Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Perjantaina, 09.04.2010 klo 16:13

Puuhavinkkiketju

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Perjantaina, 18.03.2011 klo 21:18  
+
0

jempo kirjoitti:

Vitsit, tein tossa eilen sitä vesipurkki-juttua, elikkä mulla oli vettä kattilassa ja koiran piti onkia nakkeja sieltä :D Se oli ihan sairaan hauskaa! Laitin ensin nakin kattilaan, koska riki oli jo siitä ihmeissään että kattila oli lattialla:D Sitte laitin vähän vettä, jatkoin siitä sit kunnes koira tajus idean ja lopulta se joutu pistää koko kuonon veteen. Tätä täytyy kokeilla uudestaan, suosittelen! :D


Mä koitin tätä äsken, ja koira joi ensin kaiken veden (vaikka sitä oli tosi vähän pohjalla), sitten söi onnellisena nakit :ttou:

Etsimiseen: Mä opetin tuolle etsimisen ihan kans niin, että laitoin namin vaikka kenkään (sellaiseen mikä oli valmiiksi jo syöty ja toimii leluna) ja sanoin etsi, se sai nuuhkia ja tonkia sitä namia sieltä kengästä. Sitten laitoin vähän kengän ympäristöönkin ja tajusi "etsiä" ne näkyvillä olevat namit, sitten heittelin nameja randomilla ympäri lattioita ja myöhemmin vaikeutin laittamalla lattialistojen jne päälle mitä heti ei tajunnut, niin osoitin satunnaisesti namin sieltä ja täältä niin se tajusi niitä olevan vaikka missä. Nyt etsiminen on lempihommaa, odottaa innosta täristen keittiössä kunnes se vapautetaan sanomalla etsi.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Perjantaina, 18.03.2011 klo 21:32  
+
0

Anpunen kirjoitti:

Mitä kaikkea kongiin voi laittaa?
Mulle ehdotettiin sulattaa juustoa sen sisään, mutta miten koira saa sen kaiken ulos, ilman että loput homehtuu kongiin?



Mä laitan yleensä jauhelihaa. Myös koirien märkäruoat/koiranmakkarat käy, tai NEU tms... Mut jauheliha on mun mielestä ehkä parasta. Ei tule ulos liian helposti, mutta ei myöskään liimaudu sinne kongin seinämiin. Eikä haise, toisin ku purkkiruoka. :D

edit. Ja jos pakastaa, niin luulis levan haastetta riittämiin.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.03.2011 klo 21:33)

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Lauantaina, 19.03.2011 klo 13:57  
+
0
Niin ja kannattaahan se kongi pestä välillä, kun jäähän sinne aina väkisinkin jotain töhkää, ja pyörii lattioilla. Mä pesen ehkä kerran viikossa tai kahdessa viikossa, ja käytössä joka päivä. Juustot Luna saa kyllä kielellä lipomalla reunoilta pois.

Laitoin kerran semmosta lohimureketta kongiin (olisko nyt ollut best in vai minkäköhän merkkinen, aika iso pötkö), ja toimi hyvin muuten, mutta se haju... Kun tuli kotiin, vastassa oli ihana kalanlöyhkä, vaikka kongi olikin tyhjennetty viimeistä murua myöten. Kai sieltä jotain nesteitä sitten valui kumminkin. Tästä syystä en ole kalaa muutenkaan kongissa käyttänyt.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Lauantaina, 19.03.2011 klo 15:08  
+
0
Joo tuleehan nuo virautettua heti käytön jälkeen, ihan varmuuden vuoksi ettei mitään jää sisälle muhimaan :)
Hyviä vinkkejä sisällöstä, tänään laitoin omia nappuloita, osittain turvotettuina kaikkien kongeihin, ja sitten pakkaseen muutamaksi tunniksi.
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

Saaga

Saaga
Viestimäärä: 154

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Lauantaina, 19.03.2011 klo 16:42  
+
0
Vilkuilin nopsaan ketjun läpi, mutta en ole varma joko tämä on sanottu.

Mutta jos jollain on korkeakarvainen matto, niin siihen matolle kannattaa nakella nappuloita tai jotain muuta namia. Roopella menee ainakin n. 15-30 min, ennenkuin se löytää kaikki nappulat, tai ainakin niin kauan se sitä mattoa aina tonkii. :nauru: Aamuisin kun lähdin kouluun, niin nakkasin aamupalan ympäri mattoa. Jäi sitten etsimään niitä kun jäi yksin.
Seropiuros Roope 11/2010

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Maanantaina, 11.04.2011 klo 14:19  
+
0
Itse tilasin Zooplussalta jonkun halppis-lautapelin tolle pennulle. Maksoi muistaakseni jotain 9e. Kai sillä voi kisujakin älyttää ? :D
Kongin tilasin myös. Ja nyt kaivankin kasan puhelinluetteloita yms paksuja katalogeja ja pistänkin pennulle aivonystyrät toimimaan =) Loistava idea! Ennen olen käyttänyt nuo sytykkeenä leivinuunissa, mutta nyt voisi ensin antaa koiran vähän mellastaa niiden kanssa.

Myös limupullot on täällä IN, mutta ei ehkä jaksa kiinnostaa niin kovasti vielä. Edesmennyt rotikkani jaksoi mellastaa isojen limupullojen kanssa vaikkei siellä nameja olisi ollutkaan.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 09:14  
+
0
Tässä vinkkiä Kongin käyttöön.

Täällä onki aika paljon kerrottu jo erilaisia repimispuuhia, joita meki harrastamma. Meillä on tapana säilyttää maitopurkkeja, kananmunakennot, konvehtirasiat, paperirullien hylsyt, tuorekelmun sisällä olevan hylsyn, lahjapaperipahvit, pahvilaatikot yms. Sitte ku Ukko kaipaa aktivointia, niin yhistellään nuita ja sanomalehtiä ja herkkuja ja maalarinteipillä kiinni. Ukon on ainaki sitä vaikeampi hajottaa esim konvehtirasia, mitä täyempi se on (ja siellä sisällä ws-paperihylsyjä, sanomalehteä yms).

Mahza

Mahza
Viestimäärä: 1

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 08:30  
+
0
Ihana ketju, kiitos.
Annoin kokeeksi Bobylle pyyheliinan, jossa solmu ja siellä väleissä nameja. Nyt meidän pikkutuholainen on sitä tutkinut jo vartin verran, ja vielä vaan nokka tuhisee :)

Semmonen, ehkä hassu kysymys, että jos koiralle antaa leluksi esimerkiksi vanhan kengän/sukan tms, niin eihän se luule että kaikki kengät ja sukat on sen syötäväksi?

Saridiini

Saridiini
Viestimäärä: 7

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Tiistaina, 25.10.2011 klo 15:35  
+
0
Mitäs koiralle uskaltaisi jättää puuhailtavaksi sen yksin ollessa? Ei esim. teipattua vessapaperihylsyä tai maitotölkkiä uskalla jättää, tukehtuu vielä teippiin tai siihen pahviin...? Nyt olen jättänyt liotetulla ruoalla täytetyn ja pakastetun kongin, syödyn ydinluun täytettynä jollain ja pakastettuna tai sitten oikeita luita järsittäväksi. Alkoi jo järsimään ovien listoja niin jotain lisäpuuhaa pitäisi keksiä missä kuluisi aikaa...
niin ja kyseessä on puolivuotias mäykkytyttö:)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Tiistaina, 25.10.2011 klo 15:41  
+
0
^Pyyhe jonka sisällä on herkkuja? Piilotat nameja ja lähdet? Leluja? Lenkitätkö koiran väsyksiin ennen yksinjäämistä?

Tuli muuten mieleen noista wc-paperi hylsyistä. Kun on nyt tullut markkinoille näitä huuhdottavia hylsyjä, niitä ei saa antaa koirien leluksi. Menevät mössöksi ja helposti koira sitten sen syö ja suolitukos on valmis.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.10.2011 klo 15:46)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Tiistaina, 25.10.2011 klo 21:38  
+
0
Ai täällä tällainenkin ketju on, loistavaa! Heti pääsi Hertta testaamaan ajanvietettä, tuolla se ihan intopiukeena kaivelee pyyhettä :nauru:

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 19:53  
+
0
Olipas kiva kun löysin tän pitkästä aikaa, aloitin harjoittelun ja koira on enemmän yksin ja saa ehkä vähemmän liikuntaakin. Heti otettiin etsimisleikkiä tänään, josta Nukka kyllä tykkäs hulluna ja heti ymmärsi idean. Ens kerralla vaikeampia piiloja vaan lisää. Sitä ei tosin pidä ottaa, jos haluaa keskittyä, oli sen verran kovaäänistä nuuskutusta. :D

func

func
Viestimäärä: 37

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 22:24  
+
0
Noi pyyhe/paperi/mitä vaan ja nami nuuskuttelut on hyviä, koirakin saa kulutettua hyvin energiaa siihen, nenätyöskentely taitaa olla aika rankkaa. :)

Tosin meidän dogilla ei oikein kärsivällisyys aina riitä ja terrrierimäinen ongelmanratkaisu alkaa eli se paketti tuhotaan atomeiksi ja syödään palasista namit.:D

skipi

skipi
Viestimäärä: 65

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 10:57  
+
0
Tuo vanhasukka juttu oli kiva.laitoin vanhan froteesukan sisään vasta ulkoa tuotuja käpyjä, aivan innoissaan, sukka saa kyytiä.Samoin tyhjään siideripulloon tukin lenkin palan, vei jopa pullon ulos kun niin innostu.
Oma juttu on vanha tiskiharja ja hammasharja joita heitellään myös ulkona, sisällä kiikuttaa ja nakertaa niitä, ei ole harjasosista irronnut vielä mitään vaikka on ollu leluina jo kuukausia.

Katsoin youtubesta kun joku oli opettanut bortsunsa hakemaan oluttölkin jääkaapista. Oli laittanut narun jääkaapin oven kahvaan ja koira avasi kaapin narusta vetämällä ja toi olut tölkin isännälle. Nyt ajattelin kokeilla tuota samaa tuolla tyhjällä siideripullolla jonne laitoin sen makkaranpalan sisään. Eikun talutushihnaa väsäileen jääkaapin oveen ja eiköhän sieltä kohta tule ulos siiderilenkkipullo :) Ensin vaan tyhjentään jääkaapin alahylly muista ruuista ettei mene parempiin suihin.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.11.2011 klo 11:11)

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Maanantaina, 14.11.2011 klo 20:55  
+
0
Metsälenkillä voi piilotella nappuloita vaikka kantojen koloihin tai viskata sammaleen sekaan. Siinä saa käyttää nenää, ja aikaa kuluu mikä väsyttää päätäkin. Toimii ahneilla pennuilla sekä aikuisilla, ja tällä saa huomion pois vaikka lähestyvästä vieraasta koirasta, polkupyörästä tms.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Sunnuntaina, 04.12.2011 klo 19:57  
+
0
Itse huomasin vaatehuonetta siivotessa, että sinne oli kertynyt aikamoinen kasa reikäisiä sukkia. Yli kymmenen paria sieltä kasasin. Pienen pohdinnan jälkeen aloin solmimaan niitä yhteen uudestaan ja uudestaan niin kauan, kunnes se oli ns. iso solmukasa. Sinne sitten väleihin nameja. On aika reippaasti tilaa piilotella niitä, eli koiralla menee pitkään sen selvittelyssä. Ja oma koira selvittää sen vielä niin että aukoo niitä solmuja. Ja kun kaikki on löytynyt, sukat voi sitoa uudestaan yhteen ja lelu on taas valmis käytettäväksi.

Itse kun ei tuota sukkien parsimista tule harrastettua niin näin ei mene vanhat sukat hukkaan :peukku:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 01:39  
+
0
Nemin ongelmanratkaisukeino on repiminen, tuhoaminen ja hajoittaminen. Tämä vähän vaikeuttaa aktivointi-ideoiden keksimistä, kun kaikki pyyhesolmu-, sukka- ja pahvipiilot on noin 15 sekunnissa tuhottu ja ruoka niiden sisältä syöty :nauru:

Toisaalta, neiti on kyllä iloinen saadessaan repiä vaikkapa sanomalehden riekaleiksi. Siinä saa emäntäkin sopivasti aktivointia, kun keräilee 1cm x 1cm -paperisilppua lattioilta :hymy:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Kikki

Kikki
Viestimäärä: 6

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 07:07  
+
0
Aivan ihania ideoita! Aida pääsee testaamaan useitakin näistä :) Meillä on vain Jumping kong johon voi sitä kongin omaa tahnaa laittaa ja se on saanut suuren suosion. Pentujen maku oli ok, mutta maapähkinä ihan huippu!
Uutena leluna Aida sai normaalin narupallon jonka lisäyksenä on se, että pallo tuoksuu. Olin itse hieman epäilevä ensin, että mitä tuo mahtaa tuumata vanilijan tuoksuisesta pallosta, mutta ihan hitti se on ollut jaksaa ihmeen kauan puuhata sen kanssa vaikka sinne en mitään namia laitakkaan sisälle :)

Lissunen

Lissunen
Viestimäärä: 2

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Perjantaina, 16.12.2011 klo 11:31  
+
0

Kikki kirjoitti:

Aivan ihania ideoita! Aida pääsee testaamaan useitakin näistä :) Meillä on vain Jumping kong johon voi sitä kongin omaa tahnaa laittaa ja se on saanut suuren suosion. Pentujen maku oli ok, mutta maapähkinä ihan huippu!
Uutena leluna Aida sai normaalin narupallon jonka lisäyksenä on se, että pallo tuoksuu. Olin itse hieman epäilevä ensin, että mitä tuo mahtaa tuumata vanilijan tuoksuisesta pallosta, mutta ihan hitti se on ollut jaksaa ihmeen kauan puuhata sen kanssa vaikka sinne en mitään namia laitakkaan sisälle :)



Kuulostaa aivan ihanalle tuo vanilia pallo! Onko siis ihan normaali narupallo joka tuoksuu? Onko tuoksu voimakas? En ole koskaan ennen törmännyt tuollaiseen!

Kikki

Kikki
Viestimäärä: 6

VS: PUUHAVINKKIKETJU - Perjantaina, 16.12.2011 klo 19:10  
+
0

Lissunen kirjoitti:

[quote=Kikki]Aivan ihania ideoita! Aida pääsee testaamaan useitakin näistä :) Meillä on vain Jumping kong johon voi sitä kongin omaa tahnaa laittaa ja se on saanut suuren suosion. Pentujen maku oli ok, mutta maapähkinä ihan huippu!
Uutena leluna Aida sai normaalin narupallon jonka lisäyksenä on se, että pallo tuoksuu. Olin itse hieman epäilevä ensin, että mitä tuo mahtaa tuumata vanilijan tuoksuisesta pallosta, mutta ihan hitti se on ollut jaksaa ihmeen kauan puuhata sen kanssa vaikka sinne en mitään namia laitakkaan sisälle :)



Kuulostaa aivan ihanalle tuo vanilia pallo! Onko siis ihan normaali narupallo joka tuoksuu? Onko tuoksu voimakas? En ole koskaan ennen törmännyt tuollaiseen![/quote]

Kyllä täysin normaali narupallo. Meidän pallohullu sekosi tuosta ihan täysin! Ei ole voimakas tuoksu, mutta selvästi vanilijan tuoksuinen :)
En itsekkään ollut ennen törmännyt tuollaiseen ja tietenkin piti heti sellainen ostaa itselle(koiralle) ja onneksi tuo tykkäsi :)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 05:30)