistä parisataa kilometriä itään päin...
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 18:17)

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:50  
+
0
^Juu ihan fiksusti ja oikein päätelty. Täällä tosiaan jännitellään, syntyykö sieltä sitten yhtään narttua, että meille se oma pentu liikenisi. Mutta kiva kuulla muualtakin positiivista juttua kasvattajasta ja ennen kaikkea koirista, me kun ei olla työjuttujen takia vielä keretty vanhempiin livenä tutustumaan. Netistä toki katteltu ja kasvattajan kanssa paljon oltu yhteyksissä, mutta kattomaan ehditään vasta sitten pentujen synnyttyä.:hymy:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


Pipari

Pipari
Viestimäärä: 41

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:44  
+
0
Kohta lähdemme hakemaan meidän pientä PortugalinPodengo pentuammme kotiin :jjei: matkalla täytyy käydä kaupasta hakemassa lankaa ja puikot, jotta saan kutoa hänelle villapaidan. Ei meinaa niin pienelle pennulle kaupasta löytyä vaatetta.

Eilen suihkuteltiin Chew Stoppaa paikkoihin, joita ei toivota pennun pureskelevan. On se kyllä pahan maksuta ja hajusta, kun sitä tarttu omiin käsiin, mutta kuulemma toimii hyvin. Kompostiaitaa kävin ostamassa(kiitos täällä saadusta vinkistä! :kumarrus: ) ja se näyttäis toimivan vallan mainiosti rajaamaan pennulle keittiön alueeksi.

Nyt kahvin keittoon ja potkimaan avokki ylös sängystä niin päästään liikkeelle. Ei malta odottaa :nauru:
pieni sileäkarvainen portugalinpodengo narttu 12/2011

Muutama vuosi sitten päiviäni on piristänyt punaruskea Pinseri-neiti Lotta.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:01  
+
0
^Mukavaa hakumatkaa teille. Kaikki tulee varmasti menemään hienosti uuden perheenjäsenen kanssa.

Meillä vielä noin kuukausi jännitettävänä ennen pentujen syntymää. Sitten nähdään mitä sieltä maailmaan putkahtaa. Paljastettakoon tässä sen verran, että soopeli narttu meille pitäisi olla tulossa.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:14  
+
0
Voi, onnea Piparille! :) Kuvia sitten vaan tänne, kun ehdit ottaa. :peukku:

Odotus jatkuu.. Pennut 6-viikkoisia ja kotiutumiseen on enää yhdeksän päivää. Meillä on siis kriittiset hetken pennun valinnan ja nimeämisen suhteen meneillään. Tsemppiä vaan kaikille odottajille

Listan päivitys omalta osaltani ja otin jo Piparinkin pois. pikatsiusta ei ole kuulunut, joten poistetaan sitten, kun tammikuu päättyy.

pikatsiu - Rhodesiankoira narttu tammikuu 2012
Ame - kiinanharjakoira narttu 2.2.2012
smiushki - siperianhusky narttu ~3.2.2012
Bossu84 - Bostoninterrieri uros helmikuu 3.2.2012
Ruusunen89 - Labradorinnoutaja uros, helmikuu 5.2.2012
Minwin - keskikokoinen villakoira narttu, helmikuu vk 5
Millazz- Keeshond narttu, 17.2.2012
Esme - Novascotiannoutaja uros 18.2.2012
Liisu - Kääpiöpinseri uros, helmikuu 22.2.2012.
blanko - Italianvinttikoira narttu, maaliskuu 2.3.2012
odinn - mopsi narttu maaliskuu 2012
ewe - labbisuros maaliskuu 2012
ransa - pk collie, narttu huhtikuu 2012
nunnuliina - Venäjäntoy Huhtikuu 2012 ?
jannie - perhospoika, huhtikuu 2012
Lifo - kooikerhondje (narttu/uros) huhtikuu 2012
Jonnaxx - papillon uros talvi/kevät 2012
Eelea - shelttiuros keväällä 2012
NiiNu - shetlanninlammaskoira, aikaisintaan kevät/alku kesä 2012
Tantta - schapendoes narttu(?), touko-kesäkuu 2012
saije - valkoinen paimenkoira narttu, kesäkuu 2012
Daze - labradorinnoutaja uros, kesäkuu-syyskuu 2012
banaani - islanninlammaskoira uros, kesä 2012
monna83 - griffon belge, näillä näkymin kesä 2012
chelle - bordercollie narttu, aikaisintaan kesä 2012
selksasarky - vanhaenglanninlammaskoira
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 12:08  
+
0
Mä taidan myös päivitellä listaa omalta osaltani, ja laittaa itseni selkasaryn tavoin tuonne listan loppuun ilman ajankohtaa, kun vielä ei mitään tarkkoja suunnitelmia ole.

pikatsiu - Rhodesiankoira narttu tammikuu 2012
Ame - kiinanharjakoira narttu 2.2.2012
smiushki - siperianhusky narttu ~3.2.2012
Bossu84 - Bostoninterrieri uros helmikuu 3.2.2012
Ruusunen89 - Labradorinnoutaja uros, helmikuu 5.2.2012
Minwin - keskikokoinen villakoira narttu, helmikuu vk 5
Millazz- Keeshond narttu, 17.2.2012
Esme - Novascotiannoutaja uros 18.2.2012
Liisu - Kääpiöpinseri uros, helmikuu 22.2.2012.
blanko - Italianvinttikoira narttu, maaliskuu 2.3.2012
odinn - mopsi narttu maaliskuu 2012
ewe - labbisuros maaliskuu 2012
ransa - pk collie, narttu huhtikuu 2012
nunnuliina - Venäjäntoy Huhtikuu 2012 ?
jannie - perhospoika, huhtikuu 2012
Lifo - kooikerhondje (narttu/uros) huhtikuu 2012
Jonnaxx - papillon uros talvi/kevät 2012
Eelea - shelttiuros keväällä 2012
Tantta - schapendoes narttu(?), touko-kesäkuu 2012
saije - valkoinen paimenkoira narttu, kesäkuu 2012
Daze - labradorinnoutaja uros, kesäkuu-syyskuu 2012
banaani - islanninlammaskoira uros, kesä 2012
monna83 - griffon belge, näillä näkymin kesä 2012
chelle - bordercollie narttu, aikaisintaan kesä 2012
selksasarky - vanhaenglanninlammaskoira
NiiNu - shetlanninlammaskoira
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 13:33  
+
0
Mä meen tänään katsomaan kolmeviikkoisia pieniä palleroita. :love: Voi olla et tuun kiusaaaman teitä kuvilla myöhemmin!

Liisu

Liisu
Viestimäärä: 37

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 15:13  
+
0
Kolmeviikkoisista pennuista kuvia. Ekassa kuvassa nauttivat ekaa kiinteetä ruokaa ja hyvin maistui niinku kuvasta näkee! :) Ja sitten tyytyväisenä unten maille. Kuvat (c) Marja-Leena Kurvinen.

Blankon kuvia odotellessa! On suht samanikäiset pennut :)



(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 15:33)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 16:45  
+
0
Piparille Paljon onnea pennelin kotiutumisesta ja kuva saastetta odotetaan! :)

Blankolta myös vaadin saada kuvasaastetta! :paapatus:

Juoksuja vielä odotellaan ja kasvattajaan ollaan oltu paljon yhteydessä. Kuitenkaan juoksut eivät ole vielä nostaneet päätään, mutta odotellaan, odotellaan.. :)
Oli tarkoitus tavatakin kasvattajan kanssa, mutta ei joudettu näyttelyissä, joten toivotaan että seuraavissa näyttelyissä joudetaan tormäämään.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Bossu84

Bossu84
Viestimäärä: 156

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 18:03  
+
0
Pipari, tuuhan laittaa vielä kuvia ennen kuin siirryt pennun omistajiin ja onnea, sulla ihana viikonloppu tiedossa! Voi mitä nahkamasu-vauvoja nuo Liisun pentuset, ihania!

Tasan viikko odotusta ja melkeen toivon jo että tuleva viikonloppu menis nopeesti...täytyy yrittää nauttia näistä viimeisistä rauhan hetkistä, tosin tuo yksi vipeltäjä kyllä pitää huolta ettei liian rauhallista pääse tulemaan:kieli:

7-viikkoinen tarmonpesä:

Bostonipojat Bono & Nemo

Life with Bostons


Linneva

Linneva
Viestimäärä: 29

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 18:05  
+
0
Hihhih, minäkin liityn pennunodottajien joukkoon! :love:
Mulle on siis tulossa opintojen puolesta projektikoira opaskoirakoululta helmikuussa, ja se lähtee suunnitelman mukaan sitten tekemään töitä n. vuoden-puolentoista ikäisenä.
Tänään sain kuulla, että mun pennelini on nimetty Ronjaksi. "Ronja" on siis keltainen labbisnarttu, joka on syntynyt 27.12. ja on luovutuksessa 14.2. Vielä on kuitenkin avoinna se, milloinka pentu on mun luokse tulossa.
Tässä on vaan hauskoja päivämääriä ja sattumia, kun oma koira "Ruuti" (kultsunarttu) on niin ikään syntynyt 27.12. (kolmea vuotta aiemmin), että kohta mulla on sitten kaksi vaaleaa Ärrällä alkavaa noutajaa, joilla on sama syntymäpäivä, ja kun Ronjan luovutuskin sattuu olemaan ystävänpäivänä... :roll:

Linneva

Linneva
Viestimäärä: 29

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 18:08  
+
0
(Tuli tuplana, miten näitä voi poistaa? :shifty:)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 18:49)

Liisu

Liisu
Viestimäärä: 37

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 3 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 18:38  
+
0
Bossun pentusen korvat on maailman söpöimmät! :hymy: Ihan lentoon lähdössä!

Ensiviikolla en saa pennu(i)sta kuvia tai kuulumisia, kun kasvattaja reissussa, mutta toisaalta kun ajattelee niin, että seuraavan kerran kun tulee kuvia niin pennut on jo 5 viikon ikäisiä! Silloin mennään varmaan katsomaan pentuja uudelleen, ja sitten ei olekaan enää kuin pari viikkoa odoteltavaa.. ensviikko menee varmaan hitaasti, kun ollaan aina keskiviikkoisin saatu kuvia, ja se on ollu "viikon kohokohta". :hymy:

Ollaan avon kanssa huomattu pienoinen pesänrakentamisvietti vai miksi sitä kutsuisi... Ollaan siivottu kämppää ihan hulluna, sain viimeinkin siivottua vaatekaapin ja tehtyä kunnon inventaarion vaatteille, ja minä huithapeli järjestelin jopa oman läppärin tiedostot tosi järjestelmällisesti; kuvat, koulutehtävät ja -materiaalit, muut tekstitiedostot jne.. :roll: Kai sitä haluaa saada kaiken järjestykseen että voi sitten keskittyä pennun kotiuduttua täysipainoisesti pentuun! Tai sitten vaan koitan keksiä tekemistä jotta aika kuluis nopeempaa. Oon niin malttamaton!! :nauru:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 18:44)

  Siirry sivulle: 1 ... 74 75 76 77
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 15:30)