Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 13:30

Mikä ensimmäiseksi koiraksi kerrostaloon?

Siirry sivulle: 1 2

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 13:30  
+
0
Olemme kihlattuni kanssa suunnitelleen hankkivamme koiran noin vuoden sisään kerrostaloasuntoon. Koira olisi ensimmäinen yhteinen koiramme, mutta minun perheelläni oli noin 7 vuotta novascotiannoutaja uros olessani ala-asteella. Rodunvalinta aiheuttaa tosin vaikeuksia, joten ajattelimme kysyä neuvoa teiltä.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu:
- 3-4 lenkkiä päivässä, kestoiltaan vartista tuntiin. Joskus koira voisi päästä myös vapaana juoksentelemaan vanhempieni luona maalla. Kotona lenkkeihin kuuluisi myös lähimetsässä liikkuminen ja koira voisi sielläkin olla vapaana, kunhan oppisi luoksetulon kunnolla.

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa):
- Tällä hetkellä noin 50 neliöinen kerrostalokaksio kaupungissa.

¤ Lapsien määrä:
- Ei yhtään, ehkä sitten muutaman vuoden kuluttua vasta.

¤ Aiemmat koirakokemukset:
- Itselläni jonkin verran novascotiannoutajasta, koska meillä sellainen kotona oli. Opiskelen eläintenhoitajaksi, joten kokemuksia tulee varmasti senkin vuoksi lisää. Poikaystävälläni ei ole koirakokemuksia ollenkaan, koska hän ei ole pitänyt koirista, mutta nyt olen saanut hänen päätänsä vähän käännettyä, kun olen näyttänyt miten kivoja koirat voivat olla.

¤ Harrastustoiveet:
- Emme halua koiraa, joka vaatisi paljon aktiivista harrastamista vaan lemmikin lähinnä ulkoilukaveriksi ja seuraksi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka innostuisimme esim. agilitysta.

¤ Turkkitoivomukset:
- Haluaisimme koiran jolle riittäisi harjaus kerran tai kaksi viikossa, ei trimmattavaa koiraa. Lyhyt tai puolipitkäkarvainen.

¤ Minkä kokoinen koira:
- Pieni tai keskikokoinen.

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne):
- Vähäinen metsästysvietti, koska olisi kiva pitää koiraa maalla ja metsässä irti. Emme myöskään halua itsepäistä koiraa, koska se tulisi ensikoraksi. Sen tulisi olla siis helpohko kouluttaa. Mielellään ei kovin haukkuherkkä.

¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
- Poikaystäväni on ajatellut kääpiöbullterrieriä ja welshin corgia. Itse taas tykkään eniten novascotiannoutajasta tai suomenlapinkoirasta. Tärkeintä kuitenkin rodussa jonka valitsisimme on terveys :)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 13:46  
+
0
Ainakaan novascotiannoutaja ei miettimistänne roduista sovellu noihin kriteereihin. En missään nimessä suosittele hankkimaan tolleria, jos ei ole selkeitä harrastustoiveita mielessä, vaikka perheellänne aikanaan olisi sellainen seurakoirana ollutkin. Sen sijaan corgi voisi soveltua oikein mukavastikin toiveisiinne ja myös lapinkoira. Miksei kääpiöbullterrierikin, mutta se on luonteeltaan hyvin eri tyyppinen kuin paimenkoirat.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Maanantaina, 29.11.2010 klo 09:42  
+
0
Meillä on ainakin corgi sopeutunu kerrostaloelämään hyvin, tosin meillä on alin kerros maan tasalla :nauru: Mut ei hauku turhia, on nätisti yksin ollessaan ja näin. Toivottavasti teillä on hissi jos kookia suunnittelette =)

Lapinkoirastakin sen verran että se sopisi aika hyvin tuohon, kaverin lapinkoira on ollut joskus hoijossa kun asuin vielä kerrotaloyksiössä. Ei haukkunu yhtään ja koira pysyi tyytyväisenä kun pääs talvipakkasella makoilee parvekkeelle. Tosin tää yksilö oli kääpiökokoseks jääny ja vielä vanhaki. :)
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 00:14  
+
0
Asutaan toisessa kerroksessa tai ei ole kuin yhdet rappuset. Ei ole hissiä kylläkään..
Millainen se corgi on näin muuten? Oon kuullut että paimenkoiraa ei kannattaisi ottaa kun se räksyttää kaikille ja kaikkea mut lie varmaan yleistystä ja kouluksesta kiinni? Kuinka paljon käytte sen kanssa lenkeillä? :)

Lapinkoirassakin mietityttää tuo haukkuminen. Kun ei yhtään haluaisi että se koira täällä sitten yksin ollessaan haukkuisi kun tosiaan asuu kerrostalossa. Siitä oon taas kuullut että ei sovi kerrostaloon ja olis aktiivinen ulkoilukoira?

Tuntuu että kaikki sanoo eri asioita eri koirista ja sitten onkin ihan sekaisin millainen joku rotu on :D

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 07:30  
+
0
^Kyllä lapinkoirakin kerrostaloon sopii, koira on vaan opetettava hiljaiseksi sisällä. Melkoisen suuri osa lapinkoirista nykyään asuukin kerros/rivitaloissa. Koiran aktiivisuuskaan ei siihen vaikuta, sillä ulkona se koiran liikuttaminen tapahtuu. Koiran kanssa on vaan säännöllisesti lähtävä sinne pihalle lenkeille. Usein kerrostalokoirat saavat parempaa lenkitystä kuin ok-talossa asuvat juuri tuosta syystä, että koiran kanssa on mentävä lenkille, eikä voi vaan avata ovea ja päästää koiraa pihalle istumaan.

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:08  
+
0
No tuo on kyllä totta. Vaatiiko tuo lapinkoira jotenkin erityisen paljon liikuntaa vai riittäisikö sille ihan pari kolme pissatusta ja yksi pidempi lenkki (tunti tai reilu)? Poikaystävä hieman epäileväinen sen suhteen..

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:41  
+
0

lapland kirjoitti:

Asutaan toisessa kerroksessa tai ei ole kuin yhdet rappuset. Ei ole hissiä kylläkään..
Millainen se corgi on näin muuten? Oon kuullut että paimenkoiraa ei kannattaisi ottaa kun se räksyttää kaikille ja kaikkea mut lie varmaan yleistystä ja kouluksesta kiinni? Kuinka paljon käytte sen kanssa lenkeillä? :)

Lapinkoirassakin mietityttää tuo haukkuminen. Kun ei yhtään haluaisi että se koira täällä sitten yksin ollessaan haukkuisi kun tosiaan asuu kerrostalossa. Siitä oon taas kuullut että ei sovi kerrostaloon ja olis aktiivinen ulkoilukoira?

Tuntuu että kaikki sanoo eri asioita eri koirista ja sitten onkin ihan sekaisin millainen joku rotu on :D





Jotkut sanoo että corgi ei ollenkaan saisi rappusia ylös tai alas kipitellä ettei selkä mee vinkuralle mut jos me ollaan johonkin menty kylään missä on rappuset niin ei olla tota kyllä kannettu mihinkään :D Ite on neiti köpötelly.
Corgista osaan kertoa vaan pembrokesta kun meillä sellainen on :nauru: Mut mitä oon lukenu ni eipä cardi paljonkaan eroo pemusta, enemmän omistautuvaisempi omistajalleen eikä vieraista niin kiinnostunut kun pemu.
Tuo linkki menee suomen welsh corgi seuran sivuille, sieltä löytyy rotukuvaukset ja mitä eroa cardilla ja pemulla on :)

http://www.corgiseura.net/index.php/corgiseura/index/rotukuvaus

Omakohtasesti meillä on menny kyllä tosi hyvin ton koiran kaa, vaik jotku sano että corgi on jääräpäinen eikä sovi ekaks koiraks ni otettiin riski. Miulla ei oo ikinä enne ollu koiraa ja poikakaverillaki vaa aikuisia koiria tullu taloon :nauru:
Muhku opetettiin heti tänne tultuaan toisiin koiriin ja yksin olemiseen niin mitään suurempia ongelmia ei oo ollukkaan, tosin vessan ovi pitää pitää kiinni koska vessaharja miellyttää neitiä aina yksin kotona ollessaan :D Yleensä Muhku käy nukkumaan kun lähetään johonkin eikä siis hauku ollenkaan yksin ollessaan (ainakaan naapureiden mukaan). Eikä tuhoa paikkoja, muutaman paperin on silpunnu ja kuumemittarin kantanu eteiseen, mistä lie senkin löys :D

Lenkillä ollaan käyty aamusin yleensä sellanen 15 min (nyt tuli kovat pakkaset niin koira ei siedä yhtään olla ulkona, pitääpi seuraavasta tilistä ostaa töppöset varmaan), päivällä muutama pienempi ja yksi isompi ja illalla taas sellainen vartti. Meillä ei oo vielä säännöllisiä ulkoiluaikoja kun ollaan aina eri aikaan poikakaverin kanssa kotona. Mutta siis kyllä tuo pötkylä yli tunnin päivässä on pihalla, suurimmaks osaks tosin heitellään palloa tässä omalla pihalla, se on paljon hauskempaa ja saa juosta kovaa lumihangessa :nauru: Neiti on kyllä vielä niin pikkunenkin että täyspitkiä lenkkejä ei edes suositella (Muhku huomenna 6kk) mutta pikkuhiljaa suurennetaan.
Eikä corgi todellakaan oo mitenkään hidas vaikka sillä töppöjalat onkin, yleensä meilläki mie saan juosta koiran perässä:D

Öööp mitäs muuta vielä vois kirjottaa, no laitan lisää jos jotain tulee mieleen :mietiskel:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:51  
+
0
Ainii ja lisään tuohon että Muhku ainakin on ihan innoissaan muista ihmisistä, ei siis vierasta yhtään, kaikki vastaantulevat pitäis päästä haistelemaan :D Ja koirissa melkein sama, itteensä pienempiä koiria pelkää mutta esim naapurin berni on kiva leikkikaveri :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:34  
+
0
Muhkuhan kuulostaa oikein valloittavalta pakkaukselta siis! :nauru:

Corgiin ollaan perehdytty ehkä noista luettelemistani neljästä rodusta tarkimmin, koska se oli ensimmäinen rotu johon poikaystäväni tykästyi ja sen jälkeen sille ei ole hirveän monet muut mun ehdotukset kelvanneet :D mutta haluan tarkkaan miettiä eri vaihtoehtoja ennen kuin rynnätään sellaista ottamaan.

Suunnilleen tuollainen lenkkimäärä olisi aika hyvä ja sellainen jota oltii itsekin ajateltu eli sen puolestakin sopisi hyvin. Oltaisiin vähän enemmän cardiganin kannalla, vaikka tuskin niillä sen kummempaa eroa onkaan, kuten sanoit. Erityisesti minua viehättää blue merlet ja brindlet corgit :-)

Onko tuo oikeasti jotenkin "normaalia" ja yleistä että corgit näykkivät ihmisiä nilkoista? Kun tuolla welsh corgi seuran sivuilla lukee niin.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 16:47  
+
0
Se on varmaan aika yksilöllistä ja miten paljo sitä paimennus"viettiä" on. Meillä Muhku teki sitä parina ensimmäisenä viikkona mut sitten se loppu kokonaan ku seinään :D Nykysi Muhku repii vaa hupparin hihoja jos se on innoissaa mut senki käskystä lopettaa :nauru:

Ja oli helppo kouluttaa! En oo ikinä tavannu noin ruualle persoo koiraa, käytiin hampaat poisdtattamassa viime viikolla ja kysyin lääkäriltä saako antaa ruokaa ku päästään kotii ni lääkäri totes "joo voittehan yrittää mut eipä nukutuksen jälkee yleensä taho oikee ruoka maistuu". Päästii kotii ja koira tuskin jakso viel seisoo ku oli vasta heränny mut ruokakuppi kyllä tyhjeni kahessa sekunnissa :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 19:03  
+
0
No hyvä jos se loppui :) ja tietysti teillähän on pentu joten ehkä sen ymmärtääkin paremmin kun innostuessaan tekee hölmöyksiä!

En olis uskonut että sitä on helppo kouluttaa ku oon saanut siitä aikas jäärän kuvan :nauru:
Hienoa jos pikkuiselle maistui ruokakin heti heräämisen jälkeen :)
Mites se turkki? (Mahdoinkohan kysyä tätä jo...) Paljon ootte sitä harjaillut? Vaikka eipä kai corgista sen enempää karvaa lähde kuin muistakaan koirista?

Onpas nuo corgi fluffyt suloisia, harmi kun on kyse pelkästä virheestä eikä jostakin muunnoksesta :nauru:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 20:30  
+
0
joo fluffyt on aivan ihania :love: meitä kun toi näyttelyhomma tuskin kiinnostaa niin meille olis "virheellinenkin" pentu kelvannu mut pentueessa ei sellasta ollu :nauru:

Mutmut siis turkista, ollaa viikon välei harjailtu sitä, tossa kuukaus takaperin karvaa lähti aika runsaasti ku vissii talvipukuu itelleen vaihto mut muuten meillä on kyl karva-vapaata, sohvallakaan ei mitään näy vaikka kaiket päivät tuo siinä makoilee.

Ja sanoit et oot saanu jääräpäisen kuvan, oot joo saanu ihan oikeen kuvan :D Meillä suurin ongelma oli hihnassa kulkeminen (on vieläkin hieman). Muhku teki aluks sitä että jos häntä ei huvittanu kävellä ni hää ei sitte kävelly ja sitä sai aika ruman näkösesti repii aina perässä mut namien kanssa saatiin tätä aika paljon pois, nykysin enää vaa hajut kiinnostais mut jos pitemmälle lenkille lähetään niin kulkee kyllä ihan nätisti, lyhyillä ei, mistä lie tietää miten pitkää matkaa lähetään kävelee :mietiskel:
Ja välillä Muhku koittaa komentaa, se haukkuu ja tuijottaa, sitten saan hokee eitä aika hyvin ennenku neiti sitten alistuu, kkäy makaamaan maahan ja murisee mut tuiman ilmeen jälkee yleensä lopettaa senkin. :nauru: Mut on kyl ihan kiva että tolt nappulalta löytyy luonetta, en tykkää koirista jotka on luonteeltaa sellasia miten sen nyt sanois... no esim. noutajat :D en tykkää.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 20:52  
+
0
Komppaan Maddyä.

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 21:31  
+
0
Luulenpa siis että meidän täytyy alkaa perehtyä lapinkoiraan ja corgiin tarkemmin :)

Meitäkään ei näyttelyasiat oikein kiinnosta, joten jos joskus corgi päädytään ottamaan nii mulle ainakin kelpais paremmin kuin hyvin fluffy! Tosin en tiedä mitä tuo poikaystävä siitä sanois kun tykkää enemmän lyhyempikarvaisista :nauru:

Aika outoa jos ei sohvallakaan mitään näy, mutta ehkä se onkin ihan hyvä juttu vaan :D Pitää sitten hommata vaan se furminator, jospa sillä saa kuriin sitten liian karvanlähdön jos sellaista ilmenee :D tosin sehän ei käy pennuille (?) mutta sitten isona.

Apua nyt alko pelottaa miten pärjättäisiin sellaisen jääräpään kanssa :nauru: Mä tykkään myös noutajista ja koirista jotka on todella miellyttämisenhaluisia mutta musta tuntuu että tämä toinen meistä haluaakin koiralta juuri sitä luonnetta :D

Ai niin ja niistä rappusista vielä sen verran että itselläni on niin vahvasti haaveena rivitalo tän kerrostalon sijaan joten jos se joskus vaikka toteutuis nii olis parempi siinä mielessä, jos meille corgi taloon muuttais. Ei tarvis sit aina kantaa sitä. Koska itse varmaan aina kantaisin sen rappusissa vaikka ei ihan välttämättä tarvis :D

Ollaan welsh corgeista tykätty jo tosi pitkään ja täällä alueella jossa asutaan niitä näkee tosi usein, ainakin viisi eri koiraa tässä lenkkeilee! Mulle on alkanut jo tulemaan vähän sellainen olo, että ei se oliskaan se meille sopiva koira mutta sait mmaija mut taas innostumaan näistä :nauru:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 22:05  
+
0
Hahha! Aina on ilo saaha joku innostumaan kookimakkaroita :jjei:

Ja jo meitsi pärkää ton pötkylän kanssa ni pärjää varmasti kaikki muutkin! Oon nimittäin yleensä vähä laiskempi kouluttamaan ja hermot menee helposti jos neiti ei opi :nauru: Ja silti alkaa näyttämään että tosta tulee vielä kunnon koira! :peukku: Ja kaikenhuipuksi poikaystävällä ei oo mitään innostusta kouluttaa Muhkua niin oon tän kaiken tehny yksin ja oon kyllä ylpee haha ! Tosin nyt tuo tyhmä mies suunnittelee muhkulle jossain vaiheessa rotikkaa kamuks, sanoin että rotikka voijaan heti ottaa ku oot sen valmis kouluttamaan. :D
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 22:38  
+
0
Mä yritän muistella kaikkia esiin tulleita asioita ja vastailla niihin, kun omasta taloudesta löytyy kohta kaksivuotias cardineiti. Kyllä mä sanoisin, että pemuissa ja cardeissa on luonne-eroja, juurikin tuossa "rakastan kaikkia"-asenteen puolesta. Cardeja kun ei aina tuntemattomat voisi vähempää kiinnostaa!

Kyselit, että näykkiikö kaikki corgit nilkoista. Mä sanoisin, että se ominaisuus löytyy lähes jokaisesta corgipennelistä. Sehän juontaa juurensa cardien paimennustapaan, jonka yhtenä perustana on karjan näykkiminen kintereistä. Näykkimiseen tuleekin puuttua ihan pienestä pitäen, jolloin se on helppo kitkeä pois.

Mitä turkinhoitoon tulee, corgeilla on pääasiassa kaksi karvanlähtöaikaa vuodessa, jolloin sitä karvaa on kyllä voipurkissakin asti :D Mutta sillä furminaattorilla saa kyllä ihmeitä aikaan ja helpottaa kummasti siivousurakkaa. Mun ymmärtääkseni fluffy-version turkinhoito on vaativampaa kuin normaaliturkin. Se esimerkiksi talvisin ja kura-aikaan takkuuntuu helpommin ja vaatii selvittelyjä. Normaali corgin turkki ei takkuunnu, kun taas fluffyn turkin laatu on jo itsessään höttöisempää.

Vielä tuosta liikunnasta ja aktivoinnista. Musta ainakin tuntuu, että oman koiran kohdalla mitä pidemmät lenkit, sen parempi. Nyt syksyllä käytiin parin tunnin päivälenkeillä, tunnin aamulenkeillä ja pienellä iltalenkillä. Nyt ilmojen ollessa "hieman" viileämpiä on tuo joutunut tyytymään noin puolentoista tunnin päivälenkkiin ja lyhyempään aamulenkkiin. Ja koirahan on sitä mieltä kun kotio päin ollaan menossa, että "mitä paskaa, ei kai me vielä olla kotiin menossa!" Pointti on nyt kuitenkin se, että corgit tarvitsevat yllättävän paljon sitä liikuntaa ja aktivointia huolimatta pienestä koostaan. Työkoiriksihan ne on alunperin tarkoitettu, eikä niissä hommissa lössykät olisi pärjänneet.

lapland kirjoitti:

Kotona lenkkeihin kuuluisi myös lähimetsässä liikkuminen ja koira voisi sielläkin olla vapaana, kunhan oppisi luoksetulon kunnolla.


Ja tähän nyt on pakko lisätä, että se luoksetulon oppiminen on ihan teistä kiinni. Se koira oppii, mikäli osaatte opettaa kunnolla ;)

Sitten vielä haukkumisasia. En oikeen ole vieläkään ymmärtänyt sitä mistä ihmiset ovat saaneet kuvan räkyttävistä corgeista. Nämä on ilmoittavia vahteja, joka tarkoittaa sitä, että epäilyttävistä jutuista ilmoitetaan muutamalla "wuh, phuh"-haukuilla. Siihen se oikeestaan jääkin. Oma koira ei ainakaan räkytä turhista.
WeCoCaN
WeCoCaU

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 23:42  
+
0
Ei tälläistä pötköä voi vastustaa :love: vai voiko?

Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 23:43  
+
0
Kiitos Kondo vielä sullekin vastailuista!

Oon itse miettinyt cardia sen vuoksi että se on ehkä suloisemman näköinen ja miellyttää silmää enemmän ehkä mutta en sano että pemu olis silkka mahdottomuus, pitäis siis vielä tutustua kumpaankin paremmin :)

Nilkoista näykkiminen ei ole ongelma kunhan sen saa koulutuksella pois, sillä sitä vaan mietin. Ja tuo "kunhan oppisi luoksetulon kunnolla" oli huonosti ilmaistu, mietin sitä pitkään miten sen olis laittanut mut ehkä "kunhan on oppinut luoksetulon kunnolla" eli sitten kun ollaan varmempia siitä että ei karkaile eikä niinkään että se itse sen vain oppisi :D

Mutta pitääpä tutustua corgeihin ja edelleen niihin lapinkoiriin paremmin ja käydä vaikka niiden omilla sivuilla täällä kyselemässä. Vaikkakin edelleen mun puolesta saa ehdottaa jotakin rotua, avoimin mielin otan muitakin rotuehdotuksia vastaan :)

lapland

lapland
Viestimäärä: 13

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 23:45  
+
0
Hahaa mmaija, eihän tuota oikein voi! :nauru: ihana makkara!

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MIKä ENSIMMäISEKSI KOIRAKSI KERROSTALOON? - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 19:51  
+
0
Oooi olin tänää Porvoossa kavereitten luona ja siellä möyri kaks lapinkoiraa :love: En voi vaan käsittää miten ne nauttii tosta kylmyydestä, käytiin parvekkeella tupakalla niin toine lapinkoirista tuli parvekkeelle, meni lumisimpaan kohtaan ja oli unessa minuutissa :nauru: On nekin kyl niin sulosia nalleja
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 16:00)