Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Lauantaina, 23.02.2013 klo 15:27

Pennunomistajien pulina 9

Siirry sivulle: 1 ... 74 75 76

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Perjantaina, 21.06.2013 klo 08:27  
+
0
Elenallakin oli vaihe, jolloin melkein kaikki pissat tuli sisälle, ulkona ei malttanut tehdä mitään. Mutta kun sinnikkäästi olin ulkona niin kauan, että tarpeet tuli sinne niin nyt Elena pissaa heti kun nurmikolle pääsee. Välillä saatettiin olla tuntikin pihalla, kun odotin, että se pissa tulisi. Ja Elenahan ei lehdille pissannut ollenkaan, joten otin ne pois.

muksis

muksis
Viestimäärä: 62

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Perjantaina, 21.06.2013 klo 10:44  
+
0
vois silti itekin ehkä siivota ton "pissapaikan" pois ja antaa tehä tarpeensa mihin vaan. taas äsken olin kahteen otteeseen pihalla (en voi tolkuttoman kauan olla kun kolme pientä lasta on kotona) ja niiden kanssa ei pihalle niin yhtäkkiä vaan lähetäkkään. ekalla kerralla koira teki kakan ja pissan (oli irti) ja toisella kertaa koira vinkui hihnassa ja koko ajan tahtoi takas sisälle, houkuttelin sitä pitkin pihoja eikä se tehnyt mitään, mut heti kun tulin sisään niin taas se pissas ja kakkas heti..mietin silti et teinkö virheen siinäkin kun pari päivää waldo sai kulkea ilman hihnaa pihassa ja silloin se teki tarpeensa , mut nyt kun oon pitänyt hihnaa niin se ei tee..

sit on nyt aika ärsyttävää ku meidän piha on tommonen kivikko/juurakko/isoa sepeliä kun ei olla vielä keretty tekemään pihaa kun ollaan vasta talo rakennettu...vois olla et nurtsilla ton koirankin olis paljo helpompi kulkea ja tehdä ne asiansa..

jotain hyvääkin, istuminen sujuu nätisti ja katsekontaktia ajattelin alkaa nyt harjottelemaan. tietää myös että ruuan saa vasta kun istuu rauhallisesti :)
Nemo (16.2.2006)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Perjantaina, 21.06.2013 klo 11:29  
+
0
^Te siis asutte okt? Mä kyllä pitäisin pentua vapaana omassa pihassa ja harjoittelisin hihnassa oloa sitten muina aikoina. Tai jos luoksetulo on epävarmaa niin joku pidempi liina tai muu vastaava.

Meillä toi pentu on keksiny kivan leikin takapihalle päästessään. Juoksee nimittäin naapurin puolelle:ttou: Alkuun tottakai juoksin perään, mutta eilen illalla pamautin vaan takaoven kiinni ja sieltä se viipotteli itekseen hetken kuluttua takaisin:nauru: Pitää käydä ostamassa jotain verkkoa kun hävettää jos kerkeää liruttamaan.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.06.2013 klo 11:30)

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Perjantaina, 21.06.2013 klo 11:40  
+
0
Jos on oma piha, niin on tosiaan muitakin vaihtoehtoja. Ei aina tartte olla itse mukana, eikä itse tartte odottaa vierellä. Jotain pitkää narua jostain, ja pennulle vaikka valjaat pihallaoloajaksi. Tai itse laitoin aikoinaan valjaat koiralle, kun ei vielä ymmärtänyt miten panta nykäisee kaulasta kun lähti mm. lintujen perään ollessaan vanhempieni pihalla kiinni tolpassa.

Meillä opetettiin koira sisäsiistiksi kerrostalon viereisellä pyörätiellä, vilkkaan tien vieressä. Koira pelkäsi aluksi autoja, pyöriä ja muita koiria eikä se helpottanut opetusta ollenkaan. Lisäksi oli kylmä syksy/alkutalvi, joten piti pukea hirveästi päälle joka kerta kun 10-20krt päivässä rampattiin portaita ylösalas hissittömässä kerrostalossa :D Koira hytisi ja vinkui sisään kun liikenne oli vilkasta ja ulkona tuuli ja satoi. Mutta sinnikkäästi odottelin. Jos mitään ei tullut, otin pennun sisälle ja ulkovaatteilla seurasin vierestä millon haki pissapaikkaa.
Kyllä seuraavan pennun otan vasta kun on omakotitalo tai rivitalo.
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.06.2013 klo 11:43)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Perjantaina, 21.06.2013 klo 12:45  
+
0
Itsehän stressasin hirveesti kans sisäsiisteydestä Atlaksen kanssa jo ensimmäisten viikkojen jälkeen kun se todellisuus oikeesti tuli kohdalle. Nykyään ehkä vähän naurattaa myös tämä käytös ja hyvä niin :nauru: Alussa niitä pissoja tuli 10-20 sisälle, pikkuhiljaa määrät pieneni. Vein sen 20 kertaa päivässä ulos täältä kerrostalosta, jotta tapahtuisi jotain. Itkua väänsin ja stressasin. Meillä oli pitkään paperit käytössä ja jossain kohtaa tuo pentu oppi siihen, että paperille mennään pissalle, jolloin sain usein hyvin kiinni ennenkuin teki asioitaan ja vein ulos. Sitten pari-kolme viikkoa sitten repäsin ja päätin ottaa paperit pois (oon aina pitäny papereita vähän tyhmänä välivaiheena, mutta yksin kolmivuorotyöläisenä laminaattilattialla ne oli parempi). Nyt sitten mulla on 5kk ikänen pentu, joka ei oo 9h yksinoloaikana tehnyt mitään sisälle ja voin rehellisesti sanoa tuon olevan pääpiirteisesti sisäsiisti :jjei: Takapakkia varmasti tulee jossain kohtaa ja vahinkoja sattuu, mutta periaatteessa tuo on nyt sisäsiisti ja stressi on helpottunu!

Jokainen koira oppii aikanaan, annat mennä omalla painolla. Hampaita purren putsaat ne pissat sieltä lattialta ja silti jaksat kehua joka kerta kun ulos tulee jotain :wink: Lupaan, että se helpottuu.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

muksis

muksis
Viestimäärä: 62

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Perjantaina, 21.06.2013 klo 12:48  
+
0
Kiitti vinkeistä ja kannustuksesta. Eli pidän vapaana ja mulla on myös tommonen 15m liina ja valjaatkin löytyy jos alkaa mahdottomasti karkailemaan :)
Nemo (16.2.2006)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Perjantaina, 21.06.2013 klo 16:25  
+
0
No mä ottaisin ihan rennosti ton ikäisen pennun kanssa. Ei se nyt vielä voi edes ymmärtää milloin pitää tehdä pissa ja minne. Mä en edes itse oo stressannut asiasta, ehkä vasta joskus 7-8kk iässä stressaisin jos ei edistystä ala näkymään, kyllä pikkupennulle on ihan normaalia lirutella sisälle ihan jatkuvastikin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Antimony

Antimony
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Lauantaina, 22.06.2013 klo 11:53  
+
0
Voihan yöunet. Vinkuminen ja haukkuminen jatkuu edelleen. Oma kärsivällisyys ei ole riittänyt siihen huomioimattomuuteen läheskään aina...
Eilisaamu oli jotain ihan käsittämätöntä. Kaksilahkeinen oli täällä yötä ja tuo vaan jatkoi ja jatkoi ja jatkoi. Pari tuntia kun oltiin kuunneltu vinkumista, haukkumista ja kestetty sängynlaitaa vasten hyppimistä, siirryin sohvalle hetkeksi itse nukkumaan. Koiran rauhotuttua ja ruvettua nukkumaan menin takaisin sänkyyn ja homma alkoi taas alusta hetken päästä.. Sillä kertaa mies sitten siirty sohvalle jotta saisin oikeasti nukuttua edes pari tuntia vielä lisää.

Onneksi kohta on kesäloma. Kunhan en vaan kovin montaa virhettä ehdi tekemään ennen sitä....
Selkäranka pitää ainakin kasvattaa ja alkaa nyt todenteolla noudattamaan tuota koulutustyyliä ja katsomaan millaiset vaikutukset sillä sitten oikeasti on.

Lenkittämisestä vielä, missään kun ei tunnu oikein löytyvän näin pienen pennun lenkittämisestä mitään. Tuolla kun tosiaan tuota energiaa riittää vaikka muille jakaa, niin kuinka pitkää lenkkiä uskaltaa tehdä? Olen pari kertaa tehnyt 1,5km pituisen lenkin josta koira on suurimman osan ajasta vapaana. Vielä ei ainakaan reitti ole niin tuttu, että haistelu kiinnostaisi niin kovin paljoa.
Reippaasti kuitenkin jaksaa kulkea ja lenkin jälkeen vielä olisi kiva aina riehuakin. Ja lenkki siis on tosiaan sellaista rauhallista töpsyttelyä, koiran tahtiin.
Tiibetinterrieri uros 04/13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.06.2013 klo 11:58)

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Lauantaina, 22.06.2013 klo 12:07  
+
0
Kyllä varsinkin irti antaisin olla niin pitkään kun pentu vaan jaksaa, kyllä pennusta sitten huomaa kun väsähtää :)

Meillä kesti tuota itkuvinkumista pari-kolme viikkoa. Ja täydellä huomioimattomuudella meni ohi. Pienelläkin huomiolla, myös negatiivisella, koira saa siitä palkinnon ja jatkaa. Helppoa se ei ole, ja hermoja raastavaa. Mutta kyllä se siitä. Pari kertaa sorruin itsekin siihen, että komensin lopettamaan, mutta se johti vaan vielä pahempaan vinkumiseen.
Me tehtiin lopulta se päätös, että tehtiin aitauksesta mukava paikka pennulle ja pentu nukkui olohuoneessa aitauksessa 4kk ikään asti. Ekat yöt itki aitauksessa, mutta siitä lähtien on aina nukkunut yksin olohuoneessa ja me nukutaan makkarissa _ovi kiinni_. Ja hyvin toimii :)
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.06.2013 klo 12:08)

Antimony

Antimony
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Lauantaina, 22.06.2013 klo 12:39  
+
0
Ite asun yksiössä, niin ainoa paikka mihin saisi tuon koiran eristettyä on kylppäri, enkä sitä halua tehdä koska turkkirotu kyseessä, niin tuon kylppärin pitäis olla kiva paikka. Häkin ostamista kyllä tuli eilen aamulla mietittyä hyvinkin vakavasti. :D

Selkärankaa vaan, ei tässä muu auta. Oon itekin tietonen siitä, että se kieltäminen sun muut ei edesauta asiaa yhtään, mutta kun sitä ei väsyneenä jaksa kuunnella sitä räkyttämistä... Noh, pikkuhiljaa ylöspäin sano!
Tiibetinterrieri uros 04/13

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Lauantaina, 22.06.2013 klo 12:54  
+
0
Tiedän tunteen! Ana oli kauhea vollottaja kun tuli, korvatulpatkaan ei auttaneet. Mutta kyllä teilläkin se ohi menee, aikanaan!

Haittaako, vaikka kylppäri onkin se kiva paikka? Eihän oven taakse laittamisen ole tarkoitus olla rangaistus, vaan enemmänkin tehdä koiralle kiva turvallinen paikka. Meilläkin tehtiin pentuaitauksesta kiva paikka. Palkattiin aluksi sinne hyppäämisestä ja jätettiin aina sinne leluja ja kivaa tekemistä kun lähdettiin. Silloin koira halusi itsekin sinne, ja siitä tuli lempparipaikka :)
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.06.2013 klo 12:56)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Lauantaina, 22.06.2013 klo 16:33  
+
0
Mä kans näkisin, että hyvä vaan jos teette kylppäristä sen "pentuaitauksen". Sillon siitä tulee tosi kiva paikka ja sinne on kiva sitten mennä myös pesulle kun "jee kaikkee kivaa täällä tapahtuu aina" :nauru: Mulla oli pitkään pentuaitaus Atlaksella ja koska se vietti yksinoloajat siellä niin sai aina tekemistä ja herkkua ja ihania leluja sinne aitaukseen. Lopulta se meni niin, et kun otin kongin esille, Atlas meni seisomaan aitauksen viereen häntä heiluen. Tiesi et pääsee sinne syömään sitä maksamakkaraa sieltä :hymy:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

muksis

muksis
Viestimäärä: 62

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Lauantaina, 22.06.2013 klo 17:44  
+
0
no voi jee, nythän toi pentu kivan keksi..eka se pissas omaan sänkyynsä ja melkeen heti koitti vääntää tortut sinne.. muuten on kyl menny iha hyvin tää päivä, parit pissat vaan lattialla..

yöt meillä menee aika kivasti, toi nukahtaa ku mekin mennään sänkyyn ja nukkuu koko yön ja joskus aamuyöstä/aamulla se käy tekee pissan johonkin ja jatkaa unia sit vielä :) ei itke eikä metelöi.
Nemo (16.2.2006)

Antimony

Antimony
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Sunnuntaina, 23.06.2013 klo 00:27  
+
0
Toi kongi-idea olikin hyvä! Mulla kun on tapana jättää kongiin tai labyrinttipalloon jotain syötävää kun lähden töihin, niin jos jatkossa veisikin sen aina kylppäriin. Tällä vältän ainakin johonkin asti sen vinkumisen. Tiedä tosin sitä, että vinkuuko tuo sitten kun kongi tyhjennetty... :mietiskel:

Alkuunhan mietin sitäkin, että jos tuon koiran olisi työpäivien ajaksi laittanut aina kylppäriin, se kun on ihan hyvän kokoinen. Ei tartteisi sitten niin pelätä laminaattien pilaantumista pissojen ja kakkojen takia. Kakat tuo tosin tekee sisälläollessaan aina eteisen lattialle jossa laatat. o.O Vielä kun pissatkin tekisi sinne. Talvella tietää kivaa hajuilua, kun kämpässä lattialämmitys.. Noh, josko siihen mennessä ei tulis vahinkoja sisälle.
Tiibetinterrieri uros 04/13

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Sunnuntaina, 23.06.2013 klo 06:20  
+
0
^Kannattaa vaan sit kattoa että kylppärissä on kunnon ilmanvaihto helteillä. Jotkut kylppärit on niin kosteita ja kuumia koko ajan ja jos ovi on vielä kiinni niin sinnehän läkähtyy. Sellaiseen hankkisin ehkä portin niin ettei ovea tarttis pitää kokonaan kiinni vaan ilma vaihtuis kun ovi on auki ja portti oven pielessä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 9 - Sunnuntaina, 23.06.2013 klo 09:23  
+
0
Avasinpas teille uuden ketjun, jatkakaahan siellä -> pennunomistajien pulina 10
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 74 75 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 08:30)