Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 02.03.2012 klo 14:06

Maukas-pakasteet

Siirry sivulle: 1 2 3

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 09:40  
+
0
Mä en oo juuri näitä pötköjä syöttänyt, mutta toista merkkiä. Leikkaan ne aina keskeltä halki jäisinä (mun veitsi tehoaa ainakin ihan hyvin?) ja sitten otan aina puolikkaan pötkön sulamaan koirille. Pidän pötköä hetken kuuman veden alla, ja sen jälkeen se irtoaa muovista tosi helposti puristamalla. Pakasterasiaan vaan ja yön aikana sulaa jääkaapissa sen verran, että aamulla voi antaa.

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Torstaina, 05.04.2012 klo 11:56  
+
0
Tohon pötköjen leikkaamiseen. Meillä annan pötköjen sulaa pinnalta ihan vaan vähän (tosin meillä ei syödä Maukkaita, vaan NEUta), ja sitten vaan terävällä puukolla ja muovipäisellä vasaralla takomaan juuri halutun kokoisia kiekkoja. Kätevää, nopeaa ja siistiä.
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Perjantaina, 06.04.2012 klo 01:43  
+
0
On muuten järjetöntä hommaa saada sulanutta pötköä auki, niin ettei se tavara sieltä roisku joka paikkaan. On tullut keksittyä kaiken maailman patenttiratkaisuja asiaan, mutta yhä esim. kasvisoseen aukaiseminen on todella ärsyttävää. Ja mä otan noi sulamaan edellisenä iltana/aamuna. Tiedä sitten mitä naapurit ajattelisivat kun kävisin noita viskoon tuolla asvaltilla tai minkähänlaista pokasahaa sitä pitäisi ostaa kotiin, jotta saisi jäisinä, ja ilman haavoja käsiin, nuo puolitettua :mietiskel:
Sarahian ratkaisu on kyllä hieno. Toimisi täällä myös, jos vaan olis se paketin hajoamisongelma :D

Mutta meillä on koira tykännyt noista ihan hirveesti. Jauhettu kanansiipi on ainut mikä ei oikeen maistu, mutta kun luiden syöminen ei onnistu fiksusti, niin palkko tarjota :)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Perjantaina, 06.04.2012 klo 16:38  
+
0
^Mä siis hankin viimeksi vain kaksi pötköä kokeiluun ja kotimatkalla heitin molemmat kahdesti asfalttiin. Sitten kotona avasin pakkauksistaan, pilkoin veitsellä helposti ja laitoin pilkotut levyt pakkaseen. Sieltä otan tarvitsemani määrän sulamaan koiran ruoka-astiaan (voi vetistellä siinä rauhassa) ja volá! :D
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 13:39  
+
0
Mäkin otan pötköt ehkä noin puoleksi tunniksi pöydälle sulamaan, jonka jälkeen saa hyvin sahalaitaisella leipäveitsellä pilkottua sopivan kokoisiin paloihin ja laitettua annoskoossa takaisin pakkaseen. Sitte kuppiin aina sulamaan palat edellisenä iltana. Eipä oo ongelmaa ainakaan sotkun kanssa. Ja ihan muoveineen mä ne pilkon ja ne muovit lähtee sitten kun on sulanut.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Perjantaina, 13.04.2012 klo 09:03  
+
0
Maukas-pakasteista on ilmestymässä lähiaikoina uusi, täydelliset tiedot sisältävä esite.

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Lauantaina, 14.04.2012 klo 08:41  
+
0
Tunti huoneenlämmössä, leikkuulauta lattialle, pötkö polvien väliin, puukko ja vasara käyttöön. Ei musta yhtään hankalaa.

Sulaneeseen sosepötköön kun tekee päähän varovasti reiän saksilla ja sitten puristaa pahimmat paineet ulos (astiaan) niin ei enää roisku. :)
Pari kertaa meni porkkanasoseet pitkin seiniä ennen kuin hoksasin tämän. :)
Ai joo, porkkanasose ei ole Maukasta vaan sitä löytyy tavan ruokakaupoista.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Lauantaina, 28.04.2012 klo 17:51  
+
0
Onko teidän koiranne syöneet hyvällä innolla? :)
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Maanantaina, 30.04.2012 klo 19:04  
+
0
^
Ei voi sanoa, että innolla, ei oikein tykkää, syö kun ei muuta anna.

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Tiistaina, 01.05.2012 klo 20:35  
+
0
No nyt sitten kokeiltiin, toimii paremmin kuin esim broilerin siivet !!:nauru::shifty:
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Keskiviikkona, 02.05.2012 klo 08:19  
+
0
Kyllä meillä kanan- ja kalkkunansiivet ovat suurinta herkkua tuolle pennulle ja lihasuikaleet menee paremmin kuin nämä mutta on nämäkin kelvannu.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Windy

Windy
Viestimäärä: 153

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Perjantaina, 29.03.2013 klo 23:47  
+
0
Itse olen ostanut näitä pötköjä lähinnä hätävarana, jos lihat on sattuneet loppumaan (Kennelrehulta tulee siis pääasiassa sapuskat ostettua) ja poron luita ostan sitten ehkä vähän säännöllisemmin. Kuitenkin noiden sisältö ei nyt ihan kaikilta osin vastaa odotuksia, kaikenmaailman salaattia ja muuta turhaa menty tunkemaan sinne sekaan. Sekä esim. poron osalta ei ainakaan olla yhtään ilmoitettu luun määrää. On se kuitenkin hieman eri asia, onko siinä pötkössä luuta 10% vai 50%. Kovin löysiä ovat myös koostumukseltaan.
http://treenikaverit.blogspot.fi/

Shetlanninlammaskoira Windy 3/2010
Eurasier Cloudy 2/2011
Bordercollie Dacu 3/2006

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 22:45  
+
0
Mä oon näitä ostanu ja Nitahan niitä lähinnä yksin syö, kun ei toi Minni noista oikeen innostu. Olen kokeillu Kanamixiä, Naudan lihaseosta, jauhettua poroa, sika jauhelihaa, sika mixiä, sika-nautaa ja sisäelinseosta. Poro ei ensinkään uponnut kummallekkaan koiralle, muut on kyllä ainakin Nitalle kelvannu. Olen myös noita kivipiiroja kokeillu, ei nekään ihan hirveen hyvin kauppaansa tee.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 23:57  
+
0
Mä en osta Maukas-/Musch mixejä ollenkaan vaan aina vaan tyyliin: poron lihaseos, naudan sisäelinseos, broilerin kivipiira, broilerin sydän ym. Maukas-seoksissa on öljyjä, kasvissosetta ja luumursketta mukana. Muschin seoksissa vaan yhtä öljyä, mutta muiden lisäksi myös sisäelimiä. Riistassa myös tattaria ja rustoa,
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Maanantaina, 08.04.2013 klo 03:39  
+
0
Me ostetaan pelkästään Maukas-systeemejä. Ne mixit on ihan käteviä, kanamixikin uppoaa kuin häkä. Broilerin siipiä toi sitten yleensä rouskuttaa pari kertaa viikossa (ja ajanvieteluita on koko ajan tarjolla), muuten mennään pötköruoilla. Poroa ei olla kokeiltu, koska se on kallista ja toi jättää toisinaan syömättä. Mutta kyllähän jo syö kanaa, sikaa, nautaa ja kalaa, mielestäni ihan hyvä kombo.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

krisu

krisu
Viestimäärä: 44

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Perjantaina, 17.05.2013 klo 12:38  
+
0
Syötättekö koirillenne ainoastaan näitä Maukas-ruokia vai napuloiden lisänä? Onko turkkiroduilla toiminut? Itse olen miettinyt josko kokeilisin, mutta mietin kärsiikö koirani turkki.. Onko tarpeeksi rasvoja yms..

Tänään tulleen Koiramme-lehden välissä oli Musti&Mirri, siellä oli uudenlaista Natures menu raakaruokaa, valmiina pakastettuina kuutioina. Hintaa oli 1kg 4.90€. Kellään kokemusta? Onko muuten minkä hintaisia nämä Maukas-ruuat Mustissa&Mirrissä??
R.I.P Nelli seropi 15.2.2003-4.10.2010
Jimi cockerspanieli 23.6.2011-

www.jimintassunjaljet.blogspot.com

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Perjantaina, 17.05.2013 klo 12:58  
+
0
^Oli aika surkea rasva ja proteiini noissa uusissa Natures menu-ruoissa...

Meillä syödään raakaruokaa ihan 100 %, tästä suurin osa koostuu Maukas-pötköistä koska sattuu olemaan se mitä lähin Megaeläin ja Musti&Mirri pitävät eniten valikoimissaan. Myös Muschia menee (mikä siis samaa tavaraa eri nimellä) ja loput sitten eri valmistajilta kun VaihtiRaksulta tilaan.

Öljyjä itse laitan lisäksi. Noissa Maukas Mixeissä on öljyä jonkin verran kyllä valmiiksi mukana, mutta meillä ei noita mixejä syödä juuri ollenkaan.

Ja samojedin turkki on kiiltävä ja valkoinen, schipperken turkki jopa niin kiiltävä että tuntemattomat kehuu :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Perjantaina, 17.05.2013 klo 22:37  
+
0
^pieni ot: Jopella on aika karhea "työkoiran turkki" ainakin selästä, vitsit että pehmeni melkein silmissä kun syötti muutaman päivän lohiöljyä ruoan seassa!

Krisu, riippuu nyt tietty ihan että mitä lihaa ostaa mutta 500g pötkö maksaa parista eurosta ylöspäin.. Riista on tietysti kalliimpaa kuin esim. broileri. Pitäis meidänkin tässä kohtapuoliin ostaa arkkupakastin, laskeskeltiin että jos ostais Maukas-pötköjä loodan kerrallaan (27kpl), niin kilohinta kyllä tippuis kivasti.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Lauantaina, 18.05.2013 klo 09:41  
+
0
Ainoastaan ostan nykyisin Maukas sarjasta lohta, suoraan laatikkona jottei ole törkyhintaista tavaraa. Maksaa laatikko muistaakseni 33€ paikkeilla ja lohta oli 13,5kg.

Täällä tosiaan löytyy hinnastoa yksittäisiin ja laatikoihin.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: MAUKAS-PAKASTEET - Sunnuntaina, 16.06.2013 klo 17:45  
+
0
En tiennytkään, että valikoimissa on tuollaisia mixejä. Kätevää. Meillä syödään Maukas-tuotteista vain broilerin ja sian selkää. Välillä hirven luita. Oon aina tilannut ruuat ja muut mömmöt erillisinä Kennelrehulta ja sekoitellut itse.

Nuo Maukas-pötköt on kyllä valitettavan litkuja. Avasin yks kerta sulaneen lohipötkön ja tavarat tursahti pitkin seiniä :nauru: Mutta oli merkki mikä vain, neliveto syö koko sydämellään :wink:

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 13:45)