Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 20

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 10.08.2010 klo 15:13  
+
0

Vuorisumu kirjoitti:

Täh? Miten siru voi irrota paikoiltaan? Sehän on ihon alla ja eikö pennut sirutetakin yleensä vasta hieman ennen luovutusta terveystarkastuksen yhteydessä?



En tiedä miten se sieltä on lähtenyt, mutta näin pääsi käymään. Ja kasvattaja sirutti muutama päivä ennen luovutusta ja kävi vielä uusimassa sen sitten irrottua.
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 10.08.2010 klo 15:15  
+
0
^ Mä olen kuullut että joillain koirilla siru voi ns. kasvaa ulos ja tipahtaa kyydistä.

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 10.08.2010 klo 17:06  
+
0
Pitkästä aikaa ehtii täälläkin käydä lukemassa kuulumisia :hymy:
Pari viikonloppua meillä on mennyt häähumussa ja Taika onkin ollut hoidossa. On se jännä kuinka vieraskorea pentu voi olla... :nauru: Hoidossa teki yhdet pissat lattialle ja nukkui aamulla jopa yhteentoista asti. Kotona pissataan valtava lammikko lattialle, jos ei herätä neidin mieliksi heti klo 04.30... :roll: Meillä tuo sisäsiisteys on kuitenkin edistynyt huomattavasti! :jjei: Enää ei ole lirautellut niitä pikku pissoja lattialle vähän väliä, vaan lähinnä pelkät aamupissat tulee sisälle jos ei herätä tarpeeksi ajoissa. Reviiriäkin on voitu nyt laajentaa, niin että Taika saa olla kaikkialla paitsi eteisessä. Yksin ollessa edelleen kuitenkin vain keittiön alueella.

Pois vedettyjen (maito)alakulmahampaiden tilalle on jo alkanut kasvamaan pysyvät hampaat ja ahtaan purennan takia niitä täytyy jumpata, suositus olisi 6h(!!?) päivässä :nauru: Jotenkin hauska ajatus, että töiden jälkeen koko loppupäivä menisi istuessa sormet Taikan suussa.. :roll:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 13:39  
+
0
Täytyyhän tännekin kirjoitella. Pentu ollut nyt 1,5 vkoa talossa. Tuli 1.8 illalla myöhään. Maanantaina ja tiistaina ehdollistin naksuttimeen. Se osataan ja sillä mennään.
- Misään vaiheessa ei olla edetty remmissä vetämällä. Pysähtynyt olen joka kerta ja odottanut pennun tulevan takaisin löystäen remmin. Alussa naksautin, kun pentu tuli askeleenkin lähemmäksi tai otti kontaktin. Minun ehdoillani kävellään. Nyt osaa hienosti kävellä hihnassa. Uimisen jälkeen on vaikeuksia, kun pentu haluaisi vain juosta ja juosta.
- Paljon saa olla vapaana. Metsässä ja niityillä mennään. Kiivetään kallioilla ja hypitään pienien puunrunkojen yli. Kiertelen puiden ympäri ja vaihdan paljon suuntaa. Koiran pysyttävä tarkkaavaisena tai häviän. Aina, kun tullut luokseni, olen naksauttanut ja palkinnut. Kovalla vauhdilla tultuuaan olen palkannut vetoleikillä. En siis ole kutsunut missään vaiheessa.
- Sisäsiisteys etenee hyvin. Herätyskellon unohtuessa oli poika pidättänyt yöllä 9h. Pissasi lopulta eteisen matolle, mutta myös heti ulos päästyään nurmikolle. Yhtään kakkaa ei ole tarvinnut siivota. Remmissä tekee molemmat ja kehut saa aina. Vieraille paikoille tekee myös. Tänään olin aamulla niin kamalan väsynyt, että mokasin ajatellessani "Vielä 5 minuuttia...". Näin, että pentu on hereillä, mutta ylös nouseminen oli mahdottomuus. Noustessani pentu pissasi iloisesti sisälle. Odotin, siivosin pissat ja vein pennun ulos. Ulkona kehut ja sisällä pään hakkaaminen seinään. :D
- Leikkiminen sujuu koko ajan paremmin. Tänään olen alkanut yhdistää irroituskäskyn OUT, koska tiedän, että pennun irroittavan aina, kun pysäytän lelun. Ensimmäisestä päivästä asti olen panostanut irroitukseen ja leikin sääntöihin.
- Etutassut on sheipattu purkin päälle ja nyt osaa liikuttaa takajalkojaan ympyrää niin, että etutassut pysyvät purkin päällä. Vielä ei tehdä täyttä ympyrää.
- Tänään aloitettu tassukosketus purkinkannen päälle. Tällä tähdätään mm. etutassujen ristimiseen. Tajusi nopeasti ja nyt täppää tassulla kannen päälle hyvin. Tähän meni muutama minuutti.
- Pentu myös sheipattu laatikkoon kokonaan. Laatikossa on korkeat reunat ja on hauska seurata, miten tuo keskittyy kaikkien raajojensa laatikkoon saamiseen. Nostelee niitä harkitusti.
- Yksinoloa harjoiteltu ensimmäisestä päivästä alkaen. Kodin keskellä valtava pentuaitaus. Sieltä ei pääse keittiöön, kylpyhuoneeseen, sängylle tai luokseni, kun olen tietokoneella. Näkee kaikkialle muualle, mutta ei kylppäriin. Alusta asti on siis sopeutunut siihen, ettei luokseni pääse aina. Tämä on varmasti ollut ainakin meillä hyvä asia. Kylpyhuoneeseen olen poistunut sekunneiksi ja ulos samoin. Vähitellen olen pidentänyt aikaa. Jos jätän kylpyhuoneen oven auki, on pentu vinkunut ja alussa vähän haukkunut. Takaisin olen tullut vain hiljaisina hetkinä. En ole missään vaiheessa tehnyt lähdöstä tai tulosta numeroa. Olen lähtenyt, kun tuo on nukkunut, leikkinyt itsekseen, syönyt luuta tms. Välillä olen lähtenyt myös niin, että pentu on selvästi seurannut minun lähtevän. Silloin on vähän vinkunut, mutta taas olen tullut takaisin, kun on ollut hiljaista. Tänään lähdin ulko-ovesta niin, että pentu selvästi näki minun lähtevän. Jäin oven taakse istumaan ja lukemaan. 40 minuttia eikä pihaustakaan. Mennessäni sisään pentu nukkui ja avasi silmänsä. Katsoi minua vähän aikaa ja jatkoi uniaan. Kylläpä tulin iloiseksi! :)

Mutta kaikki ei ole niin vaaleanpunaista. Toisinaan yrittään purra lahkeesta, kun juoksen. Haluaa tuhota myös aivan kaiken. Vessapaperi olisi ihanaa. Pahvia tuolla on paljon ja sitä tykkää repiä. Onnistumisten vierellä nämä kuitenkin kalpenevat enkä niistä paljon stressaa. Nauttikaa pennuistanne! :)

Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.08.2010 klo 13:41)

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 15:08  
+
0
^ <3 <3 <3 Aivan supersuloinen! Paljon olette kaikkea ehtineet jo tehdä ja hyvään alkuun päästä. Joko tiedät mitä kaikkea aiotte harrastaa tulevaisuudessa?

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 15:21  
+
0
^ Eniten tulee varmasti tehtyä temppuja. Ramille olen opettanut reippaat pari sataa temppua. Minua yksinkertaisesti kiehtoo, mitä kaikkea koiralle voi opettaa. Agilitya tullaan varmasti harrastamaan. Tokon liikkeet tulen varmaankin opettamaan, mutta en aio kilpailla lajissa. Minulle on tärkeämpää, että koira menee maahan tilanteessa kuin tilanteessa. Ei se, pysyykö jokin tassu paikoillaan. Lampaita käydään kuun lopulla katsomassa. Titon isän omistajalla on 6 bortsua ja reippaat 400 lammasta. Pitäähän se nähdä, minkälainen paimen tuossa on, kun on työkkäri. Vielä en osaa sanoa muusta. Minä vain elän ja teen koirien kanssa. Kaikki muu tulee siinä samalla. :)
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 18:54  
+
0
Onpas Tito oppinut hienosti kaikkea kivaa. Meillä tuo temppujen opettelu on jäänyt alussa turhan vähäiselle, mutta nyt on otettu naksutin käyttöön ja alettu harjoittelemaan ihan perustemppuja istumisen ja luoksetulon lisäksi. :hymy:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Stella3

Stella3
Viestimäärä: 129

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 18:57  
+
0
Hei vähän OT kun ei oo pentu vielä tullut, mutta teiltä kokeneemmilta kysyisin online lemmikkitarvikeliikkeitä. Mitä suosittelisitte? Jotain yrittäny googlettaa mutta tuntuu kaikilla olevan eri hakusanat käytössä.
Thanks :)
Kääpiöpinseri Rico 23.11.2010 ->

Ricon blogi

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 21:59  
+
0
^en ole varma saako palstalla mainostaa yrityksiä, mutta itse tilasin tassutarvike.fi :stä, lemmikkishop.net (nopea ja hyvä palvelu, sain vastauksen kysymykseen puhelimitse heti), petpark.fi. Liikkeellä on ollut joku huijariyritys, joka myi olemattomia lemmikkitarvikkeita, mutta se taidettiin pistää pois markkinoilta. Kannattaa tosiaan vähän katsoa ja olla varuillaan.

--
Laitoin mustikka+mansikka+vaniljajugurttikulhon keittiön tasolle ennen suihkuun menoa ja kun tulin ulos, pentunen käveli iloisesti vastaan vähän tuohtuneen näköisenä. Ajattelin heti, että onpas mulla nyt sellainen kutina että jugurtit meni parempiin suihin. Kulho oli paikallaan, mutta lähempi tarkastelu paljasti että kyllä on vaan kaikki marjat jugurtteineen hävinneet. Enpä uskonut että se yltää syömään noin nätisti keittiön tasolle asti...Aika etevä, täytyy myöntää. :nauru:

Tänään 3 onnistunutta ohitusta! Ja vikalla kerralla sain silmäkontaktin, kun älysin vaan pyytää..:viheltel: Enää ei revitä hullun lailla koirien perään lenkillä :kumarrus: Kotoa voi poistua ilman että toinen huutaa perään, ja jää jopa eteiseen nätisti istumaan ja katsoo mua ilmeellä, "ai säkö menet, no muista tulla pian takaisin". Mun halinallepussukkamussukka :love::love::love:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:28  
+
0
Meillä on ollu muuten tosi hyvä päivä tänään, mutta muutamat tilanteet jäivät harmittamaan. Oltiin eilen pentukoulussa ekaa kertaa ja tosi hienosti meni. Coco oli niin väsynyt, että nukkui koko illan ja seuraavan aamupäivänkin. Tänään ollaan sit jatkettu läksyjen parissa ja hienosti tuo tajuaa kaikenlaista... Mutta. Ne ohitukset. Ja se yksinolo. Mua masentaa. Me ei edistytä ollenkaan vaan mennään vain huonompaan suuntaan. Vieläkään ei 15 minuuttia pidempään osata olla hiljaa yksin, joskus ei edes sitä. Ja kohta alkaa koulu ja sitten pitäisi kyetä olemaan monta tuntia...:eitietoo: voi ahdistus.

Ja mitä jos mun koirasta tulee kaiken harjoituksen ja vaivannäön jälkeen kuitenkin päätön remmirähjä. En kestä. Jos koirat pysyvät tarpeeksi kaukana, mekin ohitetaan ihan suhteellisen nätisti... Mutta. Tänäänkin kaksi koirakkoa pääsi yllättämään ja tulivat melkein iholle kiinni. Coco pisti kunnon rähinän pystyyn. En tosiaan tiedä mitä noissa tilanteissa voisi tehdä. Puolittain se räyhää myös hihnalle ja minulle kun en päästä sitä koiran luo. Ja eteenpäinhän ei voi liikkua. Jotkut koirat on ihan fine, mutta toiset selkeästi uhkaavan oloisia, jolloin pitää alkaa haukkumaan. Itku. :ttou:

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 12.08.2010 klo 07:19  
+
0
Natu ei oo kakannut viikkoon sisälle :jjei:
Pissoja kyllä tulee sisälle ainakin 4x/pvä.. taisin tehdä virheen kun vähensin paperit vain olohuoneeseen, sillä keittiön pöydän alta oon löytäny useat pissat ja eteisestä. Joten ehkä taas pakko laittaa paperit joka huoneeseen, ainakin vähäks aikaa.

Tyttö kyllä ottaa hienosti kontaktia ulkona muhun, kun tulee ohitustilanne. Ainoa ongelma tuolla taitaa olla kärryt, esim lastenrattaat ja postikärryt. Niille on pakko haukkua ja vetää niitä päin :eitietoo:

Meillä kävi toissapäivänä kummipoika (konttaa vielä, 1v~) kylässä siskonsa kanssa (3v) ja Natu oli ihan onnessaan kummipojasta :D "JEE joku joka konttaa mun kanssa lattialla!". Pari kertaa näykkäs poikaa kädestä (poika ei kyllä ollut moksiskaan..), mutta ymmärs kyllä asian aika nopeesti ja leikkinäykkiminen vaihtu nuolemiseen... :cool:
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

Ciara

Ciara
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 12.08.2010 klo 08:16  
+
0
Voi mikä ihana Natu natiainen:love: voiko toinen olla sulosempi!
Meille tuli eilen ilalla Kikin kaveriks toinen yorkki tyttönen, joka majailee meillä muutaman päivän. Ja voin kertoa, että on ollut hulinaa. Tytöt vaan painii, repii, tuhoaa ja pissaa sen minkä kerkeää. Kiki ei normaali kotioloissa riehu tai tuhoa, mutta nyt pitää näyttää kaikki mahdolliset temput kaverille. Korviahan pentuni ei enää omista ja nukkuminen on aivan out. Piti ihan rauhoittaa se nukkumaan, koska alkoi näyttää eilen illalla jo siltä, että on sellasta lapsillakin ilmenevää "yliväsymysksestä" johtuvaa revittelyä. Toisekseen nyt kun ilmat on viilenneet ja nurmi on ollut sateiden jälkeen märkä, niin neitonen ei enää suostu tekemään kakkaa ulos:ttou:
Eikä minullakaan ole aamulla loputtomiin aikaa pyöriä sen kanssa ulkona ja odottaa milloinka se kakan panttaaminen loppuu. Onneksi kohta on viikonloppu!

Positiivista kuitenkin lukea, että muilla on ollut onnistumisia:jjei: Ehkä mekin rauhoitutaan sitten kun hoidokki lähtee.
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 10:21)

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 12.08.2010 klo 09:57  
+
0
Shane:
Teilläkin tykätään pahvista. Täällä bc-poika on aivan haltioissaan, kun saa pahvia. Pari kertaa olen jo käynyt dyykkaamassa pahvia roskiksesta. Kenkälaatikot on hyviä, kun poika mahtuu niihin vielä sisään. Ja iiiiisot laatikot, koska niiden alle mahtuu.

Hienoa, että teillä ohitukset on hyvällä mallilla. Tuli noista rattaista ja kärryistä mieleen. Kävelettekö niitä kohti? Haukkuuko/vetääkö aina niille vai vain jossain tietyssä tilanteessa? Oletteko tehneet sitä, että istutte puistossa ja nameja syödään / leikitään, kun tulee rattaat näkyviin? Alussa niin kaukana tiestä, ettei reagoi, mutta huomaa. Vähitellen lähemmäksi. Kannattaa kokeilla. :)
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 10:01)

AlikersanttiRokka

AlikersanttiRokka
Viestimäärä: 57

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:57  
+
0
Heh, pahvit on aivan ykkösiä :nauru: Kaikki muu unohtuu, jos eteen lennähtää PAHVILAATIKKO :kumarrus:

Nytkin tuo makaa lattialla silpun keskellä ja repii laatikkoa. Sillä on nyt pieni ikuisuusprojekti menossa, kun sai niin vahvatekoisen laatikon ettei sitä saakkaan ihan heti palasiksi! Joka päivä hiukan :wink:
Landseer uros "Rokka" 12.04.2010

Saremiäs Rokka.

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 13.08.2010 klo 07:33  
+
0

myway kirjoitti:

Hienoa, että teillä ohitukset on hyvällä mallilla. Tuli noista rattaista ja kärryistä mieleen. Kävelettekö niitä kohti? Haukkuuko/vetääkö aina niille vai vain jossain tietyssä tilanteessa? Oletteko tehneet sitä, että istutte puistossa ja nameja syödään / leikitään, kun tulee rattaat näkyviin? Alussa niin kaukana tiestä, ettei reagoi, mutta huomaa. Vähitellen lähemmäksi. Kannattaa kokeilla. :)


Eilen käytiin kummipojan luona. Totutettiin Natua rattaisiin niin, että minä tulin nurkan takaa koiran kanssa ja kaveri toisen nurkan takaa vaunujen kanssa. Eli järjestettiin "yllättävä tilanne".
:-D Ekalla kerralla Natu rupes haukkumaan ja vaihdoin kävelysuuntaa. Seuraavalla kerralla ei enää haukkunut ja ohitettiin niin nätisti ne rattaat! :love: Sitten oltiin vielä sisällä ja tuo kävi muutaman kerran tutkimassa eteisessä olevia rattaita. Aiotaan joku päivä lähteä kävelylle ja koitan totuttaa tuota kävelemään nätisti niiden rattaiden kanssa. :-)

Mutta meidän postimiestä se pelkää. Se on sellanen tumma isokokoinen mies isojen sinisten (ja äänekkäiden!) kärryjen kanssa. Se jakaa postin/mainokset meidän pihoille näköjään 06:15 aikoihin, joten pyrin tästä lähin käyttämään Natun aamupissalla aikasemmin.

Vaihdoin tuon ruokaa taas.. Takaisin ensimmäiseen eli ProPaciin. Eukanuba oli ehdoton nounou, kun rupes iho kutisee, silmät vuotaa ja vatsa meni sekasin. James Wellbeloved taas pisti turkin huonoon kuntoon (liian vähärasvasta?). Josko nyt toi ProPac toimis, kun aikasemmin aiheutti hullua sonnan tuottamista.. :-D

Tää varmaan kuuluis tuonne ruokintapuolelle, mutta kyselempä silti: Mitä ruokaa syötätte pennuillenne?
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 13.08.2010 klo 08:07  
+
0
No kaippa sitä pennunomistajien kesken ruuasta puhuminen sallitaan. :)

Meillä menee ANF holisticia (kana-riisiä). Vaihdettiin tossa ihan äskettäin jo aikuisruualle. Ja masu on kyllä tykännyt tuosta ruuasta.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 13.08.2010 klo 10:36  
+
0
Meillä syödään Josera Familyä (pikkupentujen ruokaa) ja mennään sillä kunnes tuo 15kg säkki loppuu ja sitten siirrytään Kidsiin (penturuoka). Kasvattajan ohjeiden mukaan syötän tuolle penturuokaa aikas pitkälle vielä. Sitten se saa naudan rustoja puuhasteltavaksi, ja raakaa lihaa jossain muodossa puuhapaketteihin piilotettuna (maitotölkit, pahvit yms).
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 13.08.2010 klo 11:45  
+
0
Hei, kauan pennut katsovat "kieroon"? eli silmät harittavat vähän.
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 13.08.2010 klo 11:48  
+
0
Ei meillä pentu kyllä oo mun mielestä koskaan katsonut kieroon. :D

Minkäs ikäisenä koira alkaa "haista" tytölle tai pojalle toisten koirien nenään? Murkkuiässä?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

AlikersanttiRokka

AlikersanttiRokka
Viestimäärä: 57

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 13.08.2010 klo 11:59  
+
0
Ei meilläkään ikinä muistaakseni kieroon olla katsottu :mietiskel:

Nappuloina meillä on bentokronen classiccia ja pentua annettu sekaisin, sekä raakaa jauhelihaa, lohiöljyä ja valkosipulia päivittäin+muut lisukkeet (puuro, riisi, raejuusto, kermaviili yms)

Maksaa tuo saa kerran, pari viikossa

BK pentusäkki on kohta ihan loppu, uutta ei enää ostetakkaan, vaan siirrytään kokonaan isojen poikien ruokaan nappuloiden osalta
Landseer uros "Rokka" 12.04.2010

Saremiäs Rokka.

  Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 21:45)