Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Tiistaina, 08.02.2011 klo 13:20

Vinttikoira opiskelijalle?

Siirry sivulle: 1 2

Tiajanika

Tiajanika
Viestimäärä: 6

VINTTIKOIRA OPISKELIJALLE? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 13:20  
+
0
Olen 23-vuotias opiskelijatyttö. Opiskelut on siinä vaiheessa, että olen todella paljon kotona. Olen koko ikäni haaveillut koirasta ja olenkin ottanut kaiken irti aina, kun on tarjoutunut mahdollisuus koiranhoitoon. Tarkoitukseni olisi nyt vielä tämän vuoden aikana suorittaa Dogsitter-kurssi, mikäli sitä Jyväskylässä (Helsingissä) järjestetään. Eli, jos sattuu etten koiraa vielä saakaan, niin ainakin kokemusta voi kerryttää hoitamalla toisten koiria. Ajatuksena olisi myös muuttaa syksyllä poikaystävän kanssa pääkaupunkiseudulle kolmioon/kaksioon ja sitten vihdoinkin hankkia koira!

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Tällaiseksi kuvittelisin oman päiväni koiran kanssa: Ripeä aamulenkki (niin, että koira saa tarpeensa tehtyä) 15-30min, päivällä noin klo 12 lenkki 45-60min, iltapäivällä klo 16 n. tunnin lenkki ja illalla tunnin lenkki. Haluan ehdottomasti luontoon koiran kanssa, missä se voisi juosta vapaana. Jos ei luontoon meneminen joka viikko onnistu, niin koirapuistot ovat sitten tehokäytössä (mahdollisuuksien ja tarpeiden mukaan 3-5krt viikossa). Myös koirien rata- ja maastojuoksut kiinnostavat!
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Kolmio kaupungin keskustassa/lähiössä.
¤ Lapsien määrä
ei ole, eikä ole tulossa.
¤ Aiemmat koirakokemukset
Satunnainen tuttavien koirien hoito. Näyttelyissä ja koirapuistoissa olen käynyt tutustumassa toimintaan ja käytäntöihin.
¤ Harrastustoiveet
Lenkkeily, rata-ja maastojuoksu, telmiminen lumessa ja vedessä.
¤ Turkkitoivomukset
Mielellään karkeakarvainen, pitkäkarvainen tai jotain siltä väliltä. Kikkarakarvakin käy, mutta ei mikään Puli.
¤ Minkä kokoinen koira
Koira saisi olla iso tai keskikokoinen. Kuitenkin "koiran kokoinen".