Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Tiistaina, 08.02.2011 klo 13:20

Vinttikoira opiskelijalle?

Siirry sivulle: 1 2

Tiajanika

Tiajanika
Viestimäärä: 6

VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 13:20  
+
0
Olen 23-vuotias opiskelijatyttö. Opiskelut on siinä vaiheessa, että olen todella paljon kotona. Olen koko ikäni haaveillut koirasta ja olenkin ottanut kaiken irti aina, kun on tarjoutunut mahdollisuus koiranhoitoon. Tarkoitukseni olisi nyt vielä tämän vuoden aikana suorittaa Dogsitter-kurssi, mikäli sitä Jyväskylässä (Helsingissä) järjestetään. Eli, jos sattuu etten koiraa vielä saakaan, niin ainakin kokemusta voi kerryttää hoitamalla toisten koiria. Ajatuksena olisi myös muuttaa syksyllä poikaystävän kanssa pääkaupunkiseudulle kolmioon/kaksioon ja sitten vihdoinkin hankkia koira!

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Tällaiseksi kuvittelisin oman päiväni koiran kanssa: Ripeä aamulenkki (niin, että koira saa tarpeensa tehtyä) 15-30min, päivällä noin klo 12 lenkki 45-60min, iltapäivällä klo 16 n. tunnin lenkki ja illalla tunnin lenkki. Haluan ehdottomasti luontoon koiran kanssa, missä se voisi juosta vapaana. Jos ei luontoon meneminen joka viikko onnistu, niin koirapuistot ovat sitten tehokäytössä (mahdollisuuksien ja tarpeiden mukaan 3-5krt viikossa). Myös koirien rata- ja maastojuoksut kiinnostavat!
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Kolmio kaupungin keskustassa/lähiössä.
¤ Lapsien määrä
ei ole, eikä ole tulossa.
¤ Aiemmat koirakokemukset
Satunnainen tuttavien koirien hoito. Näyttelyissä ja koirapuistoissa olen käynyt tutustumassa toimintaan ja käytäntöihin.
¤ Harrastustoiveet
Lenkkeily, rata-ja maastojuoksu, telmiminen lumessa ja vedessä.
¤ Turkkitoivomukset
Mielellään karkeakarvainen, pitkäkarvainen tai jotain siltä väliltä. Kikkarakarvakin käy, mutta ei mikään Puli.
¤ Minkä kokoinen koira
Koira saisi olla iso tai keskikokoinen. Kuitenkin "koiran kokoinen".
¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
Kiltti, rauhallinen ja vähän haukkuva (asunto kerrostalossa). Koira saisi olla myös itsenäinen ja älykäskin.
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
Olen rakastunut nimenomaan vinttikoiriin. Ensimmäisenä minut hurmasi Venäjänvinttikoira ja Skotlanninhirvikoira. Saluki ja Unkarinvinttikoira ovat myös olleet toivelistalla. Toisaalta Bedlingtoninterrieri ja esimerkiksi Beagle tuntuisivat kokonsa puolesta hyvältä kerrostaloon. Palvelus- ja työkoirat eivät ole oikein koskaan olleet suosikkeja, eikä myöskään pienet koirat. Muita rotuja, joita olen miettinyt on Ibizanpodenco ja keskikokoinen/iso portugalinpodengo sekä Basset hound.
"I had to get rid of the kids because the dog was allergic"

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 15:30  
+
0
Kyllähän noihin kriteereihin vinttikoira sopii. Arjessa kymppiryhmäläiset on yleensä helppoja koiria, jotka ei vaadi mitään "ihmeellisyyksiä". Haasteellista on löytää hyviä paikkoja juoksuttaa koiraa vapaana, kun sitä riistaviettiä on, ja kun koira voi juosta kilometrin minuutissa, niin mikä tahansa pikku metsikkö ei kelpaa. Koirapuistot on hyviä, jos koira siellä juoksee ja aidat on riittävän korkeat.

Mitä tulee koiran kokoon, vintit on yleensä aikuisina sisällä rauhallisia, joten sinänsä ne mahtuvat pieneenkin asuntoon. Kuten minusta minkä tahansa koiran kohdalla kuuluisi olla, sisällä levätään ja syödään, ulkona riehutaan. ;)

Tietysti rotujen välillä on eroja vinttikoirienkin kesken, toiset saattaa vahtia enemmän ja olla haastavampia, toiset taas on helpompia. Mut noin yleistäen ne on suhteellisen helppoja, uskoisin, että sopivat hyvin ekaksi koiraksi, jos vaan "vinttikoiran sielunelämää" ymmärtää. ;)

Noista miettimistäsi roduista vielä sen verran, että ainakaan isoja portugalinpodengoja ei Suomessa taida olla, ovat Portugalissakin harvinaisia. Keksikokoisia on jonkun verran Suomessakin.

Enpä osaa nyt just heittää mitään tiettyä rotua.. Mutta kehotan tutustumaan lisää kymppiryhmän vinttikoiriin. Ja miksei vitosryhmänkin vintteihin, tosin mun tietojen mukaan vitosryhmän vinttikoirilla (faaraokoira, podengot, podencot, basenji, cirneco mm.) on yleisesti ottaen enemmän vahtitaipumusta, mutta nekin kyllä ihan mahdollisia opettaa hiljaisiksi kerrostalossa.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Tiajanika

Tiajanika
Viestimäärä: 6

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 16:52  
+
0
Kiitos vastauksesta! Olen lukenut todella paljon vinttikoirista (myös koirista yleensä) ja tuntui, että luonne täsmäsi heti. Eniten mieitytti ehkä tuo koiran koko, kun tuntuu, että todella moni sanoo, ettei iso koira sovi ensimmäiseksi koiraksi? Miksi?

Tuntui myös, että varsinkin luonteensa puolesta skotti olisi paras, mutta sekin rotu näyttää olevan harvinainen ainakin Suomessa.
"I had to get rid of the kids because the dog was allergic"

peppipop

peppipop
Viestimäärä: 3

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 23:29  
+
0
Mietitkö pentua vai aikuista koiraa?
- Paskasta ei saa konvehteja -

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Torstaina, 10.02.2011 klo 00:30  
+
0
No ison koiran kanssa pitää olla tarkempi koulutuksessa.. Vertaa ihmisiä vasten hyppivä skotti/esim. bedlingtoninterrieri. Iso koira pitää aina olla 100% hanskassa. Pienenkin tietysti pitää/-isi, mutta pienempi koira ei saa aikaan niin suurta tuhoa/vaaraa, jos ei ole hallinnassa. Mutta en mä keksi mitään muuta syytä miksei voisi ottaa ekaksi koiraksi. Kunhan sen ison koiran sitten osaa opettaa tavoille. ;)

Skottejakin Suomessa on, kannattaa varmaan ottaa yhteyttä kasvattajiin ja kysellä myös heidän mielipiteitä sopiiko ekaksi koiraksi, tai kannattaako ottaa. Itse en skotteihin ole tutustunut oikeastaan lainkaan, niin en osaa kyllä muuta niistä sanoa...

Sitten voisin kuitenkin ehdottaa vielä whippetiä, joka on hiukan pienempi vinttikoira, sellainen keskikokoinen (säkä 50 cm molemmin puolin, 10-20 kg). Lähinnä ehdotan siksi, jos epäröit ison koiran hankintaa. Whippetit on kivoja, helppoja, monipuolisia koiria. Rotuyhdistys.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Tiajanika

Tiajanika
Viestimäärä: 6

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Torstaina, 10.02.2011 klo 07:20  
+
0
Pentua kyllä ensisijaisesti mietin. Tuolla Borzoiklubin sivuilla taitaakin hakea 2,5-vuotias venukki kotia, mutta ei sovellu kerrostaloon?

En epäröi isoa koiraa. Mietin vain, kun tuntuu, että yleinen mielipide on, ettei iso koira jostain syystä sovi kerrostaloon eikä ensimmäiseksi koiraksi.

Ja tosiaan, se Whippetkin on kyllä ollut mietintälistalla. Jostain syystä se ei kuitenkaan ole herättnyt enempää mielenkiintoa, että olisin sitä ruvennut tosissani harkitsemaan. Mietin tuota Whippetin karvaa, kun tykkäisin, että se olisi vähän pidempi. Toisaalta luonne on kyllä erinomainen ja rotu on terve.
"I had to get rid of the kids because the dog was allergic"
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.02.2011 klo 07:35)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Maanantaina, 14.02.2011 klo 22:51  
+
0
Miten tosissasi olet harrastuksien kanssa? Haluatko painottaa ennemmin rataa vai maastoa? Vaikuttaa nimittäin siihen rotuvalintaan :) Bedlingtonkin menee noihin kriteereihin kivasti, mutta ei sen puolesta että juoksutreeneihin ei kaikkialla pääse ja kisaoikeuksia ei ole. Melkein suosittelisin että kävisit tutustumassa vaihtoehtoisiin rotuihin, koska se antaa sulle paljon selkeämmän kuvan siitä millaisia rodut ovat kotioloissa.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Tiajanika

Tiajanika
Viestimäärä: 6

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 15.02.2011 klo 07:43  
+
0
Kyllä olen tosissani. Haluan aloittaa myös jotain itselleni uutta, jotain, mitä voin koiran kanssa tehdä. Minulle itselleni ei ole väliä onko rata- vai maastojuoksua, se riippukoon sitten koirasta. Toisaalta, koska pidän luonnosta, niin voisin kuvitella, että maasto olisi kivempi.

Bedlingtoninterrierin kanssa tekisin luultavasti jotain muuta, esim agility ja/tai ihan vain näyttelyissä käyntiä ja ulkoilua/lenkkeilyä.

Mitä tarkoitat Tigru vaihtoehtoisilla roduilla?
"I had to get rid of the kids because the dog was allergic"
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.02.2011 klo 10:24)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 15.02.2011 klo 19:58  
+
0
Jos haluat nimenomaa harrastaa juoksutouhuja niin kannattaa katsoa missä roduissa yleensä saadaan täysiä lähtöjä aikaiseksi. Lisäksi esim greyn kanssa moni kasvattaja ei suosittele juoksuttamaan maastoja ollenkaan eli jos päätyy siihen niin silloin päätyy ratajuoksuun. Harvinaisemmilla vinttikoiraroduilla on vaikeampi saada lähtöjä ylipäänsä aikaiseksi (muistaakseni pitää olla vähintään 2 koiraa) ja erityisesti saada tasaisia lähtöjä aikaiseksi. Osassa rodussa on vaikeampaa saada varmaa juoksijaa. Siitäkin kannattaa ottaa selvää jos nimenomaa haluaa juoksijan.

Bedlington on hyvä vaihtoehto mutta ei tosiaan juoksijaksi eli sitä tarkoitin kysymällä oletko tosissasi juoksuharrastuksen kanssa. Jos haluaa harrastaa juoksutouhuja niin kannattaa valita vinttikoira. Jos taas muut asiat painavat vaakakupissa enemmän niin bedlington voisi olla hyväkin vaihtoehto.

Vaihtoehtoisilla roduilla tarkoitin kaikkia niitä rotuja jotka sinusta tuntuvat mahdollisilta eli suosittelen tutustumaan nyt esimerkiksi siihen bedlingtoniin, whippettiin, skotteihin yms. Mä voin antaa vinkkiä ainakin siitä bedlingtonista yksityisviestein missä siihen voi tutustua.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Tiajanika

Tiajanika
Viestimäärä: 6

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 15.02.2011 klo 21:04  
+
0
Kiitos Tigru viestistä!

Greyhound vinttikoirista tuskin tulee olemaan niissä ensimmäisissä vaihtoehdoissa, mitä mietin. Ehkä minun sitten tulisi harkita ensimmäiseksi koiraksi sitä Whippetiä tai Bedlingtonia? Tuntuu, että skottiin ja venukkiin (jotka ovat kyllä haaveina olleet jo todella todella pitkään) satsaan sitten, kun hankin toista koiraa. Skotlanninhirvikoiran osalta olen juuri keskustelemassa kasvattajien kanssa.

Minua itseäni viehättää, eniten vinttikoirat, mutta on joitakin poikkeuksia. Yksi niistä juuri tämä Bedlingtoninterrieri. Yhdellä tutulla on itseassiassa kaksi niitä, mutta tähän tuttuun en valitettavasti ole enää aikoihin törmännyt. Vaikka on paljon erilaisia rotuja, mitkä voisivat minulle sopia ja mitä olen miettinyt, niin huomaan, että tosi monia rotuja yhdistää sellainen jokin herkkyys ja itsepäisyys. Se, mitä koiran kanssa harrastan, niin tuskin on se ratkaiseva tekijä, koska minua kiinnostaa myös agility. Pääasia, että minulla ja koiralla olisi joku semmonen yhteinen juttu, mistä molemmat nauttii.

Tutustuisin todella mielelläni Bedlingtoniterrieriin enemmän!
"I had to get rid of the kids because the dog was allergic"

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 15.02.2011 klo 21:09  
+
0
:) Whippet ja bedlington ovat monelta osin aika samantyyppisiä koiria. Koossa ei ole suurta eroa (whippetit vähän isompia), luonteissa ei myöskään suurempia eroja ole. Turkki on bedlingtonilla työläämpi mutta toisaalta siitä ei irtoa karvaa niin kuin whippetistä. Whippetillä tosiaan on kisaoikeudet juoksulajeihin ja bedlingtonilla ei.

Tosiaan itselläkin on ollut ajatuksena se ettei harrastuksella sinänsä ole väliä, kunhan sekä koira että itse siitä pitävät, mutta toisaalta nyt kun on juoksulajikärpänen puraissut niin välillä harmittaa ettei omalla rodulla juoksuoikeuksia ole. Siksipä kyselinkin harrastusajatuksista. Meitä kun on niin moneen junaan. Mä laitan sulle yksäriä niin voidaan miettiä missä voisit bedlingtoneihin tutustua :)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

podengo

podengo
Viestimäärä: 7

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 17:05  
+
0
Keskikokoinen portugalinpodengo voisi olla myös sopiva. :D Se on älykäs, sisällä rauhallinen ja kun lähdetään ulos niin heti menossa mukana. Maasto- ja ratakisoissa aivan verraton.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 19:30  
+
0
^Muistutus!

Miten ehdotan kysyjälle sopivaa rotua?

¤ Lue aloittajan viesti kokonaan, ja ehdota sellaista rotua joka kriteereihin suurinpiirtein sopii. Jos aloittaja haluaa suurta ja rauhallista koiraa, ei kannata ehdottaa jackrusselinterrieriä.
¤ Perustele ehdotuksesi. Pelkkä "kun ne on niin ihqui" ei riitä. Voit kertoa rodusta lyhyen kuvauksen. Huomioi, että kerrot rodusta yleisesti, ei vaan siitä omasta mussukasta. Jos aloittaja haluaa metsästysvietittömän koiran, on turha kertoa naapurin kiltistä dreeveristä, jolla ei ainakaan ole yhtään metsästysviettiä.
¤ Anna linkki rotuyhdistyksen/rodusta kertovalle sivustolle, jotta aloittajan on helpompi etsiä tietoa ehdotetusta rodusta. Suurimpaan osaan roduista löytyy rotuyhdistyksen sivu joko hakukoneella (esim google) kirjoittamalla joko pelkkä rodun nimi tai rodun nimi ja ry, esim chihuahua tai chihuahuat ry.
¤ Jos olet erimieltä jo ehdotetun rodun sopivuudesta aloittajalle, voit toki tuoda ilmi perustellun mielipiteesi. Rotukyselyt-palsta ei kuitenkaan ole tarkoitettu roduista tai mistään muustakaan väittelyyn tai keskusteluun. Muista asioista voi jatkaa rodun omassa ketjussa, muilla palstoilla tai yksityisviestein.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

podengo

podengo
Viestimäärä: 7

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 01.03.2011 klo 12:08  
+
0
^ Jos tämä oli minulle, niin sattumoisin hakija mainitsi keskikokoisen portugalinpodengon!!!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.03.2011 klo 12:29)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 01.03.2011 klo 12:29  
+
0
^Jep, sinulle oli koska olit monessa muussakin kyselyssä ehdottanut podengoa ilman parempia perusteluja ja/tai linkkiä rotuyhdistyksen sivuille.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

podengo

podengo
Viestimäärä: 7

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 01.03.2011 klo 12:38  
+
0

griffon kirjoitti:

^Jep, sinulle oli koska olit monessa muussakin kyselyssä ehdottanut podengoa ilman parempia perusteluja ja/tai linkkiä rotuyhdistyksen sivuille.

'

Ehdotin podengoa koska se sopii ehdotettuihin kriteereihin ainakin kokemusteni perusteella. Jos kyselijä on pyytänyt ehdotuksia, niin on hänen aliarvioimistaan alkaa toistamaan hänen jo luettelemiaan kriteerejä.

Mutta yleisön pyynnöstä:
www.podengo.net

Kaikki joukolla tutustumaan
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.03.2011 klo 12:41)

urpo

urpo
Viestimäärä: 171

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 16:56  
+
0
Mainostaisin omaa rotuani, unkarinvinttikoiraa. Omani on paperiton uros, jonka ostin Unkarista lenkkikaverikseni. Unkarin maaseudulla kasvatetaan edelleen vinttikoiraa metsästyskäyttöön. Rotu säilyy, koska ei vinttikoiran ylivoimaisuutta kannata huonontaa. Paperillisen rotukoiran kennelistä saa alle 200€:lla Unkarista. Unkarinvinttikoira on terve rotu, sopusuhtainen, ei mikään rimpula, lyhyt turkki karkeahko, monia kauniita värityyppejä. Luonne ystävällinen, vartioi myös kotia, sisällä rauhallinen ja hillitty. Siis jo puolivuotiaana rauhoittui! Vinttikoiralla on voimakas takaa-ajovietti, kaiken liikkuvan perään kyllä aluksi lähdetään. Mutta sitähän sitten koulutellaan, että mikä on sallittua ja mikä ei. Tottelevaisuuskoulutus on "uponnut" hyvin. Ruokinnassa kaikki on kelvannut mitä keksin tarjota :) Jos rotu kiinnostaa (tai muut unkarilaiset koirarodut), voisin kesällä Suomeen tullessani tuoda täältä Unkarista, missä parhaillaan oleskelen.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.03.2011 klo 17:24)

Tiajanika

Tiajanika
Viestimäärä: 6

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Torstaina, 03.03.2011 klo 15:20  
+
0
Kiitos kaikille vastauksista!

Olisiko jollakin jotain aivan muuta koirarotua ehdotettavaksi, kuin nämä mitä itse olen miettinyt?
"I had to get rid of the kids because the dog was allergic"

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Lauantaina, 05.03.2011 klo 01:43  
+
0
sit olis tietenkin silkkivinttikoira. http://i56.tinypic.com/2hqwmcw.jpg whippetin ja borzoin risteytysrotu, whippettiä hitusen kookkaampia, maailman kätevin (ja ehkä nätein) turkki, ihan mahtavia tyyppejä suurin osa niistä joita oon nähnyt, eli ison osan Suomen kannasta ja muutama hollantilainen ja amerikkalainen siihen päälle. vielä ei ole FCI hyväksynyt ja sitä myötä ei ole virallinen rotu Suomessa mutta hiljaa hyvä tulee :) http://www.silkkivinttikoira.net/
this parrot is no more!

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Lauantaina, 05.03.2011 klo 08:40  
+
0
Itse en suosittelisi risteytysrotuja. En enempää silkkivinttikoiria kuin labraboobleja. Miksi? Siksi, koska ne eivät ole hyväksyttyjä rotuja, eikä niiden jalostusta/teettämistä valvo kennelliitto, niiden yleistä terveydentilaa ei virallisesti valvota, kasvattajia ei valvota, niillä ei ole virallisia standardeja (jos on ollenkaan standardeja), jonka puitteissa näitä teetätetään, joten puhuttakoon silmämääräisestä kasvatuksesta. Koirat ovat myös suomessa sekarotuisia ja sekarotuisen koiran otto on mielestäni siinä suhteessa väärin, että sillä ei tueta minkään vertaa rotukoirien määrätietoista ja valvottua kasvattamista/ jalostusta ja pyyhkäistään kintaalla kaikki tärkeä mikä kuuluu koirien jalostamiseen ja pienen koiran pennun elämään ennen luovutusta. Sekarotuisilla koirilla myöskin tuetaan helposti pentutehtailua, vaikka tehtailijoita löytyy myös rotukoirien "kasvattajista". Ja on mielestäni enemmän kuin viisautta kyseenalaistaa, miksi tälläinen sekarotuinen pentue on syntynyt, kuten tämä paljon puhuttu "malakka". Onko pentue vahinko vaiko jokin "kokeilu", kun haluttiin nähdä millaisia pentuja näistä kahdesta rodusta syntyy. (En toki katso alaspäin sekarotuisten koirien omistajia, mutta mielestäni ei ole tarpeellista tehdä enää yhtään lisää sekarotuisia, mitä niitä jo on.)

FCI on hyväksynyt satoja rotuja, joten uskoisin, että niistä jokainen löytää omansa ja saa pennulleen edes jonkinlaisen "takuulipun" siitä mitä koira on.
Tässäkin keskustelussa on tullut esille jo paljon rotuja FCI:n hyväksymiä rotuja ja kun vielä vähän aikaa jaksaa rotujärjestöihin ja kenneleissä käydä tutustumassa, löytyy varmasti se oma rotu ja pentu.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:15)