Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:12

Jahti & Vahti

Siirry sivulle: 1 ... 27 28 29

aapunen

aapunen
Viestimäärä: 53

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 02.07.2014 klo 00:11  
+
0
No niin, meninpä sitten ostamaan säkin J&V-pentunappulaa ja vasta seuraavassa eläinkaupassa kuulin näistä laatuongelmista. Ongelmat ovat ilmeisesti olleet nimenomaan tuossa kana-riisinappulassa mutta kanaa ja riisiähän tuossa pentunappulassakin on... Voihan veetula sentään jos tuon koiran pakki nyt menee sekaisin tuosta, juuri kun on alettu saada mahaa kuntoon. Onko kenelläkään kokemusta siitä onko pentunappula muuttunut yhtä surkeaksi kuin tuo kanariisi? Kerrotko magik sitten täälläkin kun kun/jos saat vastauksen sähköpostiisi? Saiko hypophrenia aikanaan vaustausta palautteeseensa?
Kukkahattu päässä odottelen koiraharrastajien siirtymistä nykyaikaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.07.2014 klo 00:13)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 02.07.2014 klo 17:47  
+
0
Joo no tota kyselivät mistä olen ostanut säkin ja valmistuseränumeroa
Saan nyt sitten uuden säkin ilmatteksi:jjei:.. Kaippa jossain erässä on ollut sit huonompaa laatua!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 16.07.2014 klo 20:31  
+
0
Huomasin että Ronillakin sonta vihertää(jätösten määrä on tuplaantunut), olen syöttänyt nyt kolme pvää jahti&vahti kanakriisiä.. :O Aikasemmin ollut tosi hyvä ruoka ja sopinut Ronille hyvin.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 17.07.2014 klo 16:48  
+
0
Kävin pari päivää sitten hakemassa sen ilmaisen säkin ja ostin vielä lisäksi toisen säkin kana-riisiä. Saas nyt sit nähdä mahtaako olla parempaa... Tota kana-riisiä on nyt sitten hetkeks kun vanhassa säkissäkin on vielä jonkun verran!i ,joten toiv noi uudet säkit on ok! Kävin kaverin kanssa kaupoilla kun mulla ei autoa niin ajattelin ettei tarvitse sit ainakaan hetkeen käydä ostaa koiran nappuloita ...:jjei:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 22.07.2014 klo 16:00  
+
0
Mä vähän luulen, että samaa huonoa laatua se on. Eivät ole ainakaan mihinkään informoineet että olisi laatu parantunu. Paljon satelee edelleen negatiivista palautetta.

Mä vielä olen kahden vaiheilla, ostanko ens kuussa Minnilla energiaa vai en. Toisaalta vois yhden säkin käydä ostamassa ja katsoa meneekö pakki sekasin. Jos ei, niin vaihdettais takas siihen.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Jemilia

Jemilia
Viestimäärä: 28

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 24.07.2014 klo 23:38  
+
0
Onkos tuon kana-riisin kanssa ollu ongelmia nyt ihan lähiaikoina vai yleensäkki? Tuntuu, että tuttujen koirille on tuo kana-riisi passannu hyvin ja sitä kaavailin itekki lihan kaveriks omilleni. Vaan en sit tiedä onko järkee, jos senkin kanssa on ruvennu olee ongelmia. Aikoinaa syötettiin omilleni, perheen ja kämppiksenkin koirille energiaa ja kevyttä ja voi elämä sitä paskan määrää ja hajuhaittoja. Sisäsiisteyskin kärsi sakumixeillä. En oo sen koommin kajonnu uuelleen, mutta tuosta kana-riisistä oon kuullu pääsääntösesti ihan hyvää.

aisha

aisha
Viestimäärä: 15

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 25.07.2014 klo 21:27  
+
0
Ei meillä ole ainakaan ollut kanariisin kanssa mitään ongelmia, tasaisen hyvää laatua. Tosin viimeiksi ostin kyllä extra energiaa että en tiedä oltaisko me just onnistuttu sitten välttämään ne "huonot" säkit.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JAHTI & VAHTI - Sunnuntaina, 27.07.2014 klo 12:38  
+
0
Ihan pidemmän aikaa on ollut huonoa, eikä vieläkään tunnu olevan muutosta.

Kaikille koirillehan tuosta ei tule mitään oireita, vaikka oliskin huonompi erä. Se ettei oireita ole, ei tarkoita että se olisi välttämättä laadultaan yhtä hyvää ku ennen, koira ei vaan reagoi siihen :)
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

aisha

aisha
Viestimäärä: 15

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 30.07.2014 klo 22:36  
+
0
Kyllä kai nyt koira kun koira oireilee jos ruoka on huonoa tai ei muuten vaan sovi.

Niin tai näin, kyllä meillä ainakin jatkossakin syödään J&V

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 04.08.2014 klo 22:18  
+
0
Jos ruoka ei sovi, silloin koira luonnollisesti reagoi jollain tavalla (korvat töhnii, menee ripaskalle tai muuten paskoo useasti, turkki on huonolaatuinen...). Se, että ruuassa sattuu olemaan vähän huonompaa maissia kun ennen (koska maissisato on ollut huonompaa, josta se koirien oireilu johtuu), ei tarkoita että kaikki koirat siihen reagoi.

Eli ei, kaikki koirat ei reagoi J&V ruokien huonompiin ruokaeriin. Se on koirakohtaista reagoiko ja jos reagoi, niin miten.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 11.08.2014 klo 17:55  
+
0
Avasin uuden jahti&vahti kana-riisi säkin! Nyt tulee normaaln väristä kakkaa!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 16.09.2014 klo 16:52  
+
0
Siis täh, onko kana-riisissä ollut jokin "heikompi kausi"? Mä ihmettelin kun koira alkoi paskantamaan pitkiä aikoja juurikin ehkä kesä-heinäkuulla. Ts. kakkaaminen siis kesti pitkään ja oli vaikeaa ja haju ihan hirveä, lisäksi turkin laatu mielestäni huononi. Aiemmin J&V kana-riisi sopi mainiosti ja yhtäkkiä muuttui vaikeaksi.

Siirryin syöttämään Brit Carea joka on ruokana ihan 10+ eli takaisin en vaihda, mutta harmittaahan tuo jos huonommasta laadusta johtuvista syistä tuli hylättyä kuitenkin pääsääntöisesti ihan hyvä ja toimiva ruoka.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

sarkki_

sarkki_
Viestimäärä: 8

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 17.12.2014 klo 14:19  
+
0
Vaikka ei oo vähään aikaan ollu täällä uusia viestejä laitampas silti omani. (:
Meillä siis Hugo 10kk syönyt muuten aina J&V paitsi yhen säkin söi HHC nappulaa. Varmaan 4kk asti meni pentu nappulaa, kakka oli ihan ok. Sitten siirryttiin extra energiaan ja kakka oli ihan hirveen hajusta ja semmosta tahmeeta keltasta töhnää koko sen säkin ajan, HHC ei korjannut asiaa mutta nyt kun on uusi säkki J&V extra energiaa niin kakka on ihan täydellistä, juuri oikean väristä eikä todellakaan haise 3 metrin päähän niin kuin ekalla kerralla. Ilmeisesti siis ollut vaan huonompi erä ekalla kerralla.
Muuten oon tosi tyytyväinen tähän ruokaan mutta EEkin tuppaa olemaan vähän liian köykästä tolle, pakko syöttää lisänä jotain ettei mee liian laihaksi. Kuivana maistuvuus ei ole hirveän hyvä mutta kun heittää vettä sekaan niin jo maistuu. :)
Isovillakoira Hugo 14.02.2014
meidät löytää osoitteesta: http://villavaaa.blogspot.fi :)

mariax

mariax
Viestimäärä: 65

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 22.04.2015 klo 10:00  
+
0
Tekisi hirveästi mieli kokeilla tätä paljon puhuttua Jahti & Vahtia. Ensin Veeti söi Royal Cania, mikä ei sopinut sille. Nyt menee Taste of the wild (okei, vasta muutaman päivän ajan syönyt). Uloste on muuttunut paremmaksi, mutta sitä tuntuu tulevan paljon. Mietin vaan, että mitäköhän Jahti & Vahtia kannattaisi kokeilla.. Veetihän on nyt siis 5kk ja jokseenkin huono syömään. Penturuoka ollaan jätetty pari kuukautta sitten, eli ihan aikuisten sapuskalla menty. Energiaahan se tarvitsee, joten ajattelin että joko Energia tai Junior voisi olla hyvä vaihtoehto. Energiassahan on lihaa tuoteselosteen mukaan 32%, mutta Juniorin lihapitoisuutta en löytänyt (tai sit oon vaan sokea.) Osaiskohan joku kertoa kuinka paljon ja mitä eroja näissä ruuissa on?
Fieldspanieli Veeti 11/2014

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 23.04.2015 klo 23:04  
+
0
Itse nyt henkilökohtaisesti syöttelisin vielä penturuokaa. Omat koirani vaihtanu vasta ~8-9kk iässä penturuuasta pois.
Mutta noista kahdesta varmaan valitsisin tuon Energian. Tuotesisällöltään paremman oloista ja nappulakoko on vähän isompaa niin on pureskeltavaakin.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

mariax

mariax
Viestimäärä: 65

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 24.04.2015 klo 09:21  
+
0
^ Penturuokaa ei syötetä enää ihan kasvattajan suosituksesta, kuulemma tärkeää ettei kasvua ns kiihdytetä penturuualla. Alkuun hieman kyseenalaistin tätä käytäntöä ja kyselin asiasta muiltakin kasvattajilta, mutta kuulemma aivan normaali käytäntö.

Mutta joo, täytyypä ottaa Jahti & Vahti seuraavaksi kokeiluun ihan uteliaisuudesta. :)
Fieldspanieli Veeti 11/2014

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 24.04.2015 klo 14:47  
+
0
^Voiko kasvua oikeasti kiihdyttää ruualla? Kyllä mä nyt ylipainon ymmärrän mut... :mietiskel:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 24.04.2015 klo 19:26  
+
0
Taitaa olla yleistä suurempien rotujen kasvattajilla tuo penturuuan tallaaminen koska se "kiihdyttää" kasvua. Todellisuudessa koira kasvaa sen minkä kasvaa, sai se sitten mitä ravintopitoista ruokaa tahansa. Täällä on asia hyvin selkoistettu.

Penturuoka ja energia on lähestulkoon samaa tavaraa, että ei homma jokseenkaan muutu jos epätoivoisesti yrittää jarruttaa kehityksellisiä muutoksia ruualla.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Paviaaninkesyttäjä

Paviaaninkesyttäjä
Viestimäärä: 139

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 24.04.2015 klo 22:46  
+
0

Scorpion kirjoitti:

^Voiko kasvua oikeasti kiihdyttää ruualla? Kyllä mä nyt ylipainon ymmärrän mut... :mietiskel:



Tossa nyt oli toi Katiska-linkkikin, mutta how about no? :D Koska eihän niitä läskejä pentuja edes sitten olisi. Geenit geenit geenit.

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 25.04.2015 klo 20:34  
+
0
^Haha, juu tiedän :wink:

  Siirry sivulle: 1 ... 27 28 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 00:15)