Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:44

Pennunomistajien pulina 8

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 75

innna

moderaattori
innna
Viestimäärä: 4768

PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:44  
+
0
Jatketaan uudessa ketjussa. :) Linkki vanhaan ketjuun.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Hjh

Hjh
Viestimäärä: 11

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 23:54  
+
0
Vasta tänään aloin opettamaan ekaa kertaa perusasentoa Justukselle - ja se tajusi! Fiksu pieni :) Tosin vähemmän viksu oli aikasemmin päivällä kun testaili tontin rajoja.. Naapurin lapset leikki pihallaan, eikä tuo ole ennen niistä välittäny niin eiköhän se nyt rynnänny tielle. Ei kuitenkaan lähteny sen kauemmaksi mutta kuitenkin, pelottaa jos se nyt alottaa tuommosen tielle säntäilyn.

Hoksasin pari päivää sitten, että J'llä on ylhäällä etuhampaitten takana patti. N. 1-2cm päässä hampaista. Painelin pattia, se oli suht kova mutta ei kuitenkaan ehkä niin kova että siinä olisi hampaan alku.. Voi jeesus sanon minä jos siihen hammas kasvaa! o.O"
Pk collie Usvapilven Just A Gigolo Justus
http://cojust.blogspot.fi

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 08:18  
+
0
Kyllä minä uskon, että Helmi on terve, kun kuitenkin kotona leikkii ja riehuu normaalisti, syö ja juo, pissaa ja kakkaa normaalisti. Ja lenkeilläkin kävelee sitten loppumatkan ihan hyvin, välillä jopa edelläni. Ja olen myös huomannut sen, että uudet reitit on helpompia. Mutta täältä on vain kolme vaihtoehtoa, minne lähteä kotipihasta ja ne reitit on jo liiankin tuttuja Helmille. Toki sitten kun kauemmas päästään, on reittejä enemmän. Aamun ensimmäisellä ulkoilulla Helmi lähtee itse, omasta halustaan, pois kotipihalta, kun ei ilmeisesti halua kakata tuohon pihaan.

maruu

maruu
Viestimäärä: 55

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 10:08  
+
0
Kauheesti tehny mieli päivitellä meidän kuulumisia, tilannetta vaan hankaloittanu "vähän" se, että toi rakas riiviö söi nettikaapelin katki ... :D Puhelimel on kuitenki jollain tasolla nihkeetä tää kirjottelu..
Eipä meille kyl mitään sen kummempaa kuulu. Kaikki on menny paremmin ku hyvin, tässähän alkaa oikeen odottamaan että koska ne paljonpuhutut vaikeudet ja ongelmat alkaa. :D Eilen oltiin mun faijalla ja tutustuttiin kahteen jättikokoseen tanskandoggiin. Isoja poikia on, mut voi ei miten kilttejä ja muutenkin hienoja koiria. Otti Milon huomioon tosi nätisti eikä ees yrittäny alottaa sen kaa mitään riehakasta leikkiä. Ja ärsytyskynnys tuntuu olevan huippuluokkaa. Milo käveli ja hyppi reteesti molempien päällä, kun doggit yritti lepäillä, ja roikku millon missäkin hampaillaan kiinni.. Mut yhen ainutta murinaakaan ei kuulunu! Hyvä mieli. :) Samalla tuo sai nähä kolme aasia ja kolme kiliä :D Oli siinä pienellä ihmettelemistä, voitte arvata.

Yks harmituksen aihe meillä kyllä on, nimittäin kauhee matkapahoinvointi. Ite oon menossa suht. paljon ja koiran olis "pakko" tottuu tohon autoiluun. Nyt jokaisen reissun jälkeen meikäläinen siivoilee oksennukset ja ripulit pois takakontista! Onko kokemuksia? Ainoo vaihtoehto tässä vaiheessa varmaan aika ja totuttelu siihen autossaolemiseen.. Mut tsempatkaa mua sanomalla et se menee ohi! :D
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.11.2012 klo 10:39)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 10:40  
+
0
^Mun kummatkin koirat ei oo matkapahoinvoivia mutta mitä oon kuullu niin ohi usein menee kun vaan ahkerasti ja pienissä erissä totuttaa koiraa siihen auton ja kulkuneuvon liikeeseen. Ja tutuilta oon kuullu myös kuullut että ihan ihmisten matkapahoinvointilääkettäkin voi antaa mutta annostus kannattaa kysyä eläinlääkäriltä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Tothelions

Tothelions
Viestimäärä: 155

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 11:08  
+
0
Meillä Niilo oli alussa iskemässä jarruja päälle jos 20m edemmälle ois pihasta pitäny lähteä. Sit kun tuli lumet, helpotti...
Nyt taas on enää illalla tuota jumittamista ja temppuilua. Kylmän viileesti olen vain vetänyt sen liikkeelle, kyl se sit pienen matkan jälkeen suostuu taas kävelemään.
Toivottavasti sais sitä lunta, niin valostus hieman ja tuo ulkoilukin ois kivempaa. :hymy:

Poika kasvaa ja oppii nopeasti kaikkea. Ainoa todella rasittava piirre on nostanu päätään, varsinkin näin kerrostalossa asuvalle ei mikään mahtihomma.. Nimittäin haukkuminen. Ei siin mitään jos päiväaikaan louskuttaa, mutta tällä herralla tekee mieli availla äänihuuliaan 06-07 aamulla tai sit 21.00 jälkeen illalla ihan reilusti sinne puolenyön toiselle puolelle, vaikka oltais kotona, eli ei ole vain siihen yksinoloon liittyvää :mad::mad:
Ja tiedän olevan kova ääninen, koska kauppaan mennessä, kuului parkkipaikalle asti se haukkuminen ja ulina. Kuitenkin 4krs. asunto, ei ollu kuin pieni ikkuna raollaan. :ttou:

Harkinnassa tosiaan on estopanta....
*Siamo nella stessa lacrima, come un sole e una stella. Luce che cade dagli occhi, sui tramonti della mia terra.*

*Paura di cadere, ma voglia di volare*

PitaPata Dog tickers

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 11:22  
+
0
Maruu, onko pentu takakontissa ns.vapaasti? Meillä pahoinvointiin auttoi huomattavasti häkki (sekä se, että ruokailut ajoitettiin niin ettei lähdetty ajelemaan pariin tuntiin syömisestä). Häkissä Koo rauhoittuu ja käy nukkumaan välittömästi, ilman häkkiä poukkoilee puolelta toiselle mm. jarrutuksissa, yrittää päästä eteen istumaan ts. hypätä takapenkin yli. Näiden puokkoilujen ja liikkumisen vuoksi Koo oksensi usein autoon. Nyt rauhassa paikalla ollessaan ei ongelmaa enää ole. Toki ikääkin on jo enemmän, mutta omasta mielestäni paikallaan oleminen oli yksi avaintekijöistä pahoinvointiin!
Shibatrio <3

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 12:51  
+
0
Täälläkin menee kivasti. Laku ei ole nyt kahtena yönä tehnyt tarpeitaan yöllä sisälle=S=). mut en oikein usko että se on tulevaisuudessa vielä täysin siisti yöllä, onhan se vasta 10 viikkoinen. Nyt se osaaa jo käskyt "tänne" "istu" "tassu" ja "paikka" sanaa olen harjoittanut ,mutta se ei vielä satavarma kun tuo keskittyminen paikallaan ei ole vielä niin kehittynyt=D. Seuraavaksi voisi opettaa maahan sanan.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.11.2012 klo 12:53)

Ibux

Ibux
Viestimäärä: 125

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 13:25  
+
0
Maruu: Isän koira oksenteli aina autoreissuilla pentuna, mutta meni se ohi. Kannattaa tosiaan rajoittaa liikkumista ja tehdä koiralle mahdollisimman mukava olo. Koiruudelle myös annettiin ruoka vasta myöhemmin - ainakin 4-5 tuntia väliä ruokailun ja autoilun kanssa.

Helmi12: Oisko mahdollista lenkkeillä jonkun kaverin kanssa? Kaveri siis taluttaisi pentua ja itse voisit kulkea edempänä. Meillä ainakin pentu liikkuu huomattavasti vikkelämmin, kun huomaa että mamma meinaa kadota :nauru: Tolla meidän pennulla on kans hieman ongelmia tuon eteenpäin liikkumisen kanssa, mutta nyt aika hyvin tottelee mennään-käskyä.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 13:36  
+
0
Voi hitto tuota rapaa ja roskaa!
Pesettekö pennun tassut jokaisen ulkonakäynnin jälkeen?
Pienetkin pissatusleikit värjää tämän mahakarvat ja tassut AIVAN mustaksi ja karvoista saa nyppiä lehtiä, pikkurisuja ja mitä vielä...
Bolognesenarttu 7/2012

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 14:00  
+
0
Jos miesystäväni on lenkillä mukana, kulkee Helmi huomattavasti paremmin ja välillä jopa innostuu juoksemaan, kun mies innostaa sitä. Mutta pääasiassa lenkkeilen yksin, kun miesystäväni asuu eri osoitteessa. Muita kavereita ei lähistöllä ole.

Reppis, käytän Helmillä lenkeillä sademanttelia, joka suojaa mahan todella hyvin, joten lenkin jälkeen ei tarvitse kuin pyyhkiä tassut. Tosin Helmillä on erilainen turkki kuin Analla, eikä siihen tartu lehdet tai risut. Helmille on myös tulossa kurahaalari, kun olen niin laiska aina pesemään mahaa ja tassuja. Pissatukset tehdään tuossa kotipihalla, missä on vain lyhyt nurmikko, joten siinä ei tassut sotkeennu. Kaverin bichonilla on myös kurahaalari, eikä lenkin jälkeen tarvitse kuin nopeasti huuhtaista tassut.

Tothelions

Tothelions
Viestimäärä: 155

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 14:02  
+
0
^^ mie pesen vain jos möyrytään metikössä/mullassa... ja yleensä sillon samalla kyl koko poika saa pesun. Mutta just kadulla kävellessä en ole huomannu että ois tarvinnut... Tosin teil varmaan hieman erilailla tarttuukin nuo roskat turkkiin.. :hymy:
*Siamo nella stessa lacrima, come un sole e una stella. Luce che cade dagli occhi, sui tramonti della mia terra.*

*Paura di cadere, ma voglia di volare*

PitaPata Dog tickers

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 14:04  
+
0

Reppis kirjoitti:

Pesettekö pennun tassut jokaisen ulkonakäynnin jälkeen?



Jos ovat kovin rapaiset niin pyyhin vaan pyyhkeeseen. Eikarin turkki on onneksi sellainen, joka kuivuu nopeasti, jolloin hiekat sitten vain rapisevat pois. Imuroida kylläkin täytyy sitten ahkeraan :roll:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 15:02  
+
0
Gabbyllä on niin pitkät koivet jo, ettei sillä kuraannu muuta kuin tassun pohjat ja ne ehtii kuivua siinä kun tullaan ulkoa sisälle ja rappukäytävässä on matot :) Pentukarva on kuitenkin vielä niin imevää, että jos kierii maassa tai sataa kunnolla vettä, niin sitten saa kyllä laittaa tytön pesulle että lähtee kura ja rapa ihosta asti.

Meidän Röllillä taas on niin onnettoman lyhyet tassut, ja pitkä valkoinen karva, että sen kanssa on sama efekti kuin Analla. Pienikin pissatus muuttaa masun ja tassut aivan mustaksi ja turkki kerää ihan kaiken mahdollisen roskan pihalta.....Sitten saa nyppiä ja välillä jopa repiä tiukkaan jääneitä risuja irti. Lähes aina pidempien lenkkien jälkeen on suihkuun meno. Ei tota saa puhtaaksi pelkällä pyyhkeellä.

Just eilen laitoin tilaukseen pikku pakkasen ja muutaman sentin lunta, koska oon niin kyllästynyt imuroimaan kymmeniä kertoja päivässä eikä siitä loppujen lopuksi ole edes hyötyä! :D Meillä on tällä hetkellä vielä niin pieni asuntokin, että näyttää todella likaiselta jo pienikin määrä kuraa. Onneksi tällä viikolla on luvattu lunta, niin ehkä se siitä helpottaa. Pakkanenkin olisi jo suuri apu, kun maa jäätyy ja kura ei tartu :)
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 15:05  
+
0
Minnepäin Suomea on luvattu lunta? 8)
Joo siis manttelia käytetään, sadeasu ostettiin mutta ei istunut ollenkaan :S
Mantteli ei auta rapaan, joka nousee kainaloihin asti. Ja tosiaan nurmikolla mekin pissatetaan lyhyet pissatukset, mutta ei auta kun nii keskustassa asutaan et nurmikostaki irtoo mustaa rapaa :D
Bolognesenarttu 7/2012

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 15:11  
+
0
Netistä luin, että Etelä-Suomeen pitäis sataa keskiviikosta alkaen :)
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

maruu

maruu
Viestimäärä: 55

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 15:13  
+
0
Okke, kiitti vastauksista! Mä mietin tota tilan rajaamista nyt kunnolla. Jos se auttais.. Se on kyllä käyny aikasemmin jo mielessä, mut toteuttaminen jäi. :D Ruoan ja autoilun välissä oon odottanu monta tuntia, mut aina sieltä jotain tulee! Höh. Mutta toivottavasti menee ohi, tuntuu pahalta laittaa toinen autoon kun on näitä ongelmia. :(

Meillä käydään aika ahkerasti pesulla. About jokaisen metsälenkin jälkeen, eli päivittäin melkeen. Kuralammikot ja kaikki mutakasat on niiiin kivoja. :) Normi pissatusten jälkeen riittää tassujen pesu/pyyhkiminen.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 15:27  
+
0
Mä pyyhin aina vaan pyyhkeellä, suihkutan koirat vaan jos on ihan sellaista likaa mikä ei pyyhkimällä lähde. Pyyhkeellä näiltä lähtee hyvin, turkki on likaa hylkivä. Mutta eteinen muistuttaakin sit saharan autiomaata hiekkamäärän kanssa kun siinä pyyhin koirat.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 15:54  
+
0
Voiku meilläki hylkis likaa. Tommosta pumpulikarvaa nii kaikki pienikin roska jää x_X
Ja vedellä pesu harvemmin riittää, tassut on mustat vesipesun jälkeenkin.
Tässä aika hyvä kuva siitä, millanen tän turkki on noin kuuden vesipesun jälkeen. Aikamoinen karvasekasotku etten sanois :D

Tahtoo lunta tänne K-P:llekin!!
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.11.2012 klo 15:55)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 8 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 15:55  
+
0
Mäkin pyyhin vaan pyyhkeeseen sitten kun on tarvetta. Ei tarvitse edes joka lenkin jälkeen kunTuo on lyhytkarvainen et sentakia aika helppo. Mut olen kyllä ajatellut että pesen ton kokonaan tässä lähiaikoina. Mitäköhän mahtaa meinata kun joutuu suihkuun. Viikonloppuna leikkasin ensimmäistä kertaa kynnet. Vähän rimpuili mut ei paljoo kun en antanut periksi ja pidin tiukasti kiinni:cool:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.11.2012 klo 15:56)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 75
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28244
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 12:45)