Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:54

Teinimutanttininjakoirien omistajien pulinaa (+9 kk)

Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 20

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 12:14  
+
0
Väinö kävi tänään virallisissa lonkka- ja kyynärkuvauksissa. Hyvältä näytti: ell arvio 0/0 ja A/A. :hymy: Parisen viikkoa saa odottaa virallisia Kennelliiton tuloksia, toivottavasti ovat samaa mieltä sielläkin... Pääasia kuitenkin, että lonkat ja kyynärät ovat täysin terveet kumpaisetkin! Joten voimme hyvillä mielin jatkaa agilityn harrastamista. :hymy:

Joskus kun kuvausten hinnasta on ollut puhetta, niin tuolla asemalla laskun loppusumma oli 160 euroa (hinta alle 10 kg koiralle). Olin varautunut yli 200 euroon, joten ei paha. Varsinkin kun tämä ei ollut mikään joukkotarkastustilaisuus.

Takajalan osalta näyttää hyvältä. Lopetin pari päivää sitten kipulääkkeet, eikä poitsu ole alkanut aristelemaan jalkaa lainkaan. Joten nyt voi mennä sillä oletuksella, että selvisimme säikähdyksellä ja jalka on täysin kunnossa. :hymy:
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 12:15)

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Torstaina, 22.07.2010 klo 20:06  
+
0
^ Onnea puhtaista papereista! : )

Meillä on edelleenkin! käymättä noissa kuvauksissa, kun sattui tuo Kouvolan näyttely ensi kuulle, niin pitää varata aika sitten näyttelyn jälkeen, kun pidetään jonkinmoinen tauko ja seuraava varteenotettava näytelmä onkin sitten marraskuussa Jyviksessä.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Torstaina, 22.07.2010 klo 21:25  
+
0
^Kiitos! Mutta tosiaan tulokset ovat viralliset vasta kun Kennelliiton lääkärisedät ja -tädit käyvät kuvat läpi ja kyllähän nämä eläinlääkärien arviot muuttuvat aina silloin tällöin Kennelliiton tarkan syynin jälkeen (tutkivat ne paljon tarkammin kuin mitä eläinlääkärissä tehdään). Joten toivotaan, että ovat siellä samaa mieltä.

Mekin saatamme tulla Jyväskylän näyttelyyn. Tosin taas corgit ja kääpiöpinserit ovat eri päivillä...
kääpin uros -09
shelam uros -16

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Torstaina, 22.07.2010 klo 21:31  
+
0
Ollaan Sakiksen kanssa nyt kolmisen päivää oltu (lähestulkoon) kahdestamme kotona ja tosi hyvin menny. Ensimmäisen kerran kun jäi taas ypöyksin kotiin, oli repiny kahden kilon jauhosäkin ympäri kämppää. Oli siis kaunis näky emännällä vastassa sen vartin jälkeen :nauru:
Mutta tänään tuli sitten äitini kotiin koiransa Myrskyn (australianterrieri) kanssa. Myrsky ja Sakis on tullu ihan hyvin toimeen aina, mitä nyt pari pientä rähinää jossain vaiheessa ollut mutta tänään heti kotiin palattuaan Myrsky ärähtikin Sakikselle. No ajattelin sen olevan sillä hyvä enkä puuttunut asiaan mitenkään. Mutta ihan muutaman minuutin päästä tulikin kunnon rähinä. Sakis huusi kuin sikaa olis pistetty, mutta se tekee niin kyllä aina, vaikka toinen ei välttämättä koskiskaan. Sekin meni sitten ohi ja kaikki oli ok. Kävin Sakiksen tassut ym. läpi eikä se aristanut mitään erityisesti. Kävin isäni luona ja kun tulen takaisin, mitä on vastassa: koira, joka ei ollenkaan astu oikealle etutassulleen. Hyppii vain kolmella jalalla ja tassun päällä on patti ja reikä :suru: Huomenna mennään eläinlääkäriin. Saa nähdä miten käy.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

miranja

miranja
Viestimäärä: 119

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Perjantaina, 23.07.2010 klo 16:19  
+
0
sliippi, kesällä kuvia lausutaan vain kerran viikossa, joten voi olla että menee muutama viikko.

Niin paljon on tuttujen koirilla muuttuneet tulokset suuntaan tai toiseen, että itse huokaisin helpotuksesta vasta kun Limanin lausunto tuli omakoiraan :D

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Perjantaina, 23.07.2010 klo 23:15  
+
0
^Juu, en mäkään uskalla huokaista helpotuksesta ennen kuin Kennelliitolta tulee se lopullinen lausunto. Onhan noita kuullut, että esim. B:ksi arvioidut lonkat tippuvat D:ksi Kennelliitossa (!). Mutta mitään epätervettä noissa ei onneksi jokatapauksessa pitäisi olla.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.07.2010 klo 23:16)

miranja

miranja
Viestimäärä: 119

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Lauantaina, 24.07.2010 klo 10:05  
+
0
Kliitosta nyt tulee vähän sitä sun tätä, onneksi asiantunteva kuvaaja osaa useimmiten sanoa onko kuvat ennemmin A kuin E. Itse laittaisin paneeliin rajut muutokset, kuten B->D tai D->B, molemmat tapaukset yhtä huonoja, kun todellisesta tilanteesta ei voi olla varma.

Onnea kuitenkin alustavista terveen papereista =) kelpaa agiliitää.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.07.2010 klo 10:06)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 21:10  
+
0

Nika kirjoitti:

Kävin isäni luona ja kun tulen takaisin, mitä on vastassa: koira, joka ei ollenkaan astu oikealle etutassulleen. Hyppii vain kolmella jalalla ja tassun päällä on patti ja reikä :suru: Huomenna mennään eläinlääkäriin. Saa nähdä miten käy.


Miten teillä kävi eläinlääkärissä?

Me harjoteltiin tänään Lunan kans pyöräilyä. Ollaan sitä lopputalvesta/keväästä epäsäännöllisesti testattu ja isoimpana ongelmana on ollu rengasta kohti hyökkiminen. Ilmeisesti nerokas elikko pitää pyörää leluna (tai sit sillä herää saalistajan vaistot :nauru:) koska se hyökkii ihan hirveen ärinän kanssa kohti. Tänään sit otin vähä "kovemmat" keinot käyttöön eli hihnasta nyppäsemällä sekä kieltämisellä puutuin asiaan. Hirveesti sit kehuin kun se kulki kauniisti vierellä ja menihän tuo pidemmän tahkoamisen jälkeen vihdoin jakeluun. :jjei: Saatiin jopa ihan oikeasti pyöräiltyä muutama metri. Pitää ahkerasti käydä harjottelee, et voidaan sit alkaa oikeasti fillaroimaan ku ikää tulee tarpeeksi.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.07.2010 klo 21:12)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 21:25  
+
0
Käytiin sitten pe eläinlääkärillä ja tassussa on kuin onkin hampaan mentävä kolo. On onneksi vain pintanaarmu. Nyt täytyy vaan pitää se puhtaana ja huolehtia, ettei Sakis nuole sitä.

Mut asiasta toiseen. Olin äskettäin Sakiksen ja Myrskyn kanssa iltalenkillä ja vastaan tuli isokokoinen koira (rodusta ei mitään käsitystä), säkä ainakin reisiin saakka. Koska Myrsky on aina ärhennellyt vastaantulijoille ja tänään aamulla vielä normaalia pahemmin, niin väistin oikein kunnolla pois jalkakäytävältä ja tien toiselle puolelle. Mutta mitä tekee vastaantulija: päästää koiransa jossain viiden metrin flexissä todella lähelle. Mä sitten totesin, että älä päästä, että tää toinen käy päälle ja käy huonosti. Tää nainen sitten vaan siihen, että ei se mitään tee, kun tää on narttu ja ne on uroksia. Mä tuijotin suu pyöreenä, että mitä? En ole pahemmin pohtinut onko vastaantulevat ollut narttuja vai uroksia, mutta en halunnut mitään rähinää ja väistin. Siihen sitten nainen totesi, että tuhoan koiran lopullisesti kun väistän, että olisi pitänyt päästää Myrsky tutustumaan minulle aivan vieraaseen, suurikokoiseen koiraan. Jos siitä olisikin tullut tappelu, niin Myrskyllehän siinä olisi huonosti käynyt... En siis vissiin ymmärrä mitään koirista, kun maalaisjärjellä olen koittanut asioita miettiä :roll:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 21:30  
+
0
SanttuJ Mä haluisin kans kovasti alottaa pyöräilyn Sakiksen kanssa, mut en ole vielä uskaltanut. Olen odottanut, että Sakis täyttää vuoden, mutta ehkä sitä voisi uskaltautua vähän kokeilemaan jo etukäteen... :shifty:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

miranja

miranja
Viestimäärä: 119

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 19:07  
+
0
Meidän teini pyörähti tänään erkkarissa kehässä, ei pöllöillyt kovin paljoa onneksi. Tuloksena NUO ERI3 :)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 21:28  
+
0
^^Mä oon uskaltanu tuon kans vaan vähä harjotella. Sinänsä tuntuu hullulta ettei jo nyt vois alottaa vähä enemmän tuota pyöräilyä, ku koiralle tulee 13 päivän päästä vuosi täyteen :mietiskel: No, odotetaan vielä pari viikkoa. Sit on ainaki virallinen "pyöräilyikä" täyttyny :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 11:30  
+
0
miranja, onnea! :)

Tänään tuli se virallinen lausuntokin Kennelliitosta: A/A ja 0/0 eli priima poika! I'm so happy! :nauru:

Viikonloppuna olimme RotuRace-kilpailussa juoksentelemassa. Poitsu rakastaa ihan älyttömästi vieheen perässä juoksemista, ei siinä kyllä yleisöt ja muut koirat paljon kiinnosta. Taitaa olla väärään kroppaan syntynyt vinttikoira. :nauru: Hauskaa puuhaa oli, ja ensi vuonna toivottavasti uudelleen. Väinön yksilöajalla irtosi huikeasti 44. sija (156 minikoiraa) ja joukkueemme sijoittui 13. sijalle (39 joukosta). Ei hullummin! :)

Kääkkäjoukkueita siellä oli meidän lisäksemme kaksi, joista toiseen oli kerätty kaikki viime vuoden nopeimmat kääkät. Nämä porhalsivatkin hienosti joukkuekisan 5. sijalle. :) Kärkisijat menivät taas perinteisesti AHT- ja Working Jack Russell-joukkueille.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.08.2010 klo 11:32)

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 12:23  
+
0
^ Onnea terveistä koivista! Se tietää sitten sitä, että Fionan tulokset tulee tässä parin päivän päästä. Tuleeko niistä joku ilmoitus vai ilmestyykö vaan koiranettiin?

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 12:46  
+
0
^Tänks! :) Olin maksanut laskun Omakoiran kautta, niin sain ilmoituksen suoraan sähköpostiin jo ennen kuin tulokset kirjataan KoiraNettiin. Myöhemmin tulee sitten virallinen paperilappu tavallisella postilla.

Lausunnossa näkyy päivämäärä 30.7., eli lausuvatkohan kuvia Kennelliitossa aina perjantaisin... Kesäisin siis kuvia lausutaan vain kerran viikossa, mutta nopeasti nuo näköjään tulivat siitäkin huolimatta. :)
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.08.2010 klo 12:46)

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 15:43  
+
0
Onpas taas ehtinyt vierähtää aimo tovi siitä, kun viimeksi olen käynyt päivittelemässä kuulumisia. Eli tänne kuuluu ihan hyvää, koirakoulun treenit jatkuvat keskiviikkoisin, joten päästään taas kunnon työskentelyn makuun. Olen myös harkinnut loikkaavani Meicin kanssa hieman vaativampien ryhmään, mutta katsotaan nyt ensin miten hyvin Meici muistaa 'vieraalla maaperällä' iloisen työskentelyn aakkoset. ;)
Reilun kolmen kuukauden tauon jälkeen ollaan menossa taas mätsäilemään 15. tätä kuuta ja pyörälenkkejä lisättävä pikkuhiljaa sään salliessa. Jotain uutta harrastustakin olen pohtinut vakavissani, mikäli itseä miellyttäviin ryhmiin mahtuu.


sliippi kirjoitti:

Tosin taas corgit ja kääpiöpinserit ovat eri päivillä...



Voi pahus! Miten sattuukaan aina näin. :( Meillä muuten sattuisi aika näpsäkästi Jyväskylään Meicin kasvattaja tuomariksi pemuille.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 16:30  
+
0
^ Mä oon miettinyt jo pitkään, miten Meici lausutaan? Siis lausutteko "Meiki" vai "Meisi"? Vai jotenkin muuten? :nauru:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 20:01  
+
0

Natskuu kirjoitti:


Voi pahus! Miten sattuukaan aina näin. :( Meillä muuten sattuisi aika näpsäkästi Jyväskylään Meicin kasvattaja tuomariksi pemuille.


Käsittääkseni jääviyssääntöjen takia tällöin Meicikään ei saa osallistua (kasvattaja ei saa arvostella omia kasvattejaan näyttelyissä).

edit: No tuollahan se lukee koiranäyttelysäännöissä.
"Koiraa arvosteleva tuomari on jäävi tehtäväänsä, jos hän tai hänen perheenjäsenensä on koiran kasvattaja."
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 08.08.2010 klo 20:05)

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 21:08  
+
0
^ Pahus, näinhän se olikin! Jyväskylä olisi itsessään vaan niin sopinut meille.

^^ Meici lausutaan "Meisi". :)

Tänään kun aiemmin puhelin tuosta uuden harrastuksen hankkimisesta, niin löysinkin sitten kaksi hyvää vaihtoehtoa ja laitoin kouluttajalle meiliä ja kyselin hieman tarkempia tietoja, hintoja ym. Eli temppu-/koiratanssikurssi ja näyttelykurssi. En vaan ole vielä päättänyt, kumpi olisi enemmän se meidän juttu (vaikkakin tuo temppu-/koiratanssikurssi kiehtoisi ehkä hieman enemmän).

miranja

miranja
Viestimäärä: 119

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN OMISTAJIEN PULINAA ... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 10:37  
+
0
Missä tuollaista temppu/koiratanssi-kurssia olisi tarjolla? Laita Natskuu vaikka yksäriä :)

Nemon kanssa mennään tänään yhden kerran temppukurssille, saas nähdä - katastrofin ainekset ovat ilmassa :D

  Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.05.2024 klo 01:45)